Zobacz pełną wersję : EJ9 Problem z tylnym zawieszeniem (pomoc blacharska)
Koledzy, szukam blacharza z okolic Poznania (a najlepiej Poznania), który ogarnie temat (no właśnie do końca nie wiem jak fachowo opisać problem, dlatego wspomogę sie fotką ;) ) Należy wyciąć spod podwozia element do którego jest dokręcony prawy tylny wahacz (dolny, krótki) na tym elemencie ustawia się też zbieżność kół. Chodzi o to, ze poprzedni właściciel podczas wymiany gum na cukierach spartaczył troche sprawę i nie dokręcił tej śruby od wahacza. Następstwem tego jest to, ze w tej chwili mam tylne koło skrętne jak w Solarisie, ponieważ niedokręcona śruba "jeździ" prawo lewo po tych"szynach" od ustawianie zbieżności. U mechanika próbowaliśmy ruszyć tą śrubę, aby ją dokręcić, ale nie da rady :/ Kumpel mówił, ze jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest wyciąć ten cały element (zaznaczyłem na focie) i wspawać od innego auta.
I tutaj pytania:
1 - Potwierdzacie to co mój mechanik powiedział? Wyciąć i wspawać od innego auta?
2 - Do takiej akcji, już raczej dobry blacharz będzie potrzebny, bo jak taki przeszczep ktoś spartaczy, to już więcej nie ustawie zbieżności kół :/
Jeśli ma ktoś blacharza godnego polecenie (jeśli by nie golił też jak za borze, to już w ogóle bajka ;) ) to byłbym bardzo wdzięczny za namiary.
http://img21.imageshack.us/img21/1918/17012011098.jpg
Jezeli zdecydujesz sie na taki zabieg to tylko u blacharza który ma mozliwosc posprawdzania punktów konstrukcyjnych w aucie(katalog i odpowiedni sprzęt),bo bez tego takjak pisałes juz raczej nie ustawisz zbieznosci itp
Atardin, zmień mechanika, co Ci każe element konstrukcyjny auta ciąć. Faktycznie śruby od ustawiania zbieżności w 5/6 genie nie są przemyślane. Rozwiązaniem jest dostanie się do nakrętki która porusza się po "szynach" wewnątrz profilu. Dostajesz się tam od środka auta. Tniesz tylko cienką blachę pod kanapą i nie ruszasz przez to profilu który musi być wytrzymały. Jak już odsłonisz wnętrze profilu to działasz bez przeszkód. Przygotuj sobie najlepiej nowe śruby bo lubią się rwać.
kenny - jesteś drugą osobą, która mi tak radzi (tak więc coś w tym musi być). Generalnie jak powiedziałem mojemu mechanikowi ten pomysł to mówi, ze nie zły pomysł. Trochę sie jeszcze zastanawiam, bo ten mechanik to gość który specjalizuje sie właśnie w hondach i znam go od lat. Powiedz mi, jak już wytnę tą blachę, i śrubę wymienię, to co z ta odgiętą blachą??? Dać do spawania? czy zostawić taką odgięta?? (nie chciałbym aby syf mi do auta leciał i aby było przez to głośniej, albo wilgotno) Dużo roboty jest z takim zabiegiem? jestem wstanie sam to na parkingu zrobić?? Dzięki za pomoc;)
Roboty pewnie na 1,5 dnia, na parkingu raczej nie bardzo i wszystko zależy od twoich umiejętności manualnych i wyposażenia warsztatowego, ja z bratem męczyłem śrubę dużego cukierka (zerwała się i połowa została w budzie) chyba ze 3 dni.
Teoretycznie sprawa przedstawia sie prosto. Wywalam kanapę, kątówką wycinam otwór od środka i dostaję się do śruby. Kłopoty mogą być z odkręceniem tejże śruby (tak to przeważnie bywa). wymiana śruby (tutaj przyznam, ze nie wiem na jakie niespodzianki mogę sie nastawić). Później jadę do spawacza, aby zaspawał otwór, albo jakoś po prostu zaklejam. Wkładam kanapę i chyba po sprawie. Jeszcze tylnej kanapy nie wyciągałem - kłopotliwe to jest jakoś??
