Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : głowica remont planowanie itp



Cysiek
31-01-11, 16:08
niestety na forum rexa milczą więc spytam tu, jako że się zanosi na remont to chciałbym sobie troszkę cieńszą uszczelkę (jak Przema w swoim rexie DOHC uszczelnione SOHC) oraz ewentualnie zebrać trochę z głowicy.

http://www.zealautowerks.com/dseries.html po wypełnieniu danymi D16A9 czyli ich ZC
mamy Piston-to-Deck Height (to jest odległośc tłoka od płaszczyzny głowicy tak ?) równe 0.039 czyli mniej więcej 1mm.

Czy to znaczy że można planować max 1mm na seryjnej uszczelce a na cieńszych uszczelkach jeszcze mniej ?

Ile wynosi bezpieczne CR ?
Ile mniej więcej powinno kosztować wszystko dotyczące głowicy, zebranie materiału, planowanie, wymiana uszczelniaczy, docieranie gniazd i to co jeszcze się tam robi przy okazji :)

jacente
31-01-11, 18:39
Piston-to-Deck Height to wysokość od góry tłoka do płaszczyzny bloku. Jeśli będzie to wartość ujemna to tłoki będą wystawać ponad blok. Ten parametr jest przydatny gdy wymieniasz tłoki albo korby.

Głowice to możesz splanować na tyle dopóki zawory nie spotkają się z tłokami :) Tylko doprężanie przez planowanie jest trochę słabe bo jak liźniesz na maksa to potem nie będziesz mógł splanować kolejny raz np podczas remontu.

Cysiek
31-01-11, 18:56
hmm no dobra to powiedz mi tak, jeśli zakładam uszczelkę z SOHC 2 warstwową czyli zamiast 1,2mm daję 0,6mm to zamiast już tego 1mm P2D mam 0,4mm tak ?
skąd mam wiedzieć ile można splanować, żeby się zawory z tłokami nie spotkały ?
przy okazji, czy otwory w głowicy są mniejsze nić w kolektorach ? w sensie skoro będzie głowica na wierzchu to je powiększać, czy odwrotnie kolektory się powiększa pod głowicę ?

embargo
31-01-11, 19:35
Zaraz czyli jeżeli otrzymamy ujemną wartość w rubryce Piston-to-Deck Height oznacza to tyle ,ze tłok będzie klepał w głowicę ?

jacente
31-01-11, 19:36
A podpasuje ta uszczelka?
Nie, wartość P2D się nie zminiejszy, ona dotyczy tylko bloku silnika. Z głowicą nie ma nic wspólnego. Jeśli chcesz symulować planowanie głowicy to od grubości uszczelki odejmujesz wartość planowania (musisz przeliczyć na inche wszystko).

Czy tłoki spotkają się z zaworami to ciężko powiedzieć, sam nie wiem. Na pewno 1mm da rade splanować, na głowicy są takie specjalne znaczniki to do pierwszego jak dojdziesz to nie powinno się nic dziać. No ale potem nie możesz już planować za bardzo bo ryzykujesz :)

Otwory należy rozwiercić i w głowicy i w kolektorach tak aby były możliwie identyczne i duże :) Będzie najlepszy efekt.


embargo: oznacza to, że tłok będzie wystawał ponad blok a czy będzie klepał to się dowiesz jak odpalisz silnik i wybuchnie :D

Cysiek
31-01-11, 19:59
a czy jakaś granica roztaczania otworów w głowicy jest ?
na forum rexa jest gość który założył SOHC do silnika DOHC i żyje
http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=31793&postdays=0&postorder=asc&start=300

jacente, poważnie niemożna tego wcześniej sprawdzić ?
może po zdjęciu głowicy można albo co ?

embargo
31-01-11, 20:11
ogólnie teoria kuleje , gdybym założył głowicę y8 na p2d - 0,5mm to by na serii klepał a tak się nie dzieje...
do tego trzeba uwzględnić grubość uszczelki która jest większa niż - z p2d

jacente
31-01-11, 21:03
embargo: Gdzie kuleje? Żaden seryjny silnik nie ma ujemnej wartości P2D. Jakie dane wstukałeś?
P2D mówi tylko o tym czy tłok będzie wystawał nad blok czy nie, nigdzie nie napisałem, że oznaczać to będzie klepanie bo faktycznie dochodzi jeszcze uszczelka. To Twoja teoria i faktycznie kuleje :cool:

