Zobacz pełną wersję : Koła przekrzywione pionowo
Witam forumowiczów
Od dwóch miesięcy jestem właścicielem Civica 5D i mam parę pytań do bardziej doświadczonych użytkowników.
Na początek najważniejsze: auto ściąga mi trochę w prawo, pojechałem na geometrię i zmierzyli, że oba prawe koła są przechylone o kąt ok -2 stopnie (góra koła do środka auta) i jest to poza tolerancją. Niestety nie byli w stanie powiedzieć co jest dokładnie nie halo, czy górny wahacz czy coś innego. Ogólnie nic nie wygląda na pogięte, chociaż mogę się mylić. Luzów też nie ma.
Na forum dowiedziałem się, że wymiana górnych wahaczy to dość częsta sprawa w naszych Hondach. Czy mój problem też może rozwiązać wymiana górnych wahaczy?
nie znam się dokładnie na zawieszeniu, ale podobna sytuacje miał mój kolega w oplu.
krotko mówiąc miał dość mocno zużyte tuleje w wahaczu i dlatego koła nie miały pionu.
wymienił tuleje i jest ok.
nieprawidłowa geometria przodu w hankach to zazwyczaj zużyte gumy, (sworznie), ale mówisz że nie ma luzów,,, hmm dziwne. A opony tnie?
Ściąga podczas jazdy czy podczas hamowania?
2 miesiące temu założyłem nowe zimówki więc za wcześnie, żeby mówić. Na geometrii powiedzieli, że będzie ciąć. Stare opony wyglądały na równo zużyte, (chociaż już nie pamiętam dokładnie) chyba, że stary właściciel wjechał w jakieś dziury czy coś zaraz przed sprzedażą i opony nie zdążyły się ściąć...
Podczas jazdy wygląda to tak, że aby jechać prosto trzeba mieć minimalnie skręconą kierownicę w lewo. Ale jak puszczę tak kierownice to auto jedzie prosto. Podczas hamowania jest jak podczas jazdy. Kierownica jest na pewno prosto bo sam potwierdzałem poprawne jej ustawienie na geometrii.
Jak już się dowiedziałem, że koła są krzywo, to jak się przyjrzę to faktycznie widać minimalne odchylenie od pionu.