Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tuleje tylnego wahacza poprzecznego



Ziomall
13-01-11, 11:50
Mam do wymiany tuleje metalowo gumowe w tylnym zawieszniu. Zaznaczyłem je na rysunku:
http://img651.imageshack.us/img651/5422/zawieszenie.jpg (http://img651.imageshack.us/i/zawieszenie.jpg/)

Oczywiście dodatkowo cukierki, czyli snandard. Mechanik powiedział mi żebym dostarczył mu też śruby bo te które są obecnie w zawieszeniu prawdopodobnie ulegną zerwaniu podczas odkręcania. Za jedną taką śrubę życzą sobie w sklepie 16zł. Czy wy też kupowaliście w sklepie/serwisie za taką kasę czy wystarczy wstawić śrube klasy np. 8.8 ze zwykłym gwintem i będzie ok? Może ktoś jest swieżo po wymianie i pamięta czy te śruby mają gwint zwykły czy drobnozwojny? Nie widzi mi się płacić za śruby drugie tyle co za tuleje.

wojti
16-01-11, 02:53
jeszcze ich nie odkręcił a już każe kupować... a co jeśli pójdą bez problemu? Tyle razy je odkręcałem i nigdy się nie urwały, nie jestem na 100% pewien ale z tego co mi się kojarzy tam jest zwykły gwint nie drobnozwój, jeśli się myle to niehc mnie ktos poprawi.

Ziomall
19-01-11, 07:14
Też jestem tego zdania, dlatego nie kupiłem śrub. Zaopatrzyłem się w normalne śruby (PN-82101) M10 i M12 ze zwykłym gwintem o podobnych długościach. Jak będę po wymianie ( niestety dopiero na początku lutego) to napiszę jak poszło.

Jarosław
28-03-11, 00:54
Panowie, a macie może numery oryginałów tych tulei? Tych zaznaczonych na czerwono ale także pozostałych w tylnym zawieszeniu oprócz dużych cukierków.

wojti
28-03-11, 08:26
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14773,14776,14777,14779,14789,14 792,14796,14799,14803,14805&npl=17ST301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900 na tej stronie masz te tuleje a obok ich numery oem. Z ciekawostek wspomnę ze pojawily sie juz tulejki wzmacniane zamienniki tak jak jest to w tulejach oem. TedGum je zrobił. Właśnie dziś je będę nabijał. Pewnie nie wytrzymaja tyle co oem ale na pewno przezyja dluzej niz te zamienniki bez wzmocnienia

lukwycz
28-03-11, 12:56
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14773,14776,14777,14779,14789,14 792,14796,14799,14803,14805&npl=17ST301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900 na tej stronie masz te tuleje a obok ich numery oem. Z ciekawostek wspomnę ze pojawily sie juz tulejki wzmacniane zamienniki tak jak jest to w tulejach oem. TedGum je zrobił. Właśnie dziś je będę nabijał. Pewnie nie wytrzymaja tyle co oem ale na pewno przezyja dluzej niz te zamienniki bez wzmocnienia

A na czym polega ich wzmocnienie? Chodzi tylko o lepszy materiał?

Co do śrub, to wolałbym już ze szrotu wzmacniane niż jakieś 8.8. Ostatnio musiałem uciąć śrubę mocującą tylny amortyzator i diaksem naprawdę długo to szło.

Djadi
28-03-11, 13:50
Powiem tak rozkręcałem już tył z 3 razy i nic z tymi śrubami sie nie dzieje, ja zabierałem się za to w ten sposób kupiłem WD-40 wlazłem do kanału dobrze spryskałem każdą śrubę i nakrętkę a następnego dnia zabierałem się za odkręcanie nie było najmniejszego problemu :) Jeśli chodzi natomiast o tuleje, polecam wam poliuretanowe bikopur mam już cały zawias na tych tulejkach i jestem mega zadowolony :cool:

murgrabia
28-03-11, 21:08
Witam jestem świeżo po wymianie tych oto "cukierków" i powiem , że ta śruba co był przymocowany amortyzator bo zapiekła się w tulei i musiałem ciąć mimo to, że psiukałem WD przez tydzień codziennie, dokupiłem na szrocie hondy w mojej okolicy ale jeśli chcesz kupić w sklepie ze śrubami to musisz pamiętać , że środkowa mocująca amortyzator ma długość 70 mm z czego gwintu ma 30 mm a reszta jest niegwintowana by ciasno wchodziła w tuleje gumowo-metalową a te śruby na końcach są 50 mm bez gwintu i 30 z gwintem
Tuleje skrajne są takie same a środkowa troszki mniejsza i węższa ja jak się dowiadywałem o tuleje to mi w sklepach mówili, że lepiej mieć na wzór stara lub zdjąć wymiary bo jest wiele podobnych i można kupić nie taka co się sprawdziło . W sklepie z tuleja w ręce sprzedawca miał spore problemy ze znalezieniem odpowiedniej POZDRAWIAM
(http://img34.imageshack.us/i/dsc01006r.jpg/)

(http://img192.imageshack.us/i/dsc01007f.jpg/)

wojti
28-03-11, 22:52
A na czym polega ich wzmocnienie? Chodzi tylko o lepszy materiał?

Co do śrub, to wolałbym już ze szrotu wzmacniane niż jakieś 8.8. Ostatnio musiałem uciąć śrubę mocującą tylny amortyzator i diaksem naprawdę długo to szło.

wzmocnienie tulejki to jest taki metal zatopiony w środek w samiutka gumę http://czesci.amauto.pl/fotos/wahacze4_civic.jpg tutaj na tej fotce widać owe tulejki. Teraz pojawiły się zamienniki również wzmacniane. Dziś sobie wcisnąłem na prasie i narazie cichutko ładnie elegancko się jeździ, zapłaciłem 110 zł za komplet a nie 400 jak kosztuje komplet oem, wiadomo że to nie to samo ale daje rade i na pewno ze 3 4 lata pojeździ się na tym :)) Śruby mimo wszystko również wolałbym ze szrotu. Jutro zmierze Ci swoje i dam tutaj linka jakie pasują. Ewentualnie jeszcze wrzuce numery tych zamienników z intercarsu tych wzmocnionych.