PDA

Zobacz pełną wersję : Krótka przekładnia kierownicza do Hondy Civic



VinCent318iS
12-01-07, 13:04
Witam mam pytanie czy jest do kupienia szybka przekładnia do cifa EG4 ewentualnie czy jest możliwość zrobienia samemu homemade (ew.mechanik)nie zalezy mi na promieniu skrętu i chodzi mi o to żeby nie trzeba było się tyle nakręcić kierą bo jednak w cifie jest normalna przekładnia ja się troche przyzwyczaiłem że bez odrywania rąk można zrobić pełny skręt jak się dobrze kiere złapie no i ogólnie po zakrętasach się lepiej jeździ

Pati
12-01-07, 15:39
czym wczesniej jezdziles? kierownicą logitecha?

kivik
12-01-07, 16:48
Quaife robi szybsze przelozenia do Hond,
nie wiem czy dokladnie do tego modelu ale zacznik od przejrzenia ich oferty.

ewentualnie swap z innej hondy, choc zadna nie ma tak malego obrotu jak chcesz.
wg mnie jeden obrot od maxymalnych wychylen kol to zdecydowanie za malo.

VinCent318iS
13-01-07, 14:05
czym wczesniej jezdziles? kierownicą logitecha?

AR GTV może nie wiesz tego ale właśnie AR ma krótkie przełożenie co odbija się na promieniu zawracania ale dużo lepiej się jak chyba wiecie z taką przekłądnią jeździ i wiem że seryjnie Honda nie wsadziła czegoś takiego do żadnego modelu bo mało samochodów tak ma muszą być zwrotne wmieście i łatwiejsze do parkowania.


i widzisz jednak nie pozjadałeś wszystkich rozumów odpowiadam tak jak ty zadałeś głupie pytanie



Zszedłem zobaczyć i poprawka dokładnie to jest 1obrót do max wychylenia i nie jest to kierownica Logitecha :d

przemek_civic
15-01-07, 11:22
czym wczesniej jezdziles? kierownicą logitecha?

AR GTV może nie wiesz tego ale właśnie AR ma krótkie przełożenie co odbija się na promieniu zawracania ale dużo lepiej się jak chyba wiecie z taką przekłądnią jeździ i wiem że seryjnie Honda nie wsadziła czegoś takiego do żadnego modelu bo mało samochodów tak ma muszą być zwrotne wmieście i łatwiejsze do parkowania.


i widzisz jednak nie pozjadałeś wszystkich rozumów odpowiadam tak jak ty zadałeś głupie pytanie



Zszedłem zobaczyć i poprawka dokładnie to jest 1obrót do max wychylenia i nie jest to kierownica Logitecha :d

1 obrót do skrajnego wychylenia do zdecydowanie za mało jak na honde, auto napewno byłoby bardzo nerwowe i chyba nie zdajesz sobie sprawy z jaką precyzją musiałbyś je prowadzic , takie przełożenie wg. mnie nie nadaje sie zupełnie do codziennej jazdy, jedynie gdzie może miec zastosowanie to w sporcie a własciwie tylko w wyścigach ale to też chyba byłby hardcor... to tylko moje zdanie...

wunat
15-01-07, 11:57
****a Panowie czy On pyta co sadzicie o tym pomysle czy o to jak to zrobic?

VinCent318iS
15-01-07, 12:43
przemek napisał:

1 obrót do skrajnego wychylenia do zdecydowanie za mało jak na honde, auto napewno byłoby bardzo nerwowe i chyba nie zdajesz sobie sprawy z jaką precyzją musiałbyś je prowadzic , takie przełożenie wg. mnie nie nadaje sie zupełnie do codziennej jazdy, jedynie gdzie może miec zastosowanie to w sporcie a własciwie tylko w wyścigach ale to też chyba byłby hardcor... to tylko moje zdanie...

nawet nie wiesz jaki fun podkreśle w codziennej jeździe sprawia takie przełożenie i uwierz nie jest to hardcor poprostu samochód daje się precyzyjniej prowadzić(no chyba ze ktoś tego nie lubi jak ma precyzyjny samochód) i można go dużo łatwiej wyczuć i daje dużo Frajdy z Jazdy a czy nie o to chodzi??


karfa Panowie czy On pyta co sadzicie o tym pomysle czy o to jak to zrobic?


good shit......Bless

To jest pomysł dla tych którzy chcą szybko jeździć po zakrętach choć da się też z normalną przekłądnią jeździć szybko ale z jednym obrotem jest duzo przyjemniej, może to będzie wyzwanie dla tych którzy własnoręcznie zakłądają Turbo i znają się na mechanice czy nie warto spróbować? Ja niestety nie mam do tego warunków ani czasu.

