Zobacz pełną wersję : Tłumik końcowy - cichy i wytrzymały
Panowie, sprawa taka,
Jako, że "wyrób tlumikopodobny" jaki zamontował poprzedni właściciel przed sprzedaniem mi Hanki powoli kończy swój żywot....ma 2 lata a rdza płatami z niego schodzi, muszę rozejrzeć się za jakimś sensownym tłumikiem.
Przestudiowałem tematy "tłumikowe" w dziale 5D jednak, żadnych interesujących mnie kwestii nie rozwiązały.
Mianowicie, będę nieoryginalny :) i powiem, że szukam tłumika cichego (honda to auto rodzinne :D i swoją głośnością ma nie męczyć), a zarazem ma być wytrzymały co by po zimie nie wyglądał jak kawałek rdzy - zatem pewnie muszę szukać z nierdzewki czy alu?
Zatem wszelkie Apexi Style odpada. Ma być przede wszystkim cicho. Zainteresowały mnie tłumiki Bosala jednak np InterCars ma w ofercie tylko tłumiki oznaczone jako dedykowane do D15. Czy niebędzie to jakiś problem?
Prosiłbym o wypowiedzi i rady w tym temacie.
Bosala montowałem do swojego drugiego auta, z czasem delikatnie zrobił się głośniejszy ale to i tak jest nadal jak oem więc możesz brać spokojnie a juz jakiś czas wisi na aucie i nic się nie dzieje a w zakładzie gdzie mi go zakładali dałem chyba z 260zł , natomiast u siebie mam ultera który też już jakiś czas jest na aucie, ale to inna kwestia cenowa już. A druga sprawa że jak masz serie wydech i sam końcowy zakładasz to szału nie zrobisz żeby darło papę.
Kiedyś miałem Bosala i sobie chwalilem. Potem na to wrzucisz nasadke jakąś i będzie cicho i estetycznie.
Bosal to dobry zamiennik. Myśle że nic lepszego nie znajdziesz.
U mnie walker chodził z 6lat, a ten co teraz mam, chyba polmostrów, mam wrażenie że lekko przydusza auto. Następny napewno będzie walker lub bosal.
Daniello87
26-01-11, 12:46
Ja mam u siebie komorowy tłumik polmostrów: http://polmostrow.pl/katalog/. Bardzo dobry tłumik i cichy. Zamontowany jest już około 2 lat i rdzy nie ma nigdzie natomiast płaciłem za niego około 250 zł z montażem ale wymieniłem również środkowy.
Wygląda mniej więcej tak:
http://allegro.pl/honda-civic-1-4i-16v-3d-tlumik-koncowy-grabow-i1393716182.html
końcówka cały czas w super stanie i nie rdzewieje.
Ja na taki zmieniałem w tym tygodniu poprzedni sie upierdzielił. Cichutki on jest a jak dlaej to sie okaze. Brz koncowego to nawet 1.4 idzie jak burza haha.
Jako że w przyszłym tygodniu prawdopodobnie też będę wymieniał tłumik końcowy i możliwe ze środkowy to zastanawiam się gdzie warto kupić gdzie warto wymienić?
Nie jest to raczej skomplikowana operacja ale pewnie znalazł by się jakiś fachowiec który potrafił by to spieprzyć więc wolał bym takich omijać.
Jakieś doświadczenia?
Jesli kupisz tylny dedykowany pod auto to wymienisz sam. Nawet kanalu nie potrzeba. Tylko jesli juz ze srodkowym to dedykowany Ci spasi ok - kanal bierz, kilka browcow i z kumplem ogarniesz na bank. Jak Ci sie nie chce babrac to jedz do zakladu jakiegos - zrobia to za nieduze pieniadze.
Tylko że trzeba pamiętać o takim pierścieniu na łączeniu bo nie zawsze go dają do kompletu z tłumikiem. Ale kosztuje grosze więc spoko.
Dokładnie, jak wymieniałem końcowy u siebie to wydawało mi się, że ten pierścień jest OK i założyłem ponownie, po kilku dniach wymieniłem na nowy, ten stary się jakoś nie "ułożył" ;/
MrGreen ja wymieniałem środkowy na Lindego w Rurdech i jestem zadowolony, kosztowało mnie to 220 PLN, ale nie wiem jakiej firmy nawet ten tłumik, choć po roku nic mu nie jest jak zaglądałem ostatnio pod auto. A zaglądałem, bo też się Hania zaczęła drzeć - końcowy również dogorywa i znów podjechałem zapytać ile by kosztował. Facet powiedział, też 180 PLN plus wymiana. Na razie się wstrzymałem. Można by zawitać grupowo, bo widzę że sól nie służy naszym wydechom ;)
Też myślałem o samodzielnej wymianie bo w sumie to dwie śruby, tylko bez dostępu do palnika może okazać się krucho..
