Zobacz pełną wersję : Dolot jaki najlepszy do d14z2
Witam . Proszę o linki stron z dolotem dedykowanym do silnika d14z2 jaki byłby najlepszy? może też być parówa ale dedykowana również. Pionowa przepustnica proszę o pomoc. Z góry dziękuje Pozdrawiam
Nie ma znaczenia czy dasz drogi KN czy AEM za 600pln czy kupisz 2 zlaczki elastyczne i kawalek 70cm kwasowki fi 60(100pln)
WG.mnie parowa na seryjnym ssacym to nieporozumienie ale to moje zdanie-tego powietrza jest za duzo jak na ten malutki kolektor:o
na samym dolocie odczujesz tylko spadek i mula sinika na dole.przynajmniej bedzie buczec:p gora sie poprawi nieznacznie...
Czyli najlepiej z dolotem nic nie kombinować i zostawić seryjną puszkę?
Jak nie masz planow zmienaic wydechu to ja bym zostawil ew wywal rezonator.
Mozesz dac sobie stozek +rurke tak jak pisalem wyzej wyjdzie taniej ale wtedy wypada doprowac sobie powietrze z zewnatrz i jaks oslone na storzek.
wywal wydech załóż kolektor 4-2-1 do tego reszta na 2 cale i git majonez jak cos to wal na pw wecej ci napisze
Karot nie pisz głupot jak nie masz pojęcia o czym piszesz.
Moje D14A4 czyli to samo co D14Z2 po samym dolocie, kolanko 90' + 70cm kwasówki fi:70mm + stożek K&N.
http://img89.imageshack.us/img89/3841/obrazii9.th.jpg (http://img89.imageshack.us/my.php?image=obrazii9.jpg)
Wszystko pieknie ale wykres serii to miales dziwny co najmniej...
a może ktoś mi przełśe jakiś link gdzie bym kupił dolot do mojego auta? allegro najlepiej pod pionową przepustnice d14z2
Moje D14A4 czyli to samo co D14Z2
Brawo....
Miedzy tymi silnikami jest jedna wg mnie dosc znaczaca roznica:o
Karot nie pisz głupot jak nie masz pojęcia o czym piszesz.
Aw....przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem....Pomaga:rolleyes:
Człowieku o czym Ty piszesz ?
W kwestii dolotu czy to D14A4 czy D14Z2 są identyczne, oba mają takie same kolektory z pionową przepustnica.
Jak niby wg Ciebie ma wywalić rezonator, który nie jest pod zderzakiem tylko w komorze silnika za prawą lampą ? Co dalej zrobić z rurą idącą od rezonatora do puszki filtra powietrza na przepustnicy ? Pewnie ma sobie ją zostawić luzem niech tłucze w spód maski :D
O tym, że piszesz bzdury chodziło mi o to, że klepiesz, że pogorszy się po dolocie dół i tylko nieznacznie polepszy się góra. Jak widać po moim wykresie dół się wcale nie pogorszył tylko bardzo delikatnie polepszył a nieznaczne pogorszenie środka po samym dolocie jest absolutnie do przeżycia dla tej "minimalnej" poprawy 9KM i sporo większej ilości momentu na górze :D
Klepanie o parówie w Twoim wydanie jest dla mnie równie śmieszne co klepanie o minimalnych przyrostach po samym dolocie, jak niby chcesz założyć bez żadnych dodatkowych udziwnień na pionową przepustnicę coś co jest dedykowane do poziomej ? :)
Wszystko pieknie ale wykres serii to miales dziwny co najmniej...
Jasne, że dziwny ale to pewnie dlatego, że wyszła idealna seria :) buehehehehe
http://img240.imageshack.us/img240/5836/obraz007zs5.th.jpg (http://img240.imageshack.us/my.php?image=obraz007zs5.jpg)
Co w tym wykresie całkowicie seryjnego auta widzisz dziwnego ?
nie wiem jak uwas w 1.4 ale u sibie w z6 dzisiaj założyłem parówę oryginalną passworda . Jesli chodzi o odczucia to moim zdaniem rewelacyjna poprawa na dole, ale to mogła być auto sugestia. A co faktów to zaeczęło mi się koło odkrecać mimo że całe 2 tygodnie po zmianie kół na seryjnym dolocie jeżdziłem bez pierścienia i nie było żadnego problemu to dzisiaj po założeniu parówy nie było c**** musiałem przekładać pierścien z tylniego koła . Kręciłem tak jak przez całe 2 tygtylko do koło 5,5 tys takeże nie korzystałem z pełenj mocy i moentu ledwo co korzystalem z vtec'a
Ciezko mi to logicznie wytłumaczyć
ale jedyny sensowny to że dostał sporo momentu na dole
Chetnie obadał bym to na hamowni ale juz widziałem u jaiegoś kolegi dosyć spora poprawe momentu od samego dołu
Co w tym wykresie całkowicie seryjnego auta widzisz dziwnego ?
