PDA

Zobacz pełną wersję : Nietypowa sprawa :P



arti223
22-01-11, 18:04
Mam taki mały problem odnośnie zamków w hance. Szukałem już na forum ale nie wiem ani jak tego szukać ani gdzie ;p A mianowicie chodzi mi o takie "grzechotanie" przycisków lock w drzwiach od wewnątrz. Sa one bardzo luźne i podczas jazdy na wybojach dziurach itp bardzo głosno je słychać bo grzechoczą jak szalone ;p. I moje pytanie czy ktoś się już z tym bawił i może jakoś pozbył problemu?

PlushaQ
22-01-11, 18:11
Ja zapaprałem to smarem technicznym od wewnątrz. Tzn, na wszystkich łączeniach samego "LOCK'a" z klamką. Przestało stukać.

Chipsy2
22-01-11, 18:26
Obstawiam że masz połamane. Są luźne i możesz nimi zablokować/odblokować drzwi ? Jeśli nie to tak jak napisałem. Ale przed ewentualna wymiana proponuje zrobić smarowanie kasety zamków.

misiek707
23-01-11, 17:40
Też to miałem w 3d wersji civica 6g. Wq...ło niesamowicie... W coupe już tego nie ma.

elviss09
23-01-11, 17:58
tez tak mialem:mad:
rozebrałem tapicerke i podgiałem te druty/ciegna tak zeby napinaly te przyciski lock przez co nie bylo zadnego luzu bo jak byl otwarty to ciegna delikatnie ciagnely je jeszcze bardziej a jak jest zamkniety to nie wiem bo wtedy zazwyczaj jestem na zewnatrz auta;p

Smolar
23-01-11, 22:14
Zdejmij osłonkę klamki(jedna śrubka i ten plastik wyjmiesz)przycisk jest nałożony na taki bolec w którym jest rowek,wsadż w ten rowek śrubokręt albo coś płaskiego i rozegnij trochę i problem ustaje bo przycisk nie ma już takiego luzu:)

pozdrawiam

arti223
23-01-11, 22:41
Właśnie musze tam się przyjrzeć bo luz właśnie powoduje to trzeszczenie takie. Drzwi się normalnie zamykają i otwierają tylko ten guzik taki luźny bardzo jest ;p

Smolar
23-01-11, 22:55
Zrób tak jak pisalem i powinno byc si:)

arti223
24-01-11, 23:20
Zdjąłem ten plastik, włożyłem śrubokręt między 2 blachy na których był osadzony bolec od przycisku i trochę przez siłe je poodginałem i po problemie :P

slop
26-01-11, 01:48
mam identyczny problem i sie podepne...
dzisiaj, idac waszymi instrukcjami, chialem wykonac taka sama operacje, odkrecilem zaslepke klamki, i ten "przycisk" zamykania drzwi z tego co widzialem trzyma sie na dwóch metalowych "łapkach" i do niego zachaczony jest drut, próbowalem poodginać te "łapki" na zewnątrz (czyli górną do góry i dolną w dół), ale raczej nic to nie dało, a raczej są one za sztywne żeby to łatwo zrobić (de fakto po tej operacji szyba zaczęła mi się przestawać ładnie podnosić, więc kolejny problem :/ :/), ktoś moze dokladniej wytlumaczyc jak to robiliscie.... aha... najwazniejsze.... ja to robilem w EJ9 '98 :)

PlushaQ
26-01-11, 06:57
mam identyczny problem i sie podepne...
dzisiaj, idac waszymi instrukcjami, chialem wykonac taka sama operacje, odkrecilem zaslepke klamki, i ten "przycisk" zamykania drzwi z tego co widzialem trzyma sie na dwóch metalowych "łapkach" i do niego zachaczony jest drut, próbowalem poodginać te "łapki" na zewnątrz (czyli górną do góry i dolną w dół), ale raczej nic to nie dało, a raczej są one za sztywne żeby to łatwo zrobić (de fakto po tej operacji szyba zaczęła mi się przestawać ładnie podnosić, więc kolejny problem :/ :/), ktoś moze dokladniej wytlumaczyc jak to robiliscie.... aha... najwazniejsze.... ja to robilem w EJ9 '98 :)

Naprawde, nie łatwiej będzie zapaprać miejsce montażu tego cycka "LOCK" jakimś gęstym smarem? Towotem na ten przykład.

