Zobacz pełną wersję : co jest skrzywone zwrotnica, wahacz górny czy może cos innego (foto) ?
Jak w temacie przedstawiam zdjecia co według was moze byc skrzywione zwrotnica czy wahacz górny. Jak widac zwrotnica po podniesieniu samochodu dotyka sprezyny. Z drugiej strony auta miedzy zwrotnica a sprezyną jest3 cm przerwy. Stało sie to po uderzeniu bokiem w koła w kraweznik.
zwrotnica
http://images37.fotosik.pl/497/c568c30535d7b939med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images39.fotosik.pl/518/5be0dac5982b390amed.jpg (http://www.fotosik.pl)
wahacz
http://images45.fotosik.pl/524/6cb7132281e61b86med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images38.fotosik.pl/516/dc59a2d9461f24c2med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images43.fotosik.pl/523/2f5dcb483f832de1med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Jak auto stoi na kołach to widać inny kąt pochylenia na tym kole ?
chudypiter
11-01-11, 22:51
Najsłabszym elementem jest chyba sworzeń górny. Nie widać może jego skrzywienia przez gumowy płaszcz.
ciężko wróżyć, ale zwrotnica przy takim rodzaju uderzenia poszłaby najprędzej, co z resztą miałem okazję doświadczyć już kiedyś
a może dało by się zamienić stronami zwrotnice ?! Bez przykręcania końcówek i półosi tylko na same sworznie je złapać.
Na podniesionym też widać te uszkodzenia ?
zwrotnica cos blisko sprezyny jest.
wydaje mi sie ze najszybciej to skrzywiony moze byc wahacz/wahacze dolne badz ich mocowanie przesunelo sie delikatnie.
masywność wahacza i sposób jego mocownia, podsuwa mysl że jednak najtrudniej byłoby go skrzywić. Zwrotnica jest pierwsza na drodze przy uderzeniu bocznym felgi.
Zgialem zresztą sam tak wlaśnie zwrotnice.
do warsztatu gdzie pracuje jak tylko zima sie zaczyna od razu przyjezdzaja z pokrzywionymi wahaczami i tymbardziej mocowaniami. zeby skrzywic zwrotnice to trzeba by uderzyc srodkiem kola ewentualnie gora a nie dolem o kraweznik. chyba ze zwrotnica byla juz wczesniej uszkodzona. najslabszym ogniwem sa koncowki a pozniej mocowanie wahacza do budy czy badz sanek.
zeby skrzywic zwrotnice to trzeba by uderzyc srodkiem kola ewentualnie gora a nie dolem o kraweznik. chyba ze zwrotnica byla juz wczesniej uszkodzona.
dokładnie, niema opcji żeby zgiąć zwrotnice przy uderzeniu bocznym o krawężnik a koło się nie zawineło pod spód :D
wlasnie spojrz czy kat na kole jest ok bo byc moze widac golym okiem inne pochylanie oka wzgledem auta
dokładnie, niema opcji żeby zgiąć zwrotnice przy uderzeniu bocznym o krawężnik a koło się nie zawineło pod spód :D
...powiedział teoretyk, nie podpierając tego żadna wiedza fachowa, albo przykładem :rolleyes:
bo byc moze widac golym okiem inne pochylanie oka wzgledem auta
oko mam wporzadku nie jest krzywe :) jutro odepne zwrotnice to zobacze i napisze co bylo nie ok pozdr!
to nie ja pisalem !! :) (zły cytat)
ciężko wróżyć, najlepiej rozebrac i mierzyć, mając jako odnośnik analogicznie druga stronę
Chyba że się ma zamienne elementy i jest do czego przyrównac
...powiedział teoretyk, nie podpierając tego żadna wiedza fachowa, albo przykładem :rolleyes:
mam się chwalić i wyliczać "ile felg skasowałem" ?? nie czaje... nie potrzebuje się chwalic żeby się dowartościować, masz z tym problem ?
wiem coś na temat więc pisze...
to nie pisz NIE MA OPCJI, bo odziwo znam 3 przypadki z życia wzięte, z czego 2 osobiste i TA OPCJA BYŁA, bo w każdym przypadku poleciała zwrotnica.
Nie oznacza to też, że taka jest zasada i że za każdym razem poleci właśnie ona, a nie coś innego, bo reguły nie ma. Dlatego pisanie jako pewnika NIE MA OPCJI, nie popartego żadną mądrą teorią, jest pisaniem tylko dla zasady.
Możesz sobie napisać, że u Ciebie poleciało to, czy tamto, ale nie podważać bezsensu, niesprawdzonych faktów.
za to Twoje są sprawdzone.... i koło się zamyka.
EOT
jakie by nie były, to nie pisze, że NIE MA OPCJI na to lub tamto, bo opcja w uszkodzeniu zawiasu jest niemalże każda, zatem nie wykluczam żadnej (w przeciwieństwie do tego co Ty wypisujesz)
ja zasugerowałem autorowi tematu sprawdzenie elementu, z którym ja się kilkakrotnie spotkałem, a z Twojej strony wystarczyło przytoczyć swoje przypadki, niż bezpodstawnie negować czyjeś
EOT
chcesz drążyć dalej zapraszam na PW
koledzy spokojnie nikt nikogo nie neguje tylko przedstawiamy swoja wiedze na ten temat. Osobiscie jeszcze nie spotkalem sie ze zgietymi zwrotnicami na 15 moze 20 aut 90% zgiete dolne mocowanie wahacza badz sam dolny wahacz. No i raz delikwent wbil trzpienie amorow do srodka ze juz nie chcialy wyjsc:p dlatego sugeruje obejrzenie dolnego mocowania jesli masz mozliwosc spojrzenia od spodu auta najlepiej na podnosniku jak kola wisza to zauwazysz napewno ktory element jest uszkodzony wzgledem drugie strony.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.