PDA

Zobacz pełną wersję : Średnica wydechu, nie za duża ?



miki822
11-01-11, 10:52
Witam, mam zamiar zbudować sobie cały układ wydechowy od kolektora do końcowego na nierdzewce o średnicy 2,5''. Aktualnie mam wydech od Vti czyli niecałe 2 cale średnicy. Chodzi mi o to, czy auto nie straci na mocy mając tak wielką rurę ? Środkowy będzie na m-techu, końcowy jeszcze się zobaczy ?
Aktualnie jest D15Z6.

szastal
11-01-11, 11:03
Jak już na pierwszej stronie nie ma to się tematu nie chce szukać ? (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10682-Kolektor-wydechowy-tlumik-wydech-katalizator....)

A druga sprawa że 2,5 to nawet za dużo jak na b18 wiem z własnego doświadczenia, zostań lepiej przy maks 2" bo z dołu to się w ogóle nie będzie odpychać a moment będzie 2 cyfrowy.

junior20066
11-01-11, 13:04
2,5 cala do d15z6 ?? chyba sobie zartujesz :D 2, cala to nie ktorzy maja pod turbo ... Pakuj 2 cale to jest max bo potem tylko sobie osiagi pogorszysz.

radar333
11-01-11, 13:13
Z jakiego VTi masz ten wydech? Jak z B16 to ma 2" a jak z B18 to 1,8". 2" to MAX do 1.5 i to do tego jeszcze VTEC-E...

miki822
11-01-11, 16:10
D15 mam do kwietnia, maja maks, bo potem będe szukał B serii. Ok dzięki za podpowiedzi.

szastal
11-01-11, 16:22
To poczekaj z tym wydechem do kwietnia :D

radar333
11-01-11, 16:36
Jak do B to 2,25". 2" też nie zamuli.

elton_26
11-01-11, 20:57
Jak do b-serii to pakuj 2.25' na dwóch przelotach i najtaniej wyjdzie m-tech,czasem ludziska dają do tego kolektor 4-1 2.5' jak ja np.ale 2.25'będzie spoko rozwiązaniem.

szastal
11-01-11, 21:21
czasem ludziska dają do tego kolektor 4-1 2.5' jak ja np.ale 2.25'będzie spoko rozwiązaniem.

Nie ty jeden tak masz :D

Fawor
11-01-11, 22:43
2" do Bserii to jest seryjny wydech. 2,25 jest ciut lepsze, ale nawet na B16A1 jest potwierdzone wykresami, że dobry 2,5" działa lepiej niż 2,25. U siebie równiez mam 2,5 w A2jce i na seryjnym kolektorze wydechowym i nieodgrodzonej parówie bez nawiewu wyszlo 176KM i 16X Nm

szastal
11-01-11, 23:10
2" do Bserii to jest seryjny wydech. 2,25 jest ciut lepsze, ale nawet na B16A1 jest potwierdzone wykresami, że dobry 2,5" działa lepiej niż 2,25. U siebie równiez mam 2,5 w A2jce i na seryjnym kolektorze wydechowym i nieodgrodzonej parówie bez nawiewu wyszlo 176KM i 16X Nm

Moim przypadkiem nie mogę się podeprzeć bo nie wiem ile było po zakupie, jednak u kolegi w b16a2 bez kata i kompletna seria wyszło 163KM, a po zmianie całego wydechu na 2,5 i założeniu parowy tylko 3KM więcej więc bym uważał z tym za dużym wydechem, mi moc co do serii poszła w górę nieznacznie ale moment już gorzej. Ale niestety reguły na to nie ma że w każdym aucie będzie tak samo.

miki822
12-01-11, 00:03
Zamówiłem już 2 cale. Myślę, że potem jak przesiąde się z D na B to nie zauważę różnicy co do wydechu, tylko co do samego silnika, bo to aż 50 koni więcej xD

WaSSIL
12-01-11, 02:18
2" ci styknie no chyba że będziesz coś działał w granicach +/- 200KM to można myśleć nad większym

