Zobacz pełną wersję : Tempomat
Witam
Moim kolejnym problemem jest tempomat
Otóż nie chodzi. Po prostu pokazuje się na komputerze niby wszystko ok ale nie działa?
Mechanik na ostrobramskiej powiedział że wszystko ok, ale dalej jest lipa
Może ktoś coś doradzić ??
Moze bys cos wiecej napisal a nie tak lakonicznie "nie dziala" i finito
Poprostu przyciski nie działają, nic nie chodzi mechanik powiedział że działa, być może kable nie są prawidłowo podłączone nie mam pojęcia co jest
Napisz trochę więcej. Włączasz tempomat przyciskiem i co nie trzyma prędkości czy coś innego się dzieje. Pamiętaj tylko że dotknięcie sprzęgła, hamulca wyłącza tempomat.
Dobra, wiec są 3 przyciski na kierownicy po prawej stronie: dwa są góra dół i jeden włącza tempomat. Otóż wciskam ten włączacz i pokazuje mi się na desce napis(zielony bodajże)"cruize" i to wszystko. Inne przyciski moge naciskać i nic się nie dzieje. Wiem wiem że hamulec i zwalnia ale to nie kwestia tego wiec juz sam nie wiem
Cześć
Z tego co piszesz to coś nie gra ale nie z tempomatem a z użytkownikiem :) nie wystarczy nacisnąć przycisku Cruise żeby ustawić tempomat. A więc:
1. Rozpędzasz auto do prędkości "przelotowej"
2. Włączasz tempomat - przycisk CRUISE
3. Przyciskasz przycisk SET (jest to dolna cześć tego środkowego przycisku)
4. Samochód powinien utrzymywać zadaną prędkość którą możesz regulować tym środkowym przyciskiem (góra - przyspiesza, dół - zwalnia ALE NIE HAMUJE !!!)
5. Przycisk CANCEL resetuje ustawienia Tempomatu
6. Jeśli chcesz zwalnić bo np. ograniczenie prędkości to wystarczy ze naciśniesz pedał hamulca i Tempomat przejdzie w tryb "StandBy" - będzie dalej pamiętał ustawioną prędkość i jak chcesz przyspieszyć ponownie do prędkości "przelotowej" naciskasz górną część środkowego przycisku (albo RES albo REL nie pamiętam teraz bo nie mam przed oczami kierownicy :P) i samochód samoczynnie powróci do ustawionej prędkości.
p.s. Przepraszam jeśli coś nie zrozumiale napisałem - 2 doba dyżuru :P
P.S. 2 Zalecam zapoznanie się z instrukcja obsługi - działanie bezbolesne i ułatwiające rozmowę z samochodem
Z tego co pamiętam, to aby zadziałał musi być osiągnięta odpowiednia prędkość. Bodajże 40 km/h ?
Tak, poniżej pewnej prędkości nie działa, nie pamiętam czy jest to 40 czy 50 km/h
hahahaha Bart87 mnie rozwalił ale ma rację :) zapraszam na prawie darmowy kurs obsługi i rozkręcania civica na części łącznie z montażem :) cena 500 zł "Po demontażu i montażu Twoje auto będzie prawie jak nowe" :cool:
Leonik...
Ale czyje auto rozkrecamy moje czy twoje :)
Ciekaw jestem czy udalo sie uruchomic juz ten tempomat?
swoje rozkręcam w dwie godziny :cool: więc można spróbować Twoje :)
A ile śrubek i części zostaje po jednym rozkręceniu? :cool: :)
tomasenko i co z tym tempomatem jest już Ok czy nie ????????
musi być OK skoro nic nie pisze :) ile śrubek??po każdym skręceniu inna ilość,także to zależy od dnia :)
butler.gdansk
10-08-12, 06:11
No to u mnie do tej pory było ok, ale jadąc dzis do pracy rozpędziłem się do 90km/h, naciskam CRUISE, zapaliła się normalnie lewa zielona kontrolka, ale na SET już nie reaguje. Tempomat się nie włącza i prawa zielona ikonka się nie zapala. Zachowuje się tak jakbym prędkości minimalnej nie osiągnął. I co teraz? Miał tak ktoś? I sprzęgło mi delikatnie "pyka" pod pedałem. Może to coś ma związek z tempomatem... ???
