Zobacz pełn± wersję : K20a2 w EG lub EK (potrzebuje pomocy)
Razor4ever
11-01-07, 13:13
Czesc wam,
Sprawa wyglada nastepujaco, chce zrobic swapa do EG lub EK, tylko sie zastanawiam ktory bylby do tego lepszy. Nie znam sie zabardzo na civic'ach tzn. nie znam wszystkim parametrow masy auta i innych waznych rzeczy. Glownie chodzi mi o to zeby bylo lekkie.
Teraz sprawa silnika, mam okazje dostac cala K serie ze wszystkimi gratami, ale nie znam sie na swapach i potrzebuje zeby mi ktos z forum zrobil mala liste co jest potrzebne zeby to mialo rece i nogi, po to tylko by czasie projektu nie obudzic sie z reka w nocniku ze cos brakuje :bicie:. Silnik bede bral z RSX'a Types i zastanawiam sie czy cos z napedu nie bede potrzebowal od RSX'a zeby swap sie udal.. Kurde troche zielony jestem w tych tematach.. :speszony:
Jesli ktos na tym forum posiada taka wiedze, aby mi pomoc... to bardzo poprosze :chinczykk:
bardzo wysoko postawiles sobie poprzeczke.
Polecałbym EK ze wzgledu ze nie jest wiele ciezsze od EG a miejsca w komorze troche wiecej.
Po krótce potrzebujesz:
Kompletny swap:
silnik uzbrojony ze szkrzynia i półosiami
Łapy pewnie bedziesz brał z US wiec kup np hasporta, srednio pasuja ale najlepiej z całego szitu na ebay
Oczywiscie cała wiazka z ECU
2 szchematy (najlepiej manual service) 1. Schemat dawcy 2.Schemat odbiorcy EG, EK, EJ, co tam sobie wymyslisz
Sprawe półosi to musisz sam ogarnac, albo dorobisz na zamowienie wałki(ok 300pln/szt)
albo sciagniesz cos z US pod konkretnego swapa, ale moze Cie czekac zonk!
Pompa paliwa najlepiej cos z oferty Walbro, chyba ze bedziesz swapował do B16 to owa pompa da rade...
Oczywiscie chlodnica od K20
I jeszcze kupa maneli co wyjdzie w praniu...
No i na koniec duzo pieniedzy, szczescia i dobrej ekipy machaników i diagnostów.
Pozdrawiam i zycze sukcesów :agent:
No i na koniec duzo pieniedzy, szczescia i dobrej ekipy machaników i diagnostów.
przede wszystkim!! :)
jeszcze maly roblem ze lewarkiem odskrzyni bedzie tez trzeba cosik z rsx zapodac!
customowy kolektor, bo seryjny nie wejdzie. jesli bedziesz wsadzal do EK to potrzebujesz przednie sanki zawieszenia od EG, bo maja wieksze wcięcie i zmiesci się wydech.
Razor4ever
11-01-07, 20:51
o kuĽwa sorry za wyrazenie, ale jednak to nie jest latwe :D, hmm jak narazie dziekuje za odpowiedzi! :)
[ Dodano: Czw 11 Sty, 2007 ]
a np B seria od ITR'a byla by latwiejsza do swapa?? niz K? i czy tansza..?
a np B seria od ITR'a byla by latwiejsza do swapa?? niz K? i czy tansza..?
Duzo tansza i duzo latwiejsza :)
Patrz projekt markosa
Razor4ever
11-01-07, 22:42
^A mozesz mnie bardziej nakierowac z tym, tematem.
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=22429&start=0
nightcrawler
24-01-07, 21:48
to ile trzeba liczyc za wsadzenie k20 do budy 5gen i 6gen oba hb ?
nie liczac kwoty za auto :hinczyk:
nightcrawler
24-01-07, 22:34
a sa jakies ulatwienia kupujac np 5gen miedzy 1.3 / 1.4 ? czy wszystko jedno,
potrzebuje caly przod z ctr czy sam komplet silnik + osprzet wystarczy ?
jest juz takie 5gen z k20 w polsce ? moze jakis link ?
w 5gen nie byo 1.4, lepiej kupic eg5 (1.6 SOHC VTEC) bo silnik sprzedasz i chociaz jakiejs czesci sie cos zwroci,
Razor4ever powiedz ile masz na ten cel a ja powiem czy sie zmiescisz
tutaj jest kilka podstawowych czesci http://adamrgarage.com/swap.htm
P.S. bez ems`a lub hondaty itp. sie nie obejdzie
[ Dodano: Nie 28 Sty, 2007 ]
jeszcze maly roblem ze lewarkiem odskrzyni bedzie tez trzeba cosik z rsx zapodac!wklada sie od rsx`a +zestawik karcepts`a i lewarek jest jak fabryczny
[ Dodano: Nie 28 Sty, 2007 ]
bardzo wysoko postawiles sobie poprzeczke.
Polecałbym EK ze wzgledu ze nie jest wiele ciezsze od EG a miejsca w komorze troche wiecej.
Po krótce potrzebujesz:
Kompletny swap:
silnik uzbrojony ze szkrzynia i półosiami
Łapy pewnie bedziesz brał z US wiec kup np hasporta, srednio pasuja ale najlepiej z całego szitu na ebay
Oczywiscie cała wiazka z ECU
2 szchematy (najlepiej manual service) 1. Schemat dawcy 2.Schemat odbiorcy EG, EK, EJ, co tam sobie wymyslisz
Sprawe półosi to musisz sam ogarnac, albo dorobisz na zamowienie wałki(ok 300pln/szt)
albo sciagniesz cos z US pod konkretnego swapa, ale moze Cie czekac zonk!
Pompa paliwa najlepiej cos z oferty Walbro, chyba ze bedziesz swapował do B16 to owa pompa da rade...
Oczywiscie chlodnica od K20
I jeszcze kupa maneli co wyjdzie w praniu...
No i na koniec duzo pieniedzy, szczescia i dobrej ekipy machaników i diagnostów.
Pozdrawiam i zycze sukcesów :agent:
chlodnica od k20 jest jak najbardziej zbedna i nie zapominajmy o regulatorze paliwa bo fabrycznie uklad paliwowy jest przelewowy i trzeba to czyms zastapic
[ Dodano: Nie 28 Sty, 2007 ]
customowy kolektor, bo seryjny nie wejdzie. jesli bedziesz wsadzal do EK to potrzebujesz przednie sanki zawieszenia od EG, bo maja wieksze wcięcie i zmiesci się wydech.wystarczy DC dedykowany do tego swapu
[ Dodano: Nie 28 Sty, 2007 ]
a sa jakies ulatwienia kupujac np 5gen miedzy 1.3 / 1.4 ? czy wszystko jedno,
potrzebuje caly przod z ctr czy sam komplet silnik + osprzet wystarczy ?
jest juz takie 5gen z k20 w polsce ? moze jakis link ?kompletny silnik, skrzynia, wiazka i komp wystarcza z ep3
[ Dodano: Nie 28 Sty, 2007 ]
w 5gen nie byo 1.4, lepiej kupic eg5 (1.6 SOHC VTEC) bo silnik sprzedasz i chociaz jakiejs czesci sie cos zwroci,i hamulce ma lepsze niz d13 :aloha:
i nie zapominajmy jaki jest bak w d13 wiec lepiej d15/16 i bedzie mniej problemow
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.