Cysiek
12-01-11, 10:38
no tu z tymi 200KM i 2" to już chyba przesada, przykład auto świstaka, on zdaje się ma 2,5 na przelocie, a narazie ledwo co dobił do 200KM

Fawor
12-01-11, 12:51
jednak u kolegi w b16a2 bez kata i kompletna seria wyszło 163KM, a po zmianie całego wydechu na 2,5 i założeniu parowy tylko 3KM więcej więc bym uważał z tym za dużym wydechem
2,5 a 2,5" to jest róznica. Takiego czegos jak jakość wykonania nie wziales pod uwagę? Szkoda, że przykładowy wydech z janikowa za 300zł pociąlem boschką, ale byłby idealnym przykładem dlaczego tanio i większa średnica nie równa się dobrze.



Zamówiłem już 2 cale.
spoko, zmień sobie seryjny wydech na seryjny - kto Ci zabroni.

szastal
12-01-11, 14:48
2,5 a 2,5" to jest róznica. Takiego czegos jak jakość wykonania nie wziales pod uwagę? Szkoda, że przykładowy wydech z janikowa za 300zł pociąlem boschką, ale byłby idealnym przykładem dlaczego tanio i większa średnica nie równa się dobrze.


Hm jak byś wiedział że był z janikowa, mój 2,5 też taki był, teraz 2,25 mam od nowa zrobiony i nie gięty tylko spawany, jeszcze się raz do wojtka na hamownie wybiorę i liczę na poprawę .

gonzo10
12-01-11, 16:20
Panowie planuje swap silnika H22A7 do civiczka 5D jaki tam przelocik zrobić aby to hulało oczywiście będzie Dolot

lozek
12-01-11, 17:37
Panowie planuje swap silnika H22A7 do civiczka 5D jaki tam przelocik zrobić aby to hulało oczywiście będzie Dolot

2,25

WaSSIL
12-01-11, 21:57
no tu z tymi 200KM i 2" to już chyba przesada, przykład auto świstaka, on zdaje się ma 2,5 na przelocie, a narazie ledwo co dobił do 200KM
to też napisałem wyraźnie że przy braku modzenia poza samą wymianą silnika 2" spokojnie styknie a nad większym rozmiarem można myśleć dopiero przy większych mocach Nie wiem czego nie zrozumiałeś :)

Fawor
13-01-11, 02:46
ile razy trzeba Wam jeszcze napisac, ze 2" w przypadku Bserii to nie jest tuningowy rozmiar tylko SERIA, TOTALNA SERIA! Chlopak ma spawac wydech za tysiac zlotych z plusem, zeby miec seryjna moc?

kremat0r
13-01-11, 09:16
Fawor szkoda Twoich nerwów ;) Każdy kto dłubał b16/b18 wie że rozwojowo i porządnie to 2,5".

Cysiek
13-01-11, 09:27
i właśnie to miałem na myśli pisząc o aucie świstaka

laskim
14-01-11, 09:24
Moge potwierdzić słowa Fawora. U mnie wydech 2.5" na 2 tłumikach, krótki nieodgrodzony dolot i 177km/164nm w a2. Wg mnie 2 cale to mało jak na b serie.

grzesiuh
16-01-11, 22:18
podzielam zdanie ze 2,5 cala do B to bardzo dobre rozwiazanie, spotkalem sie z kilkoma autami ktore na samym kolektorze z 2,5'' na wyjsciu i wydechem 2,5 '' + short ram czy cai mialy po dobre 20KM wiecej, z reszta sam mialem tak w moim b18 i bylo rewelacyjnie

szastal
16-01-11, 23:17
Faktycznie, na hamowni to przyrost daje, jednak ja jak miałem takie 2,5 to auto od dołu nie jechało tak ładnie jak na 2,25 ale jak mówiłem pojadę na hamownie i zobaczymy co się zmieniło, konkretnie na tym samym aucie tylko rury zmienione z 2,5 na 2,25 .