Zaloguj się

Zobacz pełn± wersję : Swap D16A9 ( uzywalem szukajki wiec pomozcie :P )



sacao
17-01-11, 00:02
Siemanko.

Zakupilem silniczek D16A9 a smigam eg3 z D15B2.

Teraz pytania ;]

1.Mam silnik komplet z zamachem, kolektor dolotowy, wiazke, ecu. Co Jeszcze potrzebuje do kapletnego swapa?
A)
Kloektor Obx 4-2-1 ebay podejdzie? ( na niektorych ogloszeniach pisze SOHC i to mnie zastanawia)
B)
Aparat zaplonowy zeby przejsc na OBDI T43-U czy mam inna opcje?
C)
ECU p29? ( ciazko raczej dostac ;/ ) czy przerabiac p28 ? jak tak to u kogo polecacie ?( mieszkam w Małopolsce)
D)
Wiazka od czego? Kabinowa,silnikowa czy kaplet? Czytalem o jakiejs przejsciowce/kostce jakas porada?
E)
Dolot . Jaka srednica i dlugosc? Jaki stozek? CAI odpada


W sumie to te najwazniejsze sprawy ktorych szukamlem dosc troche i nie znalazlem/ znalazlem szczatkowe odpowiedzi .

Prosze o fachowe porady i z gory dziekuje.

alvaro_666
17-01-11, 00:24
wiec tak:

ad. A - Tak podejdzie
ad. B - T43 lub zostaw oryginalny obd0 (nie znam oznaczenia) i przy przerabianiu wiazki dostosujesz kostki
ad. C - przerabiaj p28
ad. D - swoja wiazke i tak musisz przerobic albo wymienic, wiec albo wiazka z6/b7 kabinowa + rzeĽba przy silnikowej lub twoje wiazki + kostki obd1 i rzeĽba albo poprostu szukaj kompletnych wiazek z eg5 z d16a9/z5
ad. E - dolot jaki tam chcesz moze nawet zostac OEM + wkładka i doprowadzone powietrze ze zderzaka

sacao
17-01-11, 10:04
podziekowal ;]


czyli co do aparatu to kwestia kostek jezeli bym zostawial orginal ? przerobienie przy laczeniu z kabinowa czy jak?

psycholoog
17-01-11, 11:26
Przerobisz sobie w miejscu w którym ci bedzie bardzej pasowało:)

sacao
18-01-11, 10:05
Jeszcze jedna sprawa. Zamach zostaje z d16 czy z d15 ?

zabas
18-01-11, 10:14
zamach z d16 a masz do tego skrzynie ?

radar333
18-01-11, 10:38
szukaj kompletnych wiazek z eg5 z d16a9/z5

Powodzenia! :D Tak samo z oryginalnym aparatem zapłonowym. Aparat na obd1 można z d16z6/d15b7 przerobić mocowania i zagra ale jest dużo rzeĽby (ucinanie, spawanie).

sacao
19-01-11, 08:45
nie nie mam skrzyni. mam od d13b2. Co do aparatu znalazlem opis przejscia z d15b2 bez zmiany aparatu tylko przelozenie bebechow w obodowe obd0 i kable
http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=46659&start=0&sid=93e66048140ebbea9eaa84c5daa692cc
mysle ze sie nikt nie obrazi jak to tu zamieszcze.

jeszcze jedno pytanie. wspomaganie nie podejdzie jezeli dobrze rozumuje tak?

radar333
19-01-11, 09:01
Podejdzie (ja mam).

sacao
19-01-11, 09:31
czyli podsumowywujac:

1.Wiazke z d15b2 da sie przerobic
2.Ecu musze kupic p28 zmapowanym pod d16a9? ogarnia to ktos na gotowo bez auta czy musze jechac z autem dopiero?
3.Wspomaganie - radar333 podpowiedz co trzeba rzezbic?
4.Przełozenie kopulki i palca z d15b2 do aparatu z d16a9 zagra?
5.Lapy pasuja p&p ? bo czytalem ze jedna musze przelozyc z d15b2 i nie jestem pewny

zabas
19-01-11, 10:26
no ale skrzynie też musisz mieć L3 bo skrzynia z sohc ci nie podejdzie do dohc.

