PDA

Zobacz pełną wersję : Krótka skrzynia-kilka pytan



krzysiek civic
25-01-11, 17:29
Witam
Temat zakladam bo pewnie sie komus tez przy okazji przyda... ostatnio zaczoelm sie rozgladac za skrzyniami chcialem w swojej d seri wymieni skrzynie na nieco krotsza..
Na poczatku znalazlem tabele:
http://img190.imagevenue.com/img.php?image=65148_dseriesbt3_122_200lo.jpg
Jak widac najlepsza skrzynia wedlog tego jest z d13b2 z 95 roku jedynie oraz d14a7,d14a8,d14z3,d14z4,d16w3 i d16w4 tak przynajmnie wywnioskowalem z zamieszczonej tabeli...
Jak wiadomo d13b2 z 95 roku strasznie ciezko dostac.. dlatego znalazem wlasnie inne skrzynie ktore chyba tez odpowiadaja?? Moze ktos w miare ogarniety sie wypowie..??
Jak wyglada z cenami tych skrzyni bo z krotkiej lustracji allegro naprawde rozbierznosc jest ogromna...
Przy okazji wymiany skrzyni zastanawiam sie and wymiana na lekki zamach..czy przy tym duzo poprawia sie obroty??
wiadomo krotka skrzynia lekki zamach czego moge sie spodziewac po lekko zmodzonej d14a4..??
Prosze o opinie ludzi w miare ogarnietych w temacie
Ps. Jesli ktos ma dojscia do czesci w przyzwoitej cenie..albo jakas ze skrzyn prosze o PW
Pozdrawiam

Frydzio
25-01-11, 18:32
ja kupiłem niedawno skrzynie z 95 noblesse 1.3 za 170zł, wiec idzie dostać tanio, tylko trzeba regularnie śledzić allegro. Skrzynke z d15b2 lub d13b2 91-94 mozna kupic spokojnie za 150zł i też będzie dobra, szczegolnie jesli wkladasz ja do d15z6 czy innego econo

krzysiek civic
25-01-11, 18:54
ale wlasnie one nie sa takie krotkie jedynie ta z 95 roku jest najlepsza z tego co slyszalem..
i mam d14a4 tak jak wyzej napsialem;)

karas
25-01-11, 19:45
ale wlasnie one nie sa takie krotkie jedynie ta z 95 roku jest najlepsza z tego co slyszalem..
i mam d14a4 tak jak wyzej napsialem;)

najpierw radze Ci przejedz sie z kims kto ma taka skrzynie zalozona czy Ci bedzie odpowiadalo. Jazda na takiej skrzyni eko vtec'iem w trasie przy predkosci okolo 140km/h nie nalezy do komfortowych zarówno dla portfela jak i uszu :)

krzysiek civic
25-01-11, 20:01
to moze zapytam inaczej... spalanie bardzo drastycznie wzrosnie??? czy jak??
Wiec w jaka skrzynie celowach wedlog was szczerze??
Pozdrawiam

skolopendra
25-01-11, 20:12
spalanie bardzo drastycznie wzrosnie??

nie .pod warunkiem że nie będziesz mocno deptać :)

krzysiek civic
25-01-11, 20:15
Panowie to ja juz jestem w kropce...??? w jaka skrzynie celowac bo opinie widze sa calkowicie odmienne???
niektorzy psiza ze d13b2 z 93/94 tez bedzie dobra ale wedlog tej tabeli jest taka sama jak z d14a4... wiec wkoncu w ktora celowac i ktorej zaczac szukac bo nie ogarniam hm

skolopendra
25-01-11, 20:18
w ktora celowac i ktorej zaczac szukac bo nie ogarniam hm

bierz hybrydę, widziałem niedawno kilka w dziale giełda

krzysiek civic
25-01-11, 20:24
niestety analizowalem gielde i hybrydy sa od 700-900 za skrzynie..wiec niestety puki co nie na moje mozliwosci..z gotowych skrzyn ktora bedzie dobra moze ktos podpowie? bo ta d13b2 z 95 wiem ze na bank bedzie ok..ale jaka inna byscie mogli polecic?