Chipsy2
26-01-11, 13:20
A czy jak wzrosną temperatury to czy ten smar nie wypłynie po klameczkach na zewnątrz baczka ? Bo wtedy to troszkę mało ciekawie to będzie wyglądać.

PlushaQ
26-01-11, 15:13
No raczej wątpię, chociażby dlatego, że otwór montażowy LOCK'a jest za plastikiem klamki i poniżej otworu (w boczku) na klamkę.

Smolar
27-01-11, 17:01
Przycisk masz nałożony na pionowy bolec metalowy i tam jest rowek,w który wkładasz śrubokręt i rozszerzasz troszkę i wszystko:) Ty chyba co innego kolego Slop poodginałeś:p

Chipsy2
27-01-11, 17:29
Przycisk masz nałożony na pionowy bolec metalowy i tam jest rowek,w który wkładasz śrubokręt i rozszerzasz troszkę i wszystko:) Ty chyba co innego kolego Slop poodginałeś:p

Od kiedy ten bolec jest metalowy ? :O

arti223
27-01-11, 22:49
lol z tego co widze to każdy ma co innego ;p Powiem szczerze że u mnie nie ma takiego rowka jak pisze Smolar (przynajmniej ja tego nie widze z żadnej strony). U mnie to tak jak kolega mówił były te dwie łapki do których jest zamocowany bolec ale on jest plastikowy. Ja te łapki lekko jedną w górę drugą w dół i na dziurach już klamek nie słychać a nie zmieniło mi się nic z szybami czy czymś podobnym :). Myślę tylko jak tam się dostać z tawotem czy czymś podobnym nie zdejmując całych boczków drzwi tylko same osłonki klamek :?

PlushaQ
28-01-11, 00:06
Myślę tylko jak tam się dostać z tawotem czy czymś podobnym nie zdejmując całych boczków drzwi tylko same osłonki klamek :?

Nie wiem jak w EJ, ale żeby było profi to zdjąłem boczki w swoim EG w tym celu i dokładnie to przesmarowałem, razem z innymi duperelowatymi smarowaniami - prowadnic szyb itp.

slop
28-01-11, 01:09
okej z szybami fałszywy alarm :) a odginanie tych "łapek" delikatnie jednak pomogło :) i tak jak napisał arti, u mnie tak samo są te 2 metalowe łapki i w środku plastikowy bolec, żadnego otworu :)

Smolar
28-01-11, 18:12
No to może żle sprecyzowałem,zabieg ten przeprowadzałem ok półtorej roku temu,ale każdy kto chciał doszedł do sedna sprawy po moim opisie wiec szczegółów się nie czepiajcie tylko dziękujcie:cool:

kubaszow
29-01-11, 11:22
Ktos tu kiedys na forum pokazywal jak pozbyl sie tego pukania itp. Na ciegna, klamki i inne luzne *******y pozakladal gumki reperaturki ( polecam zrobienie sobie gumek ze starej dętki) tym samym gumki lekko ponaciagaly ciegna i inne luzne elementy i przestalo mu halasowac.
Mam tak samo u siebie zrobione i daje rade polecam prosty i tani sposob:D
Niestety nie mam pogladowego zdjecia o co dokladnie kaman (chyba ze ma ktos foto rozebranych drzwi to pozaznaczam jak to wyglada)

arti223
30-01-11, 13:05
To mógłby być dobry poradnik jakby ktoś miał zdjęcie rozebranych drzwi to byli byśmy wdzięczni :) Bo wsumie jestem ciekawy jak to wygląda w praktyce a nie wiem jak to zastosować u siebie.

elviss09
30-01-11, 19:41
jesli masz kombinerki-szczypce-segery ktore sa zagiete o 90stopni i takie ktore po nacisnieciu nie zaciska sie tylko otwieraja to zdejmij boczek drzwi miedzy lock'a a drzwi wsadzasz te segery sciskasz mocno i przez to rozginasz lapki trzymajace guzik i cieszysz sie cisza w aucie:) wczoraj to zrobilem jak wyciszalem drzwi, sprawa tak prosta a wywoluje usmiech na twarzy kierowcy.