Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zakup Hondy Civic 5g z już założonym LPG



Sqnk
25-01-11, 22:07
Witam

Za niedługo mam zamiar kupić wymarzoną Honde 5g lecz mam pewien dylemat.

Mianowicie zastanawiam się czy kupić wraz z LPG czy raczej sobie to darować.

Przeglądałem wiele tematów odnośnie Instalacji Gazowych w Hondach w małych silnikach i tych większych (seria B), lecz znaczna większość tematów tyczyła się zakładania nowych Instalacji.

Jest sporo zwolenników którzy chwalą sobie Instalacje LPG w swoich autach lecz jest jeszcze więcej przeciwników tego typu zabiegom.

Chciałbym mieć dość ekonomiczne autko, nie mam zbyt wiele dochodów ponieważ jeszcze jestem w technikum dlatego poważnie zastanawiam się nad gazem.

Mój budżet na Hanie jest dość niewielki bo tylko 5tys. Jak już się dowiedziałem na dobrej instalacji nie można oszczędzać, a domyślam się, że mało kto zakłada lepszą instalacje powyżej 2.5tys do auta wartego 3 lub 4 tysiące i która była by dobrze wyregulowana. Założenie nowej Instalacji też nie wchodzi w grę bo jest to za duży wydatek, a kosmicznych km w miesiącu robił nie będe :rolleyes:

Honde zamierzam kupić z silnikiem 1.5 (lekkie modzenie też wchodzi w grę), a czytałem że prawie każda instalacja podoła silnikowi poniżej 120km bez problemów, lecz dużo ludzi na tym forum skarżyło się na LPG nawet w silniku 1.3. Chciałbym również aby posiadał VTEC-a lecz wątpie abym za tą cene znalazł taki silnik.

Dlatego chciałbym się spytać czy warto brać pod uwagę Honde 5g 1.5 z Używaną Instalacją LPG? A jeśli tak to mniej więcej ilu letnią, no chyba że jest to bez znaczenia.

Druga sprawa to przeglądy i regulacja takich Instalacji, czy jest to duży wydatek czy może przeciwnie?

Ehh.. ale się rozpisałem, lecz to będzie moje pierwsze autko więc nie chcę wejść w przysłowiowe "bagno".

psemeq
25-01-11, 22:57
Ja powiem jak jest u mnie w osławionym 1.3. Po pierwsze ja na swoje auto nie narzekam. Każda generacja gazu ma swoje mankamenty. 1.3 a więc gaźnik to I albo II generacja gazu. To najlepiej zgłębiać wiedzę i samemu się bawić. Ja zmieniłem zwykły mieszalnik na blosa i auto dużo lepiej chodzi.

Jak chcesz mieć 1.5 to pewnie będzie d15b2. Będziesz miał znowu kłopoty bo tam jest II gen gazu. Czyli znowu problem bo to znowu mieszalnik.

Jak chcesz auto z gazem to ja osobiście polecam d13b2 lepiej doposażone, jakikolwiek gaz tam nie jest to zakładasz blosa, a później robisz mpfi i mini me czyli lądujesz z mocnym silnikiem (~120 KM), masz blosa więc łatwa regulacja (musisz mieć zaprzyjaźnioną stację obsługi bo blos nie przechodzi przy silnikach sterowanych elektronicznie), pełny wtrysk oraz VTECa ;)

edyta: uważam że lepszy d13b2 od d15b2 bo to samo trzeba zrobić co do mpfi i mini me, a d13b2 teoretycznie powninien mniej oleju brać ;) (wiadomo - wszystko kwestia egzemplarza...)

Sqnk
25-01-11, 23:56
Ja powiem jak jest u mnie w osławionym 1.3. Po pierwsze ja na swoje auto nie narzekam. Każda generacja gazu ma swoje mankamenty. 1.3 a więc gaźnik to I albo II generacja gazu. To najlepiej zgłębiać wiedzę i samemu się bawić. Ja zmieniłem zwykły mieszalnik na blosa i auto dużo lepiej chodzi.

Jak chcesz mieć 1.5 to pewnie będzie d15b2. Będziesz miał znowu kłopoty bo tam jest II gen gazu. Czyli znowu problem bo to znowu mieszalnik.

Jak chcesz auto z gazem to ja osobiście polecam d13b2 lepiej doposażone, jakikolwiek gaz tam nie jest to zakładasz blosa, a później robisz mpfi i mini me czyli lądujesz z mocnym silnikiem (~120 KM), masz blosa więc łatwa regulacja (musisz mieć zaprzyjaźnioną stację obsługi bo blos nie przechodzi przy silnikach sterowanych elektronicznie), pełny wtrysk oraz VTECa ;)

edyta: uważam że lepszy d13b2 od d15b2 bo to samo trzeba zrobić co do mpfi i mini me, a d13b2 teoretycznie powninien mniej oleju brać ;) (wiadomo - wszystko kwestia egzemplarza...)

Wolałbym jednak 1.5, bo to wcale nie wychodzi drożej niż 1.3, kwestia dobrego szukania i cierpliwości na okazje. Autko planuje mieć ładnych pare lat i nie wiem czy będę robił jakiekolwiek swapa czy minime dlatego wole mieć już zapewnione te 90KM.

Jaki byłby koszt wstawienia Blosa na starą Instalacje a jaki założenia od początku wraz z innymi elementami?

Okej pytanie nieaktualne, na allegro BLOSa można wyrwać za 380zł czyli nawet przystępna cena.

