Zobacz pełną wersję : Tego jeszcze nie było - sprzęgło
Nie gniewajcie się Panowie ale tego nie znalazłe.
Wczoraj zmieniałem sprzęgło - nowy docisk valeo, tarcza NKK i łożysko też nowe. Złożyliśmy auto odpalamy i dupa - sprzęgła brak, żadnego biegu nie można wrzucić. Czy jest możliwość żeby coś w tym zje..ć? :(
K...a tylew roboty i d..a z tego wyszła co jest grane?
a pedał sprzegła jaki jest normalby czy racej miekki?
a pedał sprzegła jaki jest normalby czy racej miekki?
Wchodzi jak w masełko
zapowietrzony uklad?
Układ odpowietrzaliśmy zaraz po wykryciu usterki
gdzie kupowałeł sprzego jesli to valeo podaj nr oryginału
gdzie kupowałeł sprzego jesli to valeo podaj nr oryginału
Kupowałe przez internet "AUTO HURT" Poznań ul. Łacina 1.
Moje sprzęgło (http://img214.imageshack.us/my.php?image=sprzgown2.jpg)
Na docisku jest wybity nr HAC-09
ogólnie Valeo ale Made in Korea :( - pewnie dlatego bo taniej :agent:
Witam!
Sprawdz czy po naciścieciu pedału sprzegła chodzi tzw. wysprzęglik przy skrzyni biegów. który dociska sprzęgło. Mysle ze pompa sprzegła nie daje ciśnienia (wymiana) a odpowietrzanie nic nie daje.
Przynajmniej tak było u mnie. Oczywiście jesli masz dobrze zamontowane sprzęgło.
Wysprzęglik chodzi dobrze fakt, że pedał sprzęgła wciska z taka łatwością, że można go bez problemu wciskać ręką nawet palcami nie odczuwa się oporów. W czasie jak silnik jest wyłączony biegi wchodzą bez problemu (bez wciśniętego) sprzęgła, natomiast jeżeli uruchomię silnik to nie można wrzucić biegów tzn 4- bieg udało mi się wrzucić z wielkimi oporami i jak puszczalem sprzęgła to silnik zaczał reagowar ruszanie czyli normalnie podczas próby wrzucania wsecznego jeden wielki zgrzyt i brak możliwości zapięcia wstecznego no i reszta biegów ani myśli wskakiwać :(
Podczas montażu nie można chyba odwrotnie włożyć tarczy sprzęgła bo koles mówił, że probował i sprężynki przeszkadzają także pasuje chyba tylko jednostronnie może tarcza z dociskiem się "gryzą" chociaż to powinno być niemożliwe
witam przy tym 4 biegu w ktorym miejscu sprzeglo zaczelo brac (dol, gora)?
w kabinie przy pedale jest regulacja moze masz go zanisko ?
tak w połowie :speszony: może bardziej w stronę końca
może teraz troszkę zgaduję bo już nie pamiętam w jakim momencie łapało sprzęgło mam łeb tak już tą sytuację zryty że szkoda gadać
ale nie mozesz biegu właczyc na tej zasadzie ze dzzwignia nie wskakuje w pozycje biegu czy właczasz bieg a nie ciagnie?????????????
jesli by bral przy samej podlodze to mi sie wydaje ze masz go zanisko i silownik ma zakrutki skok...
Nie mogę wrzucić biegu tz. dzwignia nie wskakuje w pozycję biegu
czy to robił jakis mechanik
czy to robił jakis mechanik
Tak robił to koleś który jest od 12 lat mechanikiem w serwisie Fiata
Może inaczej.
Jaka była przyczyna wymiany sprzęgła? Szarpało, slizgało sie, a może były takie same objawy co teraz (nie wchodzą biegi). W jakim stanie było to sprzęgło a raczej komplet sprzęgła.
Nie wiem dlaczego ale ciagle myśle ze siłownik za slabo dociska to sprzegło i nie wystprzęgla do końca (do wymiany pompa sprzegła).
Ale czekam na twoją odpowiedź.
Może inaczej.
Jaka była przyczyna wymiany sprzęgła? Szarpało, slizgało sie, a może były takie same objawy co teraz (nie wchodzą biegi). W jakim stanie było to sprzęgło a raczej komplet sprzęgła.
Nie wiem dlaczego ale ciagle myśle ze siłownik za slabo dociska to sprzegło i nie wystprzęgla do końca (do wymiany pompa sprzegła).
Ale czekam na twoją odpowiedź.
