Zobacz pełną wersję : d14a3 bierze olej, dlaczego?
Witam, jestem posiadaczem od nie dawna hondy civic gen. VI 96r 195 tys przebiegu. problem mam taki że mojej hani musze dolać 1l/1000km i nie wiem czym to jest spowodowane... poprzedni właściciel mówił że wymienione zostały 3 zawory to jak wnioskuje pewnie pekł pasek rozrządu, czy może mieć to wpływ na mój problem? Hania nie kopci ani nie chlapie olejem, silnik suchy...
jak to honda lubi pić olej, nie jestes sam po prostu silnik jest zużyty ale spożycie oleju jest w normie przewidzianej przez producenta. Tak twój remont mógł mieć wpływ na spalanie oleju.
No o to chodzi że to nie był mój remont i może oni przed sprzedaża zrobili to na odp... co teraz powinienem zrobić? czeka mnie remont?
Tak czeka Cie remont lub wymiana na inny taki sam słupek ale nigdy nie wiesz na co trafisz.
Chyba, że poprostu masz gdzieś wycieki - najperw to sparwdz.
wycieków nie ma, silnik jest praktycznie suchy...a może mieć to związek z wymianą tych zaworów? może nie wymienili uszczelniaczy? jest jakiś sposób żeby to sprawdzić?
skolopendra
21-01-11, 19:49
Witam, jestem posiadaczem od nie dawna hondy civic gen. VI 96r
nie ten dział :rolleyes:
i nie wiem czym to jest spowodowane.
zużyciem pierścieni ,przez uszczelniacze uchodzi niewielka ilość oleju
zużyciem pierścieni ,przez uszczelniacze uchodzi niewielka ilość oleju
Nie prawda u mnie jarało olej wiadrami po wymianie uszczelniaczy na nowe a dołu nie ruszałem, podczas gdy przed wymianą uszczelniacyz jarał 1l na 1000km to po wymianie jarał wiadro na 100km. Wymiana uszczelniaczy znacząco ogranicza spożycie oleju ale trzeba przy tym wymienic prowadnice zaworowe inaczej jest to bez sensu akcja.
Jezeli ci to nie przeszkadza to tankuj olej i jeździj, ja mam u siebie to samo z katem i seryjnym całym wydechem nic nie kopci a jak założe 4-2-1 ze stali i przelot zamiast kata to już pojawia się niebieski dymek.
Yhm, a czy moge te diagnozy jakoś wykluczyć? np przez badanie analizatorem lub manometrem?
deboo a jaki jest koszt naprawy bo piszesz że też miałeś taki problem...
Jestem tutaj nowy wiec sory za pomylenie działu, pzdr
mi w szczecinie za sprawdzenie szczelnosci oczywiscie myjka ultradzwiękowa wymiana prowadnic i dotarcie zaworów(starych) powiedzieli ok 450zł no i planowanie w cenie rzecz jasna, no ale do tego jeszcze trzeba doliczyc ok 150-200zł koszt uszczelniaczy, no i jak chcesz robić dół to gdzieś też tyle samo musisz wydac + dać komuś za robociznę, no i uszczelnienia silnika jak chciałbyś to zrobić porządnie, ogółnie jak bys się zmieścił w 1500-2000zł to mega tanio, także akcja nie jest opłacalna w stosunku do efektów skoro ci nie kopci to tyle kasy wywalac po to tylko żreby olej nie znikał ?? Aby stwierdzić czy to uszczelniacze czy pierscienie to:
-wykonuje się próbe olejową aby wykluczyć uszkodzenie pierściomnków lub stopień ich zużycia, jest w tym taka wada że pokazuje zużycie pierścieni uszczelniających podczas gdy często uszkodzony jest olejowy który pozostawia za duży film olejowy na ściance cylindra który to pierścienie uszczelniające nie są w stanie zgarnąć
- wystarczy odjąc kolektor dolotowy od głowicy jeżeli w kolektorze dolot. jest olej jak u mnie to uszczelniacze sikają olejem., wystarczy czasem spojrzeć przez wyjęty wtryskiwacz czy nie ma w środku oliwy.
no to rzeczywiście nie opłacalny interes... jak zrobi sie cieplej to spróbuje popatrzeć na to ale już chyba bardziej z ciekawości niż z checi naprawy, dzięki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.