Chloru
15-01-07, 23:41
1 obrót do skrajnego wychylenia do zdecydowanie za mało jak na honde, auto napewno byłoby bardzo nerwowe i chyba nie zdajesz sobie sprawy z jaką precyzją musiałbyś je prowadzic , takie przełożenie wg. mnie nie nadaje sie zupełnie do codziennej jazdy, jedynie gdzie może miec zastosowanie to w sporcie a własciwie tylko w wyścigach ale to też chyba byłby hardcor... to tylko moje zdanie...

Jezeli ten jeden obrót do skrajnego polozenia liczony jest od prosto ustawionych kol to nie jest to zaden hardkor. Trzeba wprawdzie ogarniac ale ~2 obrotów lock-to-lock maja np. cywilne Lancery i pare innych aut.

kivik
16-01-07, 10:09
Jezeli ten jeden obrót do skrajnego polozenia liczony jest od prosto ustawionych kol to nie jest to zaden hardkor. Trzeba wprawdzie ogarniac ale ~2 obrotów lock-to-lock maja np. cywilne Lancery i pare innych aut.

Wydaje mi sie, ze chodzi o jeden obrot lock-to-lock. Nadal twierdze, ze jest to zdecydowanie za malo w civicu i cos takiego nie jest potrzebne do szybkiej jazdy.

VinCent318iS
16-01-07, 16:00
Jezeli ten jeden obrót do skrajnego polozenia liczony jest od prosto ustawionych kol to nie jest to zaden hardkor. Trzeba wprawdzie ogarniac ale ~2 obrotów lock-to-lock maja np. cywilne Lancery i pare innych aut.

Wydaje mi sie, ze chodzi o jeden obrot lock-to-lock. Nadal twierdze, ze jest to zdecydowanie za malo w civicu i cos takiego nie jest potrzebne do szybkiej jazdy.

VinCent318iS napisał:

Zszedłem zobaczyć i poprawka dokładnie to jest 1obrót do max wychylenia i nie jest to kierownica Logitecha

Czytanie ze zrozumieniem?

nie jest to hardcor, a dużo lepiej się jeździ bo mam porównanie, fuck temat można chyba zamknąć bo wejdzie jeszcze pare osób i będzie pisać że mi chodzi o jeden obrót lock to lock

jak ktoś wpadnie na pomysł jak to zrobić z seryjnej przekładni dajcie znać chętnie sobie coś takiego zrobie

kivik
16-01-07, 22:13
stary, sam ciagle sie motasz co chcesz i ciagle ci sie zmienia,
wiec najpierw ochlon, zastanow sie i nie przypieprzaj sie do osob co chca ci pomoc.

2 obroty lock-to-lock to nic nadzwyczajnego. Quaife ma 2.8 lock-to-lock wiec sporo lepiej niz okolo 4 jakie masz teraz. Ale nawet nie zainteresowales sie tym tematem.
" bo ty chcesz pelen zakret przejechac bez odrywania rak" - to na 2 obrotach ostrego zakretu nie zrobisz, wiec sie zdecyduj.....co w koncu chcesz.

[ Dodano: Wto 16 Sty, 2007 ]


jak ktoś wpadnie na pomysł jak to zrobić z seryjnej przekładni dajcie znać chętnie sobie coś takiego zrobie

to idz sobie do garazu, wymontuj seryjne czesci, pomierz i policz zęby,
pozniej zrob sobie customowe czesci z wieszka iloscia zebow i GOTOWE!!!!
albo zrob sobie pudelko z 2 zebatkami ktore ci zwieksza ilosc obrotow.