skolopendra
25-01-11, 20:31
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2496-Przelozenia-skrzyn-biegow-w-serii-D

krzysiek civic
25-01-11, 20:43
dzieki ale jak widziales w 1 poscie to samo zamiescilem wlasnie.... i wedlog tego moja skrzynia ma final 4.058... a d13b2 z 95 ma 4.437 starsze z d13b2 maja 4.250.. i tka jak psialem jest kilka innych ktore tez maja 4.437 wiec tez rownie dobrze beda sie nadawac??
i czy jesli nie uda mi sie takiej znalezc jest sens montowac taka o 4.250 jesli aktualna moja ma 4.058 chyba roznicy zbytniej nie odczuje?

elviss09
25-01-11, 21:55
odczujesz

krzysiek civic
25-01-11, 22:00
wiec jaki komrpomis znalezc? szukac na upartego jakiejs z 4.437 czy moze nie trudzic sie i brac 4.250?

Karot
26-01-11, 01:57
4.25 jak jest nadmiar $$$ to hybryda.
przemysl sprawe z wielkoscia sprzegla jeszcze, bys pozniej nie musial zmieniac jak bedzie duzy progress. Chodzi mi o roznice D13 /D16

krzysiek civic
26-01-11, 08:05
niestety na hybryde nie bede mial wiec musze szukac czegos z seryjnych... rozne opinie czytalem ze na 4.250 nie mam co celowac bo nie odczuje roznicy dopiero jak zaloze 4.427 odczuje wiec sam juz nie wiem

lozek
26-01-11, 11:12
niestety na hybryde nie bede mial wiec musze szukac czegos z seryjnych... rozne opinie czytalem ze na 4.250 nie mam co celowac bo nie odczuje roznicy dopiero jak zaloze 4.427 odczuje wiec sam juz nie wiem

kłamstwo.

skoro przechodząc z 4.25 na 4.4 odczuwa się bez problemu różnicę to przechodząc z zamulającego 4,0 na przyzwoite 4,25 też się odczuje.

krzysiek civic
26-01-11, 12:29
no to wielkie dzieki za pomoc...
A wedłog waszej opini w ktora byscie celowali??... jesli chodzi o glosnosc to akurat to mi nie przeszkadza zbytnio...

lozek
26-01-11, 12:40
no to wielkie dzieki za pomoc...
A wedłog waszej opini w ktora byscie celowali??... jesli chodzi o glosnosc to akurat to mi nie przeszkadza zbytnio...

to zależy od priorytetów - ekonomia/przyspieszenie.

Ja mialem d14 to mialem 4,0. Teraz mam d16 z 4,250 i celuje w 4,4 bo chce by autko bylo szybsze a z czasem będzie i hybryda z 3,4 od CRX

krzysiek civic
26-01-11, 13:03
no ja troche na przyspieszeniu chcialbym uzyskac bo ta moja skryznia to jakas mulata dosyc jest wiec zastanawiam sie czy celowac poniedzy czy od razu brac 4.437 tylko chyba kola moga boksowac przy starcie...trzeba bedzie opanowac start?:)

skolopendra
26-01-11, 13:22
czy od razu brac 4.437

brać ,jak tylko dadzą :)

krzysiek civic
26-01-11, 13:24
wlasnie tak tez myslalem z 4.437 jest kilka skrzyn jak patrze na tabele ale kurde ciezko je dostac wlasnie to jest ten problem;/ a z d13b2 to loteria niestety:(

skolopendra
26-01-11, 13:26
a z d13b2 to loteria niestety
tak tylko 95
albo kupić osobno i złożyć ale 4.4 to pewnie chcą ze 300zł

krzysiek civic
26-01-11, 13:46
no wlasnie wiem... a te inne skrzynie co sa w tabelki ktore maja 4.437 tez sie nadadza tak??
Jedynie z civica z 95 wyciagnac wtedy bedzie 100% pewnosc...
a jak nie to trzeba bedzie szukac 4.250:(

skolopendra
26-01-11, 14:08
tez sie nadadza tak??

