Zobacz pełną wersję : B16A2 vs. B18C4
Witam. Za miesiąc/dwa zamierzam zrobić swapa.
Sianko już prawie odłożone, pozostaje tylko zdecydować się na co.
Interesują mnie te dwa silniki ze względu że nie trudno je dostać i nie są komsicznie drogie (5000 zł).
Chciałbym się od Was dowiedzieć czy rzeczywiście brać jednostkę 1.8 która ma zaledwie 9 koni więcej i 24 bodajże Nm. ? Jak z wagą tego silnika, czy jest dużo cięższy od 1.6 ?
Wszystkie za i przeciw mile widziane.
Pozdrawiam
jest tylko troche ciezszy od b16.
b18 ma fabrycznie szpere, wszystko zalezy co planujesz. pojemnosc rowniez robi swoje...zawsze mozna cos podlubac z glowa od c6 itp...specem od B serii nie jestem wiec ci wiecej nie podpowiem ;)
Kazik_h9w3
30-01-11, 00:29
Tu nie ma się co zastanawiać pojemności nie zastąpisz bierz b18
Też właśnie ta pojemność mnie troche przekonuję. Zawsze jakby na to nie patrzeć silnik pewnie wytrzyma większe obciążenie. Jestem na prawde dumny z japońców :D 160 kucy z 1.6 bez turbo ! :) heh niewiarygodne. A co daje ta szpera?To jest coś ze skrzynią prawda ?
W BMW wiem że spawają szperę tzw. mechanizm różnicowy ale to przeważnie do driftu. A jak wygląda to w B18 ?
Kazik_h9w3
30-01-11, 01:02
A co daje ta szpera?
Mniejwięcej chodzi o to ze dwa koła niezależnie od przyczepności mielą ci tak samo co poprawia prowadzenie np w zakrętach i przyspieszanie
B18 + skrzynia z b16 ew jak masz kase to z itr.
skrzynia z b16a2 ale y21 to nie wiem czy tak warto ładować bo główne jest to samo - wiadomo od 2 biegu jest trochę krócej ale czy warto płacić za tak małe różnice i tracić szperę lepszym wyjściem jest zrobienie hybrydy s9b i y21? Jak już to s4c lepiej (też nie jest tanio) albo s80 z itr jak juz zostalo wspomniane.
Forum obfite jest w informacje:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?11737-Jaki-silnik-wybrac-Pom%F3%BFcie-w-wyborze!-%28Poradnik%29
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?70919-B16A2-vs-B18C4&highlight=B16A2
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?35160-B16a2-b18c4-h22a&highlight=B16A2
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?13961-b18c4-a-h22a&highlight=B16A2
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?12052-B16A2-vs-B18C4&highlight=B16A2
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?9562-B-seria&highlight=B16A2
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?4895-b16a2-vs.-b18c4-w-ej2&highlight=B16A2
:)
Mniejwięcej chodzi o to ze dwa koła niezależnie od przyczepności mielą ci tak samo co poprawia prowadzenie np w zakrętach i przyspieszanie
Oj przydaje się to a szczególnie teraz jak łatwo przyczepność zgubić 1,2 i 3 biegu, a kierownice nadal można delikatnie jedną ręką trzymać.
Oj przydaje się to a szczególnie teraz jak łatwo przyczepność zgubić 1,2 i 3 biegu, a kierownice nadal można delikatnie jedną ręką trzymać.
A to ciekawe. Jak szpera wpływa na kierownicę?
Czy to prawda że jeśli chodzi o swapa w 6 genie to jakąś łapę silnika trzeba dokupić ? :p
A to ciekawe. Jak szpera wpływa na kierownicę?
W sensie o to mi chodziło że nie buja tak autem na lewo i prawo, choć to pewnie nie koniecznie zasługa szpery ;)
Mi się osobiście jazda na b18c4 jakoś nie spodobała.
Ok miałem w p28 wżucana ostrzejszą mapę, ale palił 14 nawet jak jezdziłem nim jak emeryt, poza tym charakterystyka jego pracy mi się tak szczeże nie podobała.
Jezdziłem wcześniej b16a2, może mnie nm i koni i pojemność mniejsza ale wg. mnie bardziej omocjonująca charakterystyka i nie pali jak smok...
