Zobacz pełną wersję : d16z2 1,6 16V 110 KM 91r - jak zwiększyć moc?
Kumpel kupił Civicka d16z2 1,6 16V 110 KM. Fajnie to jeździ ale jest apetyt na więcej.
Szukałem w szukajce tematów o modyfikacjach tego silnika ale każdy ma zrobione co innego i ciężko doszukać się jakiś konkretów.
Interesuje mnie jakie są sprawdzone sposoby na podniesienie mocy w tym silniku i jakie daje to przyrosty, np
1. Jaki dolot zastosować i ile to może pomóc
2. Czy jakiś kolektor wydechowy kupny typu 4-2-1 albo z innego silnika podejdzie do d16z2 czy ten co on ma jest najlepszy?
3. Jak rozwiązać sprawę wydechu - wycięcie kata da jakiś przyrost mocy? jaką średnicę wydechu dobrać i jaki końcowy tłumik? (w rozsądnych pieniądzach oczywiście :P)
4. Jeszcze jakieś pomysły co można uczynić?
No i pytanie - ile on ma wałków? 1 czy 2? bo różne wersje czytałem i sam już niewiem.
Pozdro
Tanio - dolot CAI, kolektor ebay 4-2-1.
Z2 jest jednowalkowy:cool:
a wycięcie katalizatora raczej wpłynie pozytywnie na moc i osiągi czy wręcz odwrotnie?
548 postow masz Coke...
Ty je w Hydepark nabiles ? /OT
tak wplynie pozytywnie.
ziolek19990
21-01-11, 12:43
możesz zrobić mini me do tego kolektor 4-2-1 i wydech 2 cale , parówę , regulowane kółko i jakieś tam strojenie. :)
skolopendra
21-01-11, 18:50
tak wplynie pozytywnie.
ta wiedza zapewne z forum forda czy innego bmw?:rolleyes:
a wycięcie katalizatora raczej wpłynie pozytywnie na moc i osiągi czy wręcz odwrotnie?
dokładnie tak.zwłaszcza przy tak nieznacznych modach jw
żeby nie pakować się w koszty to pomysł jest taki:
zimny dolot ze stożkiem, wycięcie kata i środkowego tłumika, końcowy jakiś WM sport - werdykt - moc wzrośnie czy będzie gorzej?
możesz zrobić mini me do tego kolektor 4-2-1 i wydech 2 cale , parówę , regulowane kółko i jakieś tam strojenie. :)
Taa i wyjdzie 2x tyle co swap na z6.
Dolot najlepiej jakieś CAI bo short ram tylko ładnie buczy, psełdo doloty zimnego powietrza i tak niewiele dają jak naokoło ciągnie gorące powietrze, już lepiej do seryjnej puszki doprowadzić zimne powietrze.
Środkowego nie wycinaj, na koniec daj coś lepszego niż wm bo z tym gównem jeździć się nie da choćby jakiegoś mohra, przede wszystkim zainwestuj w kolektor 4-2-1, bo to bardzo dużo daje.
Zresztą jeśli nie masz pojęcia czy d16z2 ma jeden czy 2 wałki to lepiej nie bierz się za tuningi, bo czasem więcej można zepsuć niż poprawić:p
Co do modów z2 zapraszam na civic4g.pl tam jest multum informacji i pomodzonych z2.
psycholoog
22-01-11, 14:09
Taa i wyjdzie 2x tyle co swap na z6.
NIE wydaje mi sie. Glowica od z6 400 pln uszczelka 100 przerobienie seryjnego kompa obd0 150, 421 od z6 150 i tyle wiec chyba nie tyle samo co swap na z6. A pozatym z z2 wykrzesa wieksza moc niz z6, bo bloki troche róznia sie wysokoscia i na bloku od z2 wychodzi wieksza kompresja.
PZDR
Z6 podejdzie pod ten dół?