Ja płaciłem 140 za tłumik i 20 za załozenie plus 10 za pierscien. 18 miechów gwarancji jeszcze dostałem.
A malujeciete tłumiki ? Bo zastanawaim sie czy swojego nie prysnac.
Ja mam Ultera pomalowanego na czarno w serii. Moim zdaniem fajnie to wyglada bo w oczy rzucaja sie srebrne koncowki a pucha jest dyskretnie "ukryta"
Polecam od RM przelot wyciszany z lekkim pomrukiem od wiosny stan jak nowy (dwururka) jak ktoś by zamawiał to rurki końcowe są za długie ja zmieniałem na 21 czy 22 cm żeby nie wystawały na wiejsko tylko jak seria, robią na zamówienie.
A malujeciete tłumiki ? Bo zastanawaim sie czy swojego nie prysnac.
Przerabiałem temat. Różne farby, srebrzanki odporne na temperaturę itp. Średnio po miesiącu albo nie było widać wcale, albo płatami farba odchodziła.
A jakaś farba żaroodporna?
A jakaś farba żaroodporna?
Też złaziła.
Do jakiej temperatury nagrzewa się taki tłumik? Może powierzchnia była źle przygotowana przed malowaniem?
Panowie na starym miałem czarna farbe zaroodporna silikonowa do 400C i była cała zime . Mało tego farba byla bardzo stara az myslałem ze nic z niej nie bedzie ale trzymała sie swietnie. nowy tłumik tez pewnie nia pomaluje heh;)
Przerabiałem temat. Różne farby, srebrzanki odporne na temperaturę itp. Średnio po miesiącu albo nie było widać wcale, albo płatami farba odchodziła.
ja pomalowałem od frontu tłumik zwykłą farbą w sprayu za 10zł i się trzyma ;]
z kolektora zeszła ale z tyłu ma się dobrze
Ja bym pomyslal o mtech, potrafia zrobic naprawde cichy, solidnie wykonany i dobrze wygladajacy tlumok.
W moim temacie w naszych haniach d jest foto jak wymalowalem caly uklad wydechowy bez kata tylko. Bardzo fajnie to wyglada i spelnia wazna role chroni przed ruda a do tego farba nie zlezie bo do 400 stopni C jest.:p
to mój tłumok, nie wiem jaką farbą malowany ale mogę się dowiedzieć :)
http://img256.imageshack.us/img256/2002/indexyi.th.jpg (http://img256.imageshack.us/i/indexyi.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Panowi a skąd wziąć końcowy tłumik do aero VTi?? bo byłem w dwóch sklepach i nima nawet w katalogu bosala niema tłumika do aero z b18c4.:confused:
Panowi a skąd wziąć końcowy tłumik do aero VTi?? bo byłem w dwóch sklepach i nima nawet w katalogu bosala niema tłumika do aero z b18c4.:confused:
Od nabo66 za 80zl bosala, chyba że byś chciał od mnie ultera, oczywiście oba bez rury doprowadzającej.
Panowi a skąd wziąć końcowy tłumik do aero VTi?? bo byłem w dwóch sklepach i nima nawet w katalogu bosala niema tłumika do aero z b18c4.:confused:
Ja mam D16W4 i mam ten sam wydech. Szukałem po różnych hurtowniach i niestety się nie udało. W ASO niestety jak dobrze pamiętam tylni 690 cena z kosmosu.
Ja mam D16W4 i mam ten sam wydech. Szukałem po różnych hurtowniach i niestety się nie udało. W ASO niestety jak dobrze pamiętam tylni 690 cena z kosmosu.
Cena z kosmosu w cale to nie jest biorąc pod uwagę cenę dobrych firm plus założenie bo dedykowanych nikt nie robi.
