Zobacz pełną wersję : Odciecie zpompy paliwowej- alarm
Witam
Niedawno kupiłem alarm exus V10. Instalowałem go sam i praktycznie wszystko jest super oprócz tego ze nie potrafie podłączyć odciecia paliwa. Z centralki wychodzi jeden przewód do podłączenia go przykładowo do przekaznika popmy paliwowej. Wiem tylko ze w przekażniku pompy paliwowej przewód żółto czarny jest sterującym i co dalej ?? jak to podłączyć ?
acha i jeszcze jakby ktoś wiedział gdzie jest kostka i jak wygląda do czujnika w tylnej klapie :) Można było by wyjąć licznik i bym wiedziałe ale za duzo roboty :)
pozdrawiam
Odnośnie kostki czujnika tylnej klapy to przewód można odszukać w wiązce przewodów przy progu z lewej strony .Jest to cienki przewód koloru czarny z zielonym lub czerwonym paskiem (nie pamiętam dokładnie.
Jeśli chodzi o odcięcie pompy paliwa to też jestem ciekawy gdzie odszukać przewody i jak wpiąc dodatkowy przekażnik sterowany z alarmu ?
Jeśli chodzi o przewód do klapy tylnej, to jest w wiązce w lewym progu. Cienki carny z zielonym paskiem na 90%. Przewód od pompy paliwa też jest w wiązce w progu. W zestawie alarmu Exus V.10 w pudełku jest dodatkowy przekaźnik z kostką. Przewód który wychodzi z alarmu podłączasz do tego cienkiego co wychodzi z kostki tego dodatkowego przekaźnika. Musisz przeciąć przewód idący w progu do pompy i podłączyć do obu końców te 2 grube przewody z dodatkowego przekaźnika od alarmu. Ma znaczenie który przewód od przekaźnika podłączysz do odpowiedniej strony przeciętego przewodu pompy. Jak odwrócisz przekaźnik to w kostce jest taka zwora zrobiona z kabelka idąca od jednego z tych grubych przewodów przekaźnika do wolnego miejsca w kostce. To ten gruby kabel musisz podłączyć do przeciętego przewodu pompy od strony silnika (ewentualnie od strony przekaźnika jeśli tam się wcinasz).
A w którym dokładnie miejscu w 5d z 1999r. jest przekażnik pompy paliwa oraz jakiego koloru jest przewód w progu i z której strony (lewa czy prawa strona samochodu) ?
Jeśli chodzi o przewód do klapy tylnej, to jest w wiązce w lewym progu. Cienki carny z zielonym paskiem na 90%. Przewód od pompy paliwa też jest w wiązce w progu. W zestawie alarmu Exus V.10 w pudełku jest dodatkowy przekaźnik z kostką. Przewód który wychodzi z alarmu podłączasz do tego cienkiego co wychodzi z kostki tego dodatkowego przekaźnika. Musisz przeciąć przewód idący w progu do pompy i podłączyć do obu końców te 2 grube przewody z dodatkowego przekaźnika od alarmu. Ma znaczenie który przewód od przekaźnika podłączysz do odpowiedniej strony przeciętego przewodu pompy. Jak odwrócisz przekaźnik to w kostce jest taka zwora zrobiona z kabelka idąca od jednego z tych grubych przewodów przekaźnika do wolnego miejsca w kostce. To ten gruby kabel musisz podłączyć do przeciętego przewodu pompy od strony silnika (ewentualnie od strony przekaźnika jeśli tam się wcinasz).
OK z tym czujnikiem tylnej klapy to dam sobie rade. Myślałem nad zastosowaniem tego przekażnika ale jakoś tego nie zrobiłem. W instrukcji obsługi pisze ze ten przekażnik jest np. do dodatkowego otwierania tylnej klapy siłownikiem itp....
Czyli mam podłączyć ten przekaznik pod przewód wychodzący z przekaznika pompy paliwowej?? jest to przewód zółto czarny (sterującyu) tak ??
Próbowałem to podłączyć na początku bez przekaznika ale raczej mi sie nie udało bo poszedł dym z centralki :( ale wszystko nadal działa ;)
edit:
Podłączyłem tak jak napisałeś i działa :brawo: tylko jeszcze takie pytanko czy ten przekażnik który był dołączony do alarmu ma tak "bzyczeć" w czasie gdy jest odcinany dopływ paliwa?? moze trzeba na odwrót podłaczyć? napisz jak co
wielkie dzięki za pomoc
Ten przekaźnik nie ma prawa bzyczeć. Podłącz go odwrotnie i zobacz. Nie widze tego, więc ciężko powiedziećczy dobrze podłączyłeś. Nie wiem, czy czegoś nie spaliłeś w centralce alarmu. Co ci strzeliło do głowy, żeby to podłączać bez tego przekaźnika? Zrobiłeś zwarcie ba na tym cienkim kabelku z alarmu pojawia się masa a na przewodzie pompy +12V i stąd ten dym.
