Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : co jest skrzywone zwrotnica, wahacz górny czy może cos innego (foto) ?



karas
11-01-11, 17:20
Jak w temacie przedstawiam zdjecia co według was moze byc skrzywione zwrotnica czy wahacz górny. Jak widac zwrotnica po podniesieniu samochodu dotyka sprezyny. Z drugiej strony auta miedzy zwrotnica a sprezyną jest3 cm przerwy. Stało sie to po uderzeniu bokiem w koła w kraweznik.
zwrotnica
http://images37.fotosik.pl/497/c568c30535d7b939med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images39.fotosik.pl/518/5be0dac5982b390amed.jpg (http://www.fotosik.pl)

wahacz
http://images45.fotosik.pl/524/6cb7132281e61b86med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images38.fotosik.pl/516/dc59a2d9461f24c2med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images43.fotosik.pl/523/2f5dcb483f832de1med.jpg (http://www.fotosik.pl)

And84
11-01-11, 17:57
Jak auto stoi na kołach to widać inny kąt pochylenia na tym kole ?

karas
11-01-11, 18:06
tak

chudypiter
11-01-11, 22:51
Najsłabszym elementem jest chyba sworzeń górny. Nie widać może jego skrzywienia przez gumowy płaszcz.

LIO
12-01-11, 08:20
ciężko wróżyć, ale zwrotnica przy takim rodzaju uderzenia poszłaby najprędzej, co z resztą miałem okazję doświadczyć już kiedyś

Budziniak
13-01-11, 21:09
a może dało by się zamienić stronami zwrotnice ?! Bez przykręcania końcówek i półosi tylko na same sworznie je złapać.
Na podniesionym też widać te uszkodzenia ?

SajmonLP
13-01-11, 21:14
zwrotnica cos blisko sprezyny jest.

elviss09
14-01-11, 16:08
wydaje mi sie ze najszybciej to skrzywiony moze byc wahacz/wahacze dolne badz ich mocowanie przesunelo sie delikatnie.

LIO
14-01-11, 17:29
masywność wahacza i sposób jego mocownia, podsuwa mysl że jednak najtrudniej byłoby go skrzywić. Zwrotnica jest pierwsza na drodze przy uderzeniu bocznym felgi.

Zgialem zresztą sam tak wlaśnie zwrotnice.

elviss09
15-01-11, 14:00
do warsztatu gdzie pracuje jak tylko zima sie zaczyna od razu przyjezdzaja z pokrzywionymi wahaczami i tymbardziej mocowaniami. zeby skrzywic zwrotnice to trzeba by uderzyc srodkiem kola ewentualnie gora a nie dolem o kraweznik. chyba ze zwrotnica byla juz wczesniej uszkodzona. najslabszym ogniwem sa koncowki a pozniej mocowanie wahacza do budy czy badz sanek.

Mario
18-01-11, 16:09
zeby skrzywic zwrotnice to trzeba by uderzyc srodkiem kola ewentualnie gora a nie dolem o kraweznik. chyba ze zwrotnica byla juz wczesniej uszkodzona.

dokładnie, niema opcji żeby zgiąć zwrotnice przy uderzeniu bocznym o krawężnik a koło się nie zawineło pod spód :D

elviss09
18-01-11, 22:47
wlasnie spojrz czy kat na kole jest ok bo byc moze widac golym okiem inne pochylanie oka wzgledem auta

LIO
18-01-11, 23:00
dokładnie, niema opcji żeby zgiąć zwrotnice przy uderzeniu bocznym o krawężnik a koło się nie zawineło pod spód :D
...powiedział teoretyk, nie podpierając tego żadna wiedza fachowa, albo przykładem :rolleyes:

karas
18-01-11, 23:15
bo byc moze widac golym okiem inne pochylanie oka wzgledem auta
oko mam wporzadku nie jest krzywe :) jutro odepne zwrotnice to zobacze i napisze co bylo nie ok pozdr!

LIO
18-01-11, 23:23
to nie ja pisalem !! :) (zły cytat)

ciężko wróżyć, najlepiej rozebrac i mierzyć, mając jako odnośnik analogicznie druga stronę
Chyba że się ma zamienne elementy i jest do czego przyrównac

Mario
18-01-11, 23:49
...powiedział teoretyk, nie podpierając tego żadna wiedza fachowa, albo przykładem :rolleyes:

mam się chwalić i wyliczać "ile felg skasowałem" ?? nie czaje... nie potrzebuje się chwalic żeby się dowartościować, masz z tym problem ?

wiem coś na temat więc pisze...

LIO
19-01-11, 08:13
to nie pisz NIE MA OPCJI, bo odziwo znam 3 przypadki z życia wzięte, z czego 2 osobiste i TA OPCJA BYŁA, bo w każdym przypadku poleciała zwrotnica.
Nie oznacza to też, że taka jest zasada i że za każdym razem poleci właśnie ona, a nie coś innego, bo reguły nie ma. Dlatego pisanie jako pewnika NIE MA OPCJI, nie popartego żadną mądrą teorią, jest pisaniem tylko dla zasady.
Możesz sobie napisać, że u Ciebie poleciało to, czy tamto, ale nie podważać bezsensu, niesprawdzonych faktów.

Mario
19-01-11, 08:40
za to Twoje są sprawdzone.... i koło się zamyka.

EOT

LIO
19-01-11, 08:44
jakie by nie były, to nie pisze, że NIE MA OPCJI na to lub tamto, bo opcja w uszkodzeniu zawiasu jest niemalże każda, zatem nie wykluczam żadnej (w przeciwieństwie do tego co Ty wypisujesz)
ja zasugerowałem autorowi tematu sprawdzenie elementu, z którym ja się kilkakrotnie spotkałem, a z Twojej strony wystarczyło przytoczyć swoje przypadki, niż bezpodstawnie negować czyjeś

Mario
19-01-11, 17:04
EOT

chcesz drążyć dalej zapraszam na PW

elviss09
19-01-11, 17:12
koledzy spokojnie nikt nikogo nie neguje tylko przedstawiamy swoja wiedze na ten temat. Osobiscie jeszcze nie spotkalem sie ze zgietymi zwrotnicami na 15 moze 20 aut 90% zgiete dolne mocowanie wahacza badz sam dolny wahacz. No i raz delikwent wbil trzpienie amorow do srodka ze juz nie chcialy wyjsc:p dlatego sugeruje obejrzenie dolnego mocowania jesli masz mozliwosc spojrzenia od spodu auta najlepiej na podnosniku jak kola wisza to zauwazysz napewno ktory element jest uszkodzony wzgledem drugie strony.