Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic Aerodeck 2.0 TDI - warto sie w to pakowac?



szarmx
15-01-11, 15:31
Cześc.

Nie chce mi sie wierzyc, ale szukajka nie wywalila mi jakiegokolwiek postu dla tego silnika, dlatego zakladam ten temat. Jesli byl juzporuszony prosze o odnosnik do niego, jesli nie prosze o wypowiedzi ludzi majacych takie silniki w swoich civicach, majacych znajomych z takimi autami lub ludzi ktorzy slyszeli opinie na temat tego silnika.

Jak tylko sprzedam moje dotychczasowe auto planuje zakup civica aero, ale waham sie nad silnikami 1.4 i 2.0 tdi.
O 1.4 czytalem i slyszalem sporo pozytywnych opinii ale o 2.0 tdi malo.
Wujek GOOGLE powiedzial mi niewiele (tylko negatywne opinie) ale korzystajac z forum chcialbym poznac jak najwiecej opinii ludzi ktorzy mieli kontakt z tym silnikiem.

ukaszo
15-01-11, 16:41
Oj coś te Twoje szukanie jakieś nie ten teges było;)

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7534-SPALANIE-civic-98-2000-benz.-1.4-oraz-2.0-diesel&highlight=civic+diesel
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?25205-Diesel-czy-benzyna&highlight=civic+diesel
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?13162-Tdi-pare-pytan..-Swiatla-dzienne-montaz&highlight=civic+diesel
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?9263-Zamierzam-kupi%E6-honde-civi-aerodeck-tdi&highlight=civic+diesel

P.S. Silniki tdi to ma grupa VAG a nie Honda (w tym modelu diesel pochodził akurat od Rovera)

sworek
15-01-11, 17:21
Jeździłem Aero z tym silnikiem z bodaj 99 roku. Miałem negatywne odczucia co do tej jednostki. Diesel wiadomo ma zupełnie inną charakterystykę od benzynówek (szczególnie Hondy) ale tutaj pomimo przejechania dystansu 250 km nie mogłem tego silnika wyczuć. Dziwnie przebiegał moment rozwijanej mocy, dodatkowo odbiór dźwiękowy mocno nie przypadł mi do gustu (a jeździłem wieloma dieslami).

Nie wiem czy jest sens pakować się w rzadko spotykany w tym modelu silnik o raczej negatywnej opinii... Znajomy którego auto prowadziłem też nie jest zadowolony z napędu i nawet wizyta pod dystrybutorem nie poprawia mu humoru zbytnio.

Ja bym się decydował z tych dwóch na 1.4 a najlepiej 1.5 VTEC

Pozdrawiam

karas
15-01-11, 17:50
Ja bym się decydował z tych dwóch na 1.4 a najlepiej 1.5 VTEC
dokładnie szukaj eko vtec'a 1,5

Thomas80
15-01-11, 21:32
ja miałem przez rok d14 i wspominam bardzo fajnie, jak na 1.4 90KM (MB2) bardzo dynamicznie się jeździło, spalanie lato 7/100 zima 8-8,5/100.
w diesla w civicu bym się nie pchał, jak już to jakiegoś Niemca.

CJ Qumel
15-01-11, 21:54
ja swoim dieselkiem jeżdżę już 5 rok i jak narazie nie mam na co narzkać spalanie 6-7l co prawda szalu nie ma jeśli chodzi o dynamike ale jak dla mnie jest ok a jeśli chodzi o benzynke to zdecydowanie wybral bym 1.5 VTEC-E ( że nie wspomne o 1.8:cool:)

P.S. jeśli jeszcze chodzi o diesle to byly dwie wersje 86KM i 105KM zdecydowanie polecam 105KM ciszej pracuje silnik ciutke mniej pali i dużo lepiej z dynamiką

Poli77
19-01-11, 10:52
Moje odczucia po ponad 3 latach użytkowania Aero z dieslem (20T2N - 105KM) są mocno mieszane. Po pierwsze policz czy opłaca się kupować diesla (potencjalne naprawy, ubezpieczenie, itd.), czy rozsądną benzynkę.
U mnie średnie spalanie po przebiegu 60 tys. 6,8l/100km, co zaś do awaryjności silnika nie jest z nią źle - kopalnią wiedzy jest forum Roverki.pl i silnik SDI czyli seria L, ale ..... :
- zacytowane wcześniej posty warto przeglądnąć,
- w ASO Honda generalnie nie wiedzą o tym silniku nic,
- złącze diagnostyczne jest inne od Rovera i inne (typ kompa diagnostycznego) od "standardowych 5D",
- przy problemach nietypowych zostajesz z nimi prawie sam (przerabiałem - łącznie z pisemną polemiką z Honda Polska).
Z plusów jednak:
- jak zimą odpali to się sam ze śniegu otrząśnie,
- przy całkowicie sprawnym silniku i turbinie można wywołać przyjemny efekt lekkiego wciśnięcia w fotel przy przyśpieszaniu powyżej 2500 obrotów - proszę nie porównywać do VTI oczywiście ;-)
- na stacji nie rujnuje portfela,
- nie budzi zazdrości wśród sąsiadów,
- zmieści szafę 236 cm z Ikei do środka,
- ukoi uszy klekotem szybszego traktora,
- w razie potrzeby rozpędzi się do 180km/h,
- stabilnie prowadzi się nawet pod pełnym obciążeniem.

reXio
19-01-11, 11:09
Ja sie jedynie wypowiem z wlasnego, totalnie subiektywnego doswiadczenia ze swoja benzyna i kilkoma, napotkanymi dieslami w naszej budzie. Ten diesel w moim odczuciu to tragedia. Moim zdaniem sprawia wrazenie traktorowozu dla dusigrosza. Klekocze, stuka, wyje, buczy i pozostawia niemile wrazenie. Benzyna ladnie chodzi i moglbym smialo zaryzykowac stwierdzenie ze jest duzo bardziej zywotna.

Poli77
19-01-11, 11:47
Z jedym się zgodzę na pewno - benzynką jeździ się przyjemniej i ciszej - reszta to kwestia zimnej kalkulacji i skłonności do kompromisu. Diesel potrafi być dużo droższy od benzyny w eksploatacji (przykładowo regeneracja pompy w wtryskowej w tym modelu ok. 1.000 zł, dla porównania Almera 2.2 - nie dci - z pompą Bosch VP44 - ok. 4.500 zł), więc ten wybór trzeba dokładnie przemyśleć. Osobiście chętnie wróciłbym do Pb95, ale na razie jest ON i trochę to jeszcze potrwa. Niech kolega sobie oglądnie kilka iTD jak ma ochotę, przejedzie się i od nas uzyska w miarę obiektywne opinie - to auto nie jest złe, ale trzeba się na nie decydować świadomie.

Civ dohc
21-01-11, 20:40
- jak zimą odpali to się sam ze śniegu otrząśnie,

Ten tekst mnie rozbawił. Dobre :)

szarmx
24-01-11, 18:10
reasumujac

Jeśli ktoś kocha Hondę za to co ja, czyli za silnik, nigdy nie zdecyduje się na 2.0 TDI ;)