Ulter robi dedykowany tłumik do "angielek" przy spokojnej jeździe praktycznie ciszej niż seria. Daje o sobie znać w okolicach 5 tys/obr
Gdyby ktoś nie widział ultera w angielce , ale nie dedykowany http://www.youtube.com/watch?v=6YgaXer3_ho
Polecam od RM przelot wyciszany z lekkim pomrukiem od wiosny stan jak nowy (dwururka) jak ktoś by zamawiał to rurki końcowe są za długie ja zmieniałem na 21 czy 22 cm żeby nie wystawały na wiejsko tylko jak seria, robią na zamówienie.
rm wm km już podziękowaliśmy w turbo/na/swap w temacie o wydechach więc nie ściemniaj że to coś jest ciche bo nie ma bata
to mój tłumok, nie wiem jaką farbą malowany ale mogę się dowiedzieć :)
http://img256.imageshack.us/img256/2002/indexyi.th.jpg (http://img256.imageshack.us/i/indexyi.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ten tłumik nie ma nawet kawałka rury dolotowej? to wspawywałeś go do dekla? czyli się szybko wyrwie i już wiadomo dlaczego takim wyrobom dziękujemy
Ulter robi dedykowany tłumik do "angielek" przy spokojnej jeździe praktycznie ciszej niż seria. Daje o sobie znać w okolicach 5 tys/obr
z tego co sie orientuje do w "anglikach" było kilka silników - do którego robi ulter?
Gdyby ktoś nie widział ultera w angielce , ale nie dedykowany http://www.youtube.com/watch?v=6YgaXer3_ho
szastal ten twój jest bardziej dedykowany niż to co można u nich zakupić jako dedykowane z katalogu - niestety taka jest prawda
Z tego co się zorientowałem jak kupowałem swój robią do wszystkich silników. Nie posiadają ich na stanie magazynowym ale robią na zamówienie pod konkretny model.
skolopendra
23-02-11, 13:09
http://www.wydech.pl/
tu chłopaki robią w nierdzewce do hondy .można zapytać
tylko jak zwykle pytanie po co nierdzewka - nie szkoda siana skoro dobry z aluminiowanej wytrzyma minimum 3 lata (przynajmniej teoretycznie) - ja mam u siebie PROEX i mogę z spokojem polecić ; stosunek jakość/ trwałość/ cena jest bardzo dobry i z względu na cenę będzie lepszy niż w nierdzewce
skolopendra
23-02-11, 14:32
tylko jak zwykle pytanie po co nierdzewka
zadajesz niewłaściwe nie logiczne pytania kolego areklama
kolego skolopendra
z moderatorem Furiousem wyjaśniłem sytuację swojego maila i skąd się wziął więc odpuść sobie teksty tego typu bo robi się to nudne jak brazylijski serial
ale do rzeczy : kilka osób ma wydechy lub tłumiki od tego gościa z allegro co ja - to że jego wyroby są kontrowersyjne dało się zobaczyć w poście bodajże użytkownika saiti , i z tego co pamiętam nikt tam nie zawarł złego słowa na temat jego wydechów a on nie robi z nierdzewki.
co do samej nierdzewki w wydechu : podtrzymuje swoje zdanie że jest to bezsensowne pakowanie siana w samochód nie dające nic więcej niż stal aluminiowana. Podaj przynajmniej dwa argumenty nie do podważenia że tak jest lepiej bo ja znaleźć nie mogę
http://www.wydech.pl/
tu chłopaki robią w nierdzewce do hondy .można zapytać
ale strona jest wypas o taaak; chyba lepiej nie mieć strony :cool: i nawet strumienice sportowe "jones" mają wooow. Mam nadzieję że to nie mtech bo tak jak go cenię to spadłby baaardzo nisko
Ja przedwczoraj założyłem Bosala, chciałem w miarę cichy i prawie mi się to udało osiągnąć. Bo jak dodaje gazu tak do 3 tys. obrotow to jest cichy ale jak puszczam gaz to taki lekki basik się wydobywa (ale niepowiem bo fajnie to słychać - wsumie to podobno żadnych przedmuchów nie ma) no a tak jak się przeciągnie hanie to git malina wszystko cichutko :o) jeno ta rureczka mnie przeraża dokładnie średnica ... jak w tico albo czumś takim.
skolopendra
23-02-11, 18:59
od tego gościa z allegro co ja -
rozumie że piszemy o twoich wyrobach :)
podtrzymuje swoje zdanie że jest to bezsensowne pakowanie siana w
twoje akurat zdanie ,wybacz jest dla mnie zbyt mało fachowe
sam sobie zaprojektowałem tłumiki dałem
do zrobienia w nierdzewce
i dzisiaj są już 5 rok .i działają bez zarzutu
napisałem ci już swojego czasu w dziale turbo
"czytaj i ucz się "
przedwczoraj założyłem Bosala
Masz na myśli ten dedykowany? Co sprzedają np w Intercarsie?