Na pedale sprzęgła masz czujnik od tempomatu. Gdy wciskasz sprzęgło tempomat się automatycznie wyłącza dzięki temu czujnikowi. Moze ten czujnik cały czas jest w pozycji włączonej i rozłącza tempomat
No to u mnie do tej pory było ok, ale jadąc dzis do pracy rozpędziłem się do 90km/h, naciskam CRUISE, zapaliła się normalnie lewa zielona kontrolka, ale na SET już nie reaguje. Tempomat się nie włącza i prawa zielona ikonka się nie zapala. Zachowuje się tak jakbym prędkości minimalnej nie osiągnął. I co teraz? Miał tak ktoś? I sprzęgło mi delikatnie "pyka" pod pedałem. Może to coś ma związek z tempomatem... ???
pod pedałem sprzęgła masz czujnik, który wyłacza Ci tempomat - sprobuj go wyregulowac, moze to pomoze.
gdzies mam manuala od tego w domu - jak mi sie uda znalezc to w poniedzialek moglbym przeslac Ci skan
butler.gdansk
11-08-12, 06:10
Wczoraj pod wieczór od początku jazdy sprawdzałem tempomat. Działał normalnie. Brałem pod uwagę kiedy się wyłącza po wciśnięciu sprzęgła i hamulca, wszystko grało jak trzeba. Jechałem sobie około 2km na włączonym tempomacie (nogi podkulone) będąc pewien że już wszystko ok, a tu nagle tempomat się rozłącza, pali się tylko lewa kontrolka CRUISE a SET przestał reagować.
Dziś rano sytuacja identyczna. Tylko przez krótki odcinek jazdy wszystko działa jak powinno. Jestem w kropce.
butler.gdansk poradziłeś sobie z tempomatem? Ja wczoraj chciałem poużywać na S7 na odcinku Elbląg - Pasłęk i mam to samo. Cruise się zapala, ale SET nie reaguje.
butler.gdansk
14-08-12, 18:02
butler.gdansk poradziłeś sobie z tempomatem? Ja wczoraj chciałem poużywać na S7 na odcinku Elbląg - Pasłęk i mam to samo. Cruise się zapala, ale SET nie reaguje.
W zeszłym tygodniu usuwałem DPF. Prawdopodobnie to wina softu - sprawa rozwiązania problemu jest w toku.
Daj znać jak poszło. głupio się przyznać, ale ja swojego nawet nie sprawdziłem specjalnie przy kupnie (poza tym, że zapaliła się kontrolka Cruise), a najwidoczniej nie działa również od chwili usunięcia DPF-a.
butler.gdansk
16-08-12, 14:22
No to mamy chyba wspólny ten sam problem problem.
Gość który wyciął mi DPF jest dość dobrze rozgarnięty to myślę że dojdzie do sedna problemu.
Rozumiem że nie działa Ci tak samo jak mi? Tzn. po uruchomieniu silnika tempomat rozłącza się po przejechaniu 1-2 kilometrów i set przestaje reagować?
mam dokładnie to samo i jedno mamy pewne, że to wina softu wgranego po usunięciu dpf-a. Piszą też o tym na civicinfo.com, ale z tego co czytam to problem nie został rozwiązany:
http://www.civinfo.com/forum/engines-transmission/46013-dpf-removal-2.html
edit: widzę, że już na civicinfo.com też napisałeś.
Witam,co prawda dpf wycinałem juz dość dawno ale ogólnie nie używam tempomatu ale po wiadomości od Szymona postanowiłem to sprawdzi,co sie okazało problem jest ten sam tempomat nie działa załącza sie od niego kontrolka anie nic po za tym.
dzisiaj w Białymstoku człowiek, który usuwał w mojej Hance DPF zakasał rękawy i walczył z tempomatem cały dzień. Niestety sprawa nie jest prosta, a winą jest wgrywany soft. Wcześniej byłem święcie przekonany, że komputer nie widzi DPF-u w samochodzie, a okazuje się że jest zupełnie inaczej. Komputer dalej wywala błąd DPF-u, tylko że ten błąd jest wyłączony/nie wyświetlany dla kierowcy.
W rezultacie mamy cos takiego, uruchamiamy silnik, jedziemy i tempomat działa. Po 2km komputer wywala błąd DPF-u, który nam się nie wyświetla na komputerze. Jak jest błąd DPF-u to automatycznie wyłączany jest tempomat. To ostatnie to mógłby ktoś jeszcze potwierdzić, kto ma 2.2 z DPF i włącza się wypalanie filtra i czy można podczas wypalania używać Tempomatu.
Rozwiązaniem jest dorobienie do softu emulacji DPF-a, a nie tylko wyłączenie wyświetlania błędu dla kierowcy. Kolejne podejście za 2 miesiące, jak odwiedzę znowu Podlasie.
Czyli jednym słowem lepie jest wybulić 2tys na emulator np: http://fap-dpf.pl/emulatory
niż wyłączać ręcznie DPF.