tak

krzysiek civic
26-01-11, 14:17
czytalem twoj temat..
wprawdzie miales hybryde ale u mnie z zamulonego 4.0 przejscie na 4.4 powinno duzo poprawic plus lekki zamach nie?? chyba ze sie myle..zaznacze ze w glownej mierze porusza sie po miescie na trasy daleko bardzo zadko

wkostek
26-01-11, 14:33
Kolego najlepiej postaraj się poszukać z cifa d13b2 z 95r. Wiem, że to nie taki prosty temat i do tego nie tani, ale jest kilka osób na tym forum, którzy handlują używanymi częściami (chociażby Ralf) i na pewno kupisz u nich skrzynię z rocznika 95. Jeśli zamierzasz zastosować dodatkowo lekki zamach to na Twoim miejscu - jak już ktoś Ci wyżej wspomniał - warto zmienić całe sprzęgło wraz z zamachem z d16z6 (do 200zł kupisz) i mieć mocniejsze sprzęgło. W przypadku Twojego silnika w hybrydę bym się nie pchał, bo szkoda kasy, lepiej byłoby dołożyć i zmienić endżin np. na d16z6. Jeśli głównie poruszasz się w mieście to taka skrzynka powinna obniżyć zużycie paliffka w niewielkim stopniu.

krzysiek civic
26-01-11, 14:45
dzieki za konkrtna odpowiedz... w hybryde nie ebde sie pchal... posuzkam wlasnie jakiej skrzyni z 4.4 i bedzie ok..czy sprzegla jesli nie zmienie to sie posypie?? czy moge jezzdzic na tym co mam i nie bedzie problemu??

wkostek
26-01-11, 15:18
czy sprzegla jesli nie zmienie to sie posypie?? czy moge jezzdzic na tym co mam i nie bedzie problemu??
Nie wysypie się, ale jak pisałeś o montażu lekkiego koła, to ja Ci napisałem, że lepiej wrzucić zamach 212mm z d16z6 wraz ze sprzęgłem. Bo jak już będzie zrzucana skrzynia to już zrobić za jednym razem, bo później znowu koszt wyjęcia i włożenia skrzyni ci dojdzie (czyli około 300 - 350 pln).


Ale jeśli zamierzasz pozostać przy seryjnym sprzęgle i odchudzać seryjny zamach (202mm), to bez obaw możesz jeździć.

Widzisz, ja miesiąc temu sprzedałem taki zestawik z d16z6 (tarcza, docisk, łożysko i koło zamachowe) za 150 zł w bdb stanie.

krzysiek civic
26-01-11, 15:21
ok wielkie dzieki a szukac tylko d13b2 czy inna skyrznie z 4.4 tez moge smialo?
rozumiem ze jesli bede normalnie jezdzil po miescie spalanie ebdzie takie jak bylo jedynie jak bede deptal to wzrosnie diametralnie?

wkostek
26-01-11, 15:31
Nic nie wzrośnie. Ja mam hybrydę z FD 4,437 z 3 i 4 z CRXa i najdłuższą 5 w D-serii (której w mieście nie używam) i 10l/100km w Lublinie po mieście mi nie spali (a emerycko nie jeżdżę:p). Średnio wychodzi mi 8,83l/100km. Wcześniej na seryjnej skrzyni palił miciut więcej, ale i mocy miał zdecydowanie mniej i nie był wystrojony.
Inne skrzynie z FD 4,437 nie mają już takich przełożeń jak z d13b2 z 95r. i lepiej nie bierz ich pod uwagę chyba, że zamierzasz użyć jej jako bazy do wykonania hybrydy.

krzysiek civic
26-01-11, 15:40
hmm czyli jedynie za ta sie rozgladac z d13b2.. wedlog tabelki finalnie jest 4.437 ale przelozenia w tycxh skrzyniach nieco sie roznia.. Myslalem ze beda rownie dobre jak ta z d13 ...

