Zobacz pełną wersję : Podwyższenie zawieszenia na gumach. Czy warto?
Co sądzicie o takim sposobie (http://allegro.pl/guma-podwyzszajace-pod-sprezyny-bez-dziur-i1418589009.html) podwyższenia samochodu?
Posiadam EJ9 z 96' i nie wchodzi w grę inwestycja w nowe sprężyny. Takie gumy to groszowe sprawy ale jak z trwałością takiego podniesienia?
Ktoś używał takich gum?
pzdr
Każdy dąży do obniżenia a tobie za nisko , a poza tym trzeba by się najpierw przywitać w odpowiednim temacie
skolopendra
27-01-11, 19:09
na wiejskie,grząskie drogi ok .
ale dalej już nie wolno!!!
:confused:
poza tym ty nie masz belki z tyłu
ciekawe czy amorków starczy :D
ciekawe czy amorków starczy :D
tzn? ;>
ktokolwiek to stosował?
skolopendra
27-01-11, 21:02
ktokolwiek to stosował?
wątpię :rolleyes:
Podkłady idealnie pasuja np. na tył w:
Oplu - Astra, Kadet, Vectra, Omega
Fiat- Punto II
Daewoo - Nexia, Lanos, Espero
BMW
Renaullt
Seat - Toledo Leon
VW Passat B5 GOLF IV
thompson17
27-01-11, 21:15
co to wogóle jest:D
pierwszy raz widze temat na ckpl "o podwyższeniu zawiasu" :D
wątpię :rolleyes:
Podkłady idealnie pasuja np. na tył w:
Oplu - Astra, Kadet, Vectra, Omega
Fiat- Punto II
Daewoo - Nexia, Lanos, Espero
BMW
Renaullt
Seat - Toledo Leon
VW Passat B5 GOLF IV
...i w wielu innych samochodach
co to wogóle jest:D
pierwszy raz widze temat na ckpl "o podwyższeniu zawiasu" :D
Samochód kupiłem już obniżony i chciałbym go troche podnieść bo okolica w której mieszkam nie sprzyja tak niskiemu zawieszeniu.
to kup serie od kogos w dziale sprzedam napewno znajdziesz i drogo raczej nie bedzie
Zamontuj sobie seryjny zawias i opony na wyższym profilu i będzie ok:o
Napisał sivy
ciekawe czy amorków starczy
tzn? ;>
ktokolwiek to stosował?
nie było pytania myslałem ze chcesz serie podnieśc byłem ciekaw czy amortyzatory sie rozciągną? jak pójdzie np +4cm
Troche za grube rozwiązania mi propobujecie :D
ten cif całkiem mi robi oprocz wlasnie tego niskiego zawieszenia
myslalem, ze szybkim i tanim rozwiazniem beda te gumy
Przerabialem kiedys chwilowo te gumy przed wymiana zawiasu na gwint bo mi przy 17`stkach na wybojach opony obcieralo i musze ci powiedziec ze taki wynalazek to sobie mozna w zuku zalozyc(bo z reszta wlasnie w takim sklepie to znalazlem)... ja przyjelem to rozwiazanie w zalozeniu ze pojezdze na tym z miesiac moze dwa ale po tygodniu zalozylem inny gwint...
Po pierwsze slyszalem ze takie gumy wywalaja gniazda
Po drugie musial bys zalozyc przynajmniej po dwie na sprezyne zeby bylo widac i czuc jakas roznice
Po trzecie strasznie ciulowo to sie zaklada jak sie nie wyciagnie sprezyny a jak juz sciagniesz sprezyne to juz zaloz serie uzywke.
Po czwarte jak ktos przyciol te sprezyny to musial bys sobie z 10 takich wynalazkow zalozyc i bedziesz mial wtedy efekt gumowego resora:P
Takze odradzam i jak wyzej proponuje po prostu serie;)
podwyzszanie samochodu ma takze zastowanie w wszelakich KJSach lub super OS. wszystko zalezy gdzie kto jezdzi i do czego uzywa samochodu - a wy odrazu mieszacie z blotem bo ktos che inaczej niz wy.
jak na moje to to cos to tylko naciagniecie na kase.
nie pasuje to to do hondy - chyba zeby to przerobic troche. ale dla mnie to glupota
i chyba najlepszym wyjsciem bylo by jednak zalozyc wiekszy profil opony - ale tez bez przesady
Jedynym sensownym rozwiazaniem jest kupno seryjnych sprezyn. Takie podkladki nie pasuja do zawieszenia w hondzie (jak trzpien amortyzatora mialby przez to przejsc??), zreszta jakos do opla tez bym tego nie pchal. 4 takie podkladki to niemal 50zl. W podobnej cenie znajdziesz seryjne sprezyny.
skolopendra
28-01-11, 09:17
...i w wielu innych samochodach
masz problemy z doczytaniem :cool:
ty nie masz belki z tyłu, więc nie zamocujesz tego gówna bez przeróbki
poniał?
bez problemu ktoś zamieni się z Tobą seria za zawias na bank jakiś user marzy o takim dealu
ok dzięki za odpowiedzi, wczoraj byłem zielony w tym temacie teraz już coś wiem.
Kolejne pytanie: jak najprościej mogę sprawdzić czy bieżące amortyzatory będą pasować do seryjnych sprężyn? Sam nie ogarniam kwestii mechanicznych (to mój pierwszy samochód, mam go od 4 miesięcy) bez wizyty u mechanika się nie obędzie? Jak wam pokaże zdjęcia samochodu będziecie potrafili powiedzieć ile jest obniżony?
