Zobacz pełną wersję : kolektor ssący z d16z6 do d15b7
Posiadam w swojej hondzie silnik D15B7 i wiem że kolektor ssący z D16Z6 bedzie pasował do mojej głowicy napewno, ale:
1. czy wszytkie wtyczki osprzętu kolektora (wtyczka od przepustnicy, od silniczka krokowego itp.) pasują czy trzeba zmieniać kompa i wiąkę , czy tylko wkładam kolektor i wszytko pasuje???
2. Czy wogóle warto zmieniać kolektor pod kątem mocy - da to coś???
3. czy przepustnica od d16z6 różni się czymś od przepustnicy w d15b7(np. ma większą średnicę)???
4. czy silniczek krokowy z D16Z6 pasuje do d15B7???
Bardzo proszę o jakieś info i zgóry wielkie dzięki!!!
Posiadam w swojej hondzie silnik D15B7 i wiem że kolektor ssący z D16Z6 bedzie pasował do mojej głowicy napewno, ale:
1. czy wszytkie wtyczki osprzętu kolektora (wtyczka od przepustnicy, od silniczka krokowego itp.) pasują czy trzeba zmieniać kompa i wiąkę , czy tylko wkładam kolektor i wszytko pasuje???
2. Czy wogóle warto zmieniać kolektor pod kątem mocy - da to coś???
3. czy przepustnica od d16z6 różni się czymś od przepustnicy w d15b7(np. ma większą średnicę)???
4. czy silniczek krokowy z D16Z6 pasuje do d15B7???
Bardzo proszę o jakieś info i zgóry wielkie dzięki!!!
1. wszystko pasuje-kompa ani wiązki nie musisz zmieniac -wkładasz kolektor i gra
2. warto - u mnie dało 9KM z wiekszym dolotem
3. przepustniece w serii D sa takie same - 56mm
4. nie wiem - ale ja w swoim b7 załozyłem kolektor od z6 i swoj krokowy (od b7)
tutaj szczegóły - sa 2 rodzaje kolektorów od z6:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=13151&postdays=0&postorder=asc&start=80
Dzięki Lcfr za info. ale jednego nie rozumiem napisałeś że : "Moj kolektor nie mial jednego wyjscia cieczy (ogrzewania termostatu wolnych obrotów) " - chodzi o kolektor z d16z6??? a jak tak to jak rozwiązałeś ten problem - zaślepić któryś przewód???ma to negatywny wpływ na silnik??
Dzięki Lcfr za info. ale jednego nie rozumiem napisałeś że : "Moj kolektor nie mial jednego wyjscia cieczy (ogrzewania termostatu wolnych obrotów) " - chodzi o kolektor z d16z6??? a jak tak to jak rozwiązałeś ten problem - zaślepić któryś przewód???ma to negatywny wpływ na silnik??
wyjscia z kolektora sa takie:
- ogrzewanie odmy
- ogrzewanie termostatu wolnych obrotów
- kanał głowny cieczy
w d15b7 sa te 3 kanały. w d16z6 sa wersje z kolektora z 3 kanałami i z 2 kanałami. Ja miałem z 2 kanałami i zrezygnowałemz podgrzewania odmy (które jest niepotrzebne w sumie jak masz dolot bez wyjscia na odme - powerrury niektóre -a z filterkiem odmy jak na moim silniku) zaslepiasz jeden przewód i gra...
brak podgrzewania odmy nie wpływa negatywnie jak na moje obserwacie przez ponad 10kkm i temp do -10st.C.
Brak ogrzewania odmy raczej nie bedzie problemem. Ewentualnie przy wysokich mrozach, jeżdzeniu na krotkich odcinkach na wysokich obrotach moze w przewodzie od odmy tworzyc sie "masło" zlożone z oleju i zmrożonej pary wodnej i zatkac przewod. W poprzednim aucie mialem taką sytuacje. Jak dlugo nie czyscilem przewodu odmy to wzrastalo cisnienie pod pokrywa zaworow i bagnet wybijało ( co prawda byl to tylko Vw Polo )
A czy może ktos mi powiedzieć czy kolektor od D16A9 też ma większe kanały niz moje b7??? czy kolektor d16a9=d16z6???
A czy może ktos mi powiedzieć czy kolektor od D16A9 też ma większe kanały niz moje b7??? czy kolektor d16a9=d16z6???
wieksze pewnie ma... ale nie wiem czy mocowanie podejdzie...
czy to napewno kolektor od d16a9???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ddbf6fc23a5e7e38.html
kolektor z a9 ma innny rozstaw srub niz pozostale D
kolektor z a9 ma innny rozstaw srub niz pozostale D
Dzięki rem36!!! kupiłbym pewnie żeby nie ty a potem bym żałował.
czyli zostaje opcjia jak u LCFR - kolektor z z6.
odgrzeje kotleta... nie chce zakładać nowego tematu, zamontowałem kolektor ssący d16y2 do d15b7 i mam wrażenie tak jakby stracił na mocy przy wyższych prędkościach ? tak od 4 biegu zaczyna powoli zamulać. mam założony kol. wyd. d16z6 i zrobiony dolot przed założeniem ssącego wydaje mi się że lepiej się zbierał na wyższych biegach.
mozliwe ze wydaje Ci sie tak poniewaz zyskal dol i roznica miedzy dolem a gora jest mniejsza. niestety jedynym sposobem by to sprawdzic jest hamownia przed i po montazu kolektora.
na hamownie muszę się wybrać na bank, ale chyba nie będę specjalnie zdejmował kolektora i zamieniał na stary żeby to sprawdzić :D czyli nie ma takiej opcji żeby aż tak zamulił ? :D
civicolsztyn
10-08-08, 18:09
Panowie powiedzcie mi czy to bedzie pasowalo do mojego d15b7?
http://www.allegro.pl/item408057222_kolektor_honda_civic_88_00_civic_d15 _d16.html
jak napisali że do d15 i do d16 SOHC to musi pasować :D
wojtus1199
21-08-08, 21:17
1. wszystko pasuje-kompa ani wiązki nie musisz zmieniac -wkładasz kolektor i gra
2. warto - u mnie dało 9KM z wiekszym dolotem
3. przepustniece w serii D sa takie same - 56mm
4. nie wiem - ale ja w swoim b7 załozyłem kolektor od z6 i swoj krokowy (od b7)
tutaj szczegóły - sa 2 rodzaje kolektorów od z6:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=13151&postdays=0&postorder=asc&start=80
możesz podac jeszcze raz linka do tego watku o 2 rodzajach kolektorów? bo nie moge znalesc a chce kupic taki a nie wiem jak je rozroznic
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.