Zobacz pełn± wersję : Swap D16A9 ( uzywalem szukajki wiec pomozcie :P )
Siemanko.
Zakupilem silniczek D16A9 a smigam eg3 z D15B2.
Teraz pytania ;]
1.Mam silnik komplet z zamachem, kolektor dolotowy, wiazke, ecu. Co Jeszcze potrzebuje do kapletnego swapa?
A)
Kloektor Obx 4-2-1 ebay podejdzie? ( na niektorych ogloszeniach pisze SOHC i to mnie zastanawia)
B)
Aparat zaplonowy zeby przejsc na OBDI T43-U czy mam inna opcje?
C)
ECU p29? ( ciazko raczej dostac ;/ ) czy przerabiac p28 ? jak tak to u kogo polecacie ?( mieszkam w Małopolsce)
D)
Wiazka od czego? Kabinowa,silnikowa czy kaplet? Czytalem o jakiejs przejsciowce/kostce jakas porada?
E)
Dolot . Jaka srednica i dlugosc? Jaki stozek? CAI odpada
W sumie to te najwazniejsze sprawy ktorych szukamlem dosc troche i nie znalazlem/ znalazlem szczatkowe odpowiedzi .
Prosze o fachowe porady i z gory dziekuje.
alvaro_666
17-01-11, 00:24
wiec tak:
ad. A - Tak podejdzie
ad. B - T43 lub zostaw oryginalny obd0 (nie znam oznaczenia) i przy przerabianiu wiazki dostosujesz kostki
ad. C - przerabiaj p28
ad. D - swoja wiazke i tak musisz przerobic albo wymienic, wiec albo wiazka z6/b7 kabinowa + rzeĽba przy silnikowej lub twoje wiazki + kostki obd1 i rzeĽba albo poprostu szukaj kompletnych wiazek z eg5 z d16a9/z5
ad. E - dolot jaki tam chcesz moze nawet zostac OEM + wkładka i doprowadzone powietrze ze zderzaka
podziekowal ;]
czyli co do aparatu to kwestia kostek jezeli bym zostawial orginal ? przerobienie przy laczeniu z kabinowa czy jak?
psycholoog
17-01-11, 11:26
Przerobisz sobie w miejscu w którym ci bedzie bardzej pasowało:)
Jeszcze jedna sprawa. Zamach zostaje z d16 czy z d15 ?
zamach z d16 a masz do tego skrzynie ?
szukaj kompletnych wiazek z eg5 z d16a9/z5
Powodzenia! :D Tak samo z oryginalnym aparatem zapłonowym. Aparat na obd1 można z d16z6/d15b7 przerobić mocowania i zagra ale jest dużo rzeĽby (ucinanie, spawanie).
nie nie mam skrzyni. mam od d13b2. Co do aparatu znalazlem opis przejscia z d15b2 bez zmiany aparatu tylko przelozenie bebechow w obodowe obd0 i kable
http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=46659&start=0&sid=93e66048140ebbea9eaa84c5daa692cc
mysle ze sie nikt nie obrazi jak to tu zamieszcze.
jeszcze jedno pytanie. wspomaganie nie podejdzie jezeli dobrze rozumuje tak?
czyli podsumowywujac:
1.Wiazke z d15b2 da sie przerobic
2.Ecu musze kupic p28 zmapowanym pod d16a9? ogarnia to ktos na gotowo bez auta czy musze jechac z autem dopiero?
3.Wspomaganie - radar333 podpowiedz co trzeba rzezbic?
4.Przełozenie kopulki i palca z d15b2 do aparatu z d16a9 zagra?
5.Lapy pasuja p&p ? bo czytalem ze jedna musze przelozyc z d15b2 i nie jestem pewny
no ale skrzynie też musisz mieć L3 bo skrzynia z sohc ci nie podejdzie do dohc.
a to niby dlaczego? przeciez skrzynie sa takie same...nawet musi zostawic swoja hydro skrzynie bo inaczej bedzie musial przerabiac na linke...
skrzynia wchodzi p&p z tego co wszedzie pisza wiec raczej L3 to by mi robila dla 3 i 4 biegu ;] ale niestety jej nie posiadam.
to co w d16a9 w eg5 jest skrzynia s20
a w d16a9 w CRX jest L3 ???
pytam teraz serio bo nie czaje tego.
to co w d16a9 w eg5 jest skrzynia s20
a w d16a9 w CRX jest L3 ???
pytam teraz serio bo nie czaje tego.
raczej tak skoro Eg ma hydrauliczne sprzeglo ale spytaj kogos kto mial d16a9 fabrycznie w Eg
W crx jest L3 z racji linki. W 5 gen wiadomo s± hydrauliczne skrzynie. Wszystko jest zamienne między sob± czy to skrzynia od d13 pod dohc, czy to skrzynia od dohc np do d16z6.
pod warunkiem że była w V gen a nie crx - ok czaje teraz :D
wracajac do tematu . Ma ktos jakies sugestie / porady co do mojego swapa ? bo sie OT maly zrobil
Ja ze wspomaganiem nie musiałem nic rzeĽbić bo ja mam P&P D16A9 z 5 gena na OBD1 a nie z Rexa :p
grrr to mnie nie pocieszyles
nawet jesli to pewnie sama lapa bedzie potrzebna od wspomagania...
rozumiem ze ma to sluzyc zmienienu odsadzenia tak? bo jesli tak to zawsze moge zrobic custom ;]
Ludzie wkladali wspomagania do CRX, wlasnie z 5gena wiec na pewno temat jest spokojnie wykonalny.
Moze na jakims forum rexow podpytaj.
Panowie a co z tym aparatem dokladnie? co mam przelozyc z aparatu od d15 zeby zostal ori z d16? kopulek ( ktora jest krotsza) ? palec ? jakies kostki czy co? chodzi o czujnik polozenia walka ktory w d15 jest w aparacie a w d16 na drugim walku tak ?
pomocy bo chce sie juz zabierac za swap a nie zawioze autka do mechanika bez wszystkich czesci.
pomoze ktos bo zupelnie niewiem jak mozna zrobic ta hybryde?
Nastaly ciezkie czasy dla mojej Haneczki.
Po wczorajszym dniu Ecu po resecie nie wykazuje bledow. Kable na 99% sa wpiete dobrze ,a mimo to i tak jest do dupy.
Pacjent-Civic EG3-Silnik: D16A9-Wiazka:modzona D15B2-Ecu: pm7
Objawy: Nie wkreca sie na obroty, chodzi jak v8, zalewa silnik, po odpaleniu niby nic sie nie swieci(check) ale jak dodasz gazu wywala check i blad nr.4 czyli czujnik polozenia walu.Nie wkreca sie wyzej niz 3500rpm. Wedlug service manuala wszystko gra. kable ida do dobrych pinow , opornosci sa w normie.
Ktos ma jakis pomysl co i jak? Co moze byc przyczyna? Dodatkowo zostaly mi dwie wtyczki z wiazki D15B2+ wtyczka od sondy lambda ktorej nie licze i tez nie wiem do czego moga byc.
Ewentualnie brak jakiegos podcisnienia?
uderz do go¶cia który zowie sie badam, na forum CRXa... może pomoże.. będzie mi pomagał w tym tyg wkładać A9 do EJ2...
Odkopie :D
I jak auto jezdzi?Jutro chce sie zabrac za swap A9 do EJ9 i zastanawia mnie jak z lapami?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.