Czy to prawda że jeśli chodzi o swapa w 6 genie to jakąś łapę silnika trzeba dokupić ? :p
Chyba tylną.
ale palił 14 nawet jak jezdziłem nim jak emeryt,
A nawet przy deptaniu, jeździe mieszanej nie przekraczam 10-11L / 100km, może na hamulcu ciągle jeździłeś :D ?
Ostrzejsze to są chyba wałki a nie ma mapy. Dobra mapa byla jak palił 14.
Czy to prawda że jeśli chodzi o swapa w 6 genie to jakąś łapę silnika trzeba dokupić ? :p
Tak jak pisał woPo trzeba zmienić tylną łapę
ja ostatnio przerabialem u siebie temat swapa na b18c4 w 6 genie, jak cos to zapraszam na PW
poza tylna lapa jeszcze od rozrzadu trzeba przelozyc
http://img502.imageshack.us/img502/2023/swap1.gifhttp://img146.imageshack.us/img146/2324/swap2.gif
reszta gratow jest w jednej albo drugiej budzie, mnie swap zajal jakeis 3 dni zabawy z kumplem ale cieszy bo odpalilo od pierwszej proby :D
glupie pytanie a w 5genie tez tzreba łape miec tylnia?;>
trzeba miec bo bez tego nie zalozysz silnika ale pasuje od 5d :P
glupie pytanie a w 5genie tez tzreba łape miec tylnia?;>
nie trzeba miec, wszystko pasuje
Kazik_h9w3
04-02-11, 23:35
Domyślnie
Cytat Napisał AltairV Zobacz post
glupie pytanie a w 5genie tez tzreba łape miec tylnia?;>
nie trzeba miec, wszystko pasuje
Dokładnie wszystko pasi jak by z 5 gena pochodziło ;)
po pierwsze, co potrzeba a co nie to jest w necie, tu na forum, czy np na honda-tech.com wystarczy sobie poszukać,
po drugie - B16 dla mnie jest lepsze, wiem że każdy chwali swoje, ale jeździłem kilkoma B18 i mimo że bywały szybsze ode mnie to nadal dźwięk i spalanie to nie było to, dźwięk nie taki jak w B16, w sensie zdecydowanie ciszej [nawet na parówie] - wiem że to nie najważniejsze, ale jednak kick VTEC'a trzeba czuć ;)
spalanie na poziomie 12-13 litrów, co w B16 jest osiągalne chyba tylko przy ciągłym upalaniu z pedałem w podłodze.
Jak wiesz że będziesz modził dalej to lepsze B18, można ogarnąć bezpieczne 200 koni z groszami i wtedy to jedzie zdrowo, w B16 bywają moce z dwójką z przodu, ale to mocno nadwyrężone i ze sporym nakładem
Jak planujesz turbo to rozumowanie podobne, jednak większa pojemność to większa pojemność. Chociaż B16T nie jest głupie i może dać sporo frajdy na pewno :)
P.S. tylko nie piszcie że spalanie jest pomijalną kwestią bo różnica 3-4 litrów na 100km to dużo i lepiej wydać tą kasę gdziekolwiek indziej niż stacja benzynowa.
akurat jak dla mnie to kick vteca, bardziej czuc na b18, na dodatek masz tam iab, dzieki ktoremu jest jeszcze fajniejsza zabawa. jezdzilem b16, jak i b18. b18 daje wieksza frajde, jak dla mnie. pozatym przemawia za nim pojemnosc. dla siebie bym wolal c6 ale to juz wiekszy wydatek.
a ja dla siebie wolałbym k20 ale nie chodzi o to bo tak można bez końca wymieniać, bo koniec końcem wolałbym 350z.
żadne B18 którym jechałem nie brzmiał tak jak B16.
Ok. Może głupie pytanie teraz zadam, ale dlaczego silniki H22 od Prelude są prawie o 2 tysiące tańsze od B serii a zarazem mocniejsze ?