Az faktycznie postaram się sprawdzić wasza teorię o wyłączaniu automatycznym przy wypalaniu DPF'u czy tempomat się wyłącza czy nie. Jak tylko mi wrzuci następnym razem wypalanie to postaram się zrobić test.
butler.gdansk
30-08-12, 07:50
dzisiaj w Białymstoku człowiek, który usuwał w mojej Hance DPF zakasał rękawy i walczył z tempomatem cały dzień. Niestety sprawa nie jest prosta, a winą jest wgrywany soft. Wcześniej byłem święcie przekonany, że komputer nie widzi DPF-u w samochodzie, a okazuje się że jest zupełnie inaczej. Komputer dalej wywala błąd DPF-u, tylko że ten błąd jest wyłączony/nie wyświetlany dla kierowcy.
W rezultacie mamy cos takiego, uruchamiamy silnik, jedziemy i tempomat działa. Po 2km komputer wywala błąd DPF-u, który nam się nie wyświetla na komputerze. Jak jest błąd DPF-u to automatycznie wyłączany jest tempomat. To ostatnie to mógłby ktoś jeszcze potwierdzić, kto ma 2.2 z DPF i włącza się wypalanie filtra i czy można podczas wypalania używać Tempomatu.
Rozwiązaniem jest dorobienie do softu emulacji DPF-a, a nie tylko wyłączenie wyświetlania błędu dla kierowcy. Kolejne podejście za 2 miesiące, jak odwiedzę znowu Podlasie.
Wypalanie DPF-u na pewno zdarzało mi się podczas jazdy na tempomacie i go nie wyłączało.
Tempomat wywala w momencie kiedy komputer zasygnalizuje błąd DPF (ale ten błąd po zmianie softu mamy ukryty dla kierowcy). Wypalenia filtra nie są błędem. Musielibyśmy zczaić kogoś komu DPF się zatkał permanentnie w trakcie jazdy i dodatkowo miałby w tym czasie włączony tempomat - to trochę trudne ;) Ale po tym co nasze auta wyczyniają to jest pewne że w tym momencie rozłącza tempomat więc trzeba szukać dalej. Zastanawia mnie jakie powiązanie ma ze sobą tempomat i DPF.
Ja walczę u siebie na miejscu w Gdańsku i co kilka dni są robione testy na poszczególne rozwiązania problemu. Na razie bez skutku.
Jak miałeś jeszcze DPF, to jak często Ci się załączało wypalanie?
butler.gdansk
30-08-12, 10:28
Jak miałeś jeszcze DPF, to jak często Ci się załączało wypalanie?
Tak naprawdę to przbiegało ono niezauważalnie co 500-600km.
Gdy jeździłem tylko po mieście to nawet częściej.
Jak widziałem że chwilowe spalanie wzrasta o 2-3 litry już wiedziałem że komputer dawkuje dodatkową dawkę paliwa do wypalenia filtra. Po przejechaniu tak paru kilometrów następuje wypalenie. Raz zauważyłem w lusterku sam moment własciwego wypalania i żadnych ikonek informacyjnych na konsoli nie miałem.
Witam
Mam do was takie mało pytano, czy ktoś wie jak włącza się tempomat w Civicu VIII? Wciskam przycisk na kierownicy, wyświetla się kontrolka, ale nic się nie dzieje. Jak by ktoś był tak miły to proszę o skan strony z instrukcji tyczącej się tempomatu (w niemieckiej instrukcji strona 286) w języku polskim lub chociaż angielskim.
butler.gdansk
07-04-13, 17:08
Naciskasz lewy przycisk i załącza się system. Pali się jedna zielona kontrolka. Naciskasz dolną część przycisku z prawej i auto utrzymuje stałą prędkość, pali się druga zielona ikonka. Naciskasz prawy przycisk góra/dół to auto przyspiesza/zwalnia. To tak po krótce. Musisz jechać powyżej 40km/h
Paluch_tcw
07-04-13, 17:47
I nie trzymaj nogi na pedale sprzęgła lub hamulca bo nawet delikatnie wciśnięte pedały dezaktywują/nie pozwolą włączyć tempomatu
Dzięki panowie, wszystko działa.
pkobierecki
08-04-13, 15:10
A podpowiem jeszcze, że kilknięcie przycisku w górę powoduje ustawienie tempomatu na ostatnią prędkość. Co oznacza, że jak jedziesz sobie dajmy na to 140 km/h, po czym zahamowałeś do 100, to możesz kliknąć w górę i auto samo przyspieszy do 140 :) Od 2006 jeżdżę tym autem a dopiero niedawno to odkryłem, cholernie przydatne na autostradzie.
samymi przyciskami oprócz powrotu do poprzedniej prędkości możesz też zwiększać i zmniejszać ustawioną prędkość.
Witam
Przymierzam sie do dokladki tempomatu do mojej hondy,czy ma ktos mozliwosc wrzucenia fotki modulu sterujacego i miejsca gdzie go sie wpina? szukalem w googlach ale nic nie znalazlem a nie chcialbym byc calkiem zielony poszukujac tego modulu bo z kierownica nie bedzie problemu.
Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc
Witam
Przymierzam sie do dokladki tempomatu do mojej hondy,czy ma ktos mozliwosc wrzucenia fotki modulu sterujacego i miejsca gdzie go sie wpina? szukalem w googlach ale nic nie znalazlem a nie chcialbym byc calkiem zielony poszukujac tego modulu bo z kierownica nie bedzie problemu.
Z gory dzieki za jakakolwiek pomoc
Pogadaj z użytkownikiem "jockow" - miał dokładać lub już dołożył u siebie więc jakieś info powinieneś zdobyć.
Problem z tempomatem: Wciskam przycisk cruise control, i kontrolka na desce rozdzielczej uaktywnia sie. Przyśpieszam i wciskam przycik set/decel ale żadna inna kontrolka się już nie świeci, a prędkość nie jest utrzymywana. Nie działa przy różnych biegach i prędkośćiach, przyśpieszam zawsze powyżej 40. Nie wciskam hamulca, a nie sprzęgła. Ktoś miał podobnie?
Problem z tempomatem: Wciskam przycisk cruise control, i kontrolka na desce rozdzielczej uaktywnia sie. Przyśpieszam i wciskam przycik set/decel ale żadna inna kontrolka się już nie świeci, a prędkość nie jest utrzymywana. Nie działa przy różnych biegach i prędkośćiach, przyśpieszam zawsze powyżej 40. Nie wciskam hamulca, a nie sprzęgła. Ktoś miał podobnie?
Wycinałeś DPF-a ?
Sprawdz czy działa ci stop jak hamujesz. Jak czujnik hamulca jest uszkodzony to tempomat nie właczy się
Wycinałeś DPF-a ?
Nie był wycinany.
Sprawdz czy działa ci stop jak hamujesz. Jak czujnik hamulca jest uszkodzony to tempomat nie właczy się
Stop działa, wszystkie się świecą.
Dzięki za odpowiedzi.
cześć
przejrzałem wątek, ale nie znalazłem odp na dolegliwość w moim aucie, a mianowicie:
tempomat czasem się włączy, ale częściej się nie włącza i w sumie nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że ma to związek ze sprzęgłem bo jak dziś jechałem to zrobiłem mały test - włączyłem tempomat - wszytko było ok przychamowałem i znów włączyłem tempomat i było też ok, ale gdy zmieniłem bieg to już tempomat nie chciał się załączyć, dodam, że dziś wymieniłem żarówkę od lewego stopu (nie wiem czy to miało znaczenie, ale była przepalona, a ma to wpływ na tempomat)
dzięki za podpowiedzi
tempomat czasem się włączy, ale częściej się nie włącza i w sumie nie wiem dlaczego
Pewnie to nie to ale u mnie siadł kiedyś włącznik Cruise Control. Najtaniej było wymienić całą kierownicę, bo włącznik w ASO kosztował majątek.
Mi też przestał działać tempomat i okazało się że w czujniku nad pedałem hamulca nie było styku mimo że stop świecił, ponieważ są tam dwa obwody jeden do stopu i drugi do tempomatu wystarczyło przeczyścić i podgiąć blaszkę i działa :) A już byłem umówiony na diagnostykę u mechanika, ale pobawiłem się sam i zaoszczędziłem 80 zł :)
o to ja może w weekend też się pobawię;) a masz jakąś fotkę gdzie mógłbyś pokazać te styki?
o to ja może w weekend też się pobawię;) a masz jakąś fotkę gdzie mógłbyś pokazać te styki?
przy pedale hamulcza masz czujnik, jak zanurkujesz glowa w tamta okolice to zobaczysz ze wpieta jest do niego kostka.
zeby ja wypiac trzeba zdemontowac oslone pod kierownica (najpierw trojkat z boku, pod nim wykrecic 1 srubke i reszta juz jest na zatrzaski/spinki)
wyciagneisz sobie ta kostke i obejrzyj styki.
u mnie bylo to przez pare dni odpiete jak samochod byl u elektryka i tempomat pozniej raz sie wlaczal a raz nie, wiec tez musze to przeczyscic.
znajdziesz to bez problemu
Witam . też mam problem z tempomatem , gdy wciskam przycisk cruse , zapala się kontrolka cruse main ale jak puszczę przycisk to gaśnie , trzymając wciśnięty przycisk cruse i jednocześnie wciskając set włącza się tempomat i działa ale jak puszczę przycisk cruze to się wyłącza .
Witam . też mam problem z tempomatem , gdy wciskam przycisk cruse , zapala się kontrolka cruse main ale jak puszczę przycisk to gaśnie , trzymając wciśnięty przycisk cruse i jednocześnie wciskając set włącza się tempomat i działa ale jak puszczę przycisk cruze to się wyłącza .
