Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ELECTRIC SUPERCHARGER - ma ktos o tym pojecie?



streetc
14-01-07, 20:28
Witam!

Juz rok temu zauwazylem na ebay wiele roznych ofert elektrycznych kompresorów dolotu, które rzekomo wg. różnych sprzedawców przynoszoszą dodatkową moc w granicach kilkudziesięciu HP. Wie ktos moze czy faktycznie podnoszą moc? A może ktoś z was miał już coś takiego? ( nie mowię o zestawach za kilkanaście tys. zł, a o wynalazkach za kilkadziesiąt dolarów )

!markos
15-01-07, 00:10
odpusc

albo kup zestaw magnetyzerow ;)

damios
15-01-07, 00:17
Podlacz suszarke na probe :)

streetc
15-01-07, 17:57
Pytałem o odpowiedź kogos kto ma pojecie o autach, a nie tylko prawo jazdy. Żarty żartami ale pomyślcie ( nie trzeba być do tego geniuszem - wystarczy troche trzeźwego zastanowienia ) powietrze pompowane pod ciśnieniem do cylindrów na pewno przynosi dodatkową moc. Urządzenie nie ma zapewne skomplikowanej budowy ale wg. mnie mogloby naprawde być skuteczne. Do tego być może przydałby się jakiś zawór upustowy tak żeby cofające się po zamknięciu przepustnicy powietrze nie powróciło odbite w strone sprężarki/kompresora...(chodzi tylko o to żeby nie uszkodzić tego plastikowego wynalazku ) Teoretycznie przyrost mocy byłby możliwy.... Markos - tak przy okazji - miałeś coś takiego, że się wypowiadasz czy zdobyłeś gdzieś tytuł inżyniera i masz o tym realne pojęcie?

tomi
15-01-07, 18:02
Do tego być może przydałby się jakiś zawór upustowy ( blow off )

i w tym momencie padłem na kolana :)


Dla niezorinetowanych link do aukcji tegoz Turbopatentu chinski producent zapewnia kilkadziesiat koni przyrostu, Temat juz kiedys przerabiany Mozna swobodnie zamknac

http://cgi.ebay.com/ELECTRIC-SUPERCHARGER-TURBO-WILL-FIT-ANY-VEHICLE_W0QQitemZ330073921900QQihZ014QQcategoryZ33 741QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

streetc
15-01-07, 18:06
:) Faktycznie przesadziłem - zależy jakie ilości powietrza takie gowno mogloby w stanie wpompować .... Nie mowie o zaworach znanych z subaru tylko o czyms co wypusci troche powietrza ( nie trudno sobie wyobrazić co by się stało gdyby plastikowe łopatki się połamały i ich fragmenty pofrunęły w stronę komory spalania ... ). Widzę że kolega jest obeznany - miałeś więc jakieś doświadczenie z tą tandetą z ebay??? Jeśli już przerabiany to jesli możesz byc tak uprzejmy wyslij mi prosze link. Szukałem i nie znalazłem o tym zadnej informacji na forum. Faktycznie nie daje to nic?

tomi
15-01-07, 18:19
Widzę że kolega jest obeznany - miałeś więc jakieś doświadczenie z tą tandetą z ebay???

Nie jestem obeznany ale dobrze znam zycie jest to tuning z seri dla lepszego "samopoczucia" tak jak magnetyzery i rezystory. I nie wierz nigdy ze za kilka dolarów przy pomocy plastikowego gówienka z wiatraczkiem w srodku na 12V dorzucisz 45koni

streetc
15-01-07, 18:21
W cuda nie wierze - 45 koni na pewno nie. Ale to samo ma miejsce przy kolektorach 4-2-1 - jakieś usprawnienie to jest ale nie przynosi na pewno 10-15 koni mech ( w seryjnym samochodzie ):)))) Pytam bo jeśli to plastikowe byle co dałoby chociaż 2-3 HP to i tak nie byłoby źle :)

damios
15-01-07, 18:50
Kolektor ebayowy da wiecej niz to. Twoje auto to chyba EK3 a nie EK6?

streetc
16-01-07, 10:33
Faktycznie EK3 - sprawdziłem teraz w dowodzie rejestracyjnym. Dzięki - moje niedopatrzenie :) A co do tego ile da kolektor ebayowy będę Ci w stanie powiedziec juz niedługo - zamówiłem podobny przez allegro :) Jeśli wybiorę się w końcu na hamownię to będzie już wszystko wiadomo. W zasadzie wydech mam juz kompletny - zamiast tłumika środkowego jest strumienica, a seryjnego końcowego sportowy odpowiednik ultera.

dafitone
30-01-07, 18:55
nie ma to jak wypowiedzi typu : Moj brat ma kolege ktory kogos zna kto podobno slyszal ze ktos widzial gdzies chybam moze to w telewizji.
Jak nie wnosi to nic nowego do tematu to po co pisac?

www.bosthead.com

uządzenie nie kosztuje kilku $ ale dziala na tej zasadzie z ktorej sie wyzej wysmiewaja
daje do 20PSI i jest na 12V !!

