PDA

Zobacz pełną wersję : Nieregularne stuki w zawieszeniu - występujące o dziwo na równej drodze ! ! !



goncjusz
26-01-11, 23:07
Witam, mam nietypowy problem, którego raczej nikt tu wcześniej nie opisywał. Mianowicie od kilku dni słyszę nieregularne stuki w zawieszeniu (prawdopodobnie przód) - najdziwniejsze jest to, że dzieje się tak kiedy jadę na równej drodze (o dziwo w Polsce:-), bez żadnych nierówności - słyszalne są kilkukrotne stuki występujące jeden po drugim (około 4 razy). Sytuacja zdarza się tak rzadko (max raz na godzinę jazdy), że oczywiście w ASO nie uda mi się udowodnić i pokazać o co chodzi.... Czy miał ktoś coś podobnego?

Dodam, że już na gwarancji wymieniano mi obydwa amortyzatory + odboje z przodu, bo już wcześniej stukało i harczało - ale tylko na nierównych szosach...

leonik
26-01-11, 23:11
może mocowanie tylnej kanapy??

Re5pect86
27-01-11, 00:08
leonik powiedz mi gdzie dokladniej jest to mocowanie tylnej kanapy i zawiasy tylnich kanap zeby je podkleic bo ja z kolei w hondzie z 2006r slysze stuki z tylu ale ewidentnie sa to stuki w srodku... tylnia polke podkleilem ale to nie ona wyjalem wszystkie narzedzia tez nic wiec nie wiem co jeszcze moze stukac...;/

goncjusz
27-01-11, 00:29
może mocowanie tylnej kanapy??

niestety to nie to - stuki ewidentnie dobiegają z zewnątrz auta....

qbson
27-01-11, 09:52
Witam, mam nietypowy problem, którego raczej nikt tu wcześniej nie opisywał. Mianowicie od kilku dni słyszę nieregularne stuki w zawieszeniu (prawdopodobnie przód) - najdziwniejsze jest to, że dzieje się tak kiedy jadę na równej drodze (o dziwo w Polsce:-), bez żadnych nierówności - słyszalne są kilkukrotne stuki występujące jeden po drugim (około 4 razy). Sytuacja zdarza się tak rzadko (max raz na godzinę jazdy), że oczywiście w ASO nie uda mi się udowodnić i pokazać o co chodzi.... Czy miał ktoś coś podobnego?

Dodam, że już na gwarancji wymieniano mi obydwa amortyzatory + odboje z przodu, bo już wcześniej stukało i harczało - ale tylko na nierównych szosach...

Spokojnie. Mi też coś czasem stuknie na prostej drodze, czasem na dziurach. Z tego co czytałem na forum, każdemu gdzie indziej stuka, także zupełnie bym się nie przejmował. Zrobiłem już 10k km z tymi "niepokojącymi" dźwiękami i wszystko jest ok.
Najlepsze rozwiązanie problemu to dobra nuta i głośność w radiu ustaw na poziom 20 ;-)

Lynx07
27-01-11, 12:16
Pamiętam, że na początku użytkowania pojazdu też słyszałem jakieś stuki z zewnątrz - okazało się że to ramka od tablicy rejestracyjnej obijała się o tylną klapę, problem rozwiązany za pomąco gumek przyklejonych do klapy, jednak o ile pamiętam działo się to tylko na wybojach i progach zwalniających..

goncjusz
27-01-11, 14:31
Spokojnie. Mi też coś czasem stuknie na prostej drodze, czasem na dziurach. Z tego co czytałem na forum, każdemu gdzie indziej stuka, także zupełnie bym się nie przejmował. Zrobiłem już 10k km z tymi "niepokojącymi" dźwiękami i wszystko jest ok.
Najlepsze rozwiązanie problemu to dobra nuta i głośność w radiu ustaw na poziom 20 ;-)

hehe no jest to rozwiązanie z tym radiem, wtedy faktycznie nie słychać stuków i się nie trzeba stresować :) ale w momencie gdy za tydzień kończy mi się gwarancja a zaczynam słyszeć jakieś dziwne odgłosy to trochę mnie to jednak martwi!!! :)

szubek
27-01-11, 15:51
Te stuki to na 100% przemieszczające się sprężyny w przednim zawieszeniu, wystarczy trochę wilgoci błotka i problem gotowy. Przemieszczają się dokładnie w dolnej części w kieluchu MacPhersona. Nie trzeba jechać po dziurach aby pukały , strzelały itp.Wiem bo miałem rozbierane całe zawieszenie z przodu w ASO i widać dokładnie gdzie się przemieszczają i obcierają. Honda poprostu pożałowała trochę gumy i zastosowała tylko takie małe gumowe podkałdki, które nic nie dają i sa w nie odpowiednim miejscu. W moim przypadku zdecydowałem się na naciągnięcie na początek sprężyn około 18 cm odpowiedniej gumy o średnicy sprężyny. Po tym zabiegiu zawieszenie przednie totalnie ucichło.