Pisałem już wyżej. Masz do wymiany przycisk Cruse.
Aha to po wciśnięciu cruse powinien on zostać wciśnięty i kontrolka ma się świecić ? Ile chcieli za przycisk w ASO?
Aha to po wciśnięciu cruse powinien on zostać wciśnięty i kontrolka ma się świecić ? Ile chcieli za przycisk w ASO?
Dokładnie tak. Wciskasz i puszczasz przycisk i cruise zostaje włączone. Czynność powtarzasz aby cruise wyłączyć. Podejrzewam, że jakiś element plastykowy przy sprężynce po prostu przestaje działać. ASO omijam szerokim łukiem. Chyba chcieli około 1000zł za zestaw przycisków na kierownicy, bo to jest jeden element. Ja kupiłem na Allegro całą kierownicę za jakieś 100zł. A potem sprzedałem ją chyba za 80zł :)
Ok dzięki za info narazie walczę z huczeniem z prawej strony a potem zabiorę się za przycisk :)
Ok dzięki za info narazie walczę z huczeniem z prawej strony a potem zabiorę się za przycisk :)
A to jakby coś mam oryginalne dwa łożyska od CTR. Przebieg minimalny.
Wymieniłem łożysko koła ale dalej huczy , prawdopodobnie do wymiany łożysko podporowe prawej półośki:)
Witam,
ja mam taki problem ze jak wlacze tempomat swieci sie tylko tak dlugo jak mam przycisniety przycisk pozniej kontrolka gasnie. Tempomat chodzi jak przyciskam razem cruise main i set moge ustawic predkosc + i -. ale jak tylko puszcze przycisk to i tempomant nie dziala. mozliwe ze to ten czujnik czy cos innego?
Witam,
ja mam taki problem ze jak wlacze tempomat swieci sie tylko tak dlugo jak mam przycisniety przycisk pozniej kontrolka gasnie. Tempomat chodzi jak przyciskam razem cruise main i set moge ustawic predkosc + i -. ale jak tylko puszcze przycisk to i tempomant nie dziala. mozliwe ze to ten czujnik czy cos innego?
Może masz uszkodzony włącznik tempomatu skoro Ci nie zaskakuje. Czasami wystarczy przeczyścić włacznik wewnątrz. Albo podmień na jakiś używany.
Uszkodzony włącznik,jest na to prosty sposób, kupujesz zapałki (nie muszą być ze Swindon czy Japonii) palcem lewej ręki wciskasz włącznik tempomatu przytrzymując go ,a w tym czasie prawą ręką wciskasz zapałkę między włącznik a przedziałek między przyciskami i cieszysz się jazdą ze sprawnym tempomatem. :D :o ;)
Witam,
ja mam taki problem ze jak wlacze tempomat swieci sie tylko tak dlugo jak mam przycisniety przycisk pozniej kontrolka gasnie. Tempomat chodzi jak przyciskam razem cruise main i set moge ustawic predkosc + i -. ale jak tylko puszcze przycisk to i tempomant nie dziala. mozliwe ze to ten czujnik czy cos innego?
Mam tak samo , to wina przycisku trzeba wymienić , albo patent na zapałki :)
Wszystko bylo pieknie, dzialalo jak ta lala... az do dzisiaj...
Wciskam przycisk Cruize Control - zielona lampka na wyswietlaczu sie zapala. Gdy uzyskuje satysfakcjonujaca predkosc wciskam SET i ... nic! Nie mam pojecia co sie porobilo. Czy ktos z Was spotkal sie z podobnym problemem?
Jesli chodzi o tempomat to sprawdz czy dziala ci śwatło stop
u mnie jest tak, że czasem tempomat się zalącza a innym razem nie chce i wtedy trzeba "puknąć" nogą pedał sprzęgła w bok i wtedy zaskakuje tempomat. Podejrzewam ze jakis czujnik jest do wymiany. Ma ktoś wiedzę jak sobie z tym poradzić? wymiana czujnika na sprzęgle? jakiś manual?
U mnie podobny problem, po nacisnieciu cruise na kierownicy zapala sie kontrolka zielona, pozniej set przy odpowiedniej predkosci i dalej nie dziala.. Kierownica wymieniona wiec to napewno nie sa przyciski.. pewnie kwestia czujnika przy pedale sprezegla lub hamulca... Ponawiam pytanie poprzednika - jak sie do tego dostac. Czy ktos to robil? Jak widac nie jest to odosobniony przypadek.. dzieki☺
Siema
Udalo mi sie wyeliminowac problem;) wystarczylo czujnik przy sprzegle wymienić i działa wszysyko jak należy; )
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem wersji w dieslu. Na kierownicy mam przyciski do tempomatu, ale po wciśnięciu cruise na kierownicy nie ma żadnej kontrolki na wyświetlaczu. Przyciski sterowania radiem z drugiej strony działają.