Ich reklama jest na 2 stronie magazynu POWER PAGES (import tuner) wiec daje to poglad na ich uzadzonka i jaka kase na tym robia.

a po co mialby tam byc jakikolwieg zawor jezeli to odrazu przestaje dmuchac bo jest elektryczne a turbo dmucha choc ty juz nie chcesz zeby dmuchalo?

pozdrawiam

delSol
30-01-07, 19:58
człowieku Ty zdajesz sobie sprawe ile to jest 20PSI doladowania? :brawo:

mighty
30-01-07, 20:04
przy doladowaniu 20psi to ci silnik w kosmos poleci :D

dafitone
31-01-07, 21:04
"CZŁOWIEKU " 20 PSI to sa jego mozliwosci a nie tyle ile daje w kazdy silnik !!

napisz maila ze skarga do tej firmy ze to nie mozliwe zeby tyle dmuchał i ze według ciebie kazdy silnik sie rozleci i zeby zmienili dane na swojej stronie.

emg
31-01-07, 21:45
20 psi to jakieś 1,36 bara czy się mylę

delSol
01-02-07, 00:45
a Ty napisz maila do swojego zdrowego rozsadku, ze wierzysz w bajki ze cos podpiete pod !12V utrzyma Ci takie doladowanie :d

Moze jeszcze wyszukaj mape tego czegos ;) Bo moze miec lepsza wydajnosc niz niejedna sprezarka :brawo2:

[ Dodano: Czw 01 Lut, 2007 ]

20 psi to jakieś 1,36 bara czy się mylę


Nawet 1.38 ;) Ale akurat setne wartosci nie maja tu wiekszego znaczenia ;)

Chyba sobie kupie :rolf1: To lepsze niz odkurzacz do lisci!! :aloha:

HUNTER82
01-02-07, 05:01
nie wiem dlaczego i po co kozaczymy. przeciez od poczatku tematu autor nie twierdzi ze chce miec za parenascie dolców plus 50hp. pytanie jest sfery czysto poznawczej jezeli mu sie to podoba to niech zamowi, sprawdzi sie na hamowni przed i po montazu i bedziemy wiedzieli czy daje chociaz 3 konie. a myslicie ze co np taki Ralf ma w swojej białej 4 gen??? moze cos takiego i nie chce sie przyznac haha. niech kolega zamowi i przedstawi wrazenia. osobiscie mysle ze daje tyle co stozek (lepsze samopoczucie kierowcy)

dafitone
01-02-07, 17:57
delSol - to juz zmieniles zdanie ? silnik juz wytrzyma 20 PSI czy dalej w kosmos poleci?

Gdybys zrobil cos takiego chociaz http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/el_blower/index.html
i mial jakiekolwiek pojecie o tym to moze bym uwiezyl w to co mowisz.

Ja pokazalem calkiem inne uzadzenie ktorego nigdy na oczy nie widziles ani ty ani ja ale zgory zakladasz ze to gowno napewno nie dziala i sie nie da - skat to mozesz wiedziec ?

delSol
01-02-07, 23:30
Ej - ale dla mnie to mozesz sobie zalozyc nawet dwa takie. Nie mam nic przeciwko. Przeraza mnie tylko fakt, ze tak uparcie wierzysz w bajki.

A jak juz zalozysz i rzeczywiscie bedzie to ladowalo 20psi to chce zobaczyc jak Twoj silnik przezyje chociaz 1000km :aloha:


To sie amerykanskie forum gdzie do seryjnej Dserii dmuchasz peaki po 15psi na serii wtryskach, kompie i pompie paliwowej i auta niby to znosza :aloha:

Z mojej strony EOT - nie mam ochoty sie brandzlowac tym wymyslem technologicznym

hcc
02-02-07, 08:50
Widzisz delSol po co bylo w turbo inwestowac ja mozna sobie szeregowo podlaczyc 25 takich wiatraczkow podlaczyc i smigac :) aha i jest jeszcze jednen plus takiej instalacji jak ci sie znudzi juz ta MEGA moc to mozesz zawsze skierowac te wiatraczki w nawiewy i w lato chlodzenie jak marzenie :aloha: ;)

tomi
02-02-07, 08:52
DEGRENGOLADA ciekawe czy przy takim setupie bezpiecznik 5A wyda :d

delSol
02-02-07, 11:15
Widzisz HCC - pewnie wyłozyłes duzo kasy w to swoje turbo i teraz sie z chłopaka smiejesz z zawisci - ze osiagnie to samo jak nie wiecej Ty rewolucyjnym urzadzeniem! :d :aloha:

