Zobacz pełną wersję : jaki srodkowy
jol
zalozylem koncowy przelotowy el-tec(ten co na allegrop monza kupic)
mialbyc cichy, jest glosny.wycialem katalizator, moze to wina tego.
nie wazne.macie jakies pomysly jaki(drugi ewentualnie ) srodkowy tlumik zalozyc?
od razu mowie zed ma to byc zwykly tlumik za 70 zeta.
z innego auta mnoze.dopomozcie cos
bez sensu!! wycioles kata, masz przelot koncowy i teraz chcesz załozyc puszke...zrób na zamuwienie długi przelot min 50cm i bedzie ciszej sporo
zrób na zamuwienie długi przelot min 50cm i bedzie ciszej sporo
tyle mi sie nie zmiesci.
moj ma 40cm.
wycioles kata, masz przelot koncowy i teraz chcesz załozyc puszke
poniewaz kat byl fajnie zapchany juz wiec go wycialem
ktos ma lepsze pomysly :?:
Ja mam zamiast kata wspawany koncowy przelot ze 125p. Oprócz tego fabryczny srodkowy przelot na rurze (taka mała puszeczka). Koncowy wlasnie kupilem jakis cichy basik ale jeszcze nie mam zalozony.
Kosztowało mnie z robotą 120 zł a za starego kata dostalem 80, czyli netto 40 zł.
I chodzi tak już 2 latka cicho i fajnie.
jakis wiekszy, pojemniejszy srodkowy tlumik daj
no właśnie ale czy środkowy jest przelotem w 100% bo słyszałem że podobno ma w środku jedną zastawke?
Miałem u siebie kiedyś wydech który opierał sie tylko na końcowym i na kacie. Było nad wyraz głośno. Po kolejnej wizycie w El-Tec'u zdecydowałem się na montaż środkowego. Jest teraz o wiele ciszej i przyjemniej 8)
za starego kata dostalem 80
ja dostane dwa ray tyle wiec bedzie na drugi tlumik.
ale jaki ten tlumik.byle jaki oby srodkowy :?:
Dopasowany średnicą do rurek układu wydechowego. Najlepiej żeby był wiekszy ten tłumok jak seryjny jeśli chcesz mieć cicho.
Zwroc sie do El-teca z porada, bo jak masz przelot i wsadzisz seryjny srodkowy nawet i wiekszy to zabicie sensu calosci.
Duzo zalezy wlasnie od koncowego tlumika. Ja mialem wybity wklad katalizatora (pusta puszka dla rozprezenia spalin) potem tylko rura i koncowy tlumik ultera, wiec przed koncowym pelny przelot i bylo cicho, wzglednie cicho. Przy spokojnej jezdzie i w trasie nic nie przeszkadzalo, nic nie buczalo. Wlasnie dlatego wydaje mi sie ze Ulter robi bardzo dobre tlumiki, bo pomimo dobrego przeplywu spalin dobrze wyglusza w porownaniu z tlumikami typu KM, gielduwki wynalazki innego typu i oczywiscie a'la mugen spoon, tyle ze nie powala wygladem :)
Może sprzedaj ten tłumik i zrób taki jak ja? :roll:
Zapraszam na odsłuch, cichszego przelotu 2,25" jeszcze nie słyszałem.
Może sprzedaj ten tłumik i zrób taki jak ja
nie chce go sprzedac bo wizualnie i dzwiekowo mi sie bardzo podoba, tylko jest za glosny po prostu.
mysle ze to wina wycietego kata.
jeszcze jeden hondowski srodkowy tlumik dac cos?
czy od innego auta dac :?:
głośnośc bardziej zalezy od wielkości puszki ostatniego tłumnika.....jakiś srodkowy tez pewnei go wyciszy ale nie wiele...
To nie jest wina braku katalizatora. Puszka końcowego tłumika jest po prostu za mała. Ja mam spory środkowy, duży końcowy, bez kata i jest cicho. Sam środkowy tłumi nie wiele. Ostatnio miałem przyjemność sprawdzić jak tłumi sam środkowy bo jechałem bez końcowego. Masakra, strach 3000rpm przekroczyć, przy 5000rpm ludzie uciekali :lol:
Jedź do Wojtka, może on coś wymyśli...
Ps. Zakładam że dopiero co odebrałeś tlumik? No to jak się troche dopali to będzie jeszcze głośniejszy...
To nie jest wina braku katalizatora.
wojtek powiedzial ze jesli katalizator zostanie to bedzie cicho.a niezle byl juz przyutkany wiec na pewno bylo by ciszej.
sam tlumik jest spory bo ma 40 cm dlugosci, A puszka ma srednice 15 cm na przelocie 50mm.