Tak samo po przekręceniu zapłonu nie pojawia mi się nawet na chwilę kontrolka na wyświetlaczu... (wszystkie inne mam)
Czy to możliwe, że w mojej wersji nie ma tempomatu i tylko mam przyciski ? Czy raczej tempomat "poległ" w bliżej nieokreślonych okolicznościach? Co mogę sprawdzić ?
Albo kierownica przekładana jakie masz wyposażenie?
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Czy to możliwe, że w mojej wersji nie ma tempomatu i tylko mam przyciski ? Czy raczej tempomat "poległ" w bliżej nieokreślonych okolicznościach? Co mogę sprawdzić ?
ile masz czujików na pedale sprzęgła i hamulca?
Siema
Udalo mi sie wyeliminowac problem;) wystarczylo czujnik przy sprzegle wymienić i działa wszysyko jak należy; )
Miałem dokładnie to samo. Najpierw tempomat zaczął przerywać (totalnie losowo, raz po kilku, raz po kilkudziesięciu kilometrach), aż w końcu w ogóle przestał reagować na przycisk "Set". Po podłączeniu do komputera okazało się, że winny jest wyżej wspomniany czujnik. Po wymianie wszystko wróciło do normy (poprzednio tempomat twierdził, że sprzęgło jest po prostu stale wciśnięte, dlatego nie dawał się*ustawić).
Koszt naprawy (nowy czujnik, diagnostyka i robocizna): ~200zł.
ile masz czujików na pedale sprzęgła i hamulca?
Samochód mam od dwóch dni...jeszcze nie doszedłem do tego... Te czujniki na pedałach są mocno widoczne? Czy trzeba coś rozkręcać?
Albo kierownica przekładana jakie masz wyposażenie?
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
W wyposażeniu brak jest halogenów przeciwmgielnych, brak składanych guzikiem lusterek, brak czujnika deszczu.
A tak to standardowo.
W wyposażeniu brak jest halogenów przeciwmgielnych, brak składanych guzikiem lusterek, brak czujnika deszczu.
A tak to standardowo.
Mam takie samo i tam nie ma tempomat wiec albo kierownica była przetarta i ktoś wymienił albo powypadkowy
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Mam takie samo i tam nie ma tempomat wiec albo kierownica była przetarta i ktoś wymienił albo powypadkowy
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Czyli w tej uboższej wersji powinienem mieć kierownicę bez guzików do tempomatu po prawej?
Czyli w tej uboższej wersji powinienem mieć kierownicę bez guzików do tempomatu po prawej?
Nigdy nie spotkałem się z tempomatem w ubogiej wersji (ale może była możliwość za dodatkową opłatą bo tego nie jestem pewny i nie chce w błąd wprowadzic)
Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Nie musi być powypadkowy - moze ktoś sobie po prostu zmienił kierownice na wersje skórzaną. Jesli nie masz halogenów, czujnika deszczu oraz składanych luster to masz wesje comfort. JEsli chodzi o czujniki na pedałach to wystarczy sie schylić i zobaczyć ile kostek jest wpiętych w mechanizmy pedałów. Z tempomatem powinny być 3 sztuki.
Podobno do comforta da rade domontowac tempomat , skoro masz już kierownice z przyciskami to mozę warto by powalczyć w tym temacie.
Nie musi być powypadkowy - moze ktoś sobie po prostu zmienił kierownice na wersje skórzaną. Jesli nie masz halogenów, czujnika deszczu oraz składanych luster to masz wesje comfort. JEsli chodzi o czujniki na pedałach to wystarczy sie schylić i zobaczyć ile kostek jest wpiętych w mechanizmy pedałów. Z tempomatem powinny być 3 sztuki.
Podobno do comforta da rade domontowac tempomat , skoro masz już kierownice z przyciskami to mozę warto by powalczyć w tym temacie.
Dzięki - jutro spojrzę za te pedały.
Tempomat w sumie by się przydał :)
Co do historii pojazdu to ściągał mi gościu, od którego już 3 auto biorę i za każdym razem przyjmuje te sprowadzone przez siebie w rozliczeniu...Za każdym razem były to dobre egzemplarze - od niego też brała rodzina.
Wątpie aby mi szrota wcisnął, bo zarabia na poleceniach i zadowolonych użytkownikach...no i mieszka prawie po sąsiedzku - dzielnicę obok.
Witam. Jak w temacie, mam problem z tempomatem. Mianowicie działa on tylko od 50 do 80km/h. Powyżej już nie. Czy ktoś z Państwa miał już może podobny problem ??? Co zrobić ? Mój samochód to Honda Civic, Diesel 2.2 rok 2009. Z góry dziękuję za pomoc.