miki822
26-01-11, 18:11
Skąd jesteś krzysiek ? Mam taką skrzynię na d15z6 chcesz możesz się przejechać zobaczysz co i jak :D
Poznań

krzysiek civic
26-01-11, 18:41
napisalem ci PW;)

miki822
26-01-11, 19:15
Ja kupiłem swoją w Śremie za 250 zł. Odpadły mi koszty transportu bo pojechałem po nią osobiście. Niestety potrzebowałem ją mieć w aucie na drugi dzień ( na z ulicy na tor) i zapłaciłem za montaż 300 zł.
Spalanie wzrośnie Ci ale niezauważalnie, natomiast przyspieszenie znacznie ;D
W swoim d15z6 na drugim biegu mogłem jechać około 110 km/h, ale wrzucenie z 1 na 2 przy odcięciu wiązało się z lekkim zamuleniem, ponieważ skrzynia ORI w d15z6 jest przystosowana do jazdy ekonomicznej. Teraz przy szybkiej zmianie po odcince zapiszczą opony na jakieś 1,5 sekundy.
Z wad to napewno to że nie nadaję się ona kompletnie na trasy. Niestety musiałem jechać na szkolenie do Dębicy (550 km z Poznania) i była to męczarnia dla pasażerów z tyłu.
Około 140km/h hałas nieziemski.
V max na starej skrzyni wynosił 200 km/h ale na 4 biegu, teraz 220 km/h na ostatnim biegu ale przy 7000 RPM, dlatego też nie próbuję więcej bo szkoda silnika.
Jeśli chodzi o przypasowanie to podejdzie bez problemu, gwarantuje.

krzysiek civic
28-01-11, 12:44
Panowie jesli pisze ze skrzynia jest z EG3 z 1995 roku to to jest wlasnie ta najkrotsza czy jak??
Prosze o szybka odpowiedz

skolopendra
28-01-11, 13:10
nie
powinna mieć przełożenie większe

krzysiek civic
28-01-11, 13:14
jak to nie rozumiem miala byc z d13b2 z 95 to taka znalazlem to o co chodzi?

skolopendra
28-01-11, 14:16
d13b2 z 95 to taka znalazlem to o co chodzi?

jak zlazłeś ?

w zasadzie jak jej nie rozbierzesz to nie dowiesz się co siedzi w środku :)

taka skrzynia ma najlepsze,drogie przełożenie,nie super krótkie biegi

krzysiek civic
28-01-11, 14:30
nie wiem albo sie nie rozumiemy albo nie wiem..wywnioskowalem wedlog tabeli i opini tutaj ze najrkotsza skrzynia jest w d13b2 z 95 roku przelozenie glowne wynosi 4.4 i tylko jest ona w d13b2 tylko z 95 roku..mam na oku 1 honde z 95 dokladnie to z ostatniego wypustu z EG3 z 1995 roku..i myslalem ze o niej jest mona..moze ktos poprawic mnie bo juz zglupialem

maciu$
28-01-11, 14:56
nie wiem albo sie nie rozumiemy albo nie wiem..wywnioskowalem wedlog tabeli i opini tutaj ze najrkotsza skrzynia jest w d13b2 z 95 roku przelozenie glowne wynosi 4.4 i tylko jest ona w d13b2 tylko z 95 roku..mam na oku 1 honde z 95 dokladnie to z ostatniego wypustu z EG3 z 1995 roku..i myslalem ze o niej jest mona..moze ktos poprawic mnie bo juz zglupialem

Nie jest to regułą, że eg3 z 95r miało krótkie FD. Zanim nie rozbierzesz skrzyni nie dowiesz się czy siedzi 4.2 czy 4.4.

psycholoog
28-01-11, 15:01
kupuj skrzynie 1m z d14a2 tam jest fd 4.437 i dluga piatka wiec najlepsze rozwiazanie dla ciebie

krzysiek civic
28-01-11, 15:12
tylko jak wczesniej o niej psialem to zostaem wyprowadzony z tego pomyslu ze nie jest ona taka krotka..?

