Zobacz pełną wersję : Swap b16a2 do EJ9 porady i sugestje
Witam! mam następujący problem, Czekam na wasze opinie i odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czy swap ogólnie jest bezpieczny i czy wszystko później przechodzi bez problemów na przeglądzie?
2. Posiadam civic EJ9 poliftowego który ma 1.4 d14z2 fabrycznie i mam seryjne zawieszenie i sprężyny i układ hamulcowy. czy 160km da rade w tej budzie i wszystko będzie oki?
3. Opłacalność takiej przekładki w tej wersji nadwozia?
4. Czy poswapie nie ma problemów z elektroniką i mechaniką?
Mam mentlik w głowie i nie wiem co zrobić jedni odradzają bo mówią żę to poważna ingerencja mechaniczna inni że spoko ale zawsze jest jakieś ale... Proszę o opinie tych co przymierzają się do swapa i tych co już go zrobili. Pozdrawiam :)
Ci co mówią, że nie warto bo to poważna ingerencja mechaniczna to za przeproszeniem gówno wiedzą, nie znają się. Jak się dobrze zrobi to można i silniki z tupolewa przeszczepić do auta i będzie bezpiecznie...
Chyba nie po to sie robi takie operacje, żeby mieć problemy. Wiadomo, że jak ktos ogarnięty to dobrze włoży to będziesz sie cieszył z auta a będzie tak samo "awaryjne" jak seryjne auto. To tylko b16a2 które i tak były w takiej budzie a nie silnik z s2000 czy nsx'a.
Nie będziesz miał z niczym problemów, inwestycja pod względem opłacalności nie jest dobra ale kto robi swapa by mu sie to OPŁACAŁO? nikt, bo na tym sie nie da zarobić.
WSZYSTKO BEDZIE SUPER jak ktoś Ci to dobrze zrobi i nie będzie żadnego druciarstwa. No i oczywiście jak dorwiesz zdrowy silnik
Kwestia ceny i oplacalnosci zalezy od indywidualnego przypadku. Moim zdaniem lepsza opcja jest B18C4 bo dostajemy wiecej za mniej (albo za tyle samo). Tak czy tak tuning nigdy nie jest inwestycja o stopie zwrotu...raczej o roznych stopach straty :)
Sam swap do budy EJ9 nie jest niczym trudnym ani niezwyklym.
a jak z legalizacją takiego silnika w urzędzie komunikacyjnym? jakie są wymogi i potrzeby żeby to zrobić?
bodajże ten silnik ma 160 km więc swap jest bezpieczny jeżeli się boisz to też przeszczep sobie Heble od Vti mam na myśli 4x tarcza przód 282mm a tył 262mm
Jeśli skupimy się na kosztach i wysiłku jaki trzeba włożyć by uzyskać te 160 czy w przypadku c4 169km to dużo lepszymi tańszym wyjściem jest swap.
Masz wtedy jakieś pole do popisu,wydech,dolot,strojenie itd.za rozsądne pieniądze a co do legalizacji to robisz przegląd i w zasadzie powinieneś mieć dowód zakupu na ten motor.
Jak już to zrobią to walisz do urzędu gdzie składasz wniosek nie pamiętam dokładnie jaki ale tak to się załatwia.
Generalnie policja się nie czepia ale ubezpieczyciel w razie jakieś kolizji w skrajnych wypadkach może odmówić wypłaty odszkodowania z porodu nie spełnienia warunków tech zaw.w umowie.
Powiem Ci że miałem sam to zrobić ale się w końcu rozmyśliłem i już półtora roku śmigam z c4 pod maską ej9 i gość który na przeglądzie spisywał nr.nadwozia nawet się nie zorientował że ma dwa wałki przed oczami:)
Tak czy inaczej szykuj 8tyś i bierz B18C4 bo warto.
wsadzaj b16a2 , ja bym nie szedł w c4.. b16 to b16. . nie jedna c4 dostała w dupe . . ;) ja robiłem swap w tgr u Tigera i już ponad rok latam bez problemu . . polecam go.
pzdr..;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.