Moc maks jest dziwnie nisko...ksztalt jest taki jakby to byl zdlawiony niemiec...powinna byc gdzies w granicach 6100-6300. Pewnie wtedy byloby tez jej ciut wiecej i dodanie dolotu nie daloby az takiego wzrostu.
A ja nadal uważam, że nie ma to żadnego znaczenia.
90KM @ 6300rpm / 124Nm @ 4500rpm
To, że moc max jest przy 56xx nie zmienia absolutnie faktu, że przy 6100-6300 jest nadal w okolicach 90KM a moment max jest osiągany przy obrotach jakich powinien. Nie wygląda na zdławionego niemca tylko na zdrową serię.
Wykres tego również całkowicie seryjnego A4 uważasz za dziwny i zdławiony ? bo jest identyczny jak mój ? :) Gdybyś nie zauważył pisząc identyczny jak mój miałem na myśli przebieg krzywych i to, że moc i moment na najwyższych obrotach spadają w identyczny sposób.
http://hamownia.com/foto/gal1_48
Widać ciężko jest przyjąć do wiadomości coś napisanego z podaniem konkretnych przykładów jakimi w tym przypadku są wykresy z jednej i tej samej hamowni, nie firmy krzak i trzeba wymyślać dalej :)
Może w takim razie masz wykres wg Ciebie seryjnego niezdławionego D14 :)
Ten akurat ma seryjny przebieg. Identyczny bynajmniej nie jest ale ok. Nie bede sie przeciez klocil.
Weź mnie proszę nie osłabiaj, na prawdę masz takie problemy ze wzrokiem, że nie widzisz, że przebieg momentu na obu wykresach jest identyczny praktycznie co do Nm.
Przebieg mocy zaś różni się tylko między 5500-6200 bo u mnie osiąga moc troszeczkę wcześniej a dalej spadają tak samo.
Już bardziej łopatologicznie się nie da wyjaśnić więc chyba nie mam wyboru tylko oczywiście się z Tobą zgadzam, drugi wykres jest ok jak na seryjne D14A4 a mój to zdławiony niemiec kupiony w PL w salonie w Łodzi buehehe
Bo przecież nie mam innego wyboru gdyż wszystkie wykresy z tej samej hamowni są niczym w porównaniu z wydaje mi się czy wg mnie i teoriami, że mocy byłoby więcej gdyby był normalny przebieg :D
Już bardziej łopatologicznie się nie da wyjaśnić więc chyba nie mam wyboru tylko oczywiście się z Tobą zgadzam, drugi wykres jest ok jak na seryjne D14A4 a mój to zdławiony niemiec kupiony w PL w salonie w Łodzi buehehe
A czytac ze zrozumieniem potrafimy - napisalem, ze PRZEBIEG w pierwszym wykresie jest troche jak zdlawiony niemiec. PRZEBIEG, nie wartosci. Te sa w porzadku, a nawet troche wysokie. Cudnie, ze wszystko zawsze musisz wiedziec lepiej.
Więc staram Ci się uświadomić, że PRZEBIEG nie wygląda jak zdławiony niemiec tylko jak normalna seria A4 na podstawie porównania wykresu z kolejnym A4 na tej samej hamowni.
Dlaczego u mnie moc osiągnęło przy 5600 i dalej trzyma ją do 6200 zapytaj mojego silnika i nie gadaj bzdur o jakiś wyglądach jak zdławiony niemiec. Dobrze chyba wiesz, że żaden silnik nie jest identyczny. Może miałem paliwo lepszej jakości, może czystszy filtr powietrza i paliwa, może jeszcze milion innych rzeczy miało na to wpływ.
To był wykres serii i Twoje gdybania, że gdyby nie wyglądał jak zdławiony niemiec to by miał więcej mocy i dolot tyle by nie dał nic tu nie zmieni.