A co do posta wczesniejszego rozebranie jest niemozliwe nie ebde rpzecierz kazdej skrzyni rozbieral i liczyl zabki...myslalem ze te z 95 sa pewne ..hmm

jogal
28-01-11, 15:42
Każda skrzynia w civicu d13b2 z 94 i 95 roku jest krótsza skrzynia z przełożeniem 4.437 i nie siejcie zamętu już więcej ze skrzyniami.

psycholoog
28-01-11, 16:03
Każda skrzynia w civicu d13b2 z 94 i 95 roku jest krótsza skrzynia z przełożeniem 4.437 i nie siejcie zamętu już więcej ze skrzyniami.

i tu sie nie zgodze tylko i wylacznie w nobleskach z 95 roku jest 4.4

krzysiek civic
28-01-11, 16:06
hm i badz tu madry:)))

jogal
28-01-11, 19:53
co najmniej 20 sztuk d13 przeszło przez moje ręce i każda od 94 roku miała krótsza skrzynię, a jak mi ktoś nie ufa na słowo to muszę przedstawić dowód ucinający dyskusję raz na zawsze:
http://img37.imageshack.us/img37/90/skrzyniat.jpg

Screen pochodzi z suplementu civica na 94 rok:
http://img543.imageshack.us/img543/6375/suplement.jpg

Dla 95 roku tabelka z przełożeniami wygląda identycznie. Dla manuala z 92 i 93 roku civica tej adnotacji o krótszym przełożeniu w d13b2 brak. Z danych tych można wywnioskować również że skrzynia z d16z6 nie jest identyczna jak ta w d13 i d15 ponieważ ma nieznacznie krótszy 4 i 5 bieg.

Więc panowie jeśli się czegoś nie wie, to się zagląda to manuala a nie powiela błędne teorie...

krzysiek civic
29-01-11, 09:45
hmm i chyba watpliwosci zostały rozwiane?:))

Paputek
29-01-11, 16:55
a jest jakas roznica w tej skrzyni m1 a od d13 ale z 93 r i ktora lepsza jest ?

kornel861
30-01-11, 18:25
Róznica w FD i dlugosci biegow.
Zalezy od stylu jazdy i uzytkowania samochodu.

Saiti
01-02-11, 18:52
Powiedzcie mi jeszcze jedno:
Czy da się zbudować skrzynkę szybką, jednocześnie ekonomiczną? Bo jeśli piszemy, że w trasę to ciężko na tej z 95 roku, to czy można wrzucić inną "piątkę"?

zakit
01-02-11, 18:56
mozna wrzucic inna piatke, najdluzsza jaka byla to 0.702

Saiti
01-02-11, 19:01
okej, a pytając dokładniej:
im dłuższe biegi tym spalanie mniejsze? jeśli tak, to czy danie np krótkiej 4 i 5 i szybkie dochodzenie do tych biegów podczas jazdy pozytywnie wpłynie na stan paliwa?

zakit
01-02-11, 19:08
ale ty mylisz jedna rzecz, myslisz ze biegi ci wplyna bezposrednio na spalanie. a nadal spalanie pozostaje kwestia tego jak jezdzisz, jedyne co sie zmieni to szybkosc osiagania danych obrotow i predkosc przy danych obrotach, czyli zmieni sie poprostu przelozenie - bezposrednie wykorzystanie momentu.

kornel861
01-02-11, 19:12
Nie do konca.
D14 na S40 palila mi w miescie pod moja noga 8 teraz na S20 pali po 5/6 przy takim samym poruszaniu po city:cool:
jazda na 1.5 rpm np na 5 biegu czyli jak wiekszosc uzytkownikow mysl oszczedna i wogole super <bag> nie jest wcale taka oszczednia i bezpieczna.

To nie Opel czy TDI dlatego H kreci sie do 8K RPM /ale to moje zdanie wiec bez spiny.

W trasie wzrosnie przy duzych predkosciach logicznie gdy przy 3tys mam 90Km/h.
Alternatywa jest Hybryda.
jak Saiti chcesz oszczednie przy przelotach z predkoscia 140 Km/h zostaw swoja z Y7 albo dluzsza 5tke.

