PDA

Zobacz pełną wersję : D16Z2 - Pomysł na dużo mocy..



ziolo
23-01-11, 22:04
Witam..

Sam nie potrafię sobie odpowiedzieć więc zwracam się do Was.
Jestem posiadaczem civic'a 4g. Aktualnie posiadam Silnik D16Z2. Wóz tylko do jazdy od czasu do czasu.

Silnik pobiera olej, prawdopodobnie nie z winy pierścieni tylko tulei w których chodzą tłoki, które po prostu się wyrobiły i straciły swą okrągłość.
Ale to nie ważne.

Sam pomysł:
-Znalezienie Hondowskich tłoków o nieco większej średnicy.
-Rozwiercenie bloku pod te tłoki (dzięki czemu przestanie brać olej i zwiększy się jego pojemność).
-Kute korby i tłoki + pierścienie, panewki i śruby do tego (ewentualnie jeśli trzeba to inny wał).
-Głowica z B-serii (wiem, że dohc z a9 podchodzi i zmniejsza się sprężanie co przyda się do poniższego podpunktu, nie mam pojęcia jak jest z głowicami dohc v-tec).
-Jeśli jest możliwość zrobienia tego wszystkiego to czy taki sprzęt wytrzyma 1,0 Bara z Turbo(lub więcej, zależy jaka była by moc)?
-I strzał 30-50KM z podtlenku?
-Do tego jakieś regulowane kółka, pewnie kolektor ssący, przepustnica i wszystko co nie jest wymienione a by się przydało;)

Skąd pomysł?? Miało być B18C4 + Turbo + podtlenek. No ale przecież teraz taki swap nie jest żadną rzadkością, praktycznie w co drugim lub trzecim civicu w którym robi się moc jest taki swap.

Mam świadomość tego, że być może pomysł jest totalnie idiotyczny, ale mimo to pytam bo być może tak nie jest.

Pozdrawiam i czekam na opinie.

maciej29
24-01-11, 00:03
pomysl moze dobry ale to rzeźbienie w g.. juz gdyby mialo troche podniesc moc jakies mody to rozumiem ale przy takich planach wydatek takiej kasy nie ma sensu to juz bym swapowal jak pewnie wiekszosc

Fawor
24-01-11, 00:12
kute tłoki w nadwymiar, kute korby i robisz takie samo turbo jak z D16Z6 czy innych D. 300KM na luzie. Tylko trzeba mieć do tego odpowiedni budżet.

Saiti
24-01-11, 06:56
C32B i gwarantuję, że w Polsce będziesz pierwszy.

kremat0r
24-01-11, 07:18
Skąd pomysł?? Miało być B18C4 + Turbo + podtlenek. No ale przecież teraz taki swap nie jest żadną rzadkością, praktycznie w co drugim lub trzecim civicu w którym robi się moc jest taki swap.

To ja proponuję dartony, do tego oczywiście zakucie i dmuchane ze 2 bary. Gwarantuję że za rogiem ciężko będzie spotkać civica z takim silnikiem ;)

ziolo
24-01-11, 07:29
maciej29:
Wstępnie przeliczałem i wydawało mi się, że koszty pomiędzy B18C4 + Turbo + N20 nie są większe od D16 + te mody.

Sama Bseria kosztuje jakieś takie 5k pln, turbo, podtlenku, tłoków i korb nie licze bo wydatek w obu planach jest taki sam. Więc Zamiast kupować Bserię to te 5k można przeznaczyc na rozwiercenie D16, głowicę z Bserii, zrobienie czegoś ze skrzynią biegów. Do tego trochę innych pierdół jak wymienione wyżej przepustnice itd. I myślę, że kasy powinno jeszcze trochę zostać. Do tego bardzo dużo pracy i powinien powstać dość indywidualny projekt.

Chyba, że się mylę. Bo nie ukrywam, ze im mniej kasy wydam tym będzie fajniej ;)

Fawor:
Czyli rozumiem, ze można to rozwiercić.. Napisałeś, ze rezultat będzie taki sam jak przy Z6 + turbo. Może źle celuję. Chciał bym uzyskać właśnie jakieś 300KM, z tym, ze zawsze chciałem mieć dohc z v-tec'iem. Stąd mój pomysł o takiej głowicy.

Saiti:
Aż tak dużej pojemności nie chcę mieć ;)

EDIT:

dartony
??
Napotykałem już to gdzieś ale z przykrością muszę stwierdzić, ze nie znam znaczenia tego słowa ;) Proszę więc o rozwinięcie..

Kras
24-01-11, 09:57
Dartony - aftermarketowe tuleje...droga zabawa:D

Glowica DOHC VTEC na d-serie??? Zapomnij od razu

Fawor
24-01-11, 10:59
Wstępnie przeliczałem i wydawało mi się, że koszty pomiędzy B18C4 + Turbo + N20 nie są większe od D16 + te mody.
niestety zle liczyłes :) Rozsądne kute z6 jesteś(m) w stanie zrobić za 20k. W tym ledwo co zamkniesz swap na C4 z softem, będziesz miał 260 o wiele bardziej awaryjnych koni niż na świeżo złożonej Dserii.
O głowicy zapomnij. Nie da się, jest bez sensu. Dseria jest fajna.