Ok. Może głupie pytanie teraz zadam, ale dlaczego silniki H22 od Prelude są prawie o 2 tysiące tańsze od B serii a zarazem mocniejsze ?
weź pod uwagę, że to iż są tańsze nie oznacza wcale, że taniej wyniesie cały swap.
to jest raz, a dwa to wiek i stan tych silników, podobno ktoś kiedyś kupił taki silnik i trzymał on serie
ktoś kiedyś kupił taki silnik i trzymał on serie
nowy w salonie :D
...Bartuś...
08-02-11, 18:53
nowy w salonie :D
Już prędzej po remoncie :o A przynajmniej po włożeniu trzeba zrobić dobre strojenie aby dojść Serii.Już teraz koszta nie są takie duże ponieważ w Polsce można kupić łapy do H2B
weź pod uwagę, że to iż są tańsze nie oznacza wcale, że taniej wyniesie cały swap.
Koszty całościowe na pewno wyższe, ale radocha z jazdy, zwłaszcza z LSD wg mnie większa znacznie.
Koszty całościowe na pewno wyższe, ale radocha z jazdy, zwłaszcza z LSD wg mnie większa znacznie.
i w h22 i w b16/18 mozna miec LSD.
chyba wolalbym miec dłubniete b18 zamiast h22
i w h22 i w b16/18 mozna miec LSD.
chyba wolalbym miec dłubniete b18 zamiast h22
Pewnie że można. Mam to wiem :D Skrzynie z b16 LSD nie mają w serii ale wystarczy wziąć skrzynię od B18C4 włożyć do niej przełożenia z b16 (wszystko pasuje) i już masz krótką skrzynię i LSD, można też włożyć skrzynię S80 od c6 ale to już spory koszt.
Co do różnic: Na pewno b18 mają lepszą elastyczność (w końcu pojemność = moment) ale jakoś tak jak ktoś już pisał nie urzeka mnie dźwięk jaki wydają b18c4. Co innego B18C6 lub B18C (R) i moim zdaniem to są jedyne B- serie jakie opłaca się wkładać. Jeśli nie masz kasy na te silniki, wkładaj B16, też daje dużo frajdy :)
odkopie kotleta. Szukałem długo czegoś z b-serią, jeździłem czterema b16a2 i dwoma b18c4 ( drugą kupiłem ) i zdecydowanie , ale zdecydowanie b18 lepiej jedzie od dołu. Tu czuć, że masz coś pod nogą, a b16 lekka lipa. Niech sobie będzie lepszy dzwięk, ale i tak go nie usłyszę bo będę z przodu :)
Pozdro
Mam pytanie do was. Chciałbym u siebie wsadzic B18C4, ale własnie praktycznie pod moim domem znajomy (u ktorego itak bym robił swap) sprzedaje znane mi B16, pomodzone, ITR wałki, niedawno po remocie, obrobiony ssak, kompletny swap pod 6gena za 1300€, zmierzonie 185 kucy.
Jak myslicie, warto brac B16 i zaoszczedzic nerwow i troche kasy kosztem troche mniej niuta i mocy?
nie wiem nad czym Ty sie tu zastanawiasz, bierz to co zdrowe, a tym bardziej od znajomego.
Jak myslicie, warto brac B16 i zaoszczedzic nerwow i troche kasy kosztem troche mniej niuta i mocy?
Tak, cena jest poniekąd spoko :) Mam u siebie B18C4, ale kupowałem seryjne, gdybym w takiej kasie miał B16A2 po remoncie - wolałbym B16A2 :)
Własnie dzwoniłem do znajomego, za 1300€ plus 24pack piwa wynegociowałem jeszcze cała robocizne w tej cenie, i oczywiscie wszystko potrzebne do swapa silnika w moim ej6. ;)
Dokładnie, też wolałbym te B16 :D
Jesli nie planujesz dalszych modow i 185KM Cie zadowala to warto brac.
Starstruck
18-12-14, 16:49
Ehh i Ty się Robert jeszcze zastanawiasz? Trzeba było pisać do mnie, to bym Ci w moment doradził ;). W końcu będzie prawdziwy VTEC a nie popierdółka :p.
Jednak poszła zaliczka na swapa, 23. 12. 2014, dokładnie 17 lat po wyjechaniu mojego civica z niemieckiego salonu (23. 12. 1997). :D W marcu lub kwietniu jak wracam do domu robimy swapa. :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.