zakit
01-02-11, 19:14
no niestety, ja mam najkrotsza hybryde i po trasie jezdze jak emeryt, ok 90-100km/h bo inaczej mam 4k rpm i pali duzo, piatke mam 0.750

kornel861
01-02-11, 19:24
Moze ustawienie takie jak w L3 ? (L3 to skrzynia z CRXa ? ) bo nie jest wogole P&P do 6 gena.
tam chyba 3.8 FD ale 2/3 bieg slodki :o a 1 biegi w D sa takie same. Wiec do 120 Km/h mozna poleciec na 3 a 5 jest oszczedny w trasie;)

zakit
01-02-11, 20:05
l3 jest z 4gena/crx i raczej nie podejdzie do 6g, szczegolnie ze sa na linke, FD tez nie wykrozystasz...

elviss09
01-02-11, 21:54
jakby jeszcze byl ktos tak mily i wytlumaczyl na czym polegaja rozniece w fd? glownie chodzi mi o to co sie dzieje z autem jesli np zwiekszamy fd? biegi bardziej na siebie nachodza?

zakit
01-02-11, 23:25
td to przelozenie glowne, czyli w duzym skrocie stopien przelozenia calej skrzyni, im wieksze tym krosza skrzynia, i odwrotnie.

Saiti
07-02-11, 23:16
Szybkie pytanko: mam skrzynkę seryjną w EJ6 z 96 roku przy serduchu D16Y7. Szumią łożyska, biegi zgrzytają - wymieniając na skrzynię od Coupe z D15B7 będzie duża różnica?

Budziniak
07-02-11, 23:17
będzie duża różnica?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2496 porównaj przełożenia obydwu i sam się przekonasz

elviss09
08-02-11, 23:13
duzej nie lepiej zaaplikuj od d13 ewentualnie od d15b2 tam jest chyba krotsza niz b7

geras88
09-02-11, 03:29
zaaplikuj od d13 ewentualnie od d15b2

ale według wyżej podanej tabeli to są to takie same skrzynie czy się mylę ?

szczypior88
09-02-11, 08:42
Saiti ja mam w swojej cupetce skrzynie od d13 95' z FD 4,4 i powiem Ci że różnia kolosalna jest w stosunku do skrzyni seryjnej z y7. Fakt faktem - w trasie jak jedziesz to trochę męczą wysokie obroty ale w mieście rewelacja. Seryjne Y8 dostaje na każdym biegu aż miło. Skrzynia i kolktory mocno przymulają nasze y7 co by nie powiedział.

JulekCIVIC
12-02-11, 20:36
Y7 ma najbardziej ekonomiczne biegi ;)
do sportu hybryda :D

Paputek
13-02-11, 11:29
witam za bardzo nie wiem o co chodzi z ty,i przelozeniami lezeli jest 1.900- 2 drugi bieg a 1.782 tez 2 bieg tylko inne sktzynie to ktory jest ktotszy

lozek
13-02-11, 12:06
im wyzsza liczba tym krótszy bieg a co za tym idzie lepsze przyspieszenie

Paputek
13-02-11, 14:25
bedzie czuc roznice jesli wsadze skrzynie z 2bieg jak bedzie 1.900 a jest 1.782 i na 3biegu 1,172 a bedzie 1.250

krzysiek civic
13-02-11, 14:53
proste kolega ci wyzej napisał ze ebdziesz czuł bedziesz mial 2 i 3 krotsza jesczze zobacz sobie przełozenie głowne;)

lozek
13-02-11, 15:03
Odczujesz, tylko wg mnie jak juz otwierasz skrzynie to zrób kompleksowo - np 3 i 4 z crx, przełożenie główne takie jakie chcesz no i remont skrzyni moze przy okazji

krzysiek civic
13-02-11, 15:07
a ja zapytam tak z ciekawosci...bo mialem doczynienia z 3 hondami..i nie zauwayzlem zeby skrzynie byly jakies wyrypane..czy mialem szczescie?? czy moze tez skrzynie z Hondy sa bardzo wytrzymale i nie padaja..jak to sie zdaza w niektorych markach;)niektorych markach;)

skolopendra
13-02-11, 15:40
sa bardzo wytrzymale

jest tak
najczęściej zużywają się łożyska ,żeby tak od razu padła raczej się nie zdarza
prędzej już w VII generacji

krzysiek civic
13-02-11, 15:50
bo zauwayzlem nie wime jak u innych ale u mnie w kilku hondach ktorymi jezdizlem itd nigdy sie nie zdazylo zeby biegi wyskakiwaly badz tez nie wskakiwały..ze zgrzytaniem tez sie nie spotkalem osobiscie....
Ps.. łożyska? hm a jaki koszt wymiany jest plus minus