Kanał lub podnośnik raczej wskazany. Chodzi oto by jak najdokładniej znaleźć miejsce gdzie jest śruba od środka budy by zrobić tylko małą dziurkę a nie wielką lochę, bo jak wiadomo małe dziurki są lepsze ;)
Na tą robotę trochę czasu się też schodzi, więc lepiej sobie tak z 4-5 godzin na to przeznaczyć. Po robocie podjedziesz do blacharza to Ci to "zaszyje"
Prawdopodobnie śruba która tam jest w tej chwili będzie odcięta, ponieważ nie da się jej ruszyć, a co za tym idzie to będę musiał kupić nową. Ta śruba to jakaś specjalna do tego wahacza, czy dopasować tylko rozmiarem w sklepie z śrubami? Myślę, ze rozłożę sobie pracę na dwa dni. Jak sie zrobi ciepło to wywalę kanapę pod blokiem wytnę dziurkę ;) i zajrzę do środka, jak to w ogóle wygląda. Jak już to oblookkam to pojadę do jakiegoś kumpla który ma kanał w garażu i zabiorę sie za wymianę. Wole tak zrobić, aby w razie czego nie blokować komuś garażu przez dwa dni mając auto w rozbiórce... Dziękuje wam za pomoc, jeśli są jeszcze jakiś sugestie co do tego zabiegu to oczywiście bardzo wskazane ;)
Tylko zrób to z głową byś sobie biedy nie narobił, bo diaksem można szkód narobić. Śrub nie kupisz w zwykłym metalowym. Dobrze by było aby były takie same, natomiast muszą być klasy 10,9 czyli utwardzane. Takie same kupisz tylko w ASO chyba że ten Twój mechanik hondowiec ma takie to niech Ci da.
ja rowniez ci tak radze jak kenny, bo to jedyne madre rozwiazanie ;) i najprostsze oraz najbezpieczniejsze
piotreek23
30-12-11, 23:08
Witam,
Mam pytanie ponieważ w swoim Civic-u 3D EJ9 z 99r mam podobny problem a mianowicie zapieczone śruby od zbieżności (i autkiem telepie w prawo lub lewo bo zbieżność jest nie do ustawienia przez te śruby) :/ Czy możecie mi powiedzieć ile ich jest (bo w ASO otrzymałem informację iż 4) i w którym dokładnie miejscu się znajdują w tylnym zawieszeniu. Jeśli pytanie jest głupie to przepraszam ale jestem laikiem w tych sprawach a chce naświetlić mechanikowi gdzie ma grzebać ;). Google przeszukałem i nie znalazłem nic ciekawego.
Z góry dziękuje!! za pomoc i wyrozumiałość.
Google przeszukałem i nie znalazłem nic ciekawego.
Z góry dziękuje!! za pomoc i wyrozumiałość. proszę
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9832,9833,9834,9835,9836,9837&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900 wydrukuj i daj temu tłukowi w ASO. Potrzebujesz 2 śruby a na tym obrazku są pod numerem 25
piotreek23
31-12-11, 10:43
Hej :)
Dzięki za odpowiedź :) z tego co rozumuję ten schemat to są 2 śruby z jednej strony (czyli na lewe i prawe koło będą jednak w sumie 4 ??).
Pozdrawiam
Tak są dwie śrubki na jedną stronę z tym że zbieżność reguluje się tylko jedną ( wewnętrzną ) i to ona właśnie rdzewieje wewnątrz tulejki i się urywa przy próbie poluzowania.
piotreek23
31-12-11, 11:08
Mhm dzięki :). A jeszcze jedno pytanie bo powiedziano mi że przy wymianie tych śrub należy również wymienić tuleje (bodajże duże cukierki) czy to prawda? (bo jak będę części kupować do za jednym zamachem) i dwa na zdjęciu które jest w 1 poście widać tylko jedną śrubę ;) bo chciał bym wiedzieć w którym miejscu to jest zamocowane żeby mi mechanik nie rył po ciemku ;). góry przepraszam za laickie pytania ;).