LIO
02-02-07, 15:51
ja tam w to wierze, skoro tak napisali na tej stronie w internecie, to musi tak byc ...

mighty
02-02-07, 16:23
ja tam w to wierze, skoro tak napisali na tej stronie w internecie, to musi tak byc ...
dokładnie, przecież internet nie kłamie.

dobryAFR
02-02-07, 18:46
Jaki AFR powinien być na takim ELECTRIC SUPERCHARGER - ma ktos o tym pojecie?

mighty
02-02-07, 20:23
pińcet.
zalogowales sie tylko po to żeby zadać takie pytanie? :ban:

bigAR
05-02-07, 03:31
W istocie elektryczny supercharger dziala ale nie daje praktycznie nic, gdyz jego działanie wiele tez mocy zabiera. Osobiscie chcialbym zobaczyc jak ktos to zaklada i testuje przed i po na hamowni :) Finito.

Cairo
05-02-07, 14:37
cod o odkurzacza do liści to kiedyś na forum był filmi jak testowali CTRa VIIg, przyrost po doładowaniu odkurzaczem to ok 10km, więc jeśli ten wiatraczek a ebayu da podobne ciśnienie to również moc powinna wzrosnąć, chyba że ma on 7KW poboru :D

civic45
06-02-07, 00:13
widziałem coś takiego i rozmawiałem na temat takiego uządzenia z dystrybutorem
wyglada to tak
najlepsze jakie jest te pseeudo turbo zasilane jest z na 24 wolty trzeba dołożyć drugi akumulator
doładowanie jakie można uzyskać z tego turbowentylatora (wygląda to dokładnie jak turbospręzarka) to 0.3 bara i jest to najmocniejszy zestaw jaki istnieje
a teraz najlepsze cena 8 tys pln tanio nie jest :d
takze podejzewam że ten wiatraczek o którym mowa daje tyle co umarłemu kadzidlo :agent:

streetc
11-02-07, 14:44
Widzialem w internecie opis ( juz nie pamietam gdzie bo nie zapisalem adresu strony ) gdzie facet krok po kroku robił taki wynalazek. Z tym, ze wygladalo to jak plastikowe turbo ( kształt dokładnie taki sam ) a napędzał to elektryczny silnik od valeo, ktory normalnie przeznaczony jest do nawiewu w samochodzie. Podłączony był pod osobny akumulator. Facet twierdził, że przyrost mocy wyniósł 12 HP ale wykresu z hamowni nie zamieścił, więc nie wiem. Taki wynalazek kosztuje nieduzo, wiec pewnie jak bede mial wiecej wolnego czasu sam sprobuje to skonstruowac na przyzwoitych elementach i dam wam znac czy cokolwiek to daje :) Jak juz mowilem w cuda nie wierze ale jesli mozna uzyskac przynajmniej kilka dodatkowych koni albo nieco wiecej elastycznosci w silniku kosztem nieco ponad 300 zł to i tak warto.

Wombat
16-02-07, 00:30
Niestety nie bedziesz miał nieco wiecej elastyczności. A nawet pewnie jej spadek.
taki wiatraczek jest w stanie zapewnic w dolocie cisnienie rzedu 0,02 bar (nie 0,2 a 0.02) bar i to tylko wtedy kiedy silnik nie ssie powietrza.
Wydajnośc tej zabaweczki jest stanowczo zbyt mała.

owszem , sa takie systemy, sprawdzaja sie w wielkich ciężarówach z potęznymi instalacjami elektrycznymi gdzie z zastosowania jakiegos e-turbo po setkach tys kilometrów jest jakaś wymierna korzysc. Ale to i tak instalacja za kilka tys dolców a nie turbinka na 12 z gniazdka zapalniczki.

Sa tez dosc drogie i skomplikowane systemy z dosc wydajnymi e-turbinami ale żra takie ilości energi ze po pierwsze trzeba miec do nich kilka bardzo drogich akumulatorów a po drugie zużycie prądu jest tak ogromne że wystarcza to na kilka.. kilkanaście sekund doładowania. A potem trzeba jeździć od od 30 do 120 minut zeby sie system znowu naładował - pod warunkiem że zakupisz sobie BARDZO drogi alternator który da rade. czyli działa jak zwykłe nitro NX Incognito za 900 zł ale jest znacznie.. znacznie droższe.

Wiec odpuśc sobie i nie szukaj "przywoitych elementów" bo nawet nie bardzo wiez gdzie dzwonią.