@atomics18 pomysł z zamianą brzmi dobrze, dzięki. W takim razie jeśli ktokolwiek jest chętny na taką zamianę proszę pisać do mnie na PM.
skolopendra
28-01-11, 15:06
W takim razie jeśli ktokolwiek jest chętny na taką zamianę proszę pisać do mnie na PM.
:rolleyes:
tu się foto wrzuca :
http://www.fotosik.pl/
ciekaw czy amortyzatory sie rozciągną? jak pójdzie np +4cm
No raczej, że tak.. jak podnosisz auto na lewarku i koło idzie znacznie w dół.. to trochę zapasu jednak tam jest nie ? :)
a Ta guma i tak nie podpasuje do Hondy, bo takie coś można sobie wcisnąć pod sprężynę jak amorek jest obok a nie jak u nas w jej osi, musiałbyś cały środek z tej gumy wyciąc, żeby amortyzator przez nią przeszedł ;P
śmierdzi lipą na odległość. :o
tak (http://grid.home.pl/jbeynar/honda/DSC_0423.JPG) to wygląda teraz, jeśli takie zdjęcie coś mówi
jeśli amorki nie są fabryczne to chętnie bym się z kimś zamienił całym kompletem
jak dla mnie seryjne zawieszenie...
To gdzie ty mieszkasz:confused::p bo według mnie, także wygląda na serię.
Trzeba był sobie kupić np honde np hr-v bo jak to co masz to jest nisko to ja nie wiem co ty chcesz osiągnąć .
thompson17
29-01-11, 09:54
to jest za nisko :confused:
kurde toć wyżej sie nie da :D Honda Civic to nie jest auto terenowe lecz bądź co bądź miejskie...
trzeba było mieć to na uwadze kupując auto a nie teraz robić jeep`a...
jestescie pewnie, ze to jest seryjne?
sugerowalem się tym co mi mowil kolega (ktory ma identycznego civica od dluzszego czasu) i tym co widze na drogach - widzialem nieraz sporo wyzsze cify.
Chyba przejade sie do mechanika.
Wizualnie, to może się tylko wydawać - najlepiej sprawdzić. Mierzyłeś i porównywałeś np. wysokość od ziemi do nadkola?
Proponuje taki prosty test, mirzysz kilka civiców, które stoją +/- seryjnie, wyciągniesz średnią i zobaczysz czy Twój civic stoi nisko czy normalnie.
A odnośnie pytania, to lepiej jechać te 5-10 km/h wolniej po dziurach niż pakować te wynalazki.
Kolego jak już chcesz sobie podnieść auto, to ewentualnie takimi wkładami http://www.bomis.webd.pl/sklep/index.php?products=product&prod_id=2625. Nie wiem jednak czy to jest dobry pomysł, z doświadczenia z pracy w sklepie motoryzacyjnym wiem, że ludzie takie cuda pakują do kombiaków lub innych aut w których przewożą sporo ładunku. Sterowność autem zapewne będzie inna niż przed taka "modyfikacją". Skoro twój kolega ma VI generację to pojedź do niego obejrzyj, pomierz tak jak podpowiadają.
Według katalogu Lesjofors (producent sprężyn aftermarket) twój EJ9 powinien mieć sprężyny:
przód: grubość drutu 11,75mm - średnica zwoju 97mm - długość/wysokość 372mm
tył: grubość drutu 10mm - średnica zwoju 100mm - długość/wysokość 364mm
Podnieś auto, zdejmij koła i pomierz sobie.
a co Ty tam masz za kolka w tym civicu? byc moze za male i to CI jeszcze obniza auto
Właśnie znalazłem fakture zakupu amortyzatorów.
Nr katalogowy amortyzatora: 230435
Marka amortyzatora: SACHS
mowi wam to cos? seryjne?
jak twoja hanka wysoko stoi to moja sucz chyba ciągnie się po ziemi hehe ;););)
eeee to na pewno civicklub.pl:confused: a nie land rover forum:p?
takie podwyższanie zawieszenia gumami kojarzy mi się z ewidentnym druciarstwem....
na pewno nie ma dobrego wpływu na trwałość sprężyn, amorów i innych części zawiasu...
załóż opony o wyższym profilu a nie będziesz się bawił w jakieś dziwadła:p
Panowie orientujecie się może czy różowe sprężyny występowały seryjnie?
rózowe??? rózowow podobne są vogtlanda z takich znańszych :P
No raczej fiolet, fioletowe robil tez postert, i h&r ale to do angielki.
tak (http://grid.home.pl/jbeynar/honda/) to wygląda.
@sivy dzięki za wskazówkę, znalazłem coś takiego (http://allegro.pl/sprezyny-vogtland-obnizajace-sportowe-honda-i1404409309.html).
Od gruntu do progu ma 15.5 cm
Więc wychodzi na to, że obniżona (?)
EDIT:
z tego co pisze na stronie vogtland.pl (http://www.vogtland.pl/gama_produktow.php) wynika, że nie robią sprężyn o seryjnej wysokości
no i wszystko jasne :) rozwiąznie problemu jest dosyć łatwe i tanie bo wystarczy że kupisz i założysz sprężyny oem które są całkiem tanie(oczywiście używane:p) a nawet możesz na tym zarobić jak te fioletowe springi opchniesz za dobrą monetę jakiemuś tjunerowi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.