Zaczęło się od tego, że biegi nie wchodziły przy wysokich obrotach a później słabo już wchodziły na wolniejszych (nie wysprzęglał) i brzęczało coś w środku, po rozebraniu i wyjęciu sprzęgła jedna sprężynka była wyrwana z tarczy sprzęgła no i tarcza była już bardzo mocno zużyta no i łożysko też już się rozpadało.
Moze sprawdz inaczej.
Wzuc na wyłączonym silniku jedynke i zapal samochód.
Zobacz czy rusza przy nacisnietym sprzegle czy dopiero na pól sprzegle.
U mnie przy nacikaniu pedału sprzegła reka wyczuwa sie opór. Na poczatku lekki luz a potem cały czas opór. Samochód zaczyna ruszac w polowie puszczonego sprzegła.
Nie powino szarpać.
Faktycznie dajesz mi do myślenia z tą pompą sprzęgła bo jakiś rok temu reanimowałem ją reperaturkami bo zaczęła mi sie pocić do wnętrza auta ale widzę, że już znowu zaczyna i chyba tym razem ją wymienię ale gdyby przepuszczała to pedał sprzęgła nie wracałby do końca a on wraca całkiem swobodnie.
Jutro rano idę do kolesia i będziemy dłubać i debatować co może być nie tak i sprawdzę z ta próbą odpalenia na 1-wszym biegu bo niby dlaczego udało się ciężko bo ciężko wrzucić na 4 przy uruchomionym silniku.
A z drugie strony pompa chodzi chyba przez cały czas na "maksymalnym ruchu" czy może się ją jakoś reguluje?
4 wrzuciłeś na ruchominym bo to jest dość słaby bieg tz nie służy do ruszania czyli obciązenia momentu obrotowego itp na nim nie sa tak duże jak na jedynce dwójce czy wstecznym. Pewnie 5 też wrzucisz jeszcze łatwiej na zapalonym niż 4. Poszukaj jakiejś regulacji bo wygląda że sprzegło za słabo wybiera, nie osiąga maksimum a tylko stopień który pozwoli ci wrzucić 4 i 5 poprostu. Może być też pompa o której mówi Krasny która nie daje rady.
Masz racje ale musi wystepowac lekki luz na pedale zeby pompa od razu nie naciskała na łozysko.
A co do pompy, u mnie nie było zadnych wycieków tylko musiała przepuszczac ciśnienie na uszczelkach miedzy kanałami.
Dwa dni jezdziłem z popsuta pompa az w koncu stanałem w drodze bo nie mogłem wzucic biegu. Tylko byłem pewny ze sprzegło jest dobre bo było wymieniane i podejrzenia padły na pompa sprzegła.
Szkoda tylko kasy na docisk bo wspomniałes ze tarcza sprzegła i łozysko było walniete.
Podrawiam i czekam na finał naprawy całego sprzegła : )
Dzięki za spostrzeżenia, pomysły i porady na pewno sie odezwę jak ogarnę ten temat.
Pozdrawiam
P.s. Jeszcze jedno pytanie jaki "wysów" tłoczka powinien mieć wysprzęglik - sprawdziłbym czy odchyla on łapę od sprzęgła na odpowiednią odległość
W czasie jak silnik jest wyłączony biegi wchodzą bez problemu (bez wciśniętego) sprzęgła, natomiast jeżeli uruchomię silnik to nie można wrzucić biegów
Podobno właśnie jak tak się dzieje to jest jakiś problem ze sprzęgłam ale co dokładniej to nie jestem w stanie powiedzieć było o tym wcześniej już kiedyś na forum
Ten temat jest tutaj (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=2830&highlight=sprz%EAg%B3o) 6 post od "adamez" faktycznie już wcześniej ten temat odszukałem a nie znalazłem żadnej odpowiedzi czym to może być spowodowane.
Może któryś z forumowiczów ma jakąś wiedzę na ten temat?
Ja by obstawiał docisk. Ale jak ogarniesz temat to napisz co było przyczyną.
Powodzenia
No i wszystko jasne docisk był ZŁY gośc mnie zapewniałe, że będzie pasował a okazało się że jednak nie i musiałem pozostać przy starym docisku fakt że jego stan oceniliśmy na dobry +. Najgorsze, że wypierniczyliśmy karton od docisku bo bym go próbował oddać a tak mogą mi go nie przyjąć :( .
:zamkniety temat: Może ma ktoś karto od docisku Valeo w kolorze takim ni to brązowy ni to żółty chętnie przyjmę ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.