Wkleje kawałek starej dyskusji z H3M żeby jeszcze raz czegos nie wymyslac:

Cytat:
Ten strzał nie odbywa się do wyczerpania akumulatora z tego co ja wiem, ale co ja tam wiem

Cytuje za FAQ z TRurboMagazine
Cytat:
The ESC-400 is somewhat like nitrous, as the batteries must be recharged after awhile
Rozumiem że napisali że działa tak jak nitro ale baterie muszą byc ładowane po chwili. Ile ma chwila?
Z tego co piszą na stronie to jest do 20 minut jazdy. Daje to "kilka" strzałów.
Troszke jest dziwne bo oni piszą że zalecają superalternator co ma min 200Amperów ale z drugiej strony w VW Garbusa (1,3 lub 1,6 z tego co pamietam) zasadzili instalacje 700A na 12V lub 400A przy 24V i dało im to tylko 5-6PSI przy 7000 obr. To jest 0,4 bar (oby!!) doładowania w zastrzyku 15 sekund przy cholernie drogiej instalacji.
Nie wiedze ŻADNEJ pozytywnej strony tego rozwiązania.


Cytat:
Regulacja ciśnienia doładowania: problem przy elektrycznym silniku regulować mu obroty niemalże idealnie???? W funkcji obrotów silnika, przepustnicy czy whatever?

Problem nie. Dodatkowe koszty tak.

Cytat:
No i co to wnosi w temat ESC? Wszystko ma swoje plusy i minusy

Tylko to co proponujesz nie ma żadnego JEDNOZNACZNIE udowdnionego plusa. Całą swoją wiedze opierasz na stronie producenta i jakimś artukule w TurboMagazine. U nas gazety "szanujące sie" też publikują fantastyczne wyniki pomiarów magnetyzerów.. wiesz jak jest.
Poza tym dane z tej strony.. ten opis "techniczny". To jakaś kpina.
Czytamy:
Cytat:
Includes blower ONLY

Zestaw zawiera tylko wentylator. Za akumulatory, kable, montaż, twoje urządzenie do wysterowania tego+ za strojenie map paliwa musisz zapłacić osobno.
Cytat:
Fits most engines up to 3.0L

A skąd takie ograniczenie? Z czapy?
Cytat:
Maximum CFM 355 @ 5 PSI

Wiesz, wentylator procesora firmy Thermaltake pod nazwą SilentCat ma 52CFM i kosztuje 49zł. Chodzi na 12 v i wciąga 0,4A. Założe sobie 7 takich i mam takie urządzenie o zakładanym przepływie.

Cytat:
Maximum HP 400 hp

A 410 HP juz nie? A niby z czego wynika to ograniczenie? z koloru lakieru?
Cytat:
Maximum Duration 15 seconds

I nic dziwnego. Pobór mocy 700A zobowiązuje.. do wożenia przyczepy z bateriami.

To jest głównie pseudonaukowy bełkot


Cytat:
parę tam innych takich nieporozumień Ci się jeszcze wkradło

Wiec mi je wskaż. Po to jest ta dyskusja.

Dalej nie rozumiem w czym ta instalacja za dobre 6-7 tyś zł ma być lepsza od zestawu nitro typy NX Incognito za 999zł i o montażu prostym jak dziura w rurze dolotowej.
- Stopień komplikacji większy.
- waga chora
- przyrosty nędzne
- cena wysoka, tak wysoka ze nieakceptowalna za "komfort użytkowania"

qba_joz
16-02-07, 14:05
Z tego co mi wiadomo to mianem ELECTRIC SUPERCHARGER określa się sprężakę-kompresor, która nie ma tzw. "strony gorącej"- czyli jest napędzana z paska alternatora. Stosowane w mietkach, autach z hameryki i do tuningu np. silników VR6.
Pracy takiego cuda towarzyszy nie tyle syk co charakterystyczny gwizd, a cena zwala z nóg.
Szajsu z allegro z kolei nie polecam- lepiej weź turbo z jakiegoś rozbitka i zregeneruj, albo spasuj, bo nie warto.

delSol
16-02-07, 15:24
a co jest ELECTRIC w kompresorze??

Wombat
16-02-07, 23:44
ELECTRIC SUPERCHARGER określa się sprężakę-kompresor, która nie ma tzw. "strony gorącej"- czyli jest napędzana z paska alternatora.

Nie to o czym ty piszesz to sam SUPERCHARGER. czyli napedzany z paska. A jego wersja ELECTRIC to wyeliminowanie tego paska i zastapienia go silnikiem elektrycznym.

Wobraź sobie jak musi byc poteżny taki silnik jezeli w mercedesie SLR napęd doładowania potrzebuje 120 koni mechanicznych z silnika