W sposób przedstawiony na wykresach dolot wpłynął na moje D14 i to jest dla mnie wiążące a nie gdybanie, że wykres dziwny itd. Jasne, że dziwny do robiony za każdym razem na tej samej Maha :D
Cudnie, że zawsze znajdą się ludzie, którzy konkretne przykłady starają się obalić swoimi teoriami niepopartymi żadnymi konkretami.
Niczego nie probuje obalic. Zauwazylem cos troszke dziwnego i napisalem o tym. Tyle.
Ale kolega zawsze sie musi nawymadrzac...;)
Dobrze wiec...jako zapewne starszy zakoncze ta przepychanke - masz racje, ja sie myle, wystarczy:cool:
Widzę nadal nie potrafisz podeprzeć swoich teorii żadnym konkretnym przykładem :)
koniec tematu, każdy zinterpretuje jak będzie chciał.
Pozdro
Nie mam D14 od miliona lat, ciezko mi tu podeprzec przykladem.
Ty masz i modyfikujesz. Wiec wiesz lepiej i ok.
Człowieku o czym Ty piszesz ?
W kwestii dolotu czy to D14A4 czy D14Z2 są identyczne, oba mają takie same kolektory z pionową przepustnica.
aaaaaaaa.....
Ogarnij sie prosze....Pisales o silnikach nie dolotach...
Jak pisal Kras masz duzy problem z czytaniem ze zrozumieniem.
Z2 nie jest i nie bedzie tym samym co A4 mysl mysl dlaczego skoro negujesz czyjes zdanie....
Albo okresl sobie "czyli to samo ":cool:
parowa+ssak Z6 TAK
Parowa+seryjny kolektor o jakim mowa NIE ^^
a dlaczego?No to chyba wiesz co sie dzieje jak silnik ma za duzo powietrza.
Czytamy ze zrozumieniem...
Nie potrzebnie hejtujesz...to jest forum ogolnodostepne.
Koniec OT.
Widocznie Twoje D14 jest nadzwyczajne <bag>przeciez " prawie " to EK4:rolleyes: haha:D:D
Tak masz racje.Tak wiesz wszystko lepiej,nie przepraszam wiesz najlepiej.
Buzka:o
aaaaaaaa.....
Ogarnij sie prosze....Pisales o silnikach nie dolotach...
Jak pisal Kras masz duzy problem z czytaniem ze zrozumieniem.
Z2 nie jest i nie bedzie tym samym co A4 mysl mysl dlaczego skoro negujesz czyjes zdanie....
Albo okresl sobie "czyli to samo ":cool:
parowa+ssak Z6 TAK
Parowa+seryjny kolektor o jakim mowa NIE ^^
a dlaczego?No to chyba wiesz co sie dzieje jak silnik ma za duzo powietrza.
Czytamy ze zrozumieniem...
Nie potrzebnie hejtujesz...to jest forum ogolnodostepne.
Koniec OT.
Widocznie Twoje D14 jest nadzwyczajne <bag>przeciez " prawie " to EK4:rolleyes: haha:D:D
Tak masz racje.Tak wiesz wszystko lepiej,nie przepraszam wiesz najlepiej.
Buzka:o
Widocznie nadal nie masz pojęcia o czym piszesz.
To, że Z2 ma drugą sondę plus czujnik położenia wału i inny komputer + mpfi nie ma żadnego wpływu na kwestie układu ssącego, który jest taki sam jak w A4.
Czyli wg Ciebie jakby dodrutować parówę do ssaka z A4/Z2 będzie za dużo powietrza a jak założysz do tego D14 ssaka Z6 + parówę to już będzie ok ? Proszę Cię nie bądź śmieszny.
Odnośnie "prawie EK4" to jakbyś zerknął chociaż na pierwszą stronę tematu i pomyślał to byś zrozumiał o co chodzi z tym "prawie" jak widać za trudne to jest nawet, jak już pisałem wcześniej Krasowi widzę, że Ty również masz problem z podparciem się konkretami w swoich ciekawych teoriach więc dalszą dyskusję uważam, za zbędną.
Nie wiem wszystkiego najlepiej, aczkolwiek w tym konkretnym przypadku podałem jasne i klarowne przykłady, które nijak mają się do Twoich cudownych teorii, których w żaden sposób nie potrafisz udowodnić.
Uprzedzając Twoją kolejną zaczepkę, wiem jaki jest AFR w D14 na założonym ssaku Z6 i dolocie innym niż seryjny i nie jest on poprawny jak to śmiesz sugerować wyżej cyt: "parowa+ssak Z6 TAK "
Witam wszystkich.
