Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szumi lozysko czy hamulce?



czester
10-01-07, 23:47
Witam wszytkich

Jezdze HC oczywiscie w wersji 5d z silnikiem 1.4 90km. Auto jest z 99r. Od pewnego czasu mam pewien problem a ze obserwuje formum wiec podzele sie nim z nadzieja na wasze porady. Otoz podczas jazdy z wieksza predkoscia wyraznie slysze leciutkie szuranie. Dochodzi jakby z prawego kola. Czasem zaczyna byc slyszalne od 60km/h w zwyz. Wyrokowalem lozysko. Ale ze nie znam sie specjalnie na tym pojechalem do fachowcow. Niestety zaden nie stwierdzil luzow na lozysku (miedzy innymi serwis hondy w Szczecinie)
Sugerowano mi rozne rzeczy, krzywe opony, zla ich jakosc. Oponki zmienilem na letnie (bylo to po zeszlej zimie) ale szum nie ustal. pojawial sie z poczatku tylko czasami obecnie jest prawie zawsze. Co ciekawe auto ma czesto tendencje do lekkiego zjezdzania w lewo. I do tego przy ruszaniu dynamicznym z jedynki wyraznie ciagnie w lewo. Z lozyskami sie poddalem ale ostatnio mechanik zauwazyl ze klocki hamulcowe sa bardzo liche i mocno starte. Natomiast ja na przegladzie okresowym zauwazylem ze w aucie na rolkach pojawial sie pewien opor podczas krecenia kolami na luzie. Opor wytepowal na prawym przednim wlasnie kole. pojawiajac sie skokowo. Moje zapytanie brzmi. Czy mozliwe ze powodem niestabilnego zachowania na jezdni sa zuzyte klocki hamulcowe ktore same sie zaciskaja przy max zuzyciu? Czy szukac przyczyn w zawieszeniu badz przegubach?

P.S. Panowie moderatorzy. Prosze o niusowanie mojego zapytania. Wiem ze uwielbiacie wskazywac opcje szukaj ale nie zawsze jest to skuteczna metoda (np w tym przypadku)
Nie kazdy przypadek jest taki sam a pisanie za bylo raczej zniecheca do dalszej aktywnosci na forum (nie dotyczy to wszytkich przypadkow bo niektore tematy sa rzeczywiscie bzdetne i walkowane na okraglo ale to ocenia inni forumowicze udzielajac 0 odpowiedzi)

Pozdrawiam
Piotr

TeeS1975
11-01-07, 14:19
ziom możliwe że przegub, zobacz czy jak skręcasz na maksa kołami i wolno jedziesz czy nie słychać jakiegoś stukania itp

zako
11-01-07, 21:51
Sciagnij koło ,odkrec najpierw jedna śrube zacisku obroc zacisk o 90 stopni poruszaj w poziomie-ma przesuwac sie lekko bez zacieć jak nie rozbierz wyczysc i nasmaruj ,to samo z druga śruba,wyczysc prowadnice zacisku.I to co wg mnie jest przyczyna zbij młotkiem lub innym narzedziem ten rant naokoło tarczy hamulcowej,zobaczysz ile odpadnie nalotu.

Mystek
11-01-07, 22:32
mialem podobne szumy z tylu i do wymiany poszly piasty ...

czester
14-01-07, 16:31
ziom możliwe że przegub, zobacz czy jak skręcasz na maksa kołami i wolno jedziesz czy nie słychać jakiegoś stukania itp

raczej nie przgub. Na parkingu przed marketem wywijalem koleczka we wszytskich mozliwych kierunkach i przy max skrecie kol nic nie slychac...

