PDA

Zobacz pełną wersję : civic mb8 1,4is szarpanie/falujące obroty i inne



k0zi
10-01-11, 21:41
Witam kolegów. Od paru dni mojej hani doskwiera dziwny problem. Postaram się go opisać jak najdokładniej.

Jakiś czas temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą, wraz z kilkoma dodatkami (miska olejowa, problemy z pierścieniami i inne). Po paru dniach dało się odczuć lekkie szarpanie samochodu przy dodawaniu gazu [przyspieszaniu] w zakresie obrotów 1,5-2,7k obrotów. Od 3tyś idzie elegancko.
Z dnia na dzień, usterka nasilała się. Czasem jest tak, że na 1,2,3 do 3 tyś jest jakby mniej mocy, czasem szarpie jakby brakowało gazu, a od 3 tyś niezależnie od biegu idzie elegancko. Mam instalacje LPG ale nie jeżdżę na gazie od 2 lat, więc tylko benzyna.
Używałem STP - bez zmian. Usterka występuje zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.

Co więcej. Martwi mnie też fakt, że czasem obroty falują. Przy odpaleniu na zimnym bywało 1-1,5k, a czasem falują między 1,200 aż do 700 i w dół, aż prawie gaśnie. Muszę trzymać gaz bo i inaczej by zgasł. Najgorsze jest to, że trzymając gaz na tym samym poziomie wskazówka obrotomierza drga... Na wolnych obrotach po zagrzaniu silnika jest podobnie, nie zależnie czy światła / dmuchawa są włączone, czy nie.
W mrozach miałem problemy z aku, parę razy się rozładował, piszę jakby to miało mieć znaczenie...Aha i nie wiem czy to ma znaczenie, ale raz na 40-50 km zapali się podczas jazdy dioda od ręcznego [a ręczny oczywiście opuszczony] lampka zapala się na parę sekund i znika. Jest to bardzo rzadko.

Eh i przy okazji opiszę 3 problem, chyba najlżejszy.
Wycieraczki od ostatnich paru dni działały wolniej i jakby było słychać jak silniczek pracuje [jakby zaraz miały przestać działać] Z czasem przestawały działać i tylko od czasu do czasu udawało mi się je uruchomić. Na dzień dzisiejszy, nie działają na żadnym biegu. Tylna działa bez problemu. Przy próbie włączenia wycieraczek - nic nie słychać- brak reakcji. Szukałem pod maską bezpiecznika odpowiedzialnego za wycieraczki, ale nie znalazłem. Może jest gdzieś w kokpicie?

W skrócie, szykuję się wypad do mechanika, ale z braku czasu tak sądzę, że może to jakaś pierdółka? Fakt faktem filtru powietrza nie wymieniałem dawno, filtru paliwa również. Ale chyba nie było by takich objawów? Hania dławi się czasem lekko, a czasem wręcz bez reakcji jak wciskam gaz. Po 3000 obr. jakby się v-tec włączał...

Koledzy, proszę o pomoc, bo nie wiem od czego zacząć...Najważniejsze to to szarpanie i falujące obroty...

k0zi
11-01-11, 12:37
czy ktoś może coś doradzić ? czy post jest zbyt długi i nie chce się nikomu czytać :confused:

nikog0
11-01-11, 13:49
jeśli chodzi o zapalanie się kontrolki ręcznego, to na kursie prawka, uczyli Cie na pewno też, że zbyt niski poziom płynu hamulcowego powoduje zapalenie tej lampki. Więc w pierwszej kolejności sprawdź ilość płynu hamulcowego ( w razie potrzeby dolej i obserwuj czy nie ubywa) bo być może masz jakąś nieszczelność w układzie hamulcowym, która może spowodować że któregoś dnia po naciśnięciu hamulca, pedał wpadnie w podłogę i po hamowaniu... A co do wycieraczek - możliwe że coś nie łączy, bo widzę że masz mnóstwo problemów z elektroniką. Sciąg sobie z neta manual do hondy civic, sam naprawiam, na forum są też schematy bezpieczników, znajdziesz także gdzie są przekaźniki np. wycieraczek, może poprostu coś nie łączy.

A co do silnika:
1. Czy zapala Ci się kontrolka Check Engine? nawet jeśli nie zrób samodiagnostykę, pewnie masz OBD I, jaki mas rok produkcji i silnik dokładnie?
2. Wymień filtr powietrza i paliwa, wcześniej nie wracaj i nie pytaj :) chyba że wymieniałeś na prawdę niedawno
3.Problem może tkwić w układzie zasiania paliwem np. pompa paliwa, źle byś nie zrobił jeśli byś wyczyścił silniczek krokowy.

Być może źle został założony pasek rozrządu, albo zapłon masz nieprawidłowo ustawiony, przydałaby się także regulacja luzów zaworowych

reXio
11-01-11, 16:55
Po 1 - wywal gaz jak na nim nie jezdzisz!! Po co Ci to dziadostwo? Jeszcze pewnie II gen ze zwezka w dolocie.

Po 2 - filtry, swiece, kable WN, zawory - zrobione?