Wczytalem sie w wasza burzliwa dyskusje i chcialbym dorzucic swoje 2 grosze. Na forum jestem zarejestrowany od niedawna i nie mialem jeszcze okazji brac udzialu w dyskusjach.
Jestem posiadaczem EJ9 w sedanie z silniczkiem d14z2 i wlasnie jakis tydzien temu zalozylem dolot ze stozkiem w nadkolu. Nie bylem na hamowni zeby zrobic testy ale odczucie jest na "plus". Przed zalozeniem dolotu dolny zakres obrotów byl mulowaty "Hania" nie chciala ciagnac. Teraz jest "deczko" ale odczuwalnie lepiej. Czuc ze auto chce wyrwac sie troszke szybciej do przodu i to robi. Juz nie dostaje zadyszki i mula w momencie "dodania wiekszej ilosci gazu". Takie sa moje spostrzezenia... Nie jestem mechanikiem i bardzo zorientowany w sprawach technicznych ale chcialem cos w tym temacie ruszyc...
Oczywiscie mam w planach zalozenie kolektora 4-2-1 i pelnego przelotu ale wszystko w swoim czasie. Na razie jest dolot i koncowy WM Sport...
Pozdro 4 all
Jak zwykle odgrzeję kotleta, bo raczej bez sensu zakładać nowy temat :)
Jak przy zakładaniu dolotu w d14z2 radzicie sobie z czujnikiem z puszki filtra ?
Macie może jakieś foto gdzie,jak to wpinacie ? :) lub może macie inny sposób ?
Czy z doświadczenia jakiej długości macie rurę która idzie od kolanka z przepustnicy za reflektor ? Prosił bym też o info czy macie kolanko 90 stopni czy proste i zagiętą rurę ?
A jak by były fotki to mistrzunio by było :)
Z tego co parzyłem to na allegro są dedykowane do tego silnika ale rura ma z zagięcie około 48 cm, więc sądzę że chyba trochę za krótko, jak sądzicie ?
MarianoItaliano
13-05-13, 13:55
U mnie jest to tak: rura kwasówka o średnicy 3 cali, wywiercony otwór pod czujnik temp. zasysanego powietrza od spodu rury jak najbliżej filtra się da. Kolanko nie ma 90 stopni, tylko 45. Coś takiego:
http://imageshack.us/a/img826/1465/tn20130418175357.jpg
Kolanko nie ma 90 stopni, tylko 45.
Tylko u Ciebie jest inna przepustnica pozioma :) u mnie pionowa i to zmienia postać rzeczy. Ale widzę że rura jest dłuższa niż te co na allegro i chyba właśnie zrobię dłuższą rurę :)
MarianoItaliano
13-05-13, 19:37
U mnie rura sięga prawie same lampy ;) A nie lepiej zmienić też ssaka przy okazji nowego dolotu? Te seryjne kolektory z D14, to porażka.
Zmien kolektor na d15b7 a dolot załóż seryjny od np d16 lub d15stki. Budżetowe i dobre rozwiązanie :)
Jest w giełdzie za 180zeta ssacy i dolot do d16z6
Tapatalk
A nie lepiej zmienić też ssaka przy okazji nowego dolotu? Te seryjne kolektory z D14, to porażka.
Myślałem o tym, ale zależy mi na takim spalaniu paliwa jak jest :)
Zmien kolektor na d15b7
Nie mam w sumie za bardzo miejsca aby to zrobić, a auto potrzebuje na codzień do pracy,więc przestoje odpadają całkowicie :(
Więc stwierdziłem aby zostawić tą przepustnicę która jest obecnie, bo wiem że jes ok, żadnych problemów itp.
Gdzieś ktoś kiedyś pisał, że seryjny kolektor z D14Z2 ma taką samą średnicę kanałów jak ten z B7. Ile w tym prawdy nie wiem, natomiast dałbym sobie spokój ze zmianami dolotu jeśli nie chcesz pójść w większe mody, bo pewnie jedyne co się zmieni to fakt, że będzie głośniej
natomiast dałbym sobie spokój ze zmianami dolotu jeśli nie chcesz pójść w większe mody, bo pewnie jedyne co się zmieni to fakt, że będzie głośniej
Na chwilę obecną napewno, wleci 4-2-1 + przelot i na końcu też coś przelotowego, koło zamachowe liczę na 4,5 kg i przy okazji sprzęgło wymienię :) I reszta zostanie seryjna jak narazie,chyba że wpadnie jakaś gotówka :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.