Konrad84
13-02-11, 17:51
skrzynie w hondach same się nie psują, ale użytkownicy potrafią je zniszczyć :) Oczywiście łożyska się zużywają z czego w VII genie znacznie szybciej. Samo łożysko jest tanie, największym kosztem jest zdjęcie, rozebranie i założenie skrzyni, dlatego przeważnie wykonuje się pełen serwis.

skolopendra
13-02-11, 19:55
ale użytkownicy potrafią je zniszczyć

oj to tak :D

szastal
13-02-11, 20:28
dlatego przeważnie wykonuje się pełen serwis.

No właśnie jak to jest, będę robić skrzynie przy skracaniu jej i uszczelnienia to od razu da się nowe ale co do łożysk to co po niektóry mechanik twierdzi że wymieniać tylko te co trzeba a dobre zostawić bo są bardziej wytrzymałe niż te które obecnie można dostać w sklepie .

elviss09
13-02-11, 21:34
w aso mozesz dostac takie jak sa obecnie wiec smialo kupic komplet i wymienic wszystkie

bulikcbr
13-02-11, 21:45
kupić w ASO za nie małą kase i co? Cena pewnie przewyższy wartość całej skrzyni ,fakt że pewnie wytrzymają ze 250-300k ale po co jak cała reszta auta nie wytrzyma takiego przebiegu?

Paputek
13-02-11, 22:17
kumpel kupil 7 gena i sktzynia mu padla bardzo szybko i napisze tak ze cena lozysk jest dosc spora do tych skrzyni

elviss09
14-02-11, 15:37
kupić w ASO za nie małą kase i co? Cena pewnie przewyższy wartość całej skrzyni ,fakt że pewnie wytrzymają ze 250-300k ale po co jak cała reszta auta nie wytrzyma takiego przebiegu?

wytrzyma 300k jazdy na oem silniku jesli jest zmodyfikowany to juz ten przebieg bedzie o polowe krotszy a jak chcesz jezdzic takim autem bezawaryjnie to warto czasem doplacic a nie walic po najtanszej lini a pozniej mowic ze honda, toyota audi czy inna marka to g...o bo sie psuje i japonskie wcale nie jest bezawaryjne.

szastal
14-02-11, 19:36
wytrzyma 300k jazdy na oem silniku jesli jest zmodyfikowany to juz ten przebieg bedzie o polowe krotszy a jak chcesz jezdzic takim autem bezawaryjnie to warto czasem doplacic a nie walic po najtanszej lini a pozniej mowic ze honda, toyota audi czy inna marka to g...o bo sie psuje i japonskie wcale nie jest bezawaryjne.

Hm robiąc 5 - 7 tys km rocznie ciężko będzie mi w takim razie zajechać tańsze zamienniki lub nie tyle tańsze zamienniki co te nie kupione bezpośrednio w aso.

krzysiek civic
14-02-11, 19:56
a tak przy okazji jaki tani olej polecicie do skrzyni i ile potrzebne jest 2L???

pablo_020
14-02-11, 20:04
MTF HONDA ok. 1,8l wchodzi. Ale jak tani to silnikowy 10W40 tylko trzeba częściej zmieniać

krzysiek civic
14-02-11, 20:09
czesciej tzn???
a jakis tani przekłądniowy??

skolopendra
14-02-11, 20:20
a jakis tani przekłądniowy??

nie nadaje się !

pablo_020
14-02-11, 20:23
czesciej tzn???
Ja zmieniłem po 40 tyś.


a jakis tani przekłądniowy??

nie nadaje się !
x2

krzysiek civic
14-02-11, 20:44
hmm to olej przekłądniowy nie nadaje sie....hmmm
czyli jakis zwykły silnikowy 10w40.?? mobil albo cos z tego?

