Zobacz pełną wersję : Koła przekrzywione pionowo
Witam forumowiczów
Od dwóch miesięcy jestem właścicielem Civica 5D i mam parę pytań do bardziej doświadczonych użytkowników.
Na początek najważniejsze: auto ściąga mi trochę w prawo, pojechałem na geometrię i zmierzyli, że oba prawe koła są przechylone o kąt ok -2 stopnie (góra koła do środka auta) i jest to poza tolerancją. Niestety nie byli w stanie powiedzieć co jest dokładnie nie halo, czy górny wahacz czy coś innego. Ogólnie nic nie wygląda na pogięte, chociaż mogę się mylić. Luzów też nie ma.
Na forum dowiedziałem się, że wymiana górnych wahaczy to dość częsta sprawa w naszych Hondach. Czy mój problem też może rozwiązać wymiana górnych wahaczy?
nie znam się dokładnie na zawieszeniu, ale podobna sytuacje miał mój kolega w oplu.
krotko mówiąc miał dość mocno zużyte tuleje w wahaczu i dlatego koła nie miały pionu.
wymienił tuleje i jest ok.
nieprawidłowa geometria przodu w hankach to zazwyczaj zużyte gumy, (sworznie), ale mówisz że nie ma luzów,,, hmm dziwne. A opony tnie?
Ściąga podczas jazdy czy podczas hamowania?
2 miesiące temu założyłem nowe zimówki więc za wcześnie, żeby mówić. Na geometrii powiedzieli, że będzie ciąć. Stare opony wyglądały na równo zużyte, (chociaż już nie pamiętam dokładnie) chyba, że stary właściciel wjechał w jakieś dziury czy coś zaraz przed sprzedażą i opony nie zdążyły się ściąć...
Podczas jazdy wygląda to tak, że aby jechać prosto trzeba mieć minimalnie skręconą kierownicę w lewo. Ale jak puszczę tak kierownice to auto jedzie prosto. Podczas hamowania jest jak podczas jazdy. Kierownica jest na pewno prosto bo sam potwierdzałem poprawne jej ustawienie na geometrii.
Jak już się dowiedziałem, że koła są krzywo, to jak się przyjrzę to faktycznie widać minimalne odchylenie od pionu.
Kąty inna sprawa i zbieżność inna sprawa ale żeby zrobić zbieżność trzeba ją ustawić wstępnie potem kąty a później zbieżność(kontrować).Tak mniej więcej wygląda proces ustawiania zbieżności...Geometrii lepiej nie ustawiać jak są luzy w zawieszeniu bo może być gorzej niż było przed.A może po prostu Panowie u których byłeś na geometrii nie umieli ustawić kątów(nie raz nieźle trzeba się na szarpać przy tym jeżeli są śruby po za pieczone w nie których autach).A jeżeli sam potwierdzasz że kierownica była ustawiona prosto na geometrii to znaczy ze źle zrobili ustawienie zbieżności(istnieje możliwość zmiany zbieżności podczas kontrowania).Wiem coś o tym bo pracowałem sam przy geometrii w serwisie KIA.
Przejrzyj sobie ten link http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje07.htm
jest tam wzmianka o Hondzie Civic.
Ja obstawiam na górny wahacz ale dziwi mnie sprawa żę prawa obydwa prawe koła no chyba że auto było uderzone???
Podepne sie pod temat. Po zalozeniu springow Eibacha (-35mm) patrzac na auto widac ze kola poszly lekko w negatyw. Przod minimalnie, tyl lekko bardziej. Tyl przed springami mial juz lekki negatyw. Z tym ze nawet w ASO mi mowili ze negatyw na tyle to norma i nie trzeba tego ruszac, poza tym w zawiasie wszystko ok. Auto jedzie ok, opony nie wiem czy scina bo zrobilem na nich niecaly 1000 km.
