Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : VI g , demontaz uszczelki przedniej szyby



mizer
13-01-11, 20:56
Witam - w VIg szyba przednia jest klejona a uszczelka jest niby "dla wygladu".
niestety bede musial ja wyciagnac niedlugo na pare godzin i tu pytanie - czy jest jakis problem z wyjeciem jej ( biorac pod uwage ze podszybie demontuje )

Czy mozna moze wyciagnac tylko jej czesc - musze miec "gole" górne rogi tej szyby (
Pekniete kanaliki odplywowe dosc gleboko na rogach i chce to "testowo" zalepic klejem do szyb albo poxilina ale bez wyciagniecia tej uszczelki nie dam rady )

mayday-82
13-01-11, 21:40
jeśli się nie mylę to uszczelka jest jednorazowa a szyba wklejana :)

vengador
13-01-11, 22:01
to jest tak że uszczelka ma takie wycięcie w kształcie U w które wchodzi szyba. Przy pierwszym wycięciu drutem od razu to wytniesz też, więc poźniej trzeba łatać klejem po prostu, no i wtedy to ona jest naprawde dla ozdoby, aha no i jak gdzieś pożałujesz kleju to bedzie się niewidocznym strumyczkiem lało do środka, wiem co mówie bo od 2 lat mam kałuże pod nogami, ale z kąd się leje to nie wiem(w mrozy mam pancerną podłogę pod nogami) A szyby wycinać mi się nie chce, wklejali specjaliści w jakimś zakładzie od szyb, no ale cóż pożałowałem 300pln na uszczelkę to mam teraz batyskaf.

WhiteBoy
14-01-11, 18:10
A szyby wycinać mi się nie chce, wklejali specjaliści w jakimś zakładzie od szyb, no ale cóż pożałowałem 300pln na uszczelkę to mam teraz batyskaf.

Słabi specjaliści montowali ci tą szybę !!! Klej uszczelnia powierzchnie tylko trzeba zastosować podkład na karoserie( na rant ramy ) i podkład na rant szyby a uszczelka ma za zadanie wizualne aby to wszystko ładnie wyglądało i nie dostawał się brud , śnieg woda miedzy szybę a karoserie!!!
Słabi fachowcy powinni zaproponować ci uniwersalne uszczelki które sprzedaje się na metry .:(
Wiem bo codziennie montuje kilka sztuk

mizer
14-01-11, 21:04
Ej no bez jaj - ja mam ta sama uszczelke caly czas a mialem wywalana szybe 2 razy w niedlugim czasie i wszystko jest ok - nawet w manualu jest wpisane ze sie ja po prostu wyciaga a pozniej wycina klej - chcialem sie tylko dowiedziec czy w praktyce sa jakies wieksze problemy z tym albo czy ewentualnie mozna sprobowac wyciagnac same te rogi górne uszczelki bez potrzeby wywalania calej ale jak nikt tego nigdy nie robil to luz ( lol ) - dowiem sie jak ja bede ywciagal :D

vengador
14-01-11, 22:13
To chyba jakiegoś innego manuala masz albo ja mam inną uszczelkę, bo moja miała dodatkowy rant na szybe.
Aha czyli na blache przed montażem powinno się założyć na około uszczelkę a potem kleić szybe i dopiero do tego dokleić te oryginalną uszczelkę tak?? Aaaa to peda.... a ja już tak 2 lata jeżdże w nieświadomości. Pojade tam w wolnej chwili i powiem że mi cieknie i to oni to robili i niech poprawią, a że nie poprawią to ich przynajmniej wpienie.

mizer
17-01-11, 11:32
Nie, najpierw czyscisz powierzchnie, pozniej przyklejasz szybe i na to wszystko dopiero w VI gen nakladasz uszczelke - uszczelke w VIg jest bardziej ozdobna niz "funkcyjna" w Vg jest inaczej ale w VI g szyba siedzi i jest uszczelniana na kleju

Skoti
17-01-11, 11:48
Nie dawno jak byłem u Szklarza to on stwierdził że wszystkie szyby są wklejane. Przy czym dopowiedział że np w Hondach ten klej jest bardzo fajny ponieważ w odróżnieniu od innych marek to jest bardziej elastyczny

mizer
18-01-11, 12:01
Nie wszystkie sa wklejane, w starszych autach sa szyby tylko trzymane na uszczelce, co do kleju to jest akurat sciema bo klej jest taki jakiego akurat szklarz uzywa - nikt nie uzywa danej marki kleju dla danej marki samochodu - klej to klej

Skoti
18-01-11, 12:57
miałem na myśli oryginalny klej gdy szyba nie była wymieniana