petermas
07-01-07, 15:47
Jestem po raz pierwszy na forum i witam wszystkich.
Ostatnio zakupiłem Civica silnik D4Z4. Objawy pacjenta: silnik chodzi za głośno powyżej 3000 obrotów, spalanie w okolicach 10-11, słychać zawory. Miałem nadzieję że to tylko problem z zaworami ale okazuje się że nie. Jak się zabrałem za regulację to się okazało że pasek jest przesunięty o 1 może 2 ząbki. Jakiś mądry mechanik ustawił rozrząd wg czerwonego znaku na kole zamiast białego tzn jak czerwony na kole dolnym pokrywa się ze znakami na obudowie to znaki nastawcze na kole rozrządu pokrywają się z głowicą. Niedawno poprzedni właściciel wymieniał rozrząd.
Teraz pytanie: da się to przestawić jak należy bez większego rozbierania osprzętu (alternator, mocowanie silnika) czy nie bardzo? Jak na moje oko to nie bardzo jest jak zdjąć dolną obudowę ale poproszę o poradę.
Pozdrawiam.
Ostatnio zakupiłem Civica silnik D4Z4. Objawy pacjenta: silnik chodzi za głośno powyżej 3000 obrotów, spalanie w okolicach 10-11, słychać zawory. Miałem nadzieję że to tylko problem z zaworami ale okazuje się że nie. Jak się zabrałem za regulację to się okazało że pasek jest przesunięty o 1 może 2 ząbki. Jakiś mądry mechanik ustawił rozrząd wg czerwonego znaku na kole zamiast białego tzn jak czerwony na kole dolnym pokrywa się ze znakami na obudowie to znaki nastawcze na kole rozrządu pokrywają się z głowicą. Niedawno poprzedni właściciel wymieniał rozrząd.
Teraz pytanie: da się to przestawić jak należy bez większego rozbierania osprzętu (alternator, mocowanie silnika) czy nie bardzo? Jak na moje oko to nie bardzo jest jak zdjąć dolną obudowę ale poproszę o poradę.
Pozdrawiam.