Nowy Kubi
24-01-11, 14:31
O głowicy zapomnij. Nie da się, jest bez sensu. Dseria jest fajna.

Przecież ma być oryginalnie, to na pewno będzie jak wyjdzie ;)

Fawor
24-01-11, 16:52
Można pokusić się o stwierdzenie, że nie ma w PL mocnego D16Z2 więc na pewno pod tym wzgledem będzie oryginalnie. Pogoń w ciemno za DOHC dla samego posiadania jest bez sensu, skoro za podobną (jak nie niższą) cenę można zrobić coś mocniejszego i mniej awaryjnego.

ziolo
25-01-11, 00:28
Hmm..
Trochę mi się rozjaśnia..

Czyli tak:
1.Polecacie rozwiercenie mojego bloku? Będzie z tego moc?
2.Głowica Z6.. VTEC musi być bo bez niego to jak bez ręki..

Jesli 1. = TAK to na ile można to rozwiercić?

Fawor
25-01-11, 00:36
Nie, z rozwiercenia mocy nie będzie..

NOLAN
25-01-11, 23:59
Ja tam nie jestem pewien czy glowica od SOHC ci na twoj dol podejdzie....

Karot
26-01-11, 01:54
Skąd pomysł?? Miało być B18C4 + Turbo + podtlenek. No ale przecież teraz taki swap nie jest żadną rzadkością, praktycznie w co drugim lub trzecim civicu w którym robi .

aaaaaa:cool:
Chyba nie do konca wiesz cos piszesz....
B seria nie pasuje na D serie.DOHC nie pasuje na SOHC.
Moze honowanie i planowanie pomoze w CR.:rolleyes: ale jak Hi CR to nie Turbo/Soft....

ja bym dal softa i bedziesz zadowolony:p bo za duzo kuniofff w DD mija sie z celem.

Fawor
26-01-11, 11:58
Ja to jestem ciekaw czy faktycznie masz cos zamiar zrobić czy to kolejny temat z cyklu 'chciałbym wygrac w totka i miec piardylion koniuf'..

ziolo
26-01-11, 19:07
Chyba nie do konca wiesz cos piszesz....

Dokładnie tak.
Dlatego Was pytam, gdybym wiedział to nie zawracał bym wam głowy..


'chciałbym wygrac w totka i miec piardylion koniuf'
Na pieniądzach nie śpię, ale na coś takiego mnie stać.
Nie wszystko na raz, ale po kolei dam radę.

Z resztą po tym co aktualnie posiadam do żelazka można się domyślić, że podołam ;)

Fawor
26-01-11, 20:10
Nie wiem co masz teraz do żelazka. Jak masz 20k z małym okładem to można zrobić 300KM, które będzie na ulice więcej niż wystarczające. Z obecnego silnika, bez żadnych swapów i vtec'ów.

kuba_guzik110
26-01-11, 21:07
pokaż wyciąg z konta :)









hehe zartuje :D

ejzon
27-01-11, 11:30
Nie wiem co masz teraz do żelazka. Jak masz 20k z małym okładem to można zrobić 300KM, które będzie na ulice więcej niż wystarczające. Z obecnego silnika, bez żadnych swapów i vtec'ów.

Fawor, dlaczego twierdzisz ze zakucie Z6 to koszt w granicach 18-20 k, moim zdaniem mniej choć by patrząc na ceny promotora

8800 pln na kutych gratach bez dartonów http://promotormocy.pl/product/b16b18-prostreet
15200 pln z dartonami http://promotormocy.pl/product/b16b18-prorace

jeżeli zabrać by się za to samemu to, to co promotor oferuje w cenie 8800, można zrobić za "powiedzmy" połowę z tego

kremat0r
27-01-11, 12:09
8800 pln na kutych gratach bez dartonów http://promotormocy.pl/product/b16b18-prostreet
15200 pln z dartonami http://promotormocy.pl/product/b16b18-prorace

Hah a gdzie reszta? Kolektor pod turbo , samo turbo, intercooler, orurowanie, westgate, bov, zegarki, strojenie i piedylion innych rzeczy ?

ejzon
27-01-11, 12:35
krematOr okej ale mówimy o całym zestawie turbo czy o przygotowaniu samego silnika w który ma być dmuchane ... ??

kremat0r
27-01-11, 12:40
Jak masz 20k z małym okładem to można zrobić 300KM, które będzie na ulice więcej niż wystarczające.

Faworowi raczej chodziło już o kompletny setup. Bo mniej więcej tyle kosztuje 300KM w D.