zakit
19-01-11, 10:41
a to niby dlaczego? przeciez skrzynie sa takie same...nawet musi zostawic swoja hydro skrzynie bo inaczej bedzie musial przerabiac na linke...

sacao
19-01-11, 13:20
skrzynia wchodzi p&p z tego co wszedzie pisza wiec raczej L3 to by mi robila dla 3 i 4 biegu ;] ale niestety jej nie posiadam.

zabas
19-01-11, 13:40
to co w d16a9 w eg5 jest skrzynia s20
a w d16a9 w CRX jest L3 ???

pytam teraz serio bo nie czaje tego.

sacao
19-01-11, 14:04
to co w d16a9 w eg5 jest skrzynia s20
a w d16a9 w CRX jest L3 ???

pytam teraz serio bo nie czaje tego.

raczej tak skoro Eg ma hydrauliczne sprzeglo ale spytaj kogos kto mial d16a9 fabrycznie w Eg

kremat0r
19-01-11, 14:31
W crx jest L3 z racji linki. W 5 gen wiadomo s± hydrauliczne skrzynie. Wszystko jest zamienne między sob± czy to skrzynia od d13 pod dohc, czy to skrzynia od dohc np do d16z6.

zabas
19-01-11, 14:43
pod warunkiem że była w V gen a nie crx - ok czaje teraz :D

sacao
19-01-11, 15:38
wracajac do tematu . Ma ktos jakies sugestie / porady co do mojego swapa ? bo sie OT maly zrobil

radar333
19-01-11, 16:40
Ja ze wspomaganiem nie musiałem nic rzeĽbić bo ja mam P&P D16A9 z 5 gena na OBD1 a nie z Rexa :p

sacao
19-01-11, 17:32
grrr to mnie nie pocieszyles

zakit
19-01-11, 20:43
nawet jesli to pewnie sama lapa bedzie potrzebna od wspomagania...

sacao
19-01-11, 22:14
rozumiem ze ma to sluzyc zmienienu odsadzenia tak? bo jesli tak to zawsze moge zrobic custom ;]

Kras
20-01-11, 10:48
Ludzie wkladali wspomagania do CRX, wlasnie z 5gena wiec na pewno temat jest spokojnie wykonalny.
Moze na jakims forum rexow podpytaj.

sacao
25-01-11, 14:23
Panowie a co z tym aparatem dokladnie? co mam przelozyc z aparatu od d15 zeby zostal ori z d16? kopulek ( ktora jest krotsza) ? palec ? jakies kostki czy co? chodzi o czujnik polozenia walka ktory w d15 jest w aparacie a w d16 na drugim walku tak ?

pomocy bo chce sie juz zabierac za swap a nie zawioze autka do mechanika bez wszystkich czesci.

sacao
25-01-11, 20:24
pomoze ktos bo zupelnie niewiem jak mozna zrobic ta hybryde?

sacao
05-04-11, 09:55
Nastaly ciezkie czasy dla mojej Haneczki.
Po wczorajszym dniu Ecu po resecie nie wykazuje bledow. Kable na 99% sa wpiete dobrze ,a mimo to i tak jest do dupy.

Pacjent-Civic EG3-Silnik: D16A9-Wiazka:modzona D15B2-Ecu: pm7
Objawy: Nie wkreca sie na obroty, chodzi jak v8, zalewa silnik, po odpaleniu niby nic sie nie swieci(check) ale jak dodasz gazu wywala check i blad nr.4 czyli czujnik polozenia walu.Nie wkreca sie wyzej niz 3500rpm. Wedlug service manuala wszystko gra. kable ida do dobrych pinow , opornosci sa w normie.

Ktos ma jakis pomysl co i jak? Co moze byc przyczyna? Dodatkowo zostaly mi dwie wtyczki z wiazki D15B2+ wtyczka od sondy lambda ktorej nie licze i tez nie wiem do czego moga byc.

Ewentualnie brak jakiegos podcisnienia?

Wenega
05-04-11, 20:58
uderz do go¶cia który zowie sie badam, na forum CRXa... może pomoże.. będzie mi pomagał w tym tyg wkładać A9 do EJ2...

Karot
02-10-11, 12:23
Odkopie :D
I jak auto jezdzi?Jutro chce sie zabrac za swap A9 do EJ9 i zastanawia mnie jak z lapami?