A nie był czasem usuwany DPF ?
Witam. Jak w temacie, mam problem z tempomatem. Mianowicie działa on tylko od 50 do 80km/h. Powyżej już nie. Czy ktoś z Państwa miał już może podobny problem ??? Co zrobić ? Mój samochód to Honda Civic, Diesel 2.2 rok 2009. Z góry dziękuję za pomoc.
Może masz włączony ogranicznik przestawia się go na wyświetlaczu w obrotomierzu
Co do sprawdzenia czy samochód ma tempomat..
Można też wypiąć czujnik od światła stop pod pedałem hamulca i sprawdzić ile ma pinów.
Wersja z tempomatem ma 4 piny w kostce, wersja bez - 2 piny.
Mam problem z tempomatem. Przyciski na kierownicy służące do obsługi radia działają, klakson działa, przyciski są podświetlone. Jak nacisnę Cruise Control to zaświeca się dioda na desce rozdzielczej. Jednak kiedy naciskam Set samochód nie utrzymuje prędkości i nie zapala się druga dioda. Set naciskam przy prędkości powyżej 40km/h, sprzęgło i hamulec nie są wciśnięte.
Jeśli chodzi o czujniki to mam dwa - jeden na pedale hamulca, a drugi na pedale sprzęgła. Jeśli chodzi o ich działanie mechaniczne to jest ok - dociskają się i zwalniają. Sprawdziłem ciągłość obwodu pomiędzy stykami 1 i 2 oraz 3 i 4 i jest ok. Niestety ze względu na ciężki dostęp nie jestem w stanie sprawdzić ciągłości obwodu w czujniku sprzęgła.
W serwisówce widzę na schemacie dwa czujniki na pedale sprzęgła - czujnik A i czujnik B. U mnie jest tylko czujnik B z wtyczką 3-pinową i dwoma kabelkami. Drugiego czujnika nie ma. Czy powinny być oba ?
Druga sprawa to czytałem, że trzeba sprawdzić linkę w tempomacie tylko gdzie dokładnie się on znajduje ?
mateusz199
28-09-15, 23:08
Witam. Powiedz czy tempomat wcześniej działał, czy dopiero co kupiłeś auto? Sprawa wygląda tak, że na pedale hamulca powinieneś mieć jeden czujnik 4-pionowy z czterema kabelkami. Na pedale sprzęgła znajdują się dwa czujniki jeden z wtycznką 3-pin i dwa kabelki oraz drugi czujnik bodajże 2-pin i dwa kabelki (ten czujnik jest w każdej wersji a więc musisz go mieć). Sprawdź miernikiem przejścia na czujnikach wg. manuala.
---Czujnik 3-pin ma mieć obwów zamknięty gdy pedał zwolniony, natomiast pedał wciśnięty obwód otwarty.
----Czujnik hamulca 4-pin : dwa piny te najbardziej oddalone od siebie oznaczone jako nr.1-2 : pedał hamulca wciśnięty obwód powinien być zamknięty.
pedał hamulca zwolniony obwód powinien być otwarty.
kolejne dwa piny bliżej siebie oznaczone nr.3-4: pedał hamulca naciśnięty obwód powinien być otwarty.
pedał hamulca zwolniony obwód powinien być zamknięty.
Jeśli czujniki okazą się sprawne trzeba trzeba będzie sprawdzić przełączniki w kierownicy.
Tempomat w tym aucie sterowany jest elektronicznie, nie ma żadnych linek.
Auto dopiero kupiłem. Przed zakupem byłem w ASO, podpinali komputer i nie stwierdzili problemu.
Ja tego drugiego czujnika 2-pinowego nie mam, ale patrzę jeszcze w serwisówkę i źle wcześniej sprawdziłem. W "Sprawdzenie czujnika położenia pedału sprzęgła (R18A)" jest jeden czujnik, a dwa są w wersji N22A czyli wychodzi na to, że dwa czujniki są w dieslu. U mnie nie ma ani czujnika, ani nie widzę wtyczki, która miałaby do niego być podłączona.
Tak jak pisałem czujnik hamulca sprawdziłem i jest ok. Czujnik sprzęgła sprawdzę jak go wykręcę i później ewentualnie przełączniki. Po ponownym podłączeniu akumulatora będę miał wykasowane radio, zegar i pamięć średniego spalania itp ? Mogą być jakieś problemy z alarmem ? Trzeba robić naukę obrotów ?
mateusz199
29-09-15, 00:24
sprawdzając czujniki nie musisz odpinać aku. Jak posprawdzasz czujniki pod kątem przejść, to zostanie ci sprawdzenie guziczków przy kierownicy. Jak się bardziej zagłębisz w manuala to znajdziesz na których przewodach przy czujnikach powinno być napięcie lub jego brak. Najszybciej wszystkie czujniki i guziki na kiery sprawdza się właśnie kompem. Widocznie z czujnikami na sprzęgle różnie bywa, u mnie w Pb jest. Wydaje mi się, że u Ciebie prędzej padnięty jest przycisk w kierce, ale zacznij sprawdzać od tych czujników ew. bezpiecznik.