Poczytałem sobie co nieco w temacie http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?17609-Pimp-My-Gaz-)-czyli-jak-za%B3o%BFy%E6-BLOS-a-w-Hondzie-Civic&highlight=blos

Więc tutaj rodzi się nastepne pytanie. Poradnik tyczy się hondy 5d czy w 3d operacja dużo się różni i czy jest więcej komplikacji z zamontowaniem?
Chciałbym sobie w przyszłości założyć jakiś stożek zamiast serii, jak dobrze rozumiem BLOSa montujemy wtedy między kolektorem ssącym a stożkiem gdzieś tak w połowie rurki? Do takiej operacji trzeba zastosować tuleje gumową łączącą rure i BLOSa?

psemeq
26-01-11, 10:00
blosa montuje się jak najbliżej kolektora. d15b2 masz dość łatwą instalację. wszystko zależy jak gazownik zakładał mieszalnik i jak dużo rzeźby było... zobacz jak ja to robiłem u siebie ;)

3d, 5d - co to za różnica co do silnika? w obu masz te same jednostki.

Sqnk
26-01-11, 12:42
Okej, już się "wyedukowałem" na temat zakładania BLOSa także myślę, że po zakupie Hani z LPG zdecyduje się na niego.
Mam jeszcze pytanko odnośnie miksera w puszce nad przepustnicą w d15b2, rozumiem, że trzeba tą puszke wraz z zawartym mikserem wyjąć i sprawić sobie nową nie przerabianą?

psemeq
26-01-11, 13:38
raczej tak. zależnie od rzeźby. jak było dużo mieszane, to tak.

Sqnk
26-01-11, 14:11
Okej noto już wszystko wiem co i jak. Myślę, że nie powinienem mieć problemów z założeniem BLOSa do d15b2.

Dzięki wielkie psemeq za zaintersowanie się tematem i pomocą :)

kramar
27-01-11, 16:59
Ja mam założoną II gen do mojego D15b2 ( 2 tygodnie temu) i śmiga wyśmienicie :) 98% to regulacja , dobrze to zrobią to nie czujesz różnicy .

Sqnk
28-01-11, 11:36
O widzę że ktoś z moich okolic :) A mógłbyś zdradzić, gdzie stroiłeś swoją hanie? Jak już jechać to do sprawdzonego gazownika.
Mógłbyś też napisać ile Cię kosztowało założenie takiej IIgen do d15b2?
Byłbym wdzięczny :o

kramar
28-01-11, 18:49
No ja szukałem i zbierałem opinie z miesiąc o gazownikach i wybrałem ... co prawda 90km od Katowic ale nie żałuję -Kraków , Cena 1700zł ( II gen , wlew pod klapką paliwa , butla w kole ).Zrobiłem jak na razie co prawda lekko ponad 1000km także nie za bardzo powinienem się jeszcze udzielać , ale jest bardzo OK! , spalanie w trasie 7,5-8,5L , miasto 10/11L ( AUTOMAT ) Tu masz namiary :

AUTO-GAZ "JOANNA"
ul. Beskidzka 7
30-622 Kraków
tel/fax 012/ 425-53-04
tel. kom. +48/ 515 130 546 (Piotr)

a4tech33
29-01-11, 19:00
Udziele sie w temacie, bo szukalem hondy w podobnej cenie i tez 5 gen, tylko silnik dla mnie nie mial znaczenia (fundusze ograniczone, 6tys). Szukam jej mniej wiecej od wrzesnia zeszlego roku. Zrobilem kilkaset kilometrow, i nadal nie mam wymarzonej hondy. Dlaczego? Zawsze bylo cos nie tak. A to blacha w kiepskim stanie, silnik zalany, gaz dzialal dziwnie, albo inne mankamenty kosztujace wiele pracy i pieniedzy. Kilka samochodow potencjalnie dobrych sprzatneli mi sprzed nosa (rekord w nocy o 2 wystawione ogloszenie, o 8 rano sprzedane auto). Dlatego odpuscilem sobie dalsze szukanie, poczekam do wiosny i kupie cos nowszego, za lepsze pieniadze.

bunkerites
03-02-11, 07:33
jesli kupujecie auto z gazem nalezy sprawdzic kompresje silnika,a szczegolnie kiedy zalozona jest 2 gen ktora pozwala na katowanie zimnego silnika

jasiek09
03-02-11, 20:09
jesli kupujecie auto z gazem nalezy sprawdzic kompresje silnika
auta z gazem nie mają kompresji;) ?
szczegolnie kiedy zalozona jest 2 gen ktora pozwala na katowanie zimnego silnika
to jeszcze lepsze;)

bunkerites
03-02-11, 21:00
co cie dziwi?

OSCAR
04-02-11, 07:11
no wlasnie ????

bunkerites ma racje - trzeba troche na "jeza" podchodzic do kupna auta z lpg, bo niewiaadomo jak zostala zalozona, jak uzytkowana etc.
co za tym idzie, ma racje mowiac zeby sprawdzic w jakim stanie jest silnik, szczegolnie z instalacja I czy II generacji.

jasiek09
04-02-11, 09:34
Jak dla mnie to silnik może być równie dobrze zajechany na pb i na lpg no chyba że ktoś jeździł na I albo II gen i chwali się przy sprzedaży że pali mu 6l gazu w mieście :o...i na to nie ma reguły, podobnie jeśli ktoś katuje zimny silnik może to robić zarówno na pb jak i na lpg..

bunkerites
05-02-11, 08:15
dlatego wazne jest sprawdzenie kompresji silnika :)