[ Dodano: Pon 08 Sty, 2007 ]
a wiec po konsultacji zaproponowano mi po prostu strumienice.
nigdy nie wiezrzylem w dzialanie strumienicy, ale mam nadzieje ze zmienie tym razem zdanie
głośnośc bardziej zalezy od wielkości puszki ostatniego tłumnika.....jakiś srodkowy tez pewnei go wyciszy ale nie wiele...
ziom dobrze prawi...
powiem tak:
mam końcowy al'a n1, kat'a, srodkowy i jest *****iscie glosno - tylko ze wzgledu na koncowy tlumik, i to by potwierdzało to co mowi martins, bo to swieta prawda... teraz uwaga! tłumikarz mi powiedzial ze wstawienie jeszcze jednego srodkowego tlumika (czyli razem dwie sztuki) wyciszyłoby układ o jakies 10%-15% więc gra nie warta świeczki... a co do glosnosci układu... coś takiego mi swita:
katalizator juz pewnie nie zdaje swojego egzaminu, koncowy mam za glosny... wpadla taka koncepcja, wywalenie kat'a i wstawienie zamiast niego puszki, zostawić moj srodkowy bo jest nowy i wstawenie zwyklego seryjnego tlumika koncowego tylko z wiekszym wylotem, tzn wiekszą srednicą (nie bedzie takie słomki tylko ładna okrągła końcóweczka) z dupy czy nie? i jak może byc z glosnoscią? wiem ze prorocy nie jesteście, ale moze ktos wie :> ?
dodam ze niechce wywalac niewiadomo ile kasy, bo jest w chwili obecnej bezsensu - przy tym silniku :agent:
którtko - im wieksza pucha z tyłu tym ciszej i najlepiej jezeli jest to komorowy (nie przelotowy!!!!)
dodawanie srodkowych tłumoków w nieskonczonosc to bezsens moim zdaniem
jest kilka aut które jezdza w setupie:
kolektor 4-2-1/kat/tylny komorowy
kolektor /rura/tulny komorowy
ewentualnie zamiennie kat ze srodkowym
i sa ciche -porównywalne z seria... (a nie maja srodkowych!!!)
ja mam osobiscie duza puche (tylny komorowy SS) i jest tylko nieduzo głosniej niz seria (i tylko na wysokich obrotach-smailo mozna jexdzic w trasy bez radia nawet )
polecam zainwestowanie w tylny koncowy - porzadny - nawet robiony na zamówienie - ma to sens i jest przyszłosciowe.
co do montazu tylnego koncowego hondy to na pewno bedzie cicho -problem w tym czy jakos nie zdławi auta (nigdzie nie widzialem wykresów z hamowni które by to jakos porównywały itd). Sam jeździlem z robionym wydechem i dodanym, koncowym seryjnym i bylo ok... ale szukajac takiego tłumoka (seryjny) poleciłbym szukac od aut VTI albo np 1,5 iLS (6gen 114HP) bo te tłumiki i wloty maja wieksze i cała puszke(od 1,4)
Dokladnie, tylko Sadamowi raczej wiele to nie pomoze, chyba ze sprzeda tlumik :)
W przypadku tlumika o srednicy praktycznie samej koncowki trudno, jak nie bardzo trudno jest go wygluszyc.
Przykladowo samochod z calym seryjnym ukladem wydechowym (katalizator, srodkowy) oprocz koncowego ktory bedzie wymieniony na tlumik a'la mugen (no name) bedzie chodzil glosno, buczal a efekt zerowy.
Drugi przyklad juz opisywany przezemnie. To taki sam samochod bez katalizatora, z wywalonym srodkowym a ostatni tlumik standartowy ulter - bedzie ciszej a przeplyw spalin duzo lepszy.
To tak z moich obserwacji. Moze ulter wygladem nie powala, ale to dobry kompromis cena/jakosc/wygluszenie (mowa o standartowych tlumikach, nie nowosciach a'la mugen).
Moze ulter wygladem nie powala, ale to dobry kompromis cena/jakosc/wygluszenie (mowa o standartowych tlumikach, nie nowosciach a'la mugen).
zgadzam sie w 100%tach
RDK napisal: "wpadla taka koncepcja, wywalenie kat'a i wstawienie zamiast niego puszki, zostawić moj srodkowy bo jest nowy i wstawenie zwyklego seryjnego tlumika koncowego tylko z wiekszym wylotem, tzn wiekszą srednicą (nie bedzie takie słomki tylko ładna okrągła końcóweczka) z dupy czy nie? i jak może byc z glosnoscią?"
RDK, u Marty jest wywalony katalizator, wstawiony nowy tlumik srodkowy i wstawiony jest koncowy nowy seryjny-ale srednica koncowki jest szersza od "slomki" o jakis 1-1,5cm -jest glosniej niz w serii ale daje rade- jej nawet ten dzwiek sie podoba (mi z reszszta tez) :)
Krzysiu, muszę posłuchać jak przyjedziecie na spot ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.