Zobacz pełną wersję : Honda 97 r. 5D prośba o info i pomoc
Witam wszystkich :) Na temat tego modelu Hani wiem bardzo niewiele, bo zawsze interesowały mnie 92-95 r. :) Do kupienia mam taki egzemplarz http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7332820&id=rohnnet1olf&source=as24_inseratsg_detail_ueberschrift
Chciałbym się was poradzić bo z tego co czytałem inne tematy to wiem że wiedze posiadacie
1) Czy przebieg tej Hani 97 r. 130 000 tys to dużo
2) Na co zwracać uwagę w tych modelach
3) Jakie są słabe punkty
4) Czy ten model ma problemy z korozją?
Poproszę o opinie o tym aucie...i jakąś rade czemu się najbardziej przyjrzec przy zakupie takiej Hani
Pozdrawiam
witaj,
mam nadzieję, że czytałeś temat http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=2089
co do modelu 5D:
1) Czy przebieg tej Hani 97 r. 130 000 tys to dużo
nie o ile jest rzeczywisty.
2) Na co zwracać uwagę w tych modelach
jak w każdym innym aucie ... stan techniczny, wyposażenie. w końcu auta nie kupujesz na miesiąc.
3) Jakie są słabe punkty
4) Czy ten model ma problemy z korozją?
tak. często korodują tylne nadkola, ale tanie są reperaturki - proste zadanie dla dobrego lakiernika.
dobrze też aby silnik był mocniejszy - bo apetyt na moc rośnie w miarę jeżdżenia.
to tyle co przyszło mi do głowy na szybko.
pozdrawiam
no własnie tamte tematy czytałem ale tam tylko na temat znalazłem albo 92-95 r w sedanie lub w 3d i powyzej 2000 r. A mało info na temat 5d 97r. Bardzo mi sie podoba ta Hania dlatego potrzebuje pomocy :)
- 130 to mało (jeżeli rzeczywsty)
- ja mam z 95 i narazie brak rudego, poprzedni właściciel zainwestował w plastikowe nadkola + chlapacze z przodu sporo dają.
- słabe punkty: sprawdź elektryke okien - w hani lubią siadać prowadnice, czy wszystkie kontrolki gasną prawidłowo, czy nie zbiera się woda pod dywanikiem pasażera.
ja mam taką i własnie dobijam do 140 więc jeżeli przebieg jest nie kręcony to raczej do zaakceptowania :)
standardowo tylnie nadkola jak powiedzieli poprzednicy, sprawdź oczywiście czy wszystkie szyby z tego samego rocznika, uszczelki czy nie malowane itp
a z uszczelkami moze byc problem? jeśli chodzi o szyby to ten egzemplarz posiada korbki ;) jakos na elektryczne nie ma ochoty. mniej rzeczy ktore mogą nawalić :)
sam mam taką hankę ale 1.5 eco i waga 1145kg wiec troche nawet waży... teraz stukneło jej 141k przebiegu (jakieś 10k na polskich drogach) i jest ok , cos tam już trochę stuka z przodu ale jeszcze lekko :-)
poza powyższymi uwagami co do zwracania uwagi przy zakupie dorzuce jeszcze układ wydechowy - lubi być już zgniły, zwłaszcza na zakolach rur...warto też sprawdzić spaliny - silnik może być w super stanie ale może już lambda szwankować...
w zasadzie silnik 1.4 wydaje mi się jest troche za słaby na 5d - warto rozejrzeć się przynajmniej za 1.6 ponad 100-konnym , ta buda troche jednak waży
z uszczelkami nie miałem żadnego problemu,wszystkie ok
przyjemne,takie troche rodzinne autko
to chyba tyle...
to generalnie spore pieniądze, a elektryka może i czasami siada ale jest duuuuużo wygodniejsza niż machanie korbką. Co do 1.4 to zgadzam się zx przedmówcą, sam takowy motor posiadam i do 3500 kręci słabiutko, ale później...... aż miło wciskać gaz :)
czyli rozumiem ze w górnym zakresie obrotów można z jakims tam golfem pojechac ;)
Jak najbardziej Golfy wysiadają :)
golf 1.8 90KM kręci do 3500 tys, honda zaczyna używać swoich rumaków powyżej. Posiadałem takowy motor (1.8), ostry wałek, sportowy wydech, filtr K&M, polerowany dekiel i takie tam i dostałem po dupie od Skody Favorit :) teraz mam hanie...
i rozumiem że już teraz nie tylko favoritka ale równiez felicia 1.6 nie podskoczy :d
zgadza się, może i silniczek ciut za mały do tej budy ale jak dla mnie wystarcza w zupełności. Przy 4 osobach jest ospały więc na wakacje i dłuższe trasy 1.5 powinien być albo 1.6... takie moje zdanie
romcio0675
16-01-07, 18:43
poprzednicy mają racje tylne nadkola lecą mam rocznik 95 ostatnio z tym walczyłem poza tym przebieg 130 tys to dta hondy spacerek silnik 1.4 jest trwały choć na tą budę 90 koni to mało ale jak się ją pokręci powyzej 4500 to dziwięk dla ucha staje sie przyjemny i nawet nieżle przyspiesza
witam
wydaje mi sie ze najbardziej zwracaj uwage na korozje.
stan zawieszenia (naprawy sa drogie a i sama diagnostyka nielatwa)-wystarczy spojrzec na forum jesli cos puka to przod wszyscy wsakzuja na wachacz gorny a tyl to musi byc tuleja glowna. w rzeczywistosi jest tam znacnie wiecej elementow ktore sie zuzywaja ale wskazywanie tych dwoch w kazdym przypadku jest efektem laickiego podejscia do tego trudnego zawieszenia.
stan ukladu kierowniczego - czesciowo nienaprawialny
Jak zwykle lozyska, amory, hamulce zuzywaja sie wszedzie jednakowo dla niedowiarkow nawet w niemczech! niestety w miastach nie jest juz u nich tak pieknie a hondy to dla nich raczej auta miejskie...(civic)
silnik to mocny punkt auta choc jesli lubisz cisze to nie bedzie twoim przyjacielem
przy takim przebiegu nie powinien brac oleju ani troche
nie powinna sie palic zadna kontrolka w czasie jazdy (no chyba ze rezerwa ale akurat czujniki rezerwy w hondzie sa awaryjne)
co do przebiegu to w polskich realiach przy prywatnym uzytkowniku sprawa moze byc prawdziwa...
jesli auto jest sprowadzone to juz tylko kwestia sily naszej wiary... nie zebym sie czepial ale czemu wiekszosc aut sprowadzonych ma do 150000 przebiegu najczesciej po starszych ludziach z prowincji i na noc jescze autko siankiem przykrywali zeby nie zmarzlo.... do tego cena jest zdecydowanie nizsza i wogole mega okazja...
chyba lubimy byc oszukiwani...
pozdrwiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.