rosiniak99
14-02-11, 20:53
hmm to olej przekłądniowy nie nadaje sie....hmmm
albo orginalny MTF albo sinikowy 10W40 i nie ma innej opcji, zważywszy na koszt i tak niewielki - bo przecież nie wymieniamy oleju w skrzyni co 10k proponowałbym mimo wszystko MTF

krzysiek civic
14-02-11, 20:58
no rozumie;)
ale jesli wleje 10w40 to tez sie nic nie stanie i spokojnie te 40tys moze wiecej bede mogł smigac

skolopendra
14-02-11, 21:00
i spokojnie te 40tys

nie
tak trudno zaglądnąć leniu do manuala :cool:

krzysiek civic
14-02-11, 21:02
hehe przyznam sie ze tak:( ale przewineła się tu odpowiedz po około 40tys:D

rosiniak99
14-02-11, 21:14
według książki Honda Civic Sam naprawiam - olej w skrzyni powinien być wymieniany co 80k albo co 4lata

krzysiek civic
14-02-11, 21:23
tak tylko tu pisalismy o oleju silnikowym wiec ktos napisał ze czesciej niz orginalny MTF

balder
15-02-11, 13:11
mi kiedys z 8 lat temu baba w sklepie wcisnela olej przekladniowy do crxa i po przejechaniu 1000km wymienilem wszystkie lozyska :D

pablo_020
15-02-11, 13:16
Tak ja wymieniłem po 40tyś, wolałem wymienić szybciej niż 80 tyś. W "Sam naprawiam" jest napisane, że tymczasowo można wlać 10W40. Teraz przy zmianie skrzyni będę lał MTF Honda.

DjMariush
16-02-11, 17:43
a orientuje sie ktos ile przykładowo kosztują/je OEM łożyska/o do skrzyni?

Budziniak
16-02-11, 18:02
a orientuje sie ktos ile przykładowo kosztują/je OEM łożyska/o do skrzyni?
odezwij się do użytkownika DZIDA. handluje oem częściami i ma dobre ceny

pako7
10-03-13, 10:59
witam, mam pytanko chce kupić skrzynie z d14a8 i wsadzić do niej biegi z d16z6 EG5 bedzie to hulać ??

tommmmm
10-03-13, 19:49
witam, mam pytanko chce kupić skrzynie z d14a8 i wsadzić do niej biegi z d16z6 EG5 bedzie to hulać ??

Jak najbardziej będzie ;)

Krzysek
13-03-13, 22:53
witam, mam pytanko chce kupić skrzynie z d14a8 i wsadzić do niej biegi z d16z6 EG5 bedzie to hulać ??

U Malaka przerzucaliśmy graty z S20 do S40, skrzynie mieiśmy z civica MB ,a d14a8 siedziało w MB ? bo jak tak to łożyska na różnicowym mają takie same wymiary :).

Skwaromir
14-03-13, 07:28
a orientuje sie ktos ile przykładowo kosztują/je OEM łożyska/o do skrzyni?

W temacie o budowie hybrydowej skrzyni biegów masz ceny łożysk innych niż oem o ile takie są.
Jak byś się dowiedział ile kosztują to wklej będzie porównanie.

chrupek
07-05-13, 18:39
Pany,

przeczytałem już wszystkie tematy na temat skrzyni i nie znalazłem set up-u który chciałbym zaaplikować a chciałbym Waszej opinii.

Mam seryjne D16Y7 (97rok, FD. 4.058) i dylemat czy szukać hybrydy czy wystarczy wrzucić skrzynie z D16W4 (FD. 4.437) i nie bawić się w hybrydę? Interesuje mnie przyśpieszenie, w trasie jestem bardzo bardzo rzadko ale pieniążków również niedużo .. Myślę, że przeskok będzie ogromny ale chciałbym się upewnić czy to jest dobre rozwiązanie :) Jeśli chodzi o konkretne przełożenia to różnica jest tylko w 4 i 5 biegu (są krótsze w D16W4)

Z góry dzięki za odp :)

zakit
07-05-13, 19:33
szukaj hybrydy - zawsze powtarzam ze bez sensu jest bawic sie w polsrodki, jak robic to odrazu dobrze