W naszych 5D nie ma możliwości regulowania kątów więc im większa gleba tym większy negatyw. W crx'e miałem dokładnie tak samo, zawieszenie wielowahaczowe samo ustala kąt nachylenie koła w zależności od wysokości zawieszenia.
rashkiet13
30-01-11, 10:17
ja u siebie też mam koła na minusie, wygląda prawie jak do driftu :) . chyba jedyne wyjście to założenie regulowanych górnych wahaczy.
demonobiker
30-01-11, 13:23
w mnie lewe koło jest krzywo tzn góra wpada w strone nadkola, wymienione wszystko co mogło odpowiadać za to ze jest krzywo poza zwrotnica i zastanawaim się czy wina nie lezy właśnie w tym, zawieszenie seria nie obniżone, luzów brak.prawe koło jest ok lewe natomiast nie.
rashkiet13
30-01-11, 15:02
w mnie lewe koło jest krzywo tzn góra wpada w strone nadkola, wymienione wszystko co mogło odpowiadać za to ze jest krzywo poza zwrotnica i zastanawaim się czy wina nie lezy właśnie w tym, zawieszenie seria nie obniżone, luzów brak.prawe koło jest ok lewe natomiast nie.
no to może być wina albo krzywej zwrotnicy, albo dolnego wahacza, albo górnego wahacza (no chyba ze jakaś ćwiartka była wspawywana, ale to już inna bajka wtedy)
Na seryjnym zawiasie przód musi stać równo.
demonobiker
30-01-11, 20:09
wachacz góra i dół nowe musze ze zwrotnicą pomysleć...
no to może być wina albo krzywej zwrotnicy, albo dolnego wahacza, albo górnego wahacza (no chyba ze jakaś ćwiartka była wspawywana, ale to już inna bajka wtedy)
Niby jak wspawanie ćwiartki mogłoby wpłynąć na ustawienie koła? Jeśli koło byłoby przesunięte względem serii powiedzmy w przód/tył lub prawo/lewo to ok. Ale nie mam pojęcia w jaki sposób miałoby to wpłynąć na negatyw.
Przy serii wyrąbane tuleje w górnym wahaczu będą powodować negatyw(przód) przy glebie wszystko wchodzi w negatyw a tył jeszcze bardziej. Recepta: na przód regulowany wahacz, na tył można dać podkładki... jeżeli komuś coś przeszkadza ;)
Przy glabach od okolo -50 mm sadze ze seryjny negatyw jest jak najbardziej ok. Auto z lekkim negatywem wyglada imho ok.
i dzięki temu wejdzie szerszy laczek ;)
W naszych 5D nie ma możliwości regulowania kątów więc im większa gleba tym większy negatyw. W crx'e miałem dokładnie tak samo, zawieszenie wielowahaczowe samo ustala kąt nachylenie koła w zależności od wysokości zawieszenia.
Właściwie to regulacja pochylenia koła tylnego jest możliwa na tym małym wahaczu poprzecznym. Podkładając podkładki między nadwozie a wahacz. Przednie zawieszenie to niestety tylko wymiana na regulowane wahacze przednie górne
Witam forumowiczów
Od dwóch miesięcy jestem właścicielem Civica 5D i mam parę pytań do bardziej doświadczonych użytkowników.
Na początek najważniejsze: auto ściąga mi trochę w prawo, pojechałem na geometrię i zmierzyli, że oba prawe koła są przechylone o kąt ok -2 stopnie (góra koła do środka auta) i jest to poza tolerancją. Niestety nie byli w stanie powiedzieć co jest dokładnie nie halo, czy górny wahacz czy coś innego. Ogólnie nic nie wygląda na pogięte, chociaż mogę się mylić. Luzów też nie ma.
Na forum dowiedziałem się, że wymiana górnych wahaczy to dość częsta sprawa w naszych Hondach. Czy mój problem też może rozwiązać wymiana górnych wahaczy?
Czy kolega rozwiązał problem bo i ja mam z tym problem. Ja również obstawiam na górne wahacze, ale nie jestem przekonany czy tylko one są za to odpowiedzialne.
jeszcze nie rozwiązałem, podejrzewam wyrobione sworznie i planuję wymienić cały górny wahacz. Jak Tobie uda się z tym uporać to daj znać co było przyczyną.
Ja mam już po problemie. Tuleje dolnego wahacza były wyrobione i nie trzymały koła w odpowiednim położeniu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.