PDA

Zobacz pełną wersję : D15B2 -> ... ?



groove
19-04-05, 18:47
Witam,
po pierwsze chcialem sie przywitac, poniewaz jest to moj pierwszy post tutaj :) ale przejdzmy do rzeczy. Okolo 2 miesiecy temu kupilem sobie civa 5ta generacje z silnikiem D15B2. Dlugo zastanawialem sie nad tym wyborem poniewaz jasne jest, ze jak Honda to V-TEC :) ale niestety wszystkie V-TEC'i jakie dane mi bylo ogladac przed zakupem auta nie nadawaly sie do niczego :| Ale do czego zmierzam, chcialbym cos zrobic ze swoim silnikiem , zeby dodac mu troche mocy. Czytalem topici zarowno o modzie nevady jak i inne ale tak naprawde nie wiem co w sytuacji auta zupelnie seryjnego jest najlepszym pod wzgledem 'cena -> przyrost mocy' rozwiazaniem. Moj silnik ma przejechane ~165000 km jezdzi na polsyntetyku. Kazda rada/uwaga jest mile widziana :D Z gory dzieki :)

aaa i jeszcze jedno, gdzie najlepiej kupowac / skad sprowadzac potrzebna czesci ? Bo przypuszczam, ze samo kompletowanie potrzebnego zlomu troche czasu mi zajmie :}

P i t
19-04-05, 18:49
przeróbka nevady = najtaniej i najwiecej daje.

LIO
19-04-05, 19:34
W zaleznosci od tego gdzie mieszkasz, stad najlepiej brac czesci. Ale niestety nie raczyles uzupelnic swojego profilu, miedzy innymi gdzie mieszkasz, jakiej plci jestes (moze zadnej ;) ) wiec narazie nie pomoge.

groove
19-04-05, 20:29
najchetniej okolice lodzi, ale moge po nie jechac wlasciwie w kazde miejsce w polsce pod warunkiem, ze na 100% je tam dostane ;)

cihy
19-04-05, 20:38
powiem szczerze, ze niewiem czego oczekujesz - czytałeś jakie są możliwości
d15b2 -> d15b7
lub dalej głowica i cała góra + kolektory d16z6 , mozesz tez dorzucic pierscienie od zc.
Calosc rozbija sie o Twoje mozliwosci finansowe i czasowe

groove
19-04-05, 21:40
czasowo nie ma w zasadzie problemu, kwestia jest raczej ile to wyniesie :) poki co poczekam, moze LIO jakies punkty zaopatrzeniowe ;) poda wtedy zorientuje sie na co mnie stac i ewentualnie jeszcze Wam potruje na ten temat :)

Javo
19-04-05, 22:25
dolot i wydech i jezdzi juz calkiem przyzwoicie :D

a potem bym robil jakies trudniejsze rzezby typu przerobka na d15b7 itp.

groove
19-04-05, 22:44
jaki dolot jaki wydech ? :) zdam sie zupelnie na Was bo generalnie chyba nikt sie lepiej nie zna niz ludzie ktorzy to robili :)

Javo
19-04-05, 22:56
jakis stozek z dolotem i jakis wydech, jaki dokladnie to ci powiedza w jakiejs firmie gdzie robia wydechy. Ja mam seryjny wydech bez tlumika koncowego i stozek z dolotem i jest bardzo duza roznica w stosunku do serii. :twisted:

cihy
20-04-05, 08:13
Javo... ta roznica - zmierzona jest? ;]

hosi
20-04-05, 08:44
U mnie np. +5PS Wykres mogę zapodać :)

F-I-F-E-R
20-04-05, 08:52
przeróbka nevady = najtaniej i najwiecej daje.

Niestety przeróbka nevady nic mu nie da bo on ma 5gen... i sa pewne róznice . . .
Zostaje tylko mod b2 -> b7 (który cenowo wypada podobnie)

rem36
20-04-05, 09:02
Najprostrza przerobka to dolot i wydech, tak jak mowi javo, przyczym da mysle wiecej niz np zmiana glowicy czy MPI,
Dolot robisz w zaleznosci od mozliwosci finansowych, kwasowka lub PCV
Kolektor tak samo, jak masz kase to kupujesz jakis sportowy np z USA lub robisz Customa ( koniecznie u kogos sprawdzonego) albo jak kasy nie masz to kupujesz seryjny kolektor z d16a9.
Dalej reszta wydechu, jakies sportowe tlumiki, ewentualeni wieksza srednica rurek.
Koszty wychodza w opcji minimum w granicach 800plnow (dolt , kolektor, tlumik(i))

