PDA

Zobacz pełną wersję : zbyt częste dolewanie oleju



szymic
07-01-07, 13:54
Mam civic 1.6 KAT isr, od pewnego czasu silnik traci stan oleju, po około 1000 km dolewam 0,5 litra "oleju mobil 1" zależy jak mu daje w pedał,jeżdze dziennie jakieś 100km, auto ma przejechane 200000 km i niemam z znim żadnych problemów. Pilnuje okresowach napraw - oleje, filtry, rozrząd, wszystko na czas. Czym moż być spowodowany taki pobór oleju?. Jeżeli chodzi o moc wszystko jest OK. Silnik jest czysty jak łza.

delSol
07-01-07, 15:59
Pierscienie najprawdopodobniej. Wymieniac razem z uszczelniaczami albo dolewac jezdzic i sie nie stresowac.

Piotrek Klag
07-01-07, 23:40
[...]
po około 1000 km dolewam 0,5 litra "oleju mobil 1"
[...]
albo dolewac jezdzic i sie nie stresowac.
i bankrutować :D

the-one
08-01-07, 07:50
Mi tez bierze a mam Civa od wrzesnia 2006. Na poczatku zalalem polsyntetyka Castrola Magnateca a od miesiaca smigam na mineralnym Mobil 1 Multigrade i spalanie oleju spadlo w jakims zauwazalnym stopniu... ale jezeli masz zamiar jezdzic tym autem przez dlugi czas to wymien pierscienie, zamienniki RIK z www.hipol.pl uszczelniacze zaworow i docieraj autko.

woytaz
08-01-07, 11:15
piszesz ze silnik czysciutki, pod spodem tez? miska sie nie poci? :D

kwazi
08-01-07, 11:42
uszczelniacze i piercienie, a kopci tak powyżej 4 tys obr.??

xms
09-01-07, 13:42
podepne się... u mnie jest podobnie D14A2 po 1000km ubyło z górnej kreski do połowy. kopci powyżej 4000 tys. oprócz uszczelniaczy dojdzie coś jeszcze??

Tomi CVEG4 - 13
09-01-07, 13:53
Ja niedawno miałem ten sam problem z moim D15b2 wyczytałem gdzieś na tym forum że przyczyna moga być przywieszone lub pozapiekane pierścienie zastosowałem tak jak radzili płukankę do silnika ja zastosowałem firmy STP Engine flusch, ale każda firmowa będzie OK. Dolałem do starego oleju poczym silnik chodził na wolnych obrotach 15 minut po zgaszeniu spuściłem ten syf i zalałem świezym olejkiem
Teraz moja hania przestała lubieć wpierdzialać olej, za to nadal lubi wysokie obroty jak kot mleko
Pozdro Tomek

kwazi
09-01-07, 14:08
ja zrobiłem generalke, czyli wszystkie uszczelnacze, pierscienie zimmeringi i nawet grama nie bierze, od zmiany do zmiany nic, a przedtem to kopcil ino siwo bylo i tak okolo liter na 1000 km bral

xms
10-01-07, 11:18
kwazi a jaki to był koszt - orientacyjnie ?

w poprzedim autku miałem problemu z głowica i płyn wlatywał do oleju a potem nadmiar był w filtrze i zjanomy zasypał mi siakiś proszek do chłodnicy i pomogło ale to jest tylko doraźne a ja chce hanią jeszcze troche pojeździc. Chciałbym zlikwidować przyczynę a nie objawy. Wczoraj przy wyprzedzaniu jakiegoś sportowca w seju doleciałem do 6500 a za mna jak za jelczem siwo :))

drad
10-01-07, 11:52
Wsadź paluch do tłumika i sprawdź to czarne co się w nim zbiera:
tłusta, czarna sadza = spala olej.

Dodatkowo:
4 bieg - 50km/h - pedał w podłogę
zadymi tak czy siak, ale jak będie dużo siwego lub niebieskiego dymu, to będziesz wiedział którędy wybywa olej

Ponadto przy takim zużyciu oleju, to raczej pierścienie + uszczelniacze do wymiany.

kwazi
10-01-07, 12:11
koszt generalki wyszedł mnie cos lekko ponad 1300 zł z czesciami, znajomy mechanik:) to i tak nie duzo bo u innych mechanikow wyluczyli cos ponad 2000 zł.

xms
10-01-07, 13:06
dzięki wielkie Panowie. Na tłumiku jest czarna tłusta sadza. Przelot 180 tys.km. może warto zainwestować. W każdym razie Bardzo Dziękuje za pomoc.

delSol
10-01-07, 17:28
Ja niedawno miałem ten sam problem z moim D15b2 wyczytałem gdzieś na tym forum że przyczyna moga być przywieszone lub pozapiekane pierścienie zastosowałem tak jak radzili płukankę do silnika ja zastosowałem firmy STP Engine flusch, ale każda firmowa będzie OK. Dolałem do starego oleju poczym silnik chodził na wolnych obrotach 15 minut po zgaszeniu spuściłem ten syf i zalałem świezym olejkiem
Teraz moja hania przestała lubieć wpierdzialać olej, za to nadal lubi wysokie obroty jak kot mleko
Pozdro Tomek


Znaczy sie poziom kosupcji z jakiego zmienil sie na jaki...?

Tomi CVEG4 - 13
11-01-07, 12:37
Dolewałem jakieś 0,5l na 1000 Chlapac olej zaczeła po tym jak poszła uszczelka i płyn poszedł na wszystki cylindry po przepłukaniu silnika i zalaniu swieżutkiej oliwy zrobiłem dopiero 500km i z bagnetu nic nie ubyło. Wyczytałem gdzieś na tym forum że czesto podczas rozbierania silnika okazuje sie że pierścienie sa pozapiekane więc sprubowałem płukanką.
Wydałem 15 zł na płukanke i nieco ponad 100zł na półsyntetyka do mojego D15B2, zawsze to taniej niż wymiana pierścieni więc myśle że warto spróbować niż odrazu rozbierać silnik pozdrawiam Tomek ;)

drad
11-01-07, 15:07
Zawsze to tanirj niż generalka, spróbowac napewno warto.

[ Dodano: Czw 11 Sty, 2007 ]
Zawsze to taniej niż generalka, spróbować napewno warto.

YodaMaster1
11-01-07, 15:41
A mnie to zrzerala 2,5-3 litry oleju na 300 kilometrow masakra. No wiec wymienilem uszczelniacze ,prowadnice zaworow wydechowych ,zawory doszlifowane do gniazd. Pozatym jeszcze pierscienie. Po tym zabiegu to hanka dostala skrzydel mowie wam roznica niebo a ziemia. Dodam ze robie 5 tysiac km po remoncie i oleju nie ubylo nawet nanometra na bagnecie. Koszt jakies 1200-1300 zl