Cysiek: może i można ja tam nie wiem :D czekaj aż ktoś się mądry wypowie. A będziesz to stroił od razu? Bo jak Ci CR mocno podbije to róznie to potem może być.. Ja bym dał po prostu uszczelkę 2 warstwową z Y8 i CR będziesz miał 10:1.

Cysiek
31-01-11, 21:19
no własnie dlatego pytam ile mniej więcej wynosi bezpieczne uliczne na normalnym paliwie CR

teraz jak dla debila (mnie) które to p2d
http://img262.imageshack.us/img262/27/p2d.jpg

zielone czy czerwone

strojenie będzie napewno, ale dopiero po dotarciu silnika

embargo
31-01-11, 21:40
zielony

jacente
31-01-11, 22:09
Przy CR około 11:1 jak nie będzie stukowego to można jeszcze na PB95 latać. Przy większych wartościach to no to już lepiej stroić dla PB98. Maksymalne takie uliczne CR to tak koło 12 - 12.5, potem to już trzeba kombinować z wałkami i innymi rzeczami.
Skoro chcesz tak dużo planować to licz się z tym, że na oem kółkach może być ciężko ustawić zapłon na znaki także dolicz regulowane kółko rozrządu. A że masz dohca to dolicz dwa ;)

Cysiek
31-01-11, 22:38
yyyy 1mm to naprawdę tak dużo jest :confused:
myślałem że raczej ok powinno być

Saiti
31-01-11, 23:06
A słuchajcie - o ile można splanować głowicę od D16Z6 żeby było bezpiecznie dla dołu, jednocześnie licząc na większą kompresję i nadal pb95?

***Marco***
31-01-11, 23:15
no dobra a obliczy mi ktos na tym kalkulatorze: blok D14A1 i czapa z6?

zakit
01-02-11, 00:12
jak bym znal wymiart bloku od d14, pewnie jest podobny do d13 albo d15 ale w sumie nikt tego nie wie ;) ani jaki tam wal i korby sa...

jacente
01-02-11, 00:20
Saiti: brat znajomego ostatnio splanował o 0.4mm, w D16Z6 w połączeniu z 2 warstwową uszczelką będzie wtedy 9.74 ;) Sam tak planuje zrobić. Zostaje kwestia reg. kółka, on mówi, że będzie konieczne niestety żeby to dobrze ustawić a trochę już chłopak tych silników poskładał :)

***Marco***: w kalkulatorach D14 nie znajdziesz bo w USA nie było takiego silnika ale ktoś zrobił obliczenia i CR wyszło 10,28:1
[źródło: http://www.d-series.org/forums/795050-post43.html ]

***Marco***
01-02-11, 09:22
o super, dzieki ;)oooooooooooooo to wydaje mi sie ze spokojnie przy tym bloku osiagne 11:1

KiM
04-02-11, 19:59
to teraz ja mam pytanie;)

czy po tym zdjęciu można stwierdzić, że uszczelniacze po prawej stronie puściły? gdyż 3 kanały mam pięknie opalone, a ten jeden taki zababrany jakiś i mokry.
http://img543.imageshack.us/img543/6653/zdjcie00761067x800.th.jpg (http://img543.imageshack.us/i/zdjcie00761067x800.jpg/)

to samo widać z innej perspektywy:

http://img24.imageshack.us/img24/4435/zdjcie0084600x800.th.jpg (http://img24.imageshack.us/i/zdjcie0084600x800.jpg/)

zakit
04-02-11, 20:02
mozna, u mnie jak padly uszczelniacze to kazdy zawor od samej gory byl zalany olejem ;)