[ Dodano: Czw 18 Sty, 2007 ]
A w którym dokładnie miejscu w 5d z 1999r. jest przekażnik pompy paliwa oraz jakiego koloru jest przewód w progu i z której strony (lewa czy prawa strona samochodu) ?
olej przekaźnik. Przewód pompy jest w wiązce w progu od strony kierowcy. Koloru to Ci nie powiem, bo nie pamiętam. Może to byćZielony z jakimś paskiem (Grubszy) lub Zółty z jakimś paskiem. W różnych rocznikach są różne kolory. Jak umiesz się posługiwać próbnikiem 12V lub miernikiem to sobie poradzisz. Na tym przewodzie pojawia się napięcie +12V najpierw na chwile w momencie jak włączysz zapłon (słychać wtedy jak chodzi pompa jeśli jest odpowiednio cicho), a później podczas kręcenia rozrusznikiem.
Wiem głupio troche zrobiłem ale pierwszy raz sie w takie coś bawiłem. Napisze ci jak podłączyłem:
W kostce która wchodzi do przekażnika pompy paliwowej przeciąłem przewód czarno żółty który po włączeniu zapłonu podaje +12. Od strony stacyjki podłączyłęm go do centralki alaramu jako +12 po stacyjce oraz do przekaznika alarmu do przewodu czerwonego . Od strony przekażnika pompy paliwowej podłączyłem go do biało czerwonego przewodu wychodzącego z przekaznika tego od alarmu. (tak jak napisałeś był on zmostkowany w kostce przekaznika od alarmu) zaś przewód biały cienki podłączyłem do żółtego wychodzącego z centralki alarmu.
Zaznaczam ze przekaznik bzyczy tylko wtedy gdy włącze alarm i próbuje uruchomić silnik.
Wszystko działa tak jak trzeba bo w chwili gdy on bzyczy pompa paliwowa sie nie załancza tylko nie wiem czemu on bzyczy,
Napisz czy mam go podłączyć na odwrót czy poprostu mam sobie dać spokój bo mozliwe ze sie coś spaliło w centralce.
Chyba ze wogóle zle coś podłączyłem
Coś poje...... troche z tym podłączeniem. Moje pytanie jest takie, czy na tym przewodzie dochodzącym do przekaźnika pompy (żółto-czarny) pojawia się +12V przy włączeniu stacyjki na chwile i zanika, czy jest cały czas? Jeśli zanika to jest to właściwy przewód, ale wtedy nie możesz do niego podłączyć również kabelka od alarmu jako +12V po stacyjce. Jeśli jest cały czas na zapłonie to zostaw podłączony ten kabelek od alarmu +12 po stacyjce ale to znaczy, że przeciąłeś nie ten przewód od pompy co powinieneś. Wtedy znajdź inny przewód od tego przekaźnika, na którym po chwili od włączenia zapłonu zanika +12V i pojawia się podczas rozruchu i przetnij go i tam wlutuj ten dodatkowy przekaźnik od alarmu. Jeśli będzie bzyczał to zamień (odwróć) kabelki.
Z tego co napisałeś wnioskuje, że to nie ten przewód przeciąłeś, bo w hondzie przewód Czarno-żółty jest od zapłonu.
Coś poje...... troche z tym podłączeniem. Moje pytanie jest takie, czy na tym przewodzie dochodzącym do przekaźnika pompy (żółto-czarny) pojawia się +12V przy włączeniu stacyjki na chwile i zanika, czy jest cały czas? Jeśli zanika to jest to właściwy przewód, ale wtedy nie możesz do niego podłączyć również kabelka od alarmu jako +12V po stacyjce. Jeśli jest cały czas na zapłonie to zostaw podłączony ten kabelek od alarmu +12 po stacyjce ale to znaczy, że przeciąłeś nie ten przewód od pompy co powinieneś. Wtedy znajdź inny przewód od tego przekaźnika, na którym po chwili od włączenia zapłonu zanika +12V i pojawia się podczas rozruchu i przetnij go i tam wlutuj ten dodatkowy przekaźnik od alarmu. Jeśli będzie bzyczał to zamień (odwróć) kabelki.
Z tego co napisałeś wnioskuje, że to nie ten przewód przeciąłeś, bo w hondzie przewód Czarno-żółty jest od zapłonu.
Na tym przewodzie co podłączyłem do przekażnika jest stałe +12 ze stacyjki (nie zanika)
Teraz mam takie pytanie :
Czy jest sens zmieniać go na tego co zanika? Działanie jest takie same ( w tym przypadku i w tym bedzie odcinać dopływ paliwa)
Co do przekażnika spróbuje podłączyć go na odwrót jak bede miał czas. Jeśli jest żle podłączony to mozliwe zeby działał ? No bo w sumie wszystko działa tak jak należy
Ostatnio gdzieś dorwałem instrukcje montarzu alarmu do civica i tam właśnie pisało aby przeciąć w przekazniku pompy paliwowej przewód zółto czarny i do niego podłączyć alarm a do drugiego +12 po stacyjce od centralki alarmu
Co o tym myślisz?
pozdrawiam
Teoretycznie można to tak zostawić, nie ma to większego znaczenia, tylko tyle, że nie odciąłeś pompy a zapłon dochodzący do przekaźnika, ale to szczegół. Spróbuj odwrócić przekaźnik, może tak być że jak jest odwrotnie to też zadziała ale właśnie przy odcinaniu są takie jaja że brzęczy. Lepiej tak go nie zostawiać, bo sie może sypnąć z czasem. To nie jest jego normalne działanie. Pozdro
Jutro go odwróce :)
A co to za różnica czy odciełem pompe czy zapłon od przekażnika :) wazne ze sie pompa nie włancza hehe
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.