Javo
20-04-05, 09:04
Javo... ta roznica - zmierzona jest? ;]
No w sumie nie... :oops: ;)

Na hamownie to nie bede lecial bo mi szkoda kasy ale zmierze sie na Gtechy i dam znac. Ale czuc ze jest roznica... Nawet pasazerowie to czuja... :D

groove
20-04-05, 09:23
Niestety przeróbka nevady nic mu nie da bo on ma 5gen... i sa pewne róznice . . .
Zostaje tylko mod b2 -> b7 (który cenowo wypada podobnie)

moglbys sprecyzowac na czym polegaja te roznice ? i cokolwiek napisac na temat moda ktory proponujesz ? albo chociaz jakas linka :)


Najprostrza przerobka to dolot i wydech, tak jak mowi javo, przyczym da mysle wiecej niz np zmiana glowicy czy MPI,
Dolot robisz w zaleznosci od mozliwosci finansowych, kwasowka lub PCV
Kolektor tak samo, jak masz kase to kupujesz jakis sportowy np z USA lub robisz Customa ( koniecznie u kogos sprawdzonego) albo jak kasy nie masz to kupujesz seryjny kolektor z d16a9.
Dalej reszta wydechu, jakies sportowe tlumiki, ewentualeni wieksza srednica rurek.
Koszty wychodza w opcji minimum w granicach 800plnow (dolt , kolektor, tlumik(i))

chyba najlepiej bedzie w takim razie jak w tym przypadku zdam sie na specjalistow i podjade do zastecu. Chyba, ze jakis wlasciciel 5tej generacji z D15B2 ma jakies sprawdzone rozwiazania i zechce sie podzielic :)

[ Dodano: Sro 20 Kwi, 2005 ]
aaa i jeszcze jedno, myslicie, ze oplaca sie polowac na fotele od del sol'a , prelude'a czy poprostu civ'a , czy lepiej obszyc te co mam ? moze ktos to robil i wie jak to sie finansowo prezentuje ? musze cos zrobic bo poprzedni wlasciciel chyba traktowal fotel pasazera jak popielniczke i powypalal mase dziur :|

wotson_crx
20-04-05, 09:45
ja nie mam 5gen ale mam crxa z d15b2 z góra d16z6 lada dzien powinien byc odpalony

jest tak
doł d15b2
głowica d16z6
sprzegło d16z5 crx 2 walki
skrzynia d16a6
komp d16z6
aparat zaplonowy z mocna cewa d16z6
wiazke musisz miec od d16z6 ja nie mam i komp podlanczany jest na krotko nie na wtyczki
uszczelka pod glowice d16y8
wtryski d16z5
sterowanie v-teciem w zaleznosci od obrotow
przerobiony komp i mapy

kasy wyszlo troche i jest roboty przy kablach ale mam nadzieje ze sie oplaci lada dzien bedzie odpalony nie bedzie mi dane sprawdzic ile bedzie mial na poczatek bo zrobilem remont dolu i musze go dotrzec ale jak dotre to nie omieszkam sie pochwalic wykresem

pozdro

Javo
20-04-05, 09:46
Mam fotele od CRXa jak chcesz. 8) Reszta na GG albo PW.

groove
20-04-05, 09:51
Mam fotele od CRXa jak chcesz. 8) Reszta na GG albo PW.

okej jak wroce z uczelni odezwe sie :) (masz jakies fotki ? )


ja nie mam 5gen ale mam crxa z d15b2 z góra d16z6 lada dzien powinien byc odpalony
[...]
kasy wyszlo troche i jest roboty przy kablach ale mam nadzieje ze sie oplaci lada dzien bedzie odpalony nie bedzie mi dane sprawdzic ile bedzie mial na poczatek bo zrobilem remont dolu i musze go dotrzec ale jak dotre to nie omieszkam sie pochwalic wykresem
pozdro

odpowiedz na wiadomosc na pw ;) bo rozumiem ze nie chcesz na public mowic ile to wynioslo :)

wotson_crx
22-04-05, 20:38
odpowiedzialem na meila cichemu