Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Stag 300+ czy stag4 i jakie graty



ramzees
09-01-11, 10:55
jak w temacie który lepszy ?
i na jakich podzespołach najlepiej

planuje zakup czegos takiego:

- komputer sterujący STAG-300 4 PLUS
- okablowanie układu
- reduktor MAGIC III do 250KM
- listwa wtryskowa Magic Jet wraz z dyszami
- czujnik ciśnienia/podciśnienia (mapsensor)
- sensorowy przełącznik z opcją pełnego wyświetlenia
- sensor pełnego wyświetlenia z wiązką
- buzer
- filtr fazy lotnej (niewidoczny na zdjęciu)
- czujnik temperatury gazu
- płytka z oprogramowaniem

listwy podobno kehiny najlepsze ale kosztuja majątek ale podobno matrixy klasuja sie na 2 miejscu a co do reszty to potrzebuje waszej opini :)

psemeq
12-01-11, 09:54
jedyne co można wybrać to komputer, reduktor i wtryski. reszta to poboczne części zazwyczaj w komplecie z komputerem (tak z alledrogo)
myślę że reduktor magic3 będzie w porządku.
do listwy bym dołożył te kilka złotych. matrixy są podgrzewane i z tego co słyszałem niezawodne.
komputer - jak komputer. wszystko zależy kto Ci to będzie robił, jak samemu będziesz jeździł z kompem i sam poprawiał mapę to wystarczy stag ;)

jozek_marek
12-01-11, 19:01
a ja gdy zakładałem do siebie instalację to słyszałem, że ten magic III jest kiepski... Poczytaj jeszcze o tym na forach. Osobiście wybrałbym jakiś stary i sprawdzony reduktor.

Kompa mam staga premium i w przeciągu roku najprawdopodobniej już drugi raz będę miał go wymienianego.

piroman
12-01-11, 19:07
a ja gdy zakładałem do siebie instalację to słyszałem, że ten magic III jest kiepski...
podobno teraz nowa wersja tego reduktora jest już OK


Kompa mam staga premium i w przeciągu roku najprawdopodobniej już drugi raz będę miał go wymienianego a co się z nim takiego dzieje :confused:

jozek_marek
12-01-11, 19:16
podobno teraz nowa wersja tego reduktora jest już OK
gdy zakładałem instalację to była nowość. Później już nie śledziłem jego losów, więc nie zaprzeczam :)

a co się z nim takiego dzieje :confused:
Z pół roku temu po prostu padł (silnik jakby przez chwilę dostawał dawkę na 3 cylindry i przełączał się na benzynę). Teraz dławi się na zimnym silniku, gdy pracuje na bp. Wyłączam centralkę od LPG i wchodzi elegancko na ssanie. Włączenie centralki powoduje ponowne dławienie. W jeździe nie przeszkadza, nie czuć tego. Na rozgrzanym silniku jest OK.

W przyszłym tygodniu jadę wymienić filtry, więc zerknę w mapy.

A mam taki zestaw:
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/319/minikit-ac
Jednak gdy zakładałem instalację mieli tylko reduktory do wyboru. Widzę, że rozwinęli swoją ofertę. Centralkę na własną odpowiedzialność instalator mi założył (czyli premiuma).

ramzees
12-01-11, 23:42
mam 6 znajomych co maja staga 300+ i zadnemu komp nie pada a fajna zaleta jest ze samemu mozna sobie ustawiac dawke :)

OSCAR
18-01-11, 07:34
mam 6 znajomych co maja staga 300+ i zadnemu komp nie pada a fajna zaleta jest ze samemu mozna sobie ustawiac dawke :)

dokladnie, bo kompy z AC sa rewelacyjne, po prostu na poczatku produkcji wyszla partia wadliwych sterownikow stag premium, za to poprzednie wersje stag 300 i plus raczej byly niezawodne i szczerze polecam te sterowniki - szczegolnie plusa.

Tool_Man
28-01-11, 21:53
Ja w swojej Hani mam Stag 4, listwa wtryskowa Magic Jet, reduktor Alasko. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji gazowej. Na gazie przejechałem już ok 20 000 km w ciągu roku. Taki zestaw polecam. Silnik mam D14Z1 więc dla tego taki słaby reduktor.