Masz na myśli ten dedykowany? Co sprzedają np w Intercarsie?
Dokładnie to kupiłem Bosal'a 163-203 bo mam 3D, ale w InterCarsie kupowany.
Może katalog Ci pomoże:
http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=6&make=Honda&model=Civic&body=&cartype=&fuel=&year=1998
Dokładnie to kupiłem Bosal'a 163-203 bo mam 3D, ale w InterCarsie kupowany.
Może katalog Ci pomoże:
http://www.catalogue.bosal.com/pages...uel=&year=1998
Dokładnie nad takim się zastanawiam. (tylko do 5D). Ile płaciłeś za taki tłumok?
Zapłaciłem 230 PLN z pierścieniem uszczelniającym (kup go bo kosztuje ok 20 PLN a stary może być rozwalony już) i z przesyłką 10 PLN do domku, bo zamawiałem przez internet.
Ale tłumik porządnie wykonany i sprawia wrażenie trwałego - więc zobaczymy jak się będzie sprawować...
Poprzedni właściciel miał ASMET'a trochę tańsze niż Bosal nie wiem dokładnie ile wytrzymał ale rozpadł się na części pierwsze :)
szastal ten twój jest bardziej dedykowany niż to co można u nich zakupić jako dedykowane z katalogu - niestety taka jest prawda
Nie no co ty, a po co bym się go pozbywał, ale nie wiem czy się szybciej rozpadnie czy go szybciej zmienię, ale na bank zrobię pomiar.
nie co ty bo masz go przynajmniej pod silnik a nie tylko pod budę
masz go przynajmniej
Mieć to ja go mam już powoli dosyć, gdybym nie wiedział że poprzednio było dużo lepiej, ale jeszcze go na coś podmienię i zobaczymy czy wyniki się zmienią, do normalnego auta pewnie spoko.
Ja nadal polecam tłumiki PROEXa. Nie chcieliście zamówienia grupowego to takowego nie będzie. Załatwiam te tłumiki, są one z blachy aluminiowanej, z 30-miesięczną gwarancją, powlekane farbą antykorozyjną na wysokie temperatury. Dziwię się, że osoby które temperują mnie, gdy wspominam o Proexie tak naprawdę nie mają pojęcia o tych tłumikach. A sprzęt jest dobry. Mimo krótkiej współpracy kilka sztuk w Warszawie już zamontowałem i nie było ANI JEDNEGO użytkownika, który nie powiedziałby, że jest o wiele lepiej. Cichy przelot jest do uzyskania. Jeśli ktoś jest bliżej zainteresowany, proszę pytać na PW.
Ja nadal polecam tłumiki PROEXa. Nie chcieliście zamówienia grupowego to takowego nie będzie. Załatwiam te tłumiki, są one z blachy aluminiowanej, z 30-miesięczną gwarancją, powlekane farbą antykorozyjną na wysokie temperatury. Dziwię się, że osoby które temperują mnie, gdy wspominam o Proexie tak naprawdę nie mają pojęcia o tych tłumikach. A sprzęt jest dobry. Mimo krótkiej współpracy kilka sztuk w Warszawie już zamontowałem i nie było ANI JEDNEGO użytkownika, który nie powiedziałby, że jest o wiele lepiej. Cichy przelot jest do uzyskania. Jeśli ktoś jest bliżej zainteresowany, proszę pytać na PW.
Wybieram się w Marcu do PROEXa na zrobienie całego kompletnego wydechu do mojego B18
Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce i jak będzie to wszystko znosić nasze warunki atmosferyczne.
Swoją drogą PROEX ma chyba duża rekomendację na allegro i w świecie BMW tuning.
Ja nadal polecam tłumiki PROEXa. Nie chcieliście zamówienia grupowego to takowego nie będzie. Załatwiam te tłumiki, są one z blachy aluminiowanej, z 30-miesięczną gwarancją, powlekane farbą antykorozyjną na wysokie temperatury. Dziwię się, że osoby które temperują mnie, gdy wspominam o Proexie tak naprawdę nie mają pojęcia o tych tłumikach. A sprzęt jest dobry. Mimo krótkiej współpracy kilka sztuk w Warszawie już zamontowałem i nie było ANI JEDNEGO użytkownika, który nie powiedziałby, że jest o wiele lepiej. Cichy przelot jest do uzyskania. Jeśli ktoś jest bliżej zainteresowany, proszę pytać na PW.