goncjusz
27-01-11, 22:25
Te stuki to na 100% przemieszczające się sprężyny w przednim zawieszeniu, wystarczy trochę wilgoci błotka i problem gotowy. Przemieszczają się dokładnie w dolnej części w kieluchu MacPhersona. Nie trzeba jechać po dziurach aby pukały , strzelały itp.Wiem bo miałem rozbierane całe zawieszenie z przodu w ASO i widać dokładnie gdzie się przemieszczają i obcierają. Honda poprostu pożałowała trochę gumy i zastosowała tylko takie małe gumowe podkałdki, które nic nie dają i sa w nie odpowiednim miejscu. W moim przypadku zdecydowałem się na naciągnięcie na początek sprężyn około 18 cm odpowiedniej gumy o średnicy sprężyny. Po tym zabiegiu zawieszenie przednie totalnie ucichło.
A w jaki sposób udało Ci się przekonać ASO, żeby się tym tak wnikliwie zajęli? Czy udało Ci się na jeździe próbnej im udowodnić, że te dziwne stuki występują czy uwierzyli Ci na słowo i robili? Niestety żadne ASO w 3-mieście takie błyskotliwie raczej nie będzie :(

4gotten
28-01-11, 08:41
U mnie zawsze stukało tylko z lewej stronu. W moim przypadku po zgłoszeniu stuków w ASO za pierwszym razem wymieniono górne mocowania kolumny McPhersona. Kiedy hałas powrócił ASO wykonało coś na wzór tego o czym wspomniał Szubek. Zdjęcie poniżej:
http://img686.imageshack.us/img686/549/img0575ym.jpg
Niestety po jakimś czasie stuki wróciły. Co ciekawe, kiedy wymieniłem sprężyny na Eibach Pro Kit przez 10 miesięcy była cisza. Niestety stuki powróciły. Wkrótce będę wymieniał u znajomego klocki hamulcowe to poproszę go, żeby przyjrzał się temu.

leonik
28-01-11, 09:43
u mnie jest to samo.czasem coś stuka z lewej strony.po wymianie amorków i sprężyn przez jakiś czas była cisza ,ale stuki powróciły :(

szubek
28-01-11, 19:43
Dokałdnie tak jak pokazał 4gotten tylko u mnie zdecydowanie wiecej tego weża na sprężynie jest i mam to na dole sprężyny.
Jak widać na zdjęcu obtarcia są jeszcze dalej więc trzeba zastosować dłuższy wąż i po sprawie ja już jeżdżę tak roczek i jest spokój.

4gotten
28-01-11, 19:55
Dokałdnie tak jak pokazał 4gotten tylko u mnie zdecydowanie wiecej tego weża na sprężynie jest i mam to na dole sprężyny.
Jak widać na zdjęcu obtarcia są jeszcze dalej więc trzeba zastosować dłuższy wąż i po sprawie ja już jeżdżę tak roczek i jest spokój.

U mnie to też było na dole. Sprężyna obrócona do góry nogami do zdjęcia :) Widać, że ta "nakładka" była już przetarta na wylot. Pewnie dlatego znowu zaczęło stukać.
Dla porównania, tak wygląda tylna sprężyna Eibach. Wąż ma w standardzie, tyle, że u góry.
http://img707.imageshack.us/img707/2255/img0570c.jpg

freak502
28-01-11, 20:31
jaki koszt takich sprężyn Eibach ? i ile kosztuje wymiana ?

4gotten
28-01-11, 21:31
koszt sprężyn Eibach Pro Kit (- 25 mm) około 630 zł (kupiłem w firmie Prince z Poznania - darmowa dostawa)
koszt wymiany w ASO około 350 zł (pewnie można gdzieś taniej)

qbson
28-01-11, 21:35
hehe no jest to rozwiązanie z tym radiem, wtedy faktycznie nie słychać stuków i się nie trzeba stresować :) ale w momencie gdy za tydzień kończy mi się gwarancja a zaczynam słyszeć jakieś dziwne odgłosy to trochę mnie to jednak martwi!!! :)

oczywiście moja odp była pół żartem, pół serio :).
A teraz na poważnie: doskonale Cię rozumiem i Twoje obawy. Ja spędziłem masę godzin w ASO by zdiagnozować co stuka. Z każdym razem co innego diagnozowali. W końcu straciłem cierpliwość i pomyślałem sobie "je**ć to", skoro auto jeździ, a zawieszenia nie gubię po drodze :-)