Zobacz pełną wersję : Bardzo dziwna sprawa z aku
djhubertusss
11-01-11, 18:26
Witam drogich kolegów. Dziś spotkała mnie nie miła niespodzianka. od września jestem posiadaczem mb3 z 2000r. jestem jego pierwszym właścicielem w kraju. do dziś sprawował się bez zarzutu. Nawet w temperatury -25stopni odpalał za pierwszym razem. Dziś rano jadąc do pracy odpalił normalnie. Wychodząc z pracy popołudniu słychać było że już ciężej ale za pierwszym razem. gdy wróciłem do domu po przebyciu trasy 30km i postoju 30min pod domem odpaliłem już ledwo. Pojechałem 5km do sklepu i chcąc go odpalić zonk:( Kontrolki gasną i słychąć cykanie przekaźników. Co jest grane? proszę o pomoc
Aku wymieniales kiedyś? Sądzę, że pada. Nie zostawiasz czegoś wlaczonego w aucie?
djhubertusss
11-01-11, 18:47
Aku nie wymieniałem bo mam go od września. wcześniej miałem eg4 i też sprowadzone i przez 3lata z aku nic nie było a też przyjechało z niemiec z autem. kolega twierdzi że to wina klem bo przy próbie odpalania podobno iskrzą. Czy to możliwe?
Może wystarczy przeczyścić klemy
djhubertusss
11-01-11, 19:06
klemy wyczyszczone w listopadzie i posmarowane pastą miedzianą
Nieraz potrafi nagle oberwać się cela w aku. Wtedy już tylko nowy. Może masz to u siebie ?
djhubertusss
11-01-11, 19:46
U mnie wyglądają na całe i trzymają się solidnie na tych kablach. więc nie mam już pomysłu
Właśnie ładuje aku. Pod 1,2,4,5,6 korkiem elektrolit bulgocze jak to przy ładowaniu a w 3 celi cisza? co to może znaczyć? koniec aku?
SPUTNIK1957
11-01-11, 20:42
Właśnie ładuje aku. Pod 1,2,4,5,6 korkiem elektrolit bulgocze jak to przy ładowaniu a w 3 celi cisza? co to może znaczyć? koniec aku?
Jak najbardziej, wyglada na padnięcie celi, po skonczeniu ładowania zmierz napiecie akum, po skonczeniu tzn z pare godzin najlepiej, jesli napiecie niebedzie co najmniej te 12,1 V to poprostu masz padnietą tą celę.
djhubertusss
11-01-11, 20:57
ok sprawdzę to i dzięki za porady
SPUTNIK1957
11-01-11, 21:34
Te 12,1V to i tak troche nisko, po zaprzestaniu ładowania (klika godzin) w miare dobry akumulator powinien trzymać te około 12,5V.
jak mozesz to sprawdz jeszcze jakie masz ładowanie aku. moze alternator nie domaga, ale to tylko sugestia z mojej strony.
pozdro
skolopendra
12-01-11, 09:56
twierdzi że to wina klem bo przy próbie odpalania podobno iskrzą.
nie ma prawa nic iskrzyć ,radzę posprawdzać i to zrobić
djhubertusss
12-01-11, 17:15
Dziś zamówiłem centr plus za 220zł jutro sprawdzę ładowanie ale myślę że jest ok bo żarówki się nie palą choć miałem przed wigilią wymienianą tylnią lewą postojówkę a w zeszłym tygodniu lewą przednią od mijania, ale jutro sprawdzę napięcie ładowania
djhubertusss
13-01-11, 17:28
dziś zamontowałem nową centre plus i zmierzyłem napięcie na zaciskach Na biegu jałowym na ssaniu wynosi 14,70V a przy włączonych światłach dmuchawie na max radiu i ogrzewaniu tylniej szyby wynosi 14,24V. To są prawidłowe wyniki?
tak prawidłowe masz wynniki :)
djhubertusss
13-01-11, 18:59
ok dzięki i pozdrawiam. kamień spadł mi z serca
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.