Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przygotowanie do mini-me D16Y7 ->D16Z6



Saiti
09-01-11, 13:18
Cześć.
Niedługo w mojej EJ6 będę dokonywał mini-me. Lecz mam wcześniej kilka pytań - czy jest możliwość podzielenia tego zabiegu na etapy? Mianowicie na myśli mam:

1. Wymiana kolektora ssącego na Z6 (do tego parówka, lub coś od kilba odkręcę).
2. Wymiana głowicy z Y7 na Z6.

W takiej kolejności chciałem dokonać modyfikacji. Teraz pytanie, bo sam już nie rozumiem z tego co poczytałem na CKPL: Czy mogę przerzucić sam kolektor bez zmiany OBD? A samą wiązkę przerobić przy montażu głowicy? Nie chodzi tutaj o pieniądze, ale o czas, gdyż nie mam warunków w pełni garażowych, stąd nie zrobię wszystkiego na raz, a auta potrzebuję na codzień.

Pozdrawiam.

lozek
09-01-11, 13:49
Sam kolektor mozna przerzucic bez gmerania w eletryce tylko zostaw te same wtryski co masz i daj przepustnice od d16y7

derwisze
09-01-11, 13:59
Bez aparatu ani rusz.

Saiti
09-01-11, 17:21
Czyli na samym nowym kolektorze będę musiał wymienić rówież aparat? Chyba wymienię ssaka przy mini-me.

lozek
09-01-11, 18:48
Czyli na samym nowym kolektorze będę musiał wymienić rówież aparat? Chyba wymienię ssaka przy mini-me.

yyy nie

do ssaka nie trzeba zmieniać aparatu, ale ogólnie przy mini-me tak.

Artek82
09-01-11, 20:25
kupiłeś już ssaka? jak jeszcze nie to dobrze poszukać od razu z listwą paliwową i regulatorem paliwa

a jak byś się pozbywał głowicy Y7 to chętnie pogadam :)

Saiti
09-01-11, 21:59
Artek82, dogadamy się ;) U mnie głowica ma taki plus, że jest po remoncie 8-10 tysięcy temu, więc na razie dobrze trafiasz ;). Jeszcze nic nie kupiłem, zacznę od układu wydechowego, do Mini-me będę chciał kupić raczej komplet na przekładkę na raz. Muszę jeszcze znaleźć kogoś, kto takowy komplet sprzeda :)

elton_26
09-01-11, 22:31
Nie wiem z jakiego powodu(kaska?) chcesz ten mod rozbić na dwie części ale powiem Ci że najlepiej będzie jak skompletujesz wszystkie potrzebne elementy i dopiero zaczniesz działać a o graty zapytaj Ralfa z kobyłki albo Marka z TGR garage podpowie Ci przy okazji co nie co na ten temat:)

Artek82
09-01-11, 23:14
graty zapytaj Ralfa z kobyłki albo Marka z TGR garage
+1
a głowicę i ssaka z y8 rozważałeś? trudno trafić, ale podobno warto

Homie
09-01-11, 23:35
ja sam planuje zrobić swapik na y8 a nie na z6 :) jednak przeraża mnie ilosc gratów o_O troche ich jest no i mam nadzieje że w Tecno to ogarną :)

jasiek09
10-01-11, 00:05
głowica y8 oprócz mniejszej komory spalania ma więcej niedoróbek...

Artek82
10-01-11, 09:58
głowica y8 oprócz mniejszej komory spalania
mniejszej? niż Z6, polecam poczytać: http://wiki.hondaclub.com.br/index.php?title=Motores_D_Series#D16Y8

ma więcej niedoróbek...
sprawdzone empirycznie, czy klepane?

jasiek09
10-01-11, 10:48
mniejszej? niż Z6, polecam poczytać: http://wiki.hondaclub.com.br/index.p...D_Series#D16Y8
d16y8 Combustion Chamber Volume (cc) 32.80
d16z6 Combustion Chamber Volume (cc) 34.60

sprawdzone empirycznie, czy klepane?
sprawdzone organoleptycznie

Artek82
10-01-11, 12:02
d16y8 Combustion Chamber Volume (cc) 32.80
d16z6 Combustion Chamber Volume (cc) 34.60
czyli jednak stare dobre Z6 lepsze

Homie
10-01-11, 12:17
a ja w innym temacie miałem napisane że y8 lepsze hmm :| jakich nie doróbek np ? jeżeli chodzi rzecz jasna o y8?

jasiek09
10-01-11, 12:47
lepsza jeśli chodzi o komorę spalania bo żeby uzyskać taki sam stopień sprężania głowicę z z6 trzeba by splanować o 0.4mm. a niedoróbki chodzi mi o takie nadlewy/przesunięte kanały http://img404.imageshack.us/i/dsc02190e.jpg/

embargo
10-01-11, 15:23
jak z6 może być lepsze skoro ma większą objętość komory spalania niż z6 ? dla NA mniejsze = lepsze

jasiek09
10-01-11, 16:19
jak z6 może być lepsze skoro ma większą objętość komory spalania niż z6 ? dla NA mniejsze = lepsze
tak też napisałem że pod tym względem jest lepsza

Saiti
10-01-11, 17:22
No też mi się wydaje, że Y8 lepsze. Najchętniej dorwałbym komplet. Tutaj nie kasa, a czas gra główną rolę (BOŻE, PIERWSZY RAZ PISZĘ, ŻE KASA NIE GRA ROLI, DAJCIE MI SIĘ NACIESZYĆ :D). Ale wychodzi na to, że wychodzi na jedno :D. Na razie robię wydech (miałem dziś miłą niespodziankę, okazało się, że mam już nierdzewkę, tyle, że 1,75 cala, a celuję w dwa :( ). Wracając do tematu: orientacyjnie, ile będzie kosztował mnie zestaw na mini-me (np u Ralfa, jeśli ktoś tam zakupował) oraz ile kosztuje przerobienie wiązki? Mówimy o cenach warszawskich. Budżet przygotowałem 2 tysiące zł (bo głowicę przełożę sam wraz z kolektorem ssącym, tylko cena przerobienia wiązki poza częściami dochodzi).

Artek82
10-01-11, 18:52
jeśli chcesz dać komuś do przerobienia wiązki to słyszałem że chłopaki z JHM-u ogarniają i są polecani

Saiti
10-01-11, 19:15
Niektórzy piszą, że wystarcza przejściówka i pociągnięcie kabli do zaworu. Już sam się gubię i nie wiem. W temacie "wszystko o mini me" jest podany instruktaż do D15B7 i podobno wygląda ciut inaczej niż moje D16Y7, a do mojego opisy są nieskładne i ciężkie do zebrania w kupę. Potrzebuję dokładną listę części które muszę zakupić do samego mini me oraz przerobienia wiązki.