W takim razie mam pytanie. Jak juz powiedzialem nie interesuja mnie zadne przeloty (w srodkowym tlumiku mam gdzies dziurke i do szalu mnie juz doprowadza glosnosc wydechu - nie potrafilbym tak jezdzic), czy firma ktora polecasz, robi zestaw dedykowany poda dany samochod? Czyli np chcialbym kompletny wydech od katalizatora (srodkowy i koncowy), ale nie same tlumiki ale z rurami itp, ze podjezdzam do warsztatu i montuja bez spawania i kombinacji. Jest taka opcja?
Jeszcze jedno. Jak glosnosc takiego zestawu? Sa jakies probki dzwiekowe?
Z racji tego, że nie wolno się reklamować, piszę do Ciebie na PW
drvtec akurat ten ma i nie musiałem prawie nic kombinować ,kolanko trzeba było dołożyć bo wejscie od strony dolotowej jest na środku puchy ,jest głosniejszy od serii na 3 tyś obr,ale to przelot jak pewnie zauważyłeś :cool:
gówno ma jak stoi całym denkiem od puszki na stole i nie wciskaj kitu że ma bo to uniwersal z bardzo dolnej półki
czy ty masz mnie za debila co nie widzi? Tłumik stoi całym obwodem dolnego denka na biurku a obok jest klawiatura; tłumik stoi prosto co świadczy o tym że całe denko dotyka swoją krawędzią biurka czyli nie ma WYSTAJĄCEJ rury dolotowej co utrudnia montaż, prowadzi do konieczności spawania do denka i zwiększa ryzyko wyrwania bebechów razem z dospawana rura dolotową . Proste?
pobrałem sobie wstawione przez Ciebie zdjęcie i zaznaczyłem i co chodzi żebyś kitu ludziom nie wciskał.
Tłumikom KM, RM, WM dziękujemy i nie zapraszamy
tu fota (http://img845.imageshack.us/f/indexyia.jpg/)
mcgyver555
08-03-11, 00:54
Jakieś 2 lata temu oryginalny końcowy tłumik dokonał żywota. Puszka była bardzo ładna natomiast urwała się rura na spawie kołnierza, łączacego kolejny odcinek wydechu. Tak to było przegnite, że nie było do czego spawać. Kupiłem jakiś najtańszy dedykowany tłumik za bodajże 113 złotych, który jeszcze przed zamontowaniem zaczął rudzieć na spawach. Profilaktycznie popsikalem je bollem ;) Wymieniłem sam bez kanału - pierścienia uszczelniającego nie dałem rady wymienić - zapiekł się i nie miałem go jak ściągnąć.
Tłumik po 2 latach (jedna pełna zima) jest cały i się nie rozleciał aczkolwiek podejrzewam, że bez dodatkowego zabezpieczenia spawów mogłoby być z nim gorzej. Producentem tłumika z tego co pamietam był 'Izawit'.
Warto dodać, że w porównaniu do oryginału, tłumik nie miał osłony termicznej i takich wzmocnień łączących pod kątem 45 st. puszke z rurami.
Jeśli chodzi o głośność to myślę, że jest bardzo cichy.
no bo kupiłeś seryjny zamiennik i to jest zawsze ciche
około 3 cm wystaje tylko nie widać na fotce, jak nie wierzysz to wejdę pod cifa i zrobię fotkę,na razie
daję z neta bo nie chcę się brudzić, wersja x2 może zadowoli eksperta
http://img839.imageshack.us/img839/6062/podwjnydolot.th.jpg (http://img839.imageshack.us/i/podwjnydolot.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
niezłe
to jakim cudem stoi to całym obwodem na stole? obciąłeś? Weź przestań bo się ośmieszasz i napiszesz naprawdę coś głupiego
To ja powrócę do tematu. Kupiłem tłumik bosala - jest bardzo cichy. Co do wytrzymałości to napiszę jak się rozpadnie. Myślę, że nie prędko to nastąpi, bo to w końcu nierdzewka:)
Jeśli chodzi o bosala to mam w ek3 nie wchodziłem jeszcze pod auto ale po dobrym roku zaczyna z siebie wydawać już inny dźwięk niż ten jaki miał od nowości .
Je juu druga odnaleziona fota tu juz chyba widać http://img845.imageshack.us/img845/9185/1001228jakzmniejszycfot.th.jpg (http://img845.imageshack.us/i/1001228jakzmniejszycfot.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.