Słuchajcie, nie ma co ukrywać, że coś za coś. Osiągi za pieniądze. Jeśli chcesz szybko i tanio to wywal masę (kanapę, plastiki, fotele, utnij połowę deski rozdzielczej). Idąc dalej walnij tylne szyby z poliwęglanu, klapę z włókna itp itd.
Jeśli chcesz mocy, to najlepiej wsadzić większy silnik. Jeśli to Cię niekoniecznie interesuje to daj mu dobre doprowadzenie powietrza i odprowadzenie spalin. Nie musi być to CAI, polecam parówki (w parówce jest ta komora szersza, zawsze się tworzy delikatne podciśnienie, silnik lepiej oddycha - niekoniecznie to się przekłada bezpośrednio na moc, ale autko lepiej pracuje) - simota z filtrem to 350-400 zł (wpisz PARÓWA na allegro). Ewentualnie kup dobry stożek (np. Fujita) i zwykły dolot/rurę z kibla wyrwij.
Zabaw się w wydech. Ja właśnie niedługo będę robił u siebie. Powiem Ci, jak to wygląda w kosztach u mnie:
kolektor 4-2-1 - 300 zł
dwa tłumiki przelotowe na zamówienie - 350 zł
rura i kolanka z kwasu (do Coupe, czyli więcej materiału) - 250 zł
robocizna - 100 zł (opłata za drut, kanał, światło itp - po znajomości)
tarcze do cięcia stali na kątówkę, kamień do usuwania zadziorów itp - 50 zł.
Wychodzi lekko ponad tysiąc złotych (no ale robociznę mam za trzy/czwarte darmo), ale wiem, że mocy to mi doda (w pełni odprężony układ wylotowy).
Chcesz więcej - załóż ostrzejszy wałek, lub jeszcze coś wykombinuj. Ale radzę Ci zacząć od założenia dobrego stożka i zrobienia wydechu. Nie wiem jak to wygląda w Z2, ale może zmiana ssącego na taki od Z6 coś da (chyba że są takie same)
psycholoog
22-01-11, 16:42
w z6 jest ciut wiekszy ssacy wiec i to tez da jakis tam przyrost mocy
wypowiedzi ludzi na temat tego silnika gdzie nawet go nie widzieli doprowadziło mnie do walenia barana w ścianę
zrób wydech przelot , wal kibel rurę i doprowadź zimne powietrze i będzie git ja z tego silnika gdzie w serii miał 110 koniuf wydobyłem ->134 Km / 162,8 Nm
wiec nawet fajnie chodziło
NIE wydaje mi sie. Glowica od z6 400 pln uszczelka 100 przerobienie seryjnego kompa obd0 150, 421 od z6 150 i tyle wiec chyba nie tyle samo co swap na z6. A pozatym z z2 wykrzesa wieksza moc niz z6, bo bloki troche róznia sie wysokoscia i na bloku od z2 wychodzi wieksza kompresja.
PZDR
Można tylko po co? Poskładanie tego też kosztuje, doprężysz silnik to zaraz może paść dół, niesprawdzoną głowicę też ciężko ładować, tym bardziej przy niewielkich cenach z6. Poza tym pasowałby to wystroić jakoś, a to nie jest koszt 150zł. Poza tym nie jestem pewien, ale d16z2 ma chyba taki sam blok i tłoki jak z6. To nie d15, że na vtec'owej głowicy rośnie CR. Tak poza tym do niczego kompletny swap z6 nie jest potrzebny skrzynia, półośki i jeszcze kilka dupereli może zostać z z2.
Jakaś tam pomodzona z2, pierwszy lepszy przykład z allegro, bo nie chce mi się szukać na 4g:
http://allegro.pl/godna-uwagi-honda-civic-ed7-d16z2-140km-i1420323406.html
psycholoog
23-01-11, 19:37
i tu sie grubo mylisz z2 i z6 maja inne tłoki, korby i wysokosci bloków.
i tu sie grubo mylisz z2 i z6 maja inne tłoki, korby i wysokosci bloków.