Ale jak będę chciał sprawdzić przyciski w kierownicy to już muszę akumulator odpiąć i się zastanawiam co mi się wykasuje i czy mogę mieć jakieś problemy po podłączeniu.
Który bezpiecznik mam sprawdzić ?
mateusz199
29-09-15, 00:48
kod do radia bd potrzebny( jesli jest zabezpirczone- zapytaj w dziale :Szybkie pyt. szybka odp. lub poszukaj tu: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?101759-Audio-w-8-gen. Jalowych uczyc nie trzeba, liczniki przebiegu i spalania zapewne sie wyzeruja. Alarm nie powinien sie rozprogramowac.
krzysiek87
29-09-15, 19:52
Ostatnio jadąc dłuższą trasą do Gdańska włączyłem tempomat przy około 120km/h i wszystko było ok ,jednak przy próbie podbicia prędkości na kierownicy auto zaczęło spowalniac do zera , pedał gazu nie reagował i nie mogłem nic zrobic do zatrzymania auta. Zdarzyło się to dwa razy . Dopiero po zgaszeniu i odpaleniu auto zaczęło reagowac na pedał gazu. Miał ktoś podobny problem ? czy reset komputera może pomóc?
Ostatnio jadąc dłuższą trasą do Gdańska włączyłem tempomat przy około 120km/h i wszystko było ok ,jednak przy próbie podbicia prędkości na kierownicy auto zaczęło spowalniac do zera , pedał gazu nie reagował i nie mogłem nic zrobic do zatrzymania auta. Zdarzyło się to dwa razy . Dopiero po zgaszeniu i odpaleniu auto zaczęło reagowac na pedał gazu. Miał ktoś podobny problem ? czy reset komputera może pomóc?
Miałem dokładnie taki sam objaw, ale u mnie być może było to powiązane z niskim poziomem paliwa (zasięg pokazywał 10km, za 2 km planowałem zatankować), ale mimo to po zatankowaniu na stacji oddalonej o 200m (udało mi się dotoczyć na jałowym) w baku było jeszcze kilka litrów (czegoś, bo może była to woda, muł, lub jakieś inne "niewiadomoco").
Objawy identyczne, auto nie reagowało na tempomat i pedał gazu, ale obroty jałowe utrzymywało, może to jakiś tryb awaryjny, czy coś... w każdym razie, od tej sytuacji zrobiłem prawie 3kkm i nic takiego nie przydarzyło mi się ponownie :)
Sprawdziłem w końcu czujnik sprzęgła i okazało się, że jest uszkodzony. Wymieniłem i tempomat działa :)
Czytam wasze opisy usterek i widze ze to standard w ufo.U mnie tez przestal dzialac trmpomat jakis czas temu i dopiero sie za to zabieram.Przy pedale sprzegla byl jeden czujnik ktory zdemontowalem i dzisiaj chce zamienić z innego auta na próbę.Widzialem tam riwniez miejsce na drugi czujnik zakonczony tak samo jak pierwszy tym niebieskim plastikowym kapturkiem ale go tam nir bylo.Tempomat wczesniej dzialal bezproblemowo,kyoregos dnia przestal.Troche lotto kupowac nowy czujnik w aso za 150 nie wiedzac czy to ten bo nie mozna go oddac a w aso za podpiecie kompa i diagnoze chca 150zl i 100 za wymiane co jest dziecinnie proste.Czy po zamianie czujnika z innego auta(mam fn2 i podmianka będzie rowniez z fn2)czy trzeba usuwac jakos blad czy wystarczy wymienic czujnik i powinno zaczac dzialac?
Wystarczy wymienić czujnik i wszystko będzie ok.
Nir wspomnialem o jednej sprawie.Wyciaganą mialrm skrzynie biegow i wymieniane synchra,po zlozeniu i zamontowaniu skrzyni tempomat juz nie dzialal.Czy po demontazu i montazu skrzyni nie ttzeba czasem nic programowac?Co do czujnika nie wiem co w nim moze byc uszkodzone,bo mialem go w reku i nie widac zadnych uszkodzen itp.
Jackow piszesz ze wymienic czujnik-na 99% tez wydaje sie to przyczyna ale nie chce niepotrzebnych wydatkow bo nie pottafie stwierdzic bez przyrzadow czy to ten czujnik czy moze inny.Btw w moim FN2 jak i mojego kolegi jest jeden czujnik przy pedale sprzegla a nie jak inni pisza ze sa po dwa.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.