Fawor
27-01-11, 16:15
Mówiłem o 300koniach, a nie podstawie na zrobienie 300. Czyli silnik z osprzętem i sprzęgłem, gotowy do odbioru. Oczywiście bez zawiasu i hebli.

kuba_guzik110
27-01-11, 17:37
jak bys sie sprezył i tanio graty wyrwał to byś jeszcze hebel od mb6 wsadził i zawias np mtsa :)

Fawor
27-01-11, 18:49
jakbyś to robił sam dla siebie to moze i tak. Jak robisz dla klienta to trzeba wziąc za to jakąś odpowiedzialnosć...

ziolo
28-01-11, 23:06
Zawias na razie jest Ksport Street + front Camber skunka,
rear camber Ksporta + lower control arm Ksporta
Poliuretan ES
Czekają już fele od itr na rozstaw 4x114,3 więc hebel też będzie. reszty rzeczy nie wymieniam bo jest tu mało istotna..

ziolo
01-02-11, 23:13
Mocno przemyślałem temat.

Zostanę więc na D serii. Tylko teraz w gratisie kilka bonusowych pytań ;)

Robić moje D16Z2 czy jechać w D16Z6 ?
Jeśli Z2 to chciał bym założyć głowicę od Z6 (co Wy na to ?)
Czy korby Eagle i tłoki CP poradzą w tym planie ?
Panewki ACL Race?
Jaka turbina ?
Jaki wydech (głównie średnice, kupiłem nie dawno środkowy magnaflow 2,25" [pewnie za mało] i końcowy OBX'a)
Ile w przybliżeniu trzeba było by dmuchnąć z turbiny?
Czy można ingerować w masę wału korbowego (myślę, że nie ale zapytać chyba mogę)?
Co z pompą oleju?

Ewentualnie jeśli Cp pistons i Eagle jest OK, to czy opłaca się kupić je z tego ogłoszenia + blok od Z6 po obróbce..:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?93396-Sporo-cz%EAsci-do-silnika-d16-%28kute-graty-wa%B3-pompa-oleju-itp%29-radio-pod%B3okietnik


Wiem, ze mocno zawracam głowę ale mam nadzieję, że ktoś pomoże..

kremat0r
01-02-11, 23:28
Możesz dłubać swoje Z2, 300Km i tak będzie :)
Głowica od Z6 jak najbardziej, choć nie konieczna, doda parę kucy.
Tak korby i tłoki dadzą radę.
Panewki mogą być.
Turbina zależy ile chcesz KM.
Wydech na pewno co najmniej 2,5", a jak robić od zera to można już 3".
Z 1.2-1.3B w zależności od innych komponentów.
Wał zostaw w spokoju.
Jak pompa sprawna to zostaje, jak nie to nówka OEM.

Mi by się nie chciało szukać 1 korby i wkładać używanych tłoków.

ziolo
01-02-11, 23:40
Możesz dłubać swoje Z2
Wiem, ze pomijając, że bierze olej to jest na prawdę bardzo zdrowe.. Tylko w sumie zmieniając tłoki korby i głowicę to z silnika zostanie sam blok i wał.
W sumie można by się zastanowić czy nie było by trochę taniej kupić gotowy blok z podanego linka..


Głowica od Z6 jak najbardziej, choć nie konieczna, doda parę kucy.
Zawsze marzył mi się Vtec, a jakoś lubię spełniać swoje marzenia ;)


Mi by się nie chciało szukać 1 korby i wkładać używanych tłoków.
Ze znalezieniem podobno nie ma problemu. Tylko właśnie też zastanawiam się na d tym czy nie lepiej dorzucić te 2kPLN (czy ile tam wychodzi) i mieć pewność, ze jest ok. W sumie dół był by praktycznie nowy..

ziolo
04-02-11, 07:16
Fajnie byo by gdyby ktoś jeszcze wypowiedział się na ten temat :D


Mocno przemyślałem temat.

Zostanę więc na D serii. Tylko teraz w gratisie kilka bonusowych pytań ;)

Robić moje D16Z2 czy jechać w D16Z6 ?
Jeśli Z2 to chciał bym założyć głowicę od Z6 (co Wy na to ?)
Czy korby Eagle i tłoki CP poradzą w tym planie ?
Panewki ACL Race?
Jaka turbina ?
Jaki wydech (głównie średnice, kupiłem nie dawno środkowy magnaflow 2,25" [pewnie za mało] i końcowy OBX'a)
Ile w przybliżeniu trzeba było by dmuchnąć z turbiny?
Czy można ingerować w masę wału korbowego (myślę, że nie ale zapytać chyba mogę)?
Co z pompą oleju?

Ewentualnie jeśli Cp pistons i Eagle jest OK, to czy opłaca się kupić je z tego ogłoszenia + blok od Z6 po obróbce..:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?93396-Sporo-cz%EAsci-do-silnika-d16-%28kute-graty-wa%B3-pompa-oleju-itp%29-radio-pod%B3okietnik


Wiem, ze mocno zawracam głowę ale mam nadzieję, że ktoś pomoże..

kornel861
06-02-11, 01:47
ja bym zostawil Z2/A6 jak ma byc Turbo a nie soft.
srednica zalezy ile kuni ma byc i ile bedzie dmuchane.Na softa 2.25 chyba starczy na cos wiecej to i 2.5 moze byc malo ^^^^