Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : SWAP z EG3 na D15z6



Marciin22
30-01-11, 18:57
Witam Wszystkich.

Mam kilka pytań do Was panowie.

Domyślam się żę większość z Was jest już zmęczona odpowiadaniem na kolejne tematy co potrzeba , co zrobić itp. ale niestety przeszukałem google i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, a wiele osób z Was sie zajmuje tym na codzień i może doradzić co i jak a przy okazji na pewno przyda się następnym pokoleniom Hondziarzy.

I na wstępie podkreślam nie piszcie, że nie warto na d15z6 że lepiej D16 a jeszcze lepiej B-serie o H czy K nie wspominając. Auto nie służy mi do wyścigów tylko do normalnej jazdy a jeżdze dość dużo a D13 stało sie zbyt mułowate do jazdy po mieście a jednostka która się interesuje jest mi znana dobrze i jest bezdyskusyjnie dynamiczniejsza i w pełni mnie zadowoli a w dodatku ekonomiczna.

Więc do rzeczy:

Planuje zakupić od znajomego silnik z EK D15z6 z 2000r. i przełożyć go do mojego obecnego EG3. I stąd pytanie co dokładnie będzie mi potrzebne do tego zabiegu

Dostane cały silnik z osprzętem i wiązkami kabinową i silnikową.

Do tego wiem że będe musiał dokupić bak z pompą.

Skrzynie planuje zostawić moją obecną czyli popularną z D13 95r.

Pytania:

- Co jeszcze muszę dokupić ?
- Czy półośki pasują z D13?
- Jak z mocowaniami silnika czy łapy są identyczne czy trzeba rzeżbić ?
- Czy moge zostawić sprzęgło z D13? (ma ok 8tyś km)
- Co jeszcze o czym zapomniałem a będzie przydatne?!.

Pozdrawiam i z góry dziękuje osobom wniosącym coś do tematu.

lozek
30-01-11, 19:09
-półosie pasują
- łapy z Twojego EG podejdą.
-możesz zostawić swoje sprzęgło bo w d15 jest takie samo jak się nie mylę :)

No i co jeszcze? Komputer no i będzie troche zabawy z elektryką, bo wiązki z 5gen i 6 gen są troche inne :) a do tego przechodzisz z obd1 na obd2 przy tym swapie.

psycholoog
30-01-11, 19:12
poloski pasuja
mocowanie silnika tez pasuje
sprzeglo mozesz zostawic
potrzebny jest ci jeszcze komp napewno jest tam immo to i immo i stacyjke

pozatym bedziesz mial troche rzezby z wiazka



a do tego przechodzisz z obd1 na obd2 przy tym swapie.

nie koniecznie moze zostawic sobie wiazke obd2 akurat tu nie widze zadnego problemu

Labed2007
30-01-11, 19:27
półosie i sprzęgło będą wysilone gdy wsadzisz d15-wiadomo że te części w d13 są dobrane wytrzymałościowo do niższej mocy.

psycholoog
30-01-11, 19:50
półosie i sprzęgło będą wysilone gdy wsadzisz d15-wiadomo że te części w d13 są dobrane wytrzymałościowo do niższej mocy.

a widziales polosie od d15 i d13 ze tak mówisz??

sa takie same

lozek
30-01-11, 19:57
Zgadza się, są takie same. Nawet w d14a4 90 koni i w D16Z6 125 koni są takie same półosie co się dowiedziałem przy okazji swojego swapa. Sprzegło też takie samo.

Marciin22
30-01-11, 20:15
OK Dzięki za szybką pomoc, jeśli będę miał w trakcie prac jakieś pytania to będę temat uaktualniał

Jeśli ktoś jeszcze ma coś do dodania istotnego to czekam :)

A na tą chwile mam jeszcze jedno pytanie co byłoby warto wymienić przy okazji tego że silnik i tak będzie z 2msc leżakował w garażu zanim znajdzie się w EG. Na dzień dzisiejszy silnik jest w bardzo dobrej kondycji ma +/- wierząc osobie poprzedniej która go użytkowała wcześniej 8lat dziś ma 128tyś. Nie wiem czy zrobić mu mały remoncik żeby potem przez długi czas służył czy zgodnie z zasadą nie tykać czegoś co dobrze sie sprawuje?! Jeśli tak to co warto wymienić? Rozrząd to oczywiste. a Uszczelka pod głowicą i uszczelniacze?

Labed2007
30-01-11, 20:20
sorry nie znam sie:rolleyes: ale byłem przekonany że mocniejszy silnik=mocniejsze przeguby, sprzęgło, półosie.