januwek
08-02-11, 20:00
a ja mam pytanie bo też mysle o lpg czy jesli kupie taki minikit ac http://www.ac.com.pl/pl/produkt/319/minikit-ac
to co jeszcze bede potrzebowac zeby miec kompletna instalacje? i ile mnie oprocze tego kitu wyniosa czesci bez robocizny czyli brakuje butli chyba jakis zawor do butli przewody i wlew czy cos jeszcze?? ile moze kosztowac ta reszta? bo szukalem na allegro i ciezko sie zorietowac. i gdzie to zalozyc?? czy kazdy gazownik mi zalozy jak pojade do niego z czesciami zeby tylko zalozyl?? ile moze kosztowac samo zalozenie tego przez gazownika? aha i co pozniej? jak to wyglada z wbiciem tego w dowod i do ubezpieczenia? najpierw zakladam lpg a pozniej zglaszam tylko do wydzialu komunikacji i oc czy jeszcze jakies opinie kogos potrzeba? aha i czy jak kupie instalacje na allegro a gazownik tylko zalozy to 1 przeglad nie bedzie darmowy i nie bede mial gwarancji?? i czy zeby to wbic w dowod to musze na podstawie papierow od tego kita to zrobic czy na homologacje butli??

piroman
08-02-11, 20:48
kupując taki minikit masz tzw. zestaw pod maskę, potrzebujesz jeszcze do tego butlę, wielozawór, wlew i miedziane rurki do połaczenia tego wszystkiego
założy Ci to raczej każdy gazownik ale może policzyc drożej za montaż z racji tego że nie brałeś gratów u niego, wiec co do kosztów to musisz popytać w swojej okolicy
przy zakupie masz czystą gwarancję, dopiero pieczątkę wbija Ci zakład montujący gaz, po montażu jedziesz z wszystkimi papierami na przegląd, oni dają Ci kolejny swistek z którym lecisz do wydziału komunikacji i tam wbijaja lpg w dowód

Silent
26-02-11, 16:19
ja mam reduktor magic jet i listwę wtryskowa też magic jet jestem bardzo zadowolony bardzo dobrze się to stroi w stagu 300 plus

eRMD
07-03-11, 12:26
podłączę sie pod temat i zapytam o reduktor do D17a8 (120KM), jaki będzie dobry(interesuje mnie lepszy jakościowo a nie cenowo)
komp będzie stag-a, wtryski Hana (czerwowy napis) lub Matrixy HD544.
pozdrawiam eRMD

sivy
08-03-11, 08:27
zavoli S

disas
29-03-11, 10:59
Witam i proszę o podpowiedź odnośnie wyboru reduktora.
silnik d16w7
Planowane graty:
-stag 4
-listwa hana - mechanik zaproponował mi podgrzewanie tej listwy, ale od jakiej temperatury jest to przydatne? bo mam webasto wiec zastanawiam sie czy inwestowac....
-lubryfikator - jest elektroniczny koszt ok 700 zl , różni się tym, że podaje płyn również na wysokich obrotach. Ja chyba jednak zdecyduję się na tą tańszą wersje na podciśnienie koszt ok 300zl
-reduktor magic - propozycja mechanika który będzie mi to zakładał.
- wlew w klapce, żeby nie trzeba było się schylać :cool:

całość instalacji koszt 3400zl w zależności od tego reduktora.

MarcinC2
29-03-11, 14:33
Sterownik zalecałbym Stag 300 +, lubryfikację bym odpuścił, co do reduktora to z Magicami był jakiś problem z puszczaniem gazu w obieg wody ale o problemie wiem ze słyszenia tylko a siakoś można było to zmodzic żeby problemu nie było. Zresztą nie ma reduktorów idealnych.

ramzees
30-03-11, 17:25
o co chodzi z tym lubryfikatorem co on niby ma smarowac ? i ku czemu ma to sluzyc

MarcinC2
30-03-11, 17:34
Dotrysk specjalnego oleju mający chronić gniazda zaworowe przed wypalaniem. W prawidłowo wyregulowanej sekwencji gdzie mieszanka w całym zakresie obrotów nie jest zbyt uboga ta cała lubryfikacja jest zbędna - moim zdaniem.

ramzees
30-03-11, 18:08
ten lubryfikator nie szkodzi silnikowi ?

MarcinC2
30-03-11, 18:56
Jednym z argumentów gazowników za montażem tego ustrojstwa jest "Na pewno nie zaszkodzi"... He he...

disas
03-04-11, 10:27
na pewno nie szkodzi... a czy pomaga to tak jak pisał wyżej Marcin jeżeli masz dobrze wyregulowana instalacje to gaz silnika nie zniszczy. Musisz jednak pamiętać, że instalacje należy regulować nawet po wymianie filtra powietrza.

eRMD
14-04-11, 06:43
pytałem wcześniej o reduktor i mam taką propozycję od mojego gazownika by wstawić reduktor stag R01 (150KM) do mojego D17 ktory ma 120KM. Jakie opinie ma ten reduktor i czy go pakować czy obstawiać przy czymś innym? Wtryski będą Hana a komp stag 300+. Z góry dzikuje za pomoc.

MarcinC2
14-04-11, 12:38
.... reduktor stag R01 (150KM) do .... AC R01 Polecany reduktor. Przestudiuj http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=10280&postdays=0&postorder=asc&start=0 to poznasz zalety jak i wady...

eRMD
14-04-11, 16:29
podziekował :)