PDA

Zobacz pełną wersję : civic mb8 1,4is szarpanie/falujące obroty i inne

k0zi
10-01-11, 21:41
Witam kolegów. Od paru dni mojej hani doskwiera dziwny problem. Postaram się go opisać jak najdokładniej.

Jakiś czas temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą, wraz z kilkoma dodatkami (miska olejowa, problemy z pierścieniami i inne). Po paru dniach dało się odczuć lekkie szarpanie samochodu przy dodawaniu gazu [przyspieszaniu] w zakresie obrotów 1,5-2,7k obrotów. Od 3tyś idzie elegancko.
Z dnia na dzień, usterka nasilała się. Czasem jest tak, że na 1,2,3 do 3 tyś jest jakby mniej mocy, czasem szarpie jakby brakowało gazu, a od 3 tyś niezależnie od biegu idzie elegancko. Mam instalacje LPG ale nie jeżdżę na gazie od 2 lat, więc tylko benzyna.
Używałem STP - bez zmian. Usterka występuje zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.

Co więcej. Martwi mnie też fakt, że czasem obroty falują. Przy odpaleniu na zimnym bywało 1-1,5k, a czasem falują między 1,200 aż do 700 i w dół, aż prawie gaśnie. Muszę trzymać gaz bo i inaczej by zgasł. Najgorsze jest to, że trzymając gaz na tym samym poziomie wskazówka obrotomierza drga... Na wolnych obrotach po zagrzaniu silnika jest podobnie, nie zależnie czy światła / dmuchawa są włączone, czy nie.
W mrozach miałem problemy z aku, parę razy się rozładował, piszę jakby to miało mieć znaczenie...Aha i nie wiem czy to ma znaczenie, ale raz na 40-50 km zapali się podczas jazdy dioda od ręcznego [a ręczny oczywiście opuszczony] lampka zapala się na parę sekund i znika. Jest to bardzo rzadko.

Eh i przy okazji opiszę 3 problem, chyba najlżejszy.