PDA

Zobacz pełną wersję : który silnik najlepszy ???



tomi666
13-01-07, 20:23
Witajcie !!!
To mój pierwszy post na forum, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz ;).
Mam już odłożone pieniążki na samochód i jestem w 99,9 % zdecydowany na civica piątej generacji, tylko… tylko nie wiem z jakim silnikiem wybrać ?
Na początku napaliłem się na najmocniejszą wersję czyli 1,6 V-tec, tylko boję się o duże spalanie tego modelu, dlatego zwracam się do was. Co wy byście proponowali?
Samochód eksploatowany byłby głównie w mieście – do 20 km dziennie przy stosunkowo małym natężeniu ruchu (w mieście mam fotoradary więc szaleć się nie da :/ ) no i do tego codziennie. Trasa średnio raz na 2 tygodnie na studia – około 180 km.

bartol
13-01-07, 20:33
Szukaj w archiwum tam jest cala masa informacji...
Pozatym sa dwa motory 1.6
pierwszy to 125KM Vtec sohc a drugi 160KM Vti Dohc....
Zuzycie bedzie zalezalo od Twojej nogi przedewszystkim....
w moim w miescie wacha sie w granicach 8.5-10ltr. na trasie nie oszczedzajac spala ok 6.5 na 100km

wieshaq
14-01-07, 00:01
V-tec
temat bumerang. co to jest ten v-tec?

co do silnika opcja SZUKAJ :bicie:

ANTEK
14-01-07, 16:31
i musisz wziasc pod uwage ze civic z silnikiem vteca /vti bedzie zauwazalnie drozszy niz 1,3 czy 1,5:))

Matey
14-01-07, 16:36
VTi nie sztuka jest kupic, sztuka jest VTi utrzymac

kosiniak
14-01-07, 17:29
VTi nie sztuka jest kupic, sztuka jest VTi utrzymac
cooo??? oj chyba wlasnie na odwrot

tomi666
16-01-07, 08:33
No i właśnie przez taką dyskusję jak tu zaprezentowaliście w archiwum trudno coś znaleźć, bo każdy piszący ma w domyśle to, że wszyscy, którzy mogą czytać jego post dobrze wiedzą o co chodzi...

To do mojego pytania dodam poza trasami, które robię dzień w dzień jeszcze to:
- fundusz - 7 tyś
- jeżdże spokojnie, trzymanie samochodu na wysokich obrotach już mi przeszło.

bidz
16-01-07, 08:43
- fundusz - 7 tyś
za 7 koła nie kupisz VTEC'a, którym będziesz mógł od razu spokojnie śmigać ( a juz na pewno nie VTi)

[ Dodano: Wto 16 Sty, 2007 ]

VTi nie sztuka jest kupic
Matey, znajdź mi VTi na sprzedaż :)

rooty
16-01-07, 09:19
To nie TDI, jak chcesz jechac to wysokie obroty. Co do funduszu to kiepsko to wyglada, co najwyzej VTEC-E i to jeszcze 90PS (D15Z1)

marecki27
16-01-07, 11:19
Za 7tysia to to mozesz sobie kupic 1.3 ja nabyłem we wrzesniu sprowadzaną hanie i nie narzekam codziennie wozi mnie do pracy .autko kosztowało 5.5tyś a z opłatami wyszło 7tys.Narazie wymienłem klocki,olej i filtr.nie powiem auto zadbane i serwisowane co 10 tys odwiedzało serwis o czym swiadcza niemieckie faktury i książka serwisowa.Albo za taka kase kup sobie taka hanie alo dozbieraj jeszcze 3-4 tys i kup cos innego.pozdrawiam :)

mighty
16-01-07, 12:29
Matey, znajdź mi VTi na sprzedaż
a prosze cie bardzo http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2117926

RDK
16-01-07, 12:37
mighty, pewnie chodziło o HB ;)
za te pieniadze kup 1.5 non VTEC lub 1.3..... również nonVTEC :agent:

bidz
16-01-07, 13:00
mighty, pewnie chodziło o HB ;)
zgadza się, zapomniałem dodać :)
trzydrzwiowców jest naprawdę mało :(

clientR
16-01-07, 13:30
1,3 jest prawie jak z V-tec'em od ~4000 obrtów ;) ale jak wiadomo pawie robi wielką różnicę :aloha: za 7000 PLN to lepiej szukaj a napewno zjadziesz zdrowy egzemplarz 1,3 a osiągami także potrafi zaskoczyc.