Duże cukierki jak i resztę tulejek wymienia się wtedy gdy tego wymaga ich stan a nie przy okazji. Rozumując w ten sposób możesz też przy okazji wymienić resztę tulejek,amory i sprężyny tylko w jakim celu ?!
http://img440.imageshack.us/img440/9043/1978805536.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/440/1978805536.jpg/)
Rysunek przedstawia prawe tylne koło ten wahacz od zbieżności jest w kółeczku
piotreek23
01-01-12, 23:38
Jesteś wielki :))))) o takie info właśnie mi chodziło. Co do tulej to tak mnie poinformowano przy próbie ustawienia zbieżności. Ja się na tym nie znam więc zostawię to już do oceny mojemu blacharzo-mechanikowi. Jeszcze raz wielkie dzięki! jak bym miał jakiś problem z tym jeszcze pozwolę się tu odezwać :).
Ta sruba lubi zapiekac sie w tulejce... Polecam podgrzac palnikiem i nawet nie trzeba rozcinac ;) a co do śrub z aso to az mnie smieszy jak ktos pisze ze takich nieda sie dostac w zwyklym sklepie... Jestem az ciekawy ile wolaja w aso za 2 sruby... Moja rada jest taka zebys poszedl do sklepu z artykulami metalowymi i powiedzial ze chcesz srube z drobnym gwintem utwardzana 10.9 i bez problemu taka dostaniesz... Ja jezdze na takich i niema zadnych problemow...
Jak ktoś lubi to kupuje. Ja mam 2 komplety śrub do tylnego zawieszenia i wszystkie OEM Honda. Na wiosnę wymienię wszystkie śruby w przednim zawieszeniu bo te po tylu latach mogą być "zmęczone" i też zamówię wszystkie w ASO. Jeden zbiera znaczki drugi wali gruchę a ja zbieram śruby :D
piotreek23
03-01-12, 22:01
@Uczak pytałem :) 80zł za śrubę z kompletem podkładek (potrzebne mi są 4) ASO Honda Waszkowiak w Suchym Lesie. W Luboniu pod Poznaniem hurtownia części do Japońców Beraf chce 10% mniej niż w ASO. Odżałuję ale przynajmniej będe mógł ustawić zbieżność :P Być może jestem burżujem ;) ale wolę w zawieszeniu mieć oryginalne części ;) lub zamienniki naprawdę dobrej jakości. Na dniach będe kupować to się podzielę informacją o cenie.
Pozdrawiam
80zł za śrubę z kompletem podkładek (potrzebne mi są 4) Misiek do ustawienia zbieżności potrzebujesz tylko 2 śrub. Niech Ci nie wciskają 4 bo bez sensu wydasz pieniądze.
piotreek23
04-01-12, 11:45
A możesz mi pokazać na obrazku jak dla Misiów która to jest na tym wahaczu żebym w ASO pokazał palcem to chce :P i nic więcej mi nie wciśniecie.
@Edit :) doczytałem jeszcze raz poprzednie posty :) czyli ta od zbieżności to jest ta bliżej koła jeśli dobrze rozumuję.
I jeszcze jedno do tego są jakieś podkładki/nakrętki potrzebne żebym nie kupił czegoś nie potrzebnie.
Haha ;) 80 zl za srube... Czym sie sruba z ASO rozni od sruby ktora mozesz kupic w sklepie ? Bo az jestem ciekawy, co ma ta sruba ze tylko dzieki niej mozna ustawic zbierznosc ? :D Wezcie przestancie takie glupoty pisac ze tylko Aso sruby mozna montowac, bo jeszcze ktos uwierzy i potem bedzie mowil ze drogie czesci...
piotreek23
04-01-12, 15:25
No więc tak :) w ASO chcą za komplet śrub+podkładki od zbieżności około 100zł :D Więc ostatnio mnie ktoś w błąd wprowadził.
@Uczak ja cie rozumiem ale ja się na tym nie znam. Samochód jest mi niezbędny do pracy i nie będę ryzykował w zawieszeniu.
Na innych forach o Hondzie spotkałem się z info że te śruby jak i uszczelkę pod głowicę kupuje się OEM.
@Edyta
W ASO śruba 16zł netto a podkładka 10zł netto. Zamówiłem 2 tak jak radziliście. Dzięki chłopaki :)
chudypiter
14-09-12, 16:21
Odświeżę temat: szukam tych wahaczy małych od ustawiania zbieżności. Nie wiem czy brać oem?
Aktualne ceny w ASO:
Śruba 90171-sr3-003 koszt 19,68zł
Podkładka 90551-SH3-000 koszt 12,30zł
Wahacz 52341-S04-000 koszt 276,75zł
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.