Szary
14-01-07, 19:25
Jeśli przy jeździe 70-80 km/h i zakręcaniu w którąś strone dzwięk cichnie albo jest glośniejszy (zależy w która stronę będziesz zakręcał) to możesz być pewien że to łożysko.
Sprawdz, jeśli niezależnie od kierunku zakrętu przy tej prędkości (może być dość łagodny) a ty nie słyszysz wyraźnie że dzwięk cichnie albo jest głośniejszy to coś innego. Może coś dostało się pomiedzy tarcze a zacisk?

qba1983
14-01-07, 21:38
Jeśli przy jeździe 70-80 km/h i zakręcaniu w którąś strone dzwięk cichnie albo jest glośniejszy (zależy w która stronę będziesz zakręcał) to możesz być pewien że to łożysko.
Sprawdz, jeśli niezależnie od kierunku zakrętu przy tej prędkości (może być dość łagodny) a ty nie słyszysz wyraźnie że dzwięk cichnie albo jest głośniejszy to coś innego. Może coś dostało się pomiedzy tarcze a zacisk?
masz calkowita racje, nalezy tylko wziac pod uwage ze mogly poleciec lozyska w kolach po obu stronach(tak jak bylo u mnie ;) ) wtedy nie zaleznie od strony w ktora skrecasz bedzie wyc,(ale sila dzwieku bedzie sie zminiac).
jest jeszcze jeden sposob na sprawdzenie czy to lozyska:
otoz nalezy podnies autko i zlapac kolo oburacz, na dole i na gorze, poruszac kolem i poszukac luzu(jak lozysko bedzie walniete to bedzie cos pokalo, i luz taki jak przy nie dokreconym kole)
pozdrawiam

Mystek
14-01-07, 21:43
Czy w 1.4 1.5 1.6 lozyska sa wymienialne ?!

TeeS1975
14-01-07, 23:42
Czy w 1.4 1.5 1.6 lozyska sa wymienialne ?!
z przodu tak ;)

matmario
15-01-07, 00:44
A grzeje się któreś koło z przodu jakoś nadzwyczajnie?!

czester
15-01-07, 10:33
A grzeje się któreś koło z przodu jakoś nadzwyczajnie?!
witam

prawde mowiac to nie sprawdzalem tak dokladnie...raz czy dwa dotykalem to bylo cieple ale po jezdzie w miescie chyba mogatakie byc...duzo hamowania...

matmario
15-01-07, 15:13
Mi to na łożysko wygląda tylko nie wiem czemu ściąga. Może zbierzność dodatkowo.

Mystek
15-01-07, 20:41
z przodu tak

Ziomie a niewiesz czy u mnie rowniez ?

maxiek
04-03-07, 21:58
Witam oczywiście wszystkich serdecznie.

A ja tak mam i co ciekawe czasem z jednej, czasem z drugiej strony, czasem robie trasę po 200 km i nie szumi nic, a czasem przyok 60 zaczyna szumieć z przodu ewidentnie. Jak lekko skręcę kołami to przestaje, jak wyprostuję to szumi znowu i co ciekawe jak nawet lekko przyhamuję to szum ustaje.

Myślałem że łożyska, ale nie bardzo mi to pasuje.

Jeśli już łożyska to powiecie mi może ile może kosztować łożysko do D14A4 3D.

Bassmaster
09-03-07, 21:02
Jeśli już łożyska to powiecie mi może ile może kosztować łożysko do D14A4 3D.
Na Allegro kosztuje np. 135 zł/szt. "JAPOŃSKIE ŁOŻYSKO KOŁA HONDA CIVIC CR-V CRX"

[ Dodano: Pią 09 Mar, 2007 ]
Ale to jest dział 5D a nie 3D

boomer
12-03-07, 09:24
mistrzostwo swiata pisac o 3d w 5d

rbanach
08-05-07, 18:49
czester, Witaj, czy udalo Ci sie usunac ten problem ??? Bo ja mam identycznie, slychac wyrazny szum z tylnych kol i kierownica ciągnie na lewo...Tez stawialem na lozyska, ale bylem u mechanika i wsio oki jest z Nimi...Stawialem jeszcze na koła, ze ktores jest trefne...Poprzedni wlasciciel mowil, ze to dlatego ze opony sa szersze niz standard (195x50x15)

abarth81
08-05-07, 19:14
to nie opony ja mam takie i auto prowadzi sie idealnie takie szuranie to moga bys blaszki które centruja klocki chamulcowe (jezeli takie są z tylu bo mogą byc bębny) u mni ebylo podobnie jak kupilem auto
samochód stal troche i to ustrojstwo podrdzewialo troche wystarczy rozebrac zzaciski przeczysci nasmarowac tłoczki i gotowe u mnie ustąpilo dodam ze mialem tez do wyniany piaste z tylu i zanim ja wymienilem zrobilem te blaszki i ustąpilo , piaste oczywiscie tez wymienilem a kosztowalo mnie to 90 zł wersja z ABS (piasta firmy CX zrobione juz 20 tys i dalej ładnie chodzi i nie szumi)

rbanach
08-05-07, 19:35
abarth81, No wlasnie, tylko ze ja mam z tylu bebny...wiec opcja z blaszkami odpada...A hamulce byly niedawno wymieniane...wiec nie wiem co to moze byc, bo nie ukrywam ze halas jest dosc uciazliwy. Dodam jeszcze, ze na poczatku przez jakies pierwsze 5-10 km nic nie slychac, dopiero pozniej halas sie pokazuje.

czester
09-05-07, 14:22
czester, Witaj, czy udalo Ci sie usunac ten problem ??? Bo ja mam identycznie, slychac wyrazny szum z tylnych kol i kierownica ciągnie na lewo...Tez stawialem na lozyska, ale bylem u mechanika i wsio oki jest z Nimi...Stawialem jeszcze na koła, ze ktores jest trefne...Poprzedni wlasciciel mowil, ze to dlatego ze opony sa szersze niz standard (195x50x15)

niestety nie.
Ale zlikwidowalem sciaganie.
Wszyscy fachowcy uparli sie zeby mi wymienic maglownice bo niby ma luzy. No i prawie bym sie dal naciagnac gdyby nie podejrzliwosc. Uparlem sie ze to koncowka drazka bpo mialem podobne efekty dzwiekowe z prawej strony.
Wymienilem koncowke i ... cisza...pieknie auto chodzi i jedzi e prosto.
za 70 pln z wymiana.
pozdrawiam wszytkich "mechanikow serwisantów"

Malik
16-05-07, 17:23
Ja też mam to sciaganie na lewa strone.
No i niestety też od paru dni mi cos szumi z prawej strony ,słysze to przy prędkości od 20 do 50km/h (najgłośniej gdy zwalniam sciagając noge z pedału gazu)

PS...A co do fachowców mechaników to przyznaje Czesterowi racje :hinczyk:
Czysta zgadywanka. Zgadują aż trafią, a klient po kolei kupuje i wymienia części.

rbanach
24-05-07, 21:59
Dzis wymienilem opony na nowe, mialem z tylu fulde a przod pirelli p5000 i znajomy koles od ogumienia stwierdzil, ze ta fulda bedzie tak halasowac, bo jest twarda i ma taki typ bieznika. Zakupilem dwie nowe opony Uniroyal Rainsport (podobno jedne z najchszych) które poszły na przód, a na tył te p5000 i jak na razie jest cisza. Wiec wychodzi na to, ze jednak opony byly trefne...

maslo1985
24-07-07, 10:18
Wracajac teraz znad morza zaczelo mi cos szumiec pryz predkosci powyzej 50 km/h . Szumi tak jakby w tylnym kole za kierowca (moze to cos z prozdu ale szum jest slyszalny bardziej z tylu, wiec podejrzewam ze to tyl). Nic nie trze o nadkole, jak podnioslem samochod to kolo kreci sie bez oporow i nie ma luzow. Mimo wsyztko podejrzewam ze jest to lozysko, ale poki nie pojade do mechanika pewnosi miec nie bede. Szum jest staly, tzn, nie zmienia tonacji na wybojach (czyli nic nie trze np, o nadkole) ani podczas skrecania. Skrecalem lewo, prawo przy ok 100km/h i samochod nie ma tendencji do dziwnego plywania (zawieszenie).i tak jak pisalem, nie zmienia sie tonacja tego szumu... Zupelnie nie wiem co to moze byc. Oczywiscie przy przyspieszaniu, zwalnianiu tonacja sie zmienia. Szkoda mi wydawac pieniadze na lozysko z piasta... od 200zl do 390zl. Moze mace jakies sugestie co to moze byc. A boje sie zeby mi kolo wkoncu nie odpadlo.

[ Dodano: Wto 24 Lip, 2007 ]
Byłem w warsztacie Shell Autoserv i mechanik powiedzial ze to n 100% łożysko. Wiec kupiłem za 218zl łozysko tylne z piasta ABS (H24026 JC).
sprzedawca z wrocławia:
www.autobarti.pl
tel.: 071 361 72 37

Chyba najtaniej bo gdzie indziej to chcieli 280zl~380zla w sklepie maag w warszawie koles krzyknal 350 za uzywane :P

Wiec czekam do czwartku na lozysko i w piatek zakladam, mam nazdieje ze szumy ucichną...

mAgik
25-07-07, 00:31
Też mam taki lekki szum, słyszę jakby dźwięk opony na asfalcie ale to przy prędkości około 80-110. Przy innych prędkościach tego nie ma. W najbliższym czasie wstawiam auto do znajomego do warsztatu i podzielę się opiniami.
Pzdr

maslo1985
25-07-07, 07:31
No u mnie wlasnie taki dzwiek byl najpierw powyzej 60 km/h, a ostatnio nawet od 40km/h... W sobote bede wymienial to lozysko z piasta, wiec napisze w weekend czy pomoglo czy nie.

czester
25-07-07, 10:50
No u mnie wlasnie taki dzwiek byl najpierw powyzej 60 km/h, a ostatnio nawet od 40km/h... W sobote bede wymienial to lozysko z piasta, wiec napisze w weekend czy pomoglo czy nie.

Witam

Zanim wymienisz lozysko przejedz dlonia po grzbiecie opony a zwlaszcza po zewnetrznych klockach. Ja tez podejrzewalem lozysko z tylu ale okazalo sie za mialem mocno wyzabkowane opony (gubosc bieznika prawie jak w nowych) z tylu. Zrobilem wiec przekladke na przod zeby sie upewnic. No i z tylu teraz cisz. Mam nowe amorki wiec powinno wszystko juz byc dobrze a te wyzabkowane na przodzie szumia. troszke mniej je tu slychac i mam nadzieje ze z przodu predzej sie wytra.

pozdrawiam

maslo1985
25-07-07, 11:26
Ok, sprawdze dzisiaj po pracy i napisze czy pomogla przekladka. Faktycznie bierznik na oponach z tylu jest duzo wiekszy niz z przodu, wiec moze przekladka pomoze.

[ Dodano: Sro 25 Lip, 2007 ]
A wiec zdjalem tylne kolo (Michelin Pilot HX 205x50x16") i zalozylem zapas ktory mialem jak kupilem samochod (Jakies pirelli z bierznikiem w ksztalcie choinki 185x55x15") i po tej zamianie szumy tylko lekko ucichly ale nadal sa slyszalne i dobiegaja z tyl nego kola za kierowca. Tak jak pisalem w sobote zmieniam piaste i mam nadzieje ze pomoze.

pasti78
27-07-07, 22:44
Podłączę się do tematu. Mam podobny problem od kilku dni pojawił się dziwny odgłos z tyłu z lewej strony - prawdopodobnie z tylnego koła. Z tym, że odgłos bardziej przypomina stukanie a nie szumienie. Występuje od prędkości 30 km/h i nasila się przy szybszej jeździe, zarówno przy poruszaniu się na biegu jak i gdy samochód toczy się na luzie. Stukanie jest miarowe i przy zwalnianiu jego intensywność maleje.
Na łożysko to raczej mi nie wygląda, bo w poprzednim aucie jak miałem do robienia łożyska to dźwięk był zupełni inny - takie szumo - buczenie.
Sprawdzałem o koło nic nie ociera, śruby są dobrze dokręcone, ciśnienie w oponach też jest ok, hamulce działają dobrze ...

Czy miał ktoś coś podobnego ? Czy poza łożyskiem i piastą są tam jakieś elementy które mogą powodować taki dźwięk?

maslo1985
30-07-07, 06:33
Ok, zmieniłem łozysko z piastą na nowe i szumienie ustało. Jak zdejmowałem to które mi szumiało, to wewnętrzna bierznia została na trzpieniu (zapiekła się) i musiałem zdejmować troszkę na siłę. Kulki w lozysku/piascie byly az sine, wiec niezla temperaturka musiala byc w srodku.

pasti78,
pisali wczesniej zeby sprawdzic na podniesionym samochodzie czy nie ma luzow na kole (zlapac za gore i dol kola i poruszac), u mnie wprawdzie nie bylo, ale u mnie byly tylko szumy nie stukanie. Jezeli u ciebie stuka to sprawa moze wygladac powazniej (moze beda zauwazalne luzy). Z elementow ktore tam są: mozesz sprawdzic czy klocki nie trą ci o tarcze (jezeli masz tarcze to zapieczony tloczek, ale wtedy szumienie raczej byloby slyszale caly czas, pozatym to lewe kolo byloby bardziej rozgrzane niz prawe po krotkiej nawet jezdzie). Mozesz takze sprawdzic czy nie ma luzow na trzpieniu, jak podniesiesz samochod to od wewnetrznej strony wachacza jest sruba mocujaca trzpen.
Hmm, moze opony sa wyzabkowane (tez o tym pisali, wpisz w wyszukiwarce "ząbkowanie"). Ja podejrzewalem to u siebie bo pisali ze najbardziej zabkuja opony michelin pilot HX a takie wasnie mam, jednak tak jak pisalem to bylo lozysko.

Nie wiem co moze jeszcze ci szumiec.?

Napisz czy wymieniales juz piaste kola tylnego i jaki masz przebieg?
Ja mam 258tys km a lozysko z piasta bylo orginalne... Wiec to byla juz jego pora (pozatym oponki mam 205x50x16" :))

Moze ktos z wiekszym doswiadczeniem cos podpowie...

pasti78
30-07-07, 21:25
pasti78,
pisali wczesniej zeby sprawdzic na podniesionym samochodzie czy nie ma luzow na kole (zlapac za gore i dol kola i poruszac), u mnie wprawdzie nie bylo, ale u mnie byly tylko szumy nie stukanie. Jezeli u ciebie stuka to sprawa moze wygladac powazniej (moze beda zauwazalne luzy). Z elementow ktore tam są: mozesz sprawdzic czy klocki nie trą ci o tarcze (jezeli masz tarcze to zapieczony tloczek, ale wtedy szumienie raczej byloby slyszale caly czas, pozatym to lewe kolo byloby bardziej rozgrzane niz prawe po krotkiej nawet jezdzie). Mozesz takze sprawdzic czy nie ma luzow na trzpieniu, jak podniesiesz samochod to od wewnetrznej strony wachacza jest sruba mocujaca trzpen.
Hmm, moze opony sa wyzabkowane (tez o tym pisali, wpisz w wyszukiwarce "ząbkowanie"). Ja podejrzewalem to u siebie bo pisali ze najbardziej zabkuja opony michelin pilot HX a takie wasnie mam, jednak tak jak pisalem to bylo lozysko.

Nie wiem co moze jeszcze ci szumiec.?

Napisz czy wymieniales juz piaste kola tylnego i jaki masz przebieg?
Ja mam 258tys km a lozysko z piasta bylo orginalne... Wiec to byla juz jego pora (pozatym oponki mam 205x50x16" :))




Maslo1985 - dzięki za pomoc. Teraz czekam na urlop, bo nie mam czasu nawet gdzieś pojechać sprawdzić na podniesionym aucie (w pracy od rana do wieczora).
Auto ma przebieg 170, ale nie jestem do końca pewien czy jest "oryginalny". Żadnych piast nie wymieniałem....
Co do dźwięku to wywaliłem wszystko z bagażnika, przykręciłem jedną śrubkę od chlapacza bo nie było .... i dźwięk na razie zniknął, ale nie natychmiast tylko po jednym dniu jeżdzenia ??

Teraz uważnie nasłuc**** czy cos tam słychać, ale dźwięk zniknął tak samo niespodziewanie jak się pojawił. W urlopie pojadę to gdzieś sprawdzić dokładniej, a narazie cieszę się :d - choć mogą to być pierwsze objawy jakiejś usterki.

Pozdrawiam.

wojtoo
11-09-07, 10:36
mam do wymiany tarcze hamulcowe przod.mechanik mi powiedzial ze lepiej od radu kupic lozyska bo w tym modelu jest tak ze wszystko sie rozsypie przy wymianie-lozyska mial na mysli chyba.Czy to prawda?Czy lozysko trzeba zakladac na prasie?
A druga sprawa.Przy wylaczonym silniku-jak wspoma nie dziala,jak krece kierownica to na drazku kierowniczym czuje stuk i na kierownicy tez.Tylko jak krece w prawo i czuje na prawym.jak krece w lewo to na lezym nic nie czuc i na kierownicy tez.Dodam ze mam kierownice po prawej stronie.Na nierownosciach nie stuka.Przy wlaczonym silniku na kole kierowniczym stukow nie ma,nie wiem jak na drazku bo nie sprawdzalem.Czy to maglownica?Pomozcie bo sil juz nie mam do tego auta.

peterx82
11-09-07, 17:34
Mi tez cos szumi ;) Ale to chyba wina tych zimowek

Frydzio
11-09-07, 18:59
no i mi szumi, ale tylko przy ruszaniu na skreconych kolach w lewo, na szczescie to nie lozysko ale gumowa oslona na przegubie, uff

wojtoo
12-09-07, 16:25
Mi tez cos szumi ;) Ale to chyba wina tych zimowek

no ale jak to sie ma do zadanego pytania?
smietnik sie tylko robi

czester
08-09-08, 20:30
Witam ponownie

Na temat szumow moge powiedziec ze w moim przypadku pomogla wymiana kilku elementow. Przede-wszystkim glownym winowajca byly zuzyte amory-jeszcze fabryczne (tyl wylane a z przodu przy przebiegu ok 200 tys km tez niewiele z nich bylo). Zuzyte amorki powodowaly zabkowanie opon (zniszczyly mi po ok 20 tys km nowe Nokiany NRHI). Zaczalem od wymiany amorow na kyb i zakupilem oponki, ze wzgledu na oszczednosci sa to Firestony TZ 200. Obecnie przejechalem juz na tym zestawie ok 20 tys km i musze stwierdzic ze nic nie dolega. A opony mimo iz nie sa z gornej polki to naprawde swietnie sie sprawuja. Moge je smialo polecic. Tak samo jak wymiane amorow. Jesli komus sie wydaje ze ma dobre amortyzatory w kilkuletnim aucie przy duzym przebiegu...no coz tez tak myslalem, ale jak przejechalem sie po wymianie to tak jakbym wsiadl w inne auto...

Obecnie trapi mnie co innego....
Otoz w tym miesiacu padl mi juz drugi komplet nowych tarcz brembo..pierwsze pokrzywily sie mimo naprawde delikatnej jazdy juz po 2 tys km....
W ramach reklamacji zalozono mi nowe w polowie sierpnia i juz czuje ze przy hamowaniu z wiekszej szybkosci na rownej nawierzchni auto zaczyna wpadac w drzenie....
nie wiem co sie dzieje. Ma ktos z was podobne doswiadczenia?

Pozdrawiam

Badman
08-09-08, 23:01
Witam ponownie

Obecnie trapi mnie co innego....
Otoz w tym miesiacu padl mi juz drugi komplet nowych tarcz brembo..pierwsze pokrzywily sie mimo naprawde delikatnej jazdy juz po 2 tys km....
W ramach reklamacji zalozono mi nowe w polowie sierpnia i juz czuje ze przy hamowaniu z wiekszej szybkosci na rownej nawierzchni auto zaczyna wpadac w drzenie....
nie wiem co sie dzieje. Ma ktos z was podobne doswiadczenia?

Pozdrawiam

Jako że w moim mieście jest fabryka brembo i pracują tam ludzie ;) słyszałem opinię, że 40 % produktów wytworzonych tam powinno trafić do pieca a nie do sprzedaży.

Ja będę teraz wymieniał tarcze, klocki i jednak zdecyduję się za namową kolegi na SBS zobaczymy jak z tym się jeździ.

pozdrawiam

Djadi
10-12-09, 08:29
Odświeżam temat :) na początku stawiałem że skrzynia mi się kończy a raczej łożyska w niej,ale odpada ta myśl, autko przejechane ma 200tyś ale stawiam jedna na łożyska kół przynajmniej na to wychodzi tylko które ?? byłem na warsztacie wszystko ok żadnych luzów, lecz gdy jadę na wprost to słychać takie jakby huczenie ale to nie jest głośne raczej odgłos przypomina szuranie dokładnie takie jak łożysko ale nie buczy gdy wchodzę w zakręty z prędkością 60 tak raptownie to szumienie się nasila oraz gdy hamuję na wprost to tak od 60 wyraźnie słychać to głośniej aż do 20km/h no i dodam jeszcze że takie delikatne drgania na budę się przenoszą czytałem kiedyś że to może być przyczyna zużywających się łożysk jak myślicie czy to łożyska ? Jak jadę i wrzucę na luz to taki sam dźwięk jest szumu nawet jak wcisnę sprzęgło ,to samo na oponach letnich i zimowych , teraz wymieniłem półośki całe kompletne z przegubami myślałem że półoś krzywa albo któryś przegub ale nadal jest to samo :/ wahacze górne całe kompletne oem HONDA wymienione końcówki drążków wymienione sworznie dolne są ok, brak luzów w zawieszeniu jedynie cukierek do wymiany z prawej strony, ale tam leki stukot dobiega na dziurach, a czy od łożyska może mnie ściągać w prawo jak jadę na wprost?

ravvir
16-03-10, 18:00
ja sie podepne pod temat tyle ze ja swoje auto podnosiłem dzis na lewarku i koło po obróceniu w powietrzu ewidentnie trze.... sprawdzałem po zdjęciu koła sam beben tez tarł ... cylinderki pracują płynnie ... pytanie więc czemu do cholery trą te bębny ? ktos przerabiał temat? grubość okładzin jest ok przy czym zauważyłem jedną przypadłość.... przednia szczęka ta od strony przodu auta nierównomiernie się ściera od strony podłoża bardziej od strony dachu auta mniej i cylinderek też łapie najpierw przednią szczękę a później tylną nie wiem czy tak ma być... łożyska z piastami wymieniałem 3 miesiące temu problem tarcia w bębnach był też przed wymianą łożysk.