Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : problem z zapalaniem [d16z6]



ptyku
10-01-07, 21:08
Hi ..
Jestem tu nowy wiec witam wszystkich serdecznie ..

Mam pewien problem .. Problem polega na klopotach z uruchomieniem silnika czasami zimnego czasami goracego. Podejrzewam ze jest to problem z paliwem a dokladniej jego chwilowym brakiem. Chyba to pompa ale poslucham sugestii a oto opis sytuacji:

Wlaczam stacyjke na pozycje zaplon slysze jak uruchamia sie pompa w tym momencie prubuje "zapalic" samochod , czasami odpala i jest ok a czasami nie odpala, wtedy wylaczam stacyjke i wlaczam ponownie, znowu uruchamia się pompa na pare chwil i staje (co zreszta jest normalne) i tak powtqarzam ta czynność kilkukrotnie az uslysze ze pompa trroszeczke inny odgłos wydaje, ja juz wiem ze bede mogl odpalic i teraz dochodzomy do sedna .. jak juz odopale to no problem moge i 200 km/h jechac i paliwo caly czas jest dostarczane ale te zapalanie i wyrazna zmiana odglosu pompy przed udanym odpaleniem samochodu sugeruje uszkodzenie pompy ? a moze jest jakis zawor ktory się zacina i czasem pozwala mi uruchomic pojazd ? co i jak najlepiej sprawdzic bardzo bym był wdzięczny za podpowiedz..

pozdrawiam

rafalb33
10-01-07, 21:31
Wpisz w szukajke przekaznik pompy paliwa i wszystko jasne.

ptyku
10-01-07, 21:55
Ok thx ale mam jedno jeszcze pytanie bo jasnej odpowiedzi nie znalazlem .. czy przekaznik moze byc winny jesli slysze pompe a mimo to nie zapala ? myslalem ze jesli jest to przekaznik ktory steruje praca pompy to ja wlacza lub nie czyli jesli slysze pompe to chyba nie jest to ? czy sie myle ?

[ Dodano: Czw 11 Sty, 2007 ]
dzis sprawdzilem przekaznik (wg ksiazki serwisowej ) i na wszelki wypadek przelutowalem styki raz jeszcze ale nic nie pomoglo.. dalej twierdze ze to jakis zwiazek z pompą lub czyms co sie znajduje w czesci tylniej ukladu paliwowego. Gdy wlączam zapłon aby uruchomic pompę na 2s slysze ją wyraznie gdy probuje zapalic nie zapala ale po kilkukrotnym wlaczeniu samego zapłonu a co za tym idzie po kilkukrotnym uruchomieniu pompy wyraznie slysze delikatny stuk tak jakby zadzialal elektromagnes lub puscil jakis zaworek.. jest to ledwie slyszalne ale po tym stuknieciu pompa wydaje troszke inny odglos i moge zapalic.. wiem ze z tylu znajduje sie zawor dwudrozny a i w samej pompie jest taki tylko nie bardzo wiem czy one mogą byc za to odpowiedzialne..