***Marco***
04-02-11, 23:54
Saiti: brat znajomego ostatnio splanował o 0.4mm, w D16Z6 w połączeniu z 2 warstwową uszczelką będzie wtedy 9.74 ;) Sam tak planuje zrobić. Zostaje kwestia reg. kółka, on mówi, że będzie konieczne niestety żeby to dobrze ustawić a trochę już chłopak tych silników poskładał :)

***Marco***: w kalkulatorach D14 nie znajdziesz bo w USA nie było takiego silnika ale ktoś zrobił obliczenia i CR wyszło 10,28:1
[źródło: http://www.d-series.org/forums/795050-post43.html ]

a przy jakim setupie wyszło 10,28 jak rozkminiasz co tam jest napisane?

jacente
05-02-11, 14:53
http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/62876-89-ec9-d14z6-mini-me-project-600-car-included.html

Silnik: '89 EC9 1.4 (d14A1)
Głowica: d16Z6 head swap
Uszczelka: By my calculations CR will be 10,28, using a 1mm metal head gasket from a D16Z6, ale koleś sobie splanował głowice żeby uzyskać 10.5.

***Marco***
08-02-11, 21:41
czyli splanował o 1 mm? żeby wyszło 10.5? dobrze rozumiem? a rozkminisz jego tekst jaka uszczelka zainstalował bo nie wiem czy tam cos jest napisane na ten temat

Saiti
08-02-11, 21:47
ja wolę splanować głowicę niż rozwarstwiać uszczelkę, po coś jednak ona jest tyluwastwowa...

***Marco***
08-02-11, 22:00
ale ja nie mam zamiaru nic rozwarstwiać ;)

jacente
08-02-11, 22:23
***Marco***, nie. Napisał, że jak użyjesz metalowej uszczelki 1mm z D16Z6 to będzie CR 10.28
Splanował sobie głowice ale nie napisał o ile żeby mieć 10.5.

Ja na Twoim miejscu splanowałbym normalnie, delikatnie tak żeby tylko była głowica gotowa do założenia. Bo pewnie wcześniej też juz była planowana.
A potem to pomyśl jaką uszczelkę sobie założysz. Na pewno kup metalową a o jakiej grubości to sam zdecyduj czy chce jeszcze CR podbić czy nie. Ja bym taki silnik też od razu wystroił żeby potem nie było niespodzianek :D No i chyba będziesz pierwszy w PL z takim modem, więc hamowanie by się przydało dla potomnych.

***Marco***
09-02-11, 22:12
wiesz ze dopiero to rozkminielem po napisaniu posta, czytałem kilka razy co tam napisał ;) ale przynajmniej mnie w tym utwierdziłeś, wielkie dzieki. Cr mam w planach 11, widzę ze jesteś ogarnięty w temacie co i gdzie ;) to wiesz może czy gdzieś jest na forum opisane dokładnie grubości uszczelek? ogólnie w planach mam strojenie tylko jeszcze to potrwa dopiero w przyszłym tygodniu będę miał gotowa głowice...

KiM
07-03-11, 17:51
Czy jest jakiś zawór w bloku odpowiedzialny za spuszczenie wody ze szczeliny miedzy scianką bloku a tłokami (czerwone strzałki na zdjęciu) ?
http://img703.imageshack.us/img703/6871/imgp7049.th.jpg (http://img703.imageshack.us/i/imgp7049.jpg/)

81saren
07-03-11, 18:44
gdzies powinny byc takie zaslepki.
A nielepiej DUUZA strzykawka + wezyk i ssać :o

jasiek09
07-03-11, 19:07
Pod kolektorem wydechowym po lewej stronie tam gdzie jest zaciemnione miejsce na zdjęciu nie ma śruby ? Trzeba było to zrobić przez zrzuceniem głowicy bo tłok Ci się topi :rolleyes:

KiM
07-03-11, 21:57
to akurat fotka z poprzedniego remontu wtedy wyciągałem też blok, to go przekręciłem i nie było problemu:)
teraz kolektora nie ściągałem to nie widać tej śruby, thx jutro zobaczę jak to wygląda. Jak się nie uda odkręcić to trzeba będzie ssać jak Saren mówi :p , ale zależy mi bardziej na zlaniu całego płynu z bloku