Pozdro

rooty
16-01-07, 13:37
No tak, jak sie jezdzi samemu to osiagi sa mile. Troche lipnie niestety jak sie wpakuje ktos na pasazera i niedaj boze na tyl

clientR
16-01-07, 14:13
Z lekką pasażerką też jest miło ;)

apolik26
16-01-07, 14:40
Ja tez planuje zkaup 1.3 ale osiagi z pasazerami mnie nie martwia :) Bardziej by mnie martwila przestronnosc :bicie: wiadomo w jakiej kwestji ;) Mam tez male pytanko. Jak sadzicie ile mnie moze wyniesc sprowadzenie 1.3 z oplatami.

mighty
16-01-07, 17:23
zgadza się, zapomniałem dodać :)
trzydrzwiowców jest naprawdę mało
jak dasz 16tys zł to sprzedam ci moje :aloha:
vti to vti, zawsze mozesz se silnik przelożyć.

bidz
16-01-07, 18:41
jak dasz 16tys zł to sprzedam ci moje
a juz turbine wsadziłeś? :aloha:
za 16 z turbo biore od ręki, bedzie na części :d

mighty
16-01-07, 20:59
hihi, żartowalem ;) turbo wsadzam niebawem :) ale dobrze wiedzieć, że jest popyt :afro:

tomi666
17-01-07, 17:32
Pasażer w moim wypadku będzie głónie jeden - moja kobitka, a ona jest malutka, więc o obciążenie się specjalnie nie martwię.
;)
Z tego co widzę chociażby po ogłoszeniach na allegro to ceny V-teców to strzały cenowe i nie będzie mnie stać.
Ale tak jak proponujecie zdecyduje się chyba na samochód ze słabszą jednostką... najwyżej kilku golfom będę musiał odpuścić :box:

Teraz poprwcie mnie jeśli się mylę - wszystkie silniki 1.3 i 1.5 miały 16 zaworów, bo raczej tak wynika z ogłoszeń na allegro.
Przeglądam oferty tego kolesia http://moto.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4093073&order=p, ma pełno różnych wersji civiców. Druga sprawa, że gdzieś na forum ktoś pisał żeby od niego nie brać, bo koleś kręci liczniki... może to i prawda...
Ale wracając do sprawy to większość 1.3 jakie widziałem była całkowicie pozbawiona dodatków, była bez obrotomierza, a ten koleś ma 1.3 no powiedziałbym full opcje i do tego jeszcze jest obrotomierz. Były takie wersje czy koleś kręci w opisie ?

I jeszcze pytanie o 1.5 - czy był różne wersje tych silników i czy były jakieś bardziej felerne serie ? Wydaje mi się, że gdzieś widziałem 1.5 V-tec-e ale nie jestem pewiem. A jeśli takie model jest to napiszcie coś o nim. :hinczyk:

the-one
17-01-07, 19:19
I jeszcze pytanie o 1.5 - czy był różne wersje tych silników i czy były jakieś bardziej felerne serie ? Wydaje mi się, że gdzieś widziałem 1.5 V-tec-e ale nie jestem pewiem. A jeśli takie model jest to napiszcie coś o nim. :hinczyk:

VTEC-E to najekonomiczniejsza wersja Civica... 90 KM na pelnym wtrysku ktory ponoc wacha paliwko... Na niskich obrotach ponoc smiga jako 12V a przy wyzszych obrotach zalacza sie VTEC i pracuje jako 16V.

O felernych wersjach Civica 1.5 nie slyszalem, zalezy na jakie auto trafisz. Moga byc dwa takie same modele z tego samego rocznika, ale roznie uzywane i jeden moze sie posypac zaraz po kupnie i wpieprzac 1l oleju na 100km, a drugim posmigasz przez wiele lat bez inwestycji z bananem na twarzy. Glownym problemem w wiekowych Civach 92-95 jest polykanie oleju. No coz, glownie wymiana pierscieni i uszczelniaczy zaworowych wystarczaja aby sie pozbyc problemu z przepalanym olejem.

Wiecej szczegolowych informacji o VTEC-E znajdziesz na www.hondapl.org

Nie zmienia to faktu iz H Civic to swietne auto ;)

tomi666
17-01-07, 20:12
Dzięki !!!! O taką odpowiedź chodziło :aloha:

bidz
17-01-07, 20:38
Przeglądam oferty tego kolesia http://moto.allegro.pl/sh...4093073&order=p, ma pełno różnych wersji civiców. Druga sprawa, że gdzieś na forum ktoś pisał żeby od niego nie brać, bo koleś kręci liczniki... może to i prawda...

odradzam- jeśli chcesz jakieś szczególne powody to PW. :angel:

havok
17-01-07, 21:03
D15b8 to 8v...

clientR
18-01-07, 08:46
Ale wracając do sprawy to większość 1.3 jakie widziałem była całkowicie pozbawiona dodatków, była bez obrotomierza, a ten koleś ma 1.3 no powiedziałbym full opcje i do tego jeszcze jest obrotomierz. Były takie wersje czy koleś kręci w opisie ?

Były takie wersje, ja taką posiadam - wersja Nobless. Więcej na PW

wodar1
18-02-08, 00:17
W Iławie nie ma radarów :d policja tez tylko pod rampa albo na plazy wiec mozna grzac!!! a tak za 7 tys to najszybciej dostaniesz HB 1,3-1,5 ;)

kenny
18-02-08, 00:28
nie ma to jak odkopać temat z przed roku :/ :bicie: