Zobacz pełną wersję : Nie podpięte wtyczki w aucie, nie działa elektryka szyby kierowcy
Witajcie drodzy forumowicze. Od momentu zakupu mam problem z nie działającą elektryką szyby przedniej od strony kierowcy (przyznam szczerze, że nie sprawdziłem tego przy zakupie auta - późna jesień, było zimno na zewnątrz i nie przyszedł taki banał do głowy - wstyd) i teraz mam zagadkę, bo nie wiem, czy to kiedykolwiek działało i ewentualnie czego brakuje lub co jest zepsute. Pozostałe szyby działają, nie hula tylko szyba kierowcy, guzik nie jest podświetlany, tak jakby wcale tutaj nie dochodził prąd. Bezpiecznik sprawdzony, jest ok.
Dzisiaj zdecydowałem się zdjąć boczek z drzwi i znalazłem jedną wolną wtyczkę, do której nie było nic podłączone - to ta zaznaczona na zdjęciu poniżej.
http://img141.imageshack.us/img141/2563/wtyczka.jpg (http://img141.imageshack.us/i/wtyczka.jpg/)
Poza tym przy skrzynce z bezpiecznikami też "dynda mi" jakaś wtyczka i nie mam pojęcia od czego ona jest (mała, żółta, na dwa kabelki) i gdzie ewentualnie mam ją wpiąć (tę wtyczkę zamieszczam na drugim zdjęciu). Przeszłości auta nie znam, oczywiście samochód kupiony od "handlarza", więc wiele prawdy na pewno od niego nie usłyszałem.
http://img253.imageshack.us/img253/144/wtyczka2.jpg (http://img253.imageshack.us/i/wtyczka2.jpg/)
Będę bardzo wdzięczny, jeśli ktoś mi podpowie, od czego są te wtyczki i co może być przyczyną nie działającej elektryki szyby. Z góry dzięki za pomoc.
no to gniazdo co ja zaznaczyłeś na żółto powinna być podpięte na pewno tylko gdzie masz wtyczkę?
Te drzwi to miałeś zmieniane, ponieważ powinna być na nich od środka folia wygłuszająca.
Ta wtyczka może być od siłownika, niestety musisz poszukać tej wtyczki wewnątrz drzwi, powinna gdzieś wisieć wewnątrz. Przez którąś z tych dziur w drzwiach powinna wychodzić pierwotnie. Sprawdź jak idą kable od siłownika i znajdziesz wtyczkę (chyba że siłownika nie masz...).
Pewnie jak podpinali to im spadła w drzwi i nie chciało im się jej szukać.
A ta w środku nie ma nic wspólnego z panelem środkowym?
Te drzwi to miałeś zmieniane, ponieważ powinna być na nich od środka folia wygłuszająca...
A ta w środku nie ma nic wspólnego z panelem środkowym?
No jest ślad po folii na drzwiach, znaczy warstwa kleju została, czyli folia kiedyś była, ale pewnie ktoś już wcześniej zaglądał do tych drzwi i folii pewnie "zapomniał założyć"... Idę z latarką na poszukiwania wtyczki jak tak...
Właśnie biega o to, że do tej żółtej wtyczki ze zdjęcia nr 2 nigdzie nie mogę znaleźć pasującego gniazdka tam gdzie bezpieczniki i masa innych wtyczek i mam spory problem ;)
EDIT: Wziąłem lusterko i zacząłem poszukiwania, niestety nic w drzwiach nie znalazłem, żadnej wtyczki czy chociażby jakichś gołych kabelków. No nic, w poniedziałek zdejmę boczek z drzwi pasażera i sobie porównam.
To może poprzedniemu właścicielowi spalił się siłownik w drzwiach i go ściągnął.
Może ten temat Ci pomoże trochę: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?60372-Zr%F3b-to-sam-spis-tre%B6ci-w-FAQ
Dodatkowo znalazłem coś takiego w manualu odnośnie podłączenia elektrycznych szyb:
http://img8.imageshack.us/img8/2778/civcdrzwi.gif (http://img8.imageshack.us/i/civcdrzwi.gif/)
To jest raczej kabel od siłownika, tylko teraz kwestia gdzie jest wtyczka i czy jest siłownik?
Jeśli się znasz na elektryce to mogę Ci przesłać cały schemat układu elektrycznych szyb w hondzie.
Nie nie, to nie jest ta wtyczka którą pokazałeś na rysunku z manuala. Tamta z rysunku powyżej jest podpięta, wychodzi ona z silniczka od szyb i jest połączona z całą instalacją. A ta druga to właśnie nie wiem do czego ma służyć, możliwe jest to, że będzie to jakaś instalacja przygotowana fabrycznie na przykład pod zdalne sterowanie centralnym zamkiem?? (ja mam sterowanie tylko z kluczyka - niezły zonk swoją drogą i też muszę to ulepszyć)
Kurczę muszę jakoś dać radę z tą szybą, żeby to zaczęło działać, zanim zabiorę się za wygłuszanie tego niezwykle hałaśliwego auta przed montażem sprzętu audio ;)
A czy Twoja wtyczka,którą zaznaczyłeś nie jest przypadkiem taka sama,jak u mnie na zdjęciu?
http://img510.imageshack.us/img510/3880/p1010117r.jpg (http://img510.imageshack.us/i/p1010117r.jpg/)
Jeśli tak,to chyba powinna być wpięta w moduł sterujący na podłokietniku,o ile dobrze pamiętam,bo drzwi rozbierałem ponad półtora roku temu :).
Jeśli nie miałby podpiętego modułu sterującego to chyba w ogóle nie chodziła by elektryka szyb nawet po stronie pasażera. U mnie przynajmniej tak było. Jak odpiąłem moduł sterujący to żadna szyba nie śmigała.
No to jeszcze jedno foto z widocznymi wszystkimi wtyczkami, żeby nie było wątpliwości.
http://img89.imageshack.us/img89/682/dsc01073q.jpg (http://img89.imageshack.us/i/dsc01073q.jpg/)
Chodzi mi o wtyczkę zaznaczoną na żółto. Duża wtyczka to oczywiście ta od przełącznika, jeśli przełącznik nie jest podpięty, to wiadome, że nie działa sterowanie żadnej szyby. Natomiast gdy u mnie jest on podpięty, to działają wszystkie oprócz szyby kierowcy, dodatkowo guzik z napisem "auto" nie jest podświetlony. Kostka nr 3 (szara po prawej) jak widać podpięta jest do silniczka. Tak się zastanawiam, w jaki sposób zatem sprawdzić, czy silniczek jest spalony, czy też walnięte jest coś innego. Na włączonym zapłonie przy odpiętej wtyczce od silniczka i zapiętej tej od modułu sterującego mam szukać napięcia w kostce idącej do silniczka??
No i do czego może być ta kostka zaznaczona na żółto? :D
Dla mnie ta wtyczka zaznaczona na żółto to taka sama,jak ta u mnie wygięta do góry,nie widzę innej opcji,tylko mnie dziwi,że masz ją zaczepioną o jakąś spinkę,sprawdź,może ktoś ją tam po prostu wsadził,zobacz też,czy nie masz wolnego gniazda w tym module w podłokietniku.
a czy przypadkiem ta zaznaczona wtyczka nie jest od centralnego zamka ?
centralny masz oryginalny czy z alarmem zakładany jakiś ?
Centralny zamek chyba jest oryginalny, sterowany tylko z kluczyka (z tego co wiem, w modelach sprzed liftu tak bywało). Też mi się wydaje, że może to być od centralnego, może kładli jakąś wiązkę uniwersalną w fabryce i to jest wtyczka pod jakieś urządzenie od zdalnego sterowania centralnym zamkiem?? Dodam, że owa zagadkowa wtyczka jest na 3 piny.
jak dla mnie to ona idzie do zamka. nie jestem pewien czy to nie jest sterowanie od tego przycisku do na drzwiach do zamykania. a patrzyłeś cz prąd dochodzi do przełącznika a później do siłownika
Poza tym przy skrzynce z bezpiecznikami też "dynda mi" jakaś wtyczka i nie mam pojęcia od czego ona jest (mała, żółta, na dwa kabelki) i gdzie ewentualnie mam ją wpiąć (tę wtyczkę zamieszczam na drugim zdjęciu).
http://img253.imageshack.us/img253/144/wtyczka2.jpg (http://img253.imageshack.us/i/wtyczka2.jpg/)
Jakie kolory przewodów ma ta wtyczka tak jak widać czarny i zielony z czarnym paskiem czy inne?
Najprawdopodobniej jest to złącze SCS do którego podłącza się TAKIE (http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-2.htm)urządzenie celem diagnostyki systemu SRS.
Normalnie jest nigdzie nie podłączona.
w tym poscie który tworzyłem
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?60372-Zr%F3b-to-sam-spis-tre%B6ci-w-FAQ
widac wyraznie na 7-mym zdjęciu tą wtyczke i ona jest po prostu wolna
i chyba nie ma być nigdzie podpięta
a na pewno nie ma żadnego związku ze sterowaniem szybami,
Twoj problem to brak zasilania w kostce podlącznej do modułu sterującego szybami
U mnie wszystkie wtyczki były wpięte,tylko nie pamiętam,gdzie :o.
A jest to bardzo możliwe,że ta wtyczka jest od centralnego.
U mnie wszystkie wtyczki były
U mnie tez :)
A co do zółtej wtycji to tak jak napisał ci LemonR
Jest to złącze od SRS http://www.youtube.com/watch?v=4t4ds8ae9tM
Damianos1200
09-01-11, 21:35
ta wtyczka w drzwiach wolna to jest wtyczka do krańcówki alarmu w zamku drzwi i jak ktoś nie ma alarmu albo nie korzystał z fabrycznej instalacji to nie musi mieć tego podłączonego. Jak będe rozbierał drzwi za jakiś czas to moge zrobić zdjęcie :)
wiesz może gdzie znajduje się sterownik od fabrycznego alarmu ?
Seryjny alarm jest pod kierownicą po lewej stronie za tymi plastikami.
Jakie kolory przewodów ma ta wtyczka tak jak widać czarny i zielony z czarnym paskiem czy inne?
Najprawdopodobniej jest to złącze SCS do którego podłącza się TAKIE (http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-2.htm)urządzenie celem diagnostyki systemu SRS.
Normalnie jest nigdzie nie podłączona.
Jest dokładnie tak, jak napisałeś. Dzięki zatem wielkie, przynajmniej jedna rzecz się wyjaśniła ;)
w tym poscie który tworzyłem
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?60372-Zr%F3b-to-sam-spis-tre%B6ci-w-FAQ
widac wyraznie na 7-mym zdjęciu tą wtyczke i ona jest po prostu wolna
i chyba nie ma być nigdzie podpięta
a na pewno nie ma żadnego związku ze sterowaniem szybami,
Twoj problem to brak zasilania w kostce podlącznej do modułu sterującego szybami
Właśnie, super, to też mnie trochę uspokoiło. No nic, zabieram się za mierzenie napięć w takim razie ;)
EDIT: Po dokonaniu pomiarów na wszystkie sposoby wyszło, że prąd dochodzi do przełącznika, przełącznik sam w sobie też chyba jest ok bo zamyka i otwiera obwód, a na wtyczce idącej do silnikczka nie pojawia się napięcie. Zauważyłem jednak, że ktoś już coś przede mną dłubał w tej instalacji i mam jakieś zaizolowane przewody, a tego w fabryce nie zrobili...
No nic, pozostaje teraz dojść do ładu z wiązką kabli podejrzewam, tylko cały czas zastanawia mnie to, że skoro dochodzi prąd do przełącznika, to czemu nie jest on podświetlany... Najlepiej by było mieć drugi, na pewno sprawny przełącznik, żeby go na próbę podpiąć, tylko skąd taki wziąć? ;)
Bo przełącznik się podświetla jak przekręcisz kluczyk w stacyjce i włączysz światłą. Nie wystarczy samo włączenie świateł. Dla pewności odpali silnik i włącz światła.
Nie nie, nie podświetla się nigdy u mnie, niezależnie od tego, czy mam światła włączone czy nie. Dziś lub jutro pojadę z tym do elektryka, to może chociaż da radę jednoznacznie stwierdzić, co jest walnięte, czy przełącznik czy silniczek, czy po prostu skopane są kabelki. Wybieram tę trzecią opcję, bo by było najtaniej :D
Jestem już po wizycie u elektryka i mam diagnozę. Walnięty jest przycisk w przełączniku, który nie otwiera obwodu. Silniczek podpięty "na krótko" zadziałał. Mała to dla mnie pociecha, bo po telefonie do serwisu Hondy poznałem cenę przełącznika - "jedyne" 800zł netto! Co za kosmos. No ale elektryk wziął przełącznik i powiedział, że powinno się dać go rozebrać i być może naprawić. No oby tak było, bo znalezienie takiego przełącznika do 5-drzwiówki na Allegro graniczy z cudem, przynajmniej tak mi się wydaje...
Póki co elektryk wziął przełącznik i dziś wieczorem miał coś przy nim dłubać.
hondatanio.pl
Dzięki wielkie za adresik. Zapewne przyda się w przyszłości ;)
Przełącznik udało mi się znaleźć na Allegroszu, mam nadzieję, że zgodnie z opisem będzie on sprawny i problem się rozwiąże. Jutro powinna przyjść przesyłka, to zobaczymy.
Dziękuję wszystkim za pomoc w tym dziwnym i trudnym dla mnie temacie, przynajmniej kilka wątpliwości zostało rozwianych. Dam znać jak podepnę "nowy" przełącznik, czy szybka śmiga. Oby tak właśnie było...
Właśnie przed chwilą dotarł przełącznik i szyba śmiga, więc elektryk miał rację. Funkcja "auto" działa tylko w dół, ale modele przed liftem chyba właśnie tak miały. Napis "auto" podświetla się niezależnie od tego, czy są włączone światła, czy też nie. W każdym razie problem rozwiązany, co mnie bardzo cieszy. Co prawda kosztowało to troszkę, no ale każde auto to swego rodzaju skarbonka ;)
co tam przełącznik bez niego da się jeździć :)
A od czego ta niepodpięta wtyczka była na zdjęciu?Czy może po prostu była wypięta?
A od czego ta niepodpięta wtyczka była na zdjęciu?Czy może po prostu była wypięta?
Tego nadal nie wiem, w każdym razie na pewno nie od podnośnika szyb, nadal pozostała nie podpięta nigdzie. Nie mam pojęcia do czego ona służy. Jeden problem rozwiązany, teraz czas ostatecznie uporać się z problemem nr 2, czyli chwytakiem pancerza od linki regulacji ogrzewania, bo u mnie jest uszkodzona konsola (wyrwany jest kawałeczek plastiku w tym miejscu, gdzie idzie ta metalowa blaszka trzymająca pancerz, przez co nie ma się ona do czego przypiąć). No ale ten temat tu już we właściwym wątku poruszę.
Ha, teraz zaczęły się przygody i mam niezły problem...
Z moim samochodem i z tym przełącznikiem od szyb wiąże się ciekawa historyjka. Otóż gdy był podpięty stary, uszkodzony przełącznik, to działała regulacja 3 szyb, a za każdym razem po przejażdżce samochodem, po zgaszeniu silnika i wyjściu z auta, "kopał mnie" prąd przy zamykaniu drzwi czy też innej okazji do dotknięcia się do karoserii. Słowem, auto się elektryzowało, co było niesamowicie denerwujące. W trakcie prób naprawy problemu jeździłem przez jakiś czas bez przełącznika i ów problem zniknął. Wtedy się nad tym nie zastanawiałem, ale...
Teraz znów auto mi się elektryzuje, więc zrobię jeszcze test, żeby się upewnić, że sprawcą jest na 100% przełącznik i go na chwilę odepnę. Jeśli przestanie się elektryzować karoseria, to już będę miał pewność, że gdzieś mam jakieś przebicie czy też zwarcie, co najprawdopodobniej wcześniej czy później doprowadzi do uszkodzenia kolejnego przełącznika. I teraz pytanie do Was, w jaki sposób (jeśli moje przypuszczenia okażą się słuszne, że to za sprawą przełącznika elektryzuje się auto) próbować walczyć z tym problemem? Wymieniać kable te prowadzące od przełącznika do tej wtyczki wychodzącej od silniczka? Bo widziałem, że coś tam było dłubane, jest pozawijane w izolację i w sumie nie wiem co jest pod spodem. Muszę to jakoś rozwiązać, bo nie chcę być non stop kopanym, nie chciałbym też, żeby pewnego pięknego dnia Honda spłonęła gdzieś na parkingu czy w garażu...
Ładunki elektrostatyczne nie mają nic wspólnego z przełącznikiem.
Jak zaradzić w takiej sytuacji? Zmień spodnie.;) Jak jesteś bardzo do nich przywiązany to zainstaluj pod samochodem pasek odprowadzający w/w ładunki elektrostatyczne do ziemi.
Tego typu wyładowania są nieprzyjemne, ale nie zagrażają Tobie i Twojej bryce.
No chyba masz jakieś przebicie może się to dzieje gdy jest zawilgocone miejsce zaizolowanego przewodu teraz jest pora w której jest dużo wilgoci rozwiń starą izolacje i sprawdź łączenia i porządnie zaizoluj choć nigdzie nie jest powiedziane że to jest akurat tam gdzie opisujesz to przebicie ale jak tak podejrzewasz to warto sprawdzić:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.