VinCent318iS
17-01-07, 17:50
" bo ty chcesz pelen zakret przejechac bez odrywania rak" - to na 2 obrotach ostrego zakretu nie zrobisz, wiec sie zdecyduj.....co w koncu chcesz.

wyraźnie napisałem jeden obrót chodziło mi od prostych kól w prawo, i da się to zrobić bez odrywania rąk, a gdybym chciał jeden obrót lock-to-lock to bym o tym napisał

kivik napisał/a:
to idz sobie do garazu, wymontuj seryjne czesci, pomierz i policz zęby,
pozniej zrob sobie customowe czesci z wieszka iloscia zebow i GOTOWE!!!!
albo zrob sobie pudelko z 2 zebatkami ktore ci zwieksza ilosc obrotow.

i o to mi chodziło teraz możemy ochłonąć. :hinczyk:


Quaife (http://www.quaife.co.uk/Honda-Civic-LHD-quick-rack-and-pinion-kit-3-25-SH3L) 95Funtów wychodzi 561.45zł plus przesyłka

kivik
17-01-07, 21:18
kiedys czytalem na honda-tech.com ze koles zalozyl zarowno zebatke quaifa jak i ten mnoznik obrotow (steering quickener) i mial ponizej 2 obrotow lock-to-lock - czyli tak jak ty chcesz. Wygoogluj gdzie mozna kupic ten steering quickener, wiem, ze nie ma dedykowanych do Hondy. Wiaze sie to z mala przerobka kolumny kierowniczej ale wydaje mi sie, ze lubisz wyzwania.
Proponuje odszukac te posty na tym amerykanskim forum bo byla dosc obszerna dyskusja na ten temat m.in. to ze koniecznei trzeba zostawic wspomaganie bo nawet z nim jest ciezko krecic jak masz 2 obroty L-2-L.
Daj znaka jak zrobisz...
powodzenie :piwo2:

VinCent318iS
18-01-07, 14:29
Dz :hinczyk: poszukam rozeznam się w temacie jezeli będe coś dłubał to tylko wiosna lato TOMSON może to sprzedać za 682zł troche przydrogo najlepiej to kupić jeden zestaw na wzór zrobić dokładne pomiary i zrobić kopie jak by zdała egzamin było by super wiadomo testy w jakimś odosobnionym miejscu Civic to super auto do zakretów jest szerokie i lekkie jak by jeszcze miało taką przekładnie niezły gokart by się zrobił będe drążył temat. Jeszcze raz dzięki za podpowiedź i wyjaśnienie sorry za docinki czasem jestem zarozumiały :afro:

Simonides
11-09-08, 10:54
bach i odswierze temat :)

mam EJ9 i 3.6 lock to lock
EK4 niby ma 3.35 lock-to-lock troszke lepiej jednak wolalbym cos dwojkowego :D

quaife zestaw na 2.8 lock-to-lock jest niestety do manaul sterring a ja mam power sterring

ma ktos moze doswiadczenia co mozna tu adoptowac?

!markos
11-09-08, 14:06
przy napadaniu zakretow wspomaganie i tak nie jest ci potrzebne, pozbadz sie go montujac magiel z wersji bez wspomagania i doloz quaife.

Kras
11-09-08, 14:23
Przy takim mnozniku wspomaganie moze okazac sie niezbedne, bo inaczej bedzie ciezko krecic kierownica. Poza tym oprocz napadania zakretow czasem trzeba takim autem (nawet stricte torowym) troszke pomanewrowac na malej predkosci. I wtedy bez wspomagania moze byc zonk.

Jakims cudem chlopaki w rajdach i wiekszosci wyscigow torowych maja wspomaganie i nie odejmuje im to image'u ;)

Teraz z doswiadczenia: w CTR jest 2.6 L2L...i jest to spokojnie wystarczajace. W EVO jest 2.2 albo 2.3, no ale jesli ktos lubi jeszcze mniej...

!markos
11-09-08, 15:23
wspomaganie moze okazac sie niezbedne, bo inaczej bedzie ciezko krecic kierownicapodczas jazdy nie powinno byc z tym zadnego problemu nawet na szybszej przekladni. tak, teoretyzuje. skoro na seryjnej przekladni ze wspomganiem przy odlaczonym wspomaganiu nie ma z tym problemu, to w "przyspieszonej" przekladni bez wspomagania tez nie powinien wystapic.

Kras
11-09-08, 17:45
Byc moze masz racje. Jednak ciezko to przewidziec jesli zastosujemy jakis naprawde hardcorowy "przyspieszacz" :)

Poza tym zalozmy, ze jest to fura do latania...wiec mamy zalozone sliki itp. Zjezdzamy z toru na parking/do boxu/pod lawete itp. Na pewno sie zdarzy, ze trzeba bedzie ustawienie auta poprawic i wtedy moze byc gruby zonk.

Simonides
15-09-08, 15:35
wy tu gadu gadu a w temacie cisza :)

zalozeniem jest pozostawienie wspomagania, czyli tylko EK4 moze poprawic lekko?