Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z klimą



Shelter
27-01-11, 22:09
Witam.
Pytanie związane z działaniem klimatyzacji. Odkąd posiadam Hondę (dwa lata) klima działa, ale chłodzi słabo. Wyczytałem już sporą ilość postów na ten temat, ale nic pomocnego w moim przypadku. Filtr kabinowy wymieniany regularnie, kanały z liści czyszczone, wiatrak sprawny, pokrętło temp. sprawne. W kwietniu zeszłego roku układ opróżniony został ze starego czynnika, którego notabene maszyna odzyskała 1g :) sprawdzona szczelność (było wszystko ok) i napełniony na full wg. katalogu maszyny 525g czynnika. Nawet po wyjeździe z warsztatu nie byłem zadowolony z wydajności klimy. Ludzie na forum piszą tu, że na 4 prędkości wentylatora i obiegu zamkniętym robi się zimno w środku nawet w upale, że rurka wylotowa przy chłodniczy klimy robi się oszroniona, że na wylocie z kratki ma być 7-8 stopni. U mnie te rzeczy nie występują. Działanie klimy da się odczuć w upały tylko podczas długiej trasy, w mieście działa, ale marnie.
Czy to normalne że w takich temeraturach jakie panują teraz, że klima w ogóle się nie załącza nawet na 3-4 biegu? Po dzisiejszej jeździe (ok. 40 min w mieście) rurki od klimy obydwie takiej samej temp. czyli chłodne. Na postoju w garażu (ok 10 st.C) na pierwszym biegu wentylatora klima załącza się mniej więcej na 3-4 sek i następuje ok 30 sek przerwy i znowy załączenie. Na czwartym biegu went. klima włącza się na jakieś 10-15 sekund i znów 30 sekund przerwy. Czy to normalne działanie w niższych temperaturach? W lecie wydawało mi się, że klima chodziła non stop bez takich przew, ale pewny nie jestem, nie wnikałem.
Chętnie bym zobaczył działanie klimy w innym Civicu 5d dla porównania, ale wydaje mi się, że powinno być lepiej niż jest u mnie... Pomożecie? Co sprawdzić i jak?

Budziniak
27-01-11, 23:07
Zacznij od wymiany filtra osuszacza.
http://allegro.pl/osuszacz-klim-honda-civic-crx-91-97-nowe-i1431721250.html
nie twierdzę że to akurat ten który pasuje do Ciebie ale Twoje objawy wskazują na ten element. Co 2 do 4 lat wynosi termin wymiany tego elementu a zapewne masz oem honda.
Druga sprawa to znajdź jakiś naprawdę dobry warsztat który Ci to wymieni i po 3 to można by jeszcze wyjąć kompresor i sprawdzić na specjalnym stole jakie pompuje ciśnienia.

comatose
27-01-11, 23:13
Budziniak a samemu nie można tego wymienić? Przecież to tylko dwie rurki trzeba przykręcić. W ramach ciekawostki coś Wam powiem - dzwoniłem dziś do ASO bo potrzebuję kupić ten mały zaworek do klimy który montuje się przy giętkim przewodzie, z ciekawości zapytałem się też o osuszacz też który muszę kupić, powiedzieli mi cenę 672zł - o mało nie spadłem z krzesła ;)

Budziniak
27-01-11, 23:18
Marcin jeśli masz czym odciągnąć gaz potem sprawdzisz szczelność ( sprawdzanie szczelności maszyną to pic na wodę ) i na końcu nabić przefiltrowany czynnik zalewając układ odpowiednią ilością świeżego oleju z dodatkiem barwnika to można ale po co się brudzić


ps. Do ASO to ja się fatyguję po 3 rodzaje rzeczy :
1. ramki pod tablice ( darmowe )
2. karteczki po wymianie oleju
3. śruby do zawieszenia
reszta jest dostępna w tańszej formie :o

Shelter
27-01-11, 23:22
Budziniak dzięki to już jest jakiś trop.
To może teraz pytanie do osób z Krakowa lub okolic o sprawdzony warsztat od klimy, który by nie kosił na kase.

comatose
27-01-11, 23:27
Skoro tak mówisz to pewnie masz rację ;] W ASO chyba jednak będę musiał zakupić element oznaczony numerkiem 19 http://img201.imageshack.us/f/klimaelementy.gif/ bo nigdzie indziej go nie znalazłem, całe szczęście kosztuje tylko 20zł :P

Budziniak
27-01-11, 23:34
Marcin jeśli masz na myśli nakrętkę na zaworek to idź do jakiegoś warsztatu albo na szrot. Te korki są uniwersalne i podpasują od każdego auta który ma klime z czynnikiem r134a.
Jeśli chodzi Ci o zaworek który jest wkręcany w przewód to poszukaj gdzieś taniej bo ja płaciłem 20 zł za 10 szt. tak więc jak by co to napisz pw to Ci wyślę jeden pocztą i zapłacisz tylko za znaczek :)

comatose
27-01-11, 23:40
Budziak dzieki wielkie za info, widzę, że obcykany w temacie jesteś więc licz się z tym, że teraz będę Cię molestował na PW bo jak dobrze pójdzie to niedługo będę miał wszystkie elementy klimy i tylko to zamontować trzeba będzie :P

Budziniak
27-01-11, 23:45
:D dużo czytałem książek jak byłem dzieckiem
a teraz przy tym pracuje ... :rolleyes: możesz molestować byle byś zboczonych zdjęć nie wysyłam bo odeślę do admina

wisien84
28-01-11, 12:06
Panowie ja bym zrobił jeszcze jedna rzecz... mianowicie wyczyścił chłodnice klimy(skraplacz). Jesli jest zasyfiona a tak na pewno jest to mizernie odprowadza ciepło. chłodnica ta ma mniejsze prześwity niz plynu chłodniczego dlatego tez szybko sie zapycha.... najlepiej jak zdejmiesz zderzak odkręcisz wentylator i karcherem ja potraktujesz i najlepiej jakimś środkiem do czyszczenia chłodnic.Aczkolwiek martwia mnie te chlodne rurki (rozumiem ze przy skraplaczu)to obiaw albo braku gazu albo parownik jest przetkany małe cisnienie gazu....pozostaje tylko specjalistyczny warsztat jak nie pomorze czyszczenie skraplacza.

Shelter
28-01-11, 12:58
To znaczy sprawa wygląda tak, że w garażu jak pisałem klima się już załączała choćby na krótki czas i wtedy rurka przed skraplaczem była dobrze ciepła, ta za była dość chłodna.
Czy układ w naszych autach ma coś na zasadzie termostatu, że jak jest zimno na zewnątrz to klima się nie uruchamia?

wisien84
29-01-11, 14:23
tak z tego co kojarze jest czujnik ktory nie pozwala właczyc klimatyzacji jesli temperatura jest w przyblizeniu 3-4 stopnie C i ponizej

Shelter
30-01-11, 20:07
Serwisówka faktycznie to potwierdza - jest termostat w układzie elektryki klimy, który ją wyłącza w temp poniżej 4-6 stopni C. Czyli chociaż to jest w porządku, a z resztą będę działał na wiosnę.
Tylko ponowię prośbę do forumowiczów z Krakowa i okolic o wskazanie jakiegoś dobrego i nie drogiego serwisu klimy.