Zobacz pełną wersję : błąd P0171
Witam,
dzis sprawdzilem blad ktory mi kiedys wyskoczyl i mialem dac znac tu na forum jezeli odczytam kod.
Kod jak powyzej w tytule, blad wyskakuje podczas jazdy (przy roznych predkosciach). Po wyskoczeniu bledu silnik trzyma obroty na 1,5 tys, tak jakbym odlaczyl na chwile aku i komputer uczylby sie. check engine znika po jakims czasie samoistnie.
jakies pomysly co to moze byc ?
dodam ze mam gaz (4 generacja z lubryfikacja BRC24)
Hej,
Poczytalem troche na ten temat pod tym linkiem:
http://www.hondahookup.com/forums/showthread.php?t=126100
W skrocie chlopaki twierdza, ze moze to byc problem z zabrudzeniem MAF (Mass Air Flow sensor), mozliwe ze masz filtr K&N czy inny, ktory jesli jest zbytnio zaprawiony olejkiem, moze zabrudzic ten sensor.
Tak czy siak, rozwiazanie ktore proponuja:
- Wymienic filtr powietrza
- Odlaczyc rure z dolotem powietrza zeby dotrzec do w/w sensora
- Spryskac go obficie preparatem, kontaktowym, ale nie dotykac niczym innym, nie czyscic zadnymi wacikami itp. bo to tylko pogorszy sprawe
- Wyczyscic rury dolotu powietrza, skrzynke na filtr powietrza itd
- Wykasowac 'check engine' - albo w ASO albo przez reset kompa, odpiecie klem na kwadrans powinno pomoc
- Zlozyc wszystko do kupy i jezdzic
Jesli blad sie powtorzy to albo sprawdzic w ASO albo kupic MAF z jakiegos szrotu (albo nowy)
Inni pisali jeszcze ze to moze byc problem z regulatorem cisnienia paliwa.
Patrzac na sam blad i jego wyjasnienie - wiecej tutaj:
http://www.obd-codes.com/p0171
Oznacza to - Za duzo powietrza w wydechu
Jeden z podanych symptomow to spadek mocy
Jako rozwiazanie podaja sprawdzenie w/w MAF i jego wyczyszczenie
Wymiana zbyt zaolejonego filtra powietrza
Sprawdzenie wszystkich wezy/rur podcisnienowych i dolotu powietrza (PCV) itp
Sprawdzenie filtra paliwa, czy nie jest zasyfiony oraz cisnienia samego paliwa
Nic z wlasnego doswiadczenia, mam nadzieje ze w miare precyzyjnie to przetlumaczylem i w czyms pomoze
Pozdrawiam,
Filip
wsztsko pieknie ale ten civic nie ma maf sensora...
Przerabiałem kolego niedawno ten problem, który u mnie pojawił się wraz ze spadkiem temperatury.
Też miałem gaz z lubryfikacją. Próbowałem wzbogacić mieszankę, szukałem dziury w dolocie itp. Na trop naprowadził mnie jeden z użytkowników tego forum, a mianowicie napisał, że widzi związek z lubryfikacją i faktycznie po wyjęciu lubryfikacji problem jak dotąd nie powrócił. Co więcej odnoszę wrażenie, że auto się lepiej zbiera.
Teraz jeżdżę bez lubry czyli jeszcze taniej :-)
Lubryfikację można tymczasowo zakręcić aby sprawdzić.
I zgadza się że nie mamy czujnika MAF jest tylko MAP, co więcej można go wykorzystać i podłączyć do instalacji BRC dzięki czemu sterownik LPG będzie otrzymywał rzeczywiste wartości podciśnienia a nie szacowane ale zamierzam to dopiero sprawdzić w praktyce.
Podłączyłem MAP sensor do instalacji LPG i działa świetnie.
Gdyby ktoś był zainteresowany to MAP sensor znajdziemy po prawej strony przepustnicy dochodzą do niego trzy przewody:
żółto/czerwony - zasilanie 5V
zielono/biały - masa
czerwono/zielony - sygnał
i właśnie ten ostatni należy podłączyć do białego przewodu w cztero-pinowym złączu superseal komputera LPG (mowa o instalacji BRC). Ostatnim etapem jest kalibracja czujnika w programie do obsługi sterownika LPG.
Powyższe na pewno zadziała w instalacji BRC z komputerem umożliwiającym zastosowanie czujnika MAP OEM np MY07.
najciekawsze jest to ze to sie wlacza raz na jakies 2-4 tys km. wiec dziwi mnie to :)
wsztsko pieknie ale ten civic nie ma maf sensora...
Hehehe... ciagle sie ucze :)
Ale temat kreci sie wokol lubryfikacji, zaolejenia - cos w ten desen jak czytam te posty
Poszperam cos w necie, moze jeszcze cos znajde
Szerokosci!
odgrzeje kotleta :)
ma ktos pomysl na ten blad
nie wystepuje on zawsze ale jak np temp spada na minus
raz wywali a raz nie co mozna jeszcze spr ? wtryski wygladaja ok filtr paliwa nowy,
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.