Dlatego napisałem, że nie jestem pewien.
wypowiedzi ludzi na temat tego silnika gdzie nawet go nie widzieli doprowadziło mnie do walenia barana w ścianę
Ano! Sam miałem ED7 z Z2 i to jest zajefajny motor. Dół elastyczność i response bije na głowę seryjne Z6. Problem, że to stare i zajechane motory, ale mając zdrowy ostatnie co bym robił, to zastępował go Z6. Tak jak piszesz, można go wyciągnąć lepiej jak Z6 i w niczym nie przeszkadza, że się tak wysoko nie kręci.
http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=13&t=5204&st=0&sk=t&sd=a&start=48
Link do mojego starego autka. Silnik d16z2 na wydechu remusa kolektorze chińskim, dolocie na short ramie, i wałku od Grabowskiego który wsadzał i stroił Qowax. Samochód miał 146 koni (jeśli dobrze pamiętam) i latał bardzo szybko.
Wycinaj katalizator, kup kolektor z ebay'a, dołóż filtr stożkowy na short ramie i ciesz się moca w okolicach 135 koni jesli silnik jest jeszcze w miarę sensownym stanie :)
i tu sie grubo mylisz z2 i z6 maja inne tłoki, korby i wysokosci bloków.
Tłoki sa inne , a jestes napewno pewien ze wysokość bloku jest inna:) ?
Z2 to ten sam blok co Z6. Po prostu prawie to samo tylko bez VTECa. Co więcej można go bezpiecznie kręcić wyżej niż Z6 bo ma twardsze sprężynki zaworowe. Duża dostępność wałków z większymi wzniosami niż w Z6. Super silnik zarówno do mniejszych jak i większych modów.
Tak jak piszesz, można go wyciągnąć lepiej jak Z6
Nie wydaje mnie się. Teraz co drugie d16z6 ma ponad 150 KM, a jak narazie nie widziałem z2 z taką mocą. Moje z6 ma 165 KM, a raczej z głowicy non VTEC tyle nie ugrasz, no chyba że odpowiednio obrobisz głowicę i zainstalujesz wałek conajmniej stage 3.
A co do podniesienia mocy to jak koledzy wyżej pisali. Warto zadbać o dobry dolot, zadbać o wydech minimum 2" (wywalić kata i zastąpić komorowym i dać końcowy komorowy przelotowy, żeby ciszej było), do tego przepustnica z h22/h23. Warto byłoby coś podstroić i cieszyć się dość znacznym przyrostem.
Nie wydaje mnie się. Teraz co drugie d16z6 ma ponad 150 KM, a jak narazie nie widziałem z2 z taką mocą. Moje z6 ma 165 KM, a raczej z głowicy non VTEC tyle nie ugrasz, no chyba że odpowiednio obrobisz głowicę i zainstalujesz wałek conajmniej stage 3.
A co do podniesienia mocy to jak koledzy wyżej pisali. Warto zadbać o dobry dolot, zadbać o wydech minimum 2" (wywalić kata i zastąpić komorowym i dać końcowy komorowy przelotowy, żeby ciszej było), do tego przepustnica z h22/h23. Warto byłoby coś podstroić i cieszyć się dość znacznym przyrostem.
Chyba nie ma takiego czegoś jak tłumik komorowy przelotowy, albo jedno albo drugie. A jeśli jednak jest masz może jakieś foto jak takie coś wygląda od środka?
No niby sa polprzelotowe...
Chyba nie ma takiego czegoś jak tłumik komorowy przelotowy, albo jedno albo drugie.
Masz rację za szybko pisałem i miałem na myśli zeby wywalić kata i zastąpić przelotem (np. HiFlow Cat) i dać końcowy przelot lub komorowy, żeby ciszej było. Mój błąd.:p
te HiFlow to ja bym sobie odpuscil....Lepiej normalny przelot dac.
Lepiej normalny przelot dac
Będzie wtedy ciszej i nie będzie tego charakterystycznego charcholenia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.