PDA

Zobacz pełną wersję : opór przy wbijaniu 2 biegu civic sedan 2007



civic FD
06-01-11, 18:17
Witam wszystkich od około tygodnia mam problem przy wbijaniu 2 biegu objawia się to tak że wbijając bieg napotykam opór i czasem muszę wbić inny bieg żeby potem wsadzić 2 od pewnego momętu dzieje się to na tyle często że bardzo mnie denerwuje i przeszkadza w jezdzie dodam że samochód ma przejechane 89 tysięcy km jest normalnie eksploatowany i serwisowany wszystkie wymiany i przeglądy robię w czasie proszę o pomoc :(

jacob
06-01-11, 20:34
Ja jezdze civicem 5d i nie mam z tym zadnego problemu, natomiast tata posiada civica 4d tez 2007r. i czasami jezdzac jego autem zauwazylem ten problem. Wedlug ASO ten typ tak ma, i nie ma co sie martwic. Nie wiem czy wersja 4d i 5d maja inne skrzynie, ale wydaje mi sie ze sa te same, i problem wystepuje glownie w wersjach 4d. Jesli bedziesz mial problem z wrzuceniem 2 biegu posc i nacisnij jeszcze raz sprzeglo u taty to pomaga. Po rozgrzaniu ten problem znika...pozdrawiam :]

Jacek65
07-01-11, 12:03
Raczej ten typ tak niema.Ja mam sedana z 2009 roku i nie występują żadne takie problemy.Wszystkie biegi"wchodzą"tak samo.Bez problemu.ASO coś ściemnia.Jedz do nich i niech np.dadzą ci się przejechać autem do jazd próbnych.To zobaczysz czy "te typy tak mają".Pozdrawiam.

jacob
07-01-11, 20:08
Raczej ten typ tak niema.Ja mam sedana z 2009 roku i nie występują żadne takie problemy.Wszystkie biegi"wchodzą"tak samo.Bez problemu.ASO coś ściemnia.Jedz do nich i niech np.dadzą ci się przejechać autem do jazd próbnych.To zobaczysz czy "te typy tak mają".Pozdrawiam.

Jezdzielem wersja po liftingu i rzeczywiscie nie ma takich problemow. Jezdzielem wersja przed liftingiem na jedzcie probnej i sam pracownik zwrocil uwage na "haczacy" drugi bieg, wiec cos w tym musi byc. Jesli haczenie po rozgrzaniu skrzyni biegow nie mija to tak jak mowi "Jacek65" jedz do aso, jesli mija nie przejmuj sie.

zyga502
08-01-11, 14:45
niestety potwierdzam ten problem,2 haczy przy wrzucaniu,po rozgrzaniu jest lepiej,najdziwniejsze jest to ,że jak jeździ żona nie ma takiego problemu :confused:

Jacek65
09-01-11, 12:31
Może za ostro szarpiesz lewarkiem,a żona robi to delikatniej.:D U mnie w aucie nie ma takiego problemu.A miałeś go od początku czy pojawił się po jakimś czasie użytkowania.:)

zyga502
09-01-11, 14:05
z racji pracy jeżdżę w tyg kilkoma różnymi autami,różne skrzynie,różne ustawienia 1 czy wstecznego ,więc uwierz mi nie szarpię,bo inaczej bym urwał -))),problem się pojawił w pewnym momencie,ale ASO to zlewało, bo nie występował u nich,tyle w temacie

Homer21
12-01-11, 17:14
U mnie też tak jest. Mam 4D z listopada 2007 i zaczęło występować po ok. 2,5 roku od kupna. Zauważyłem ten problem przy redukcji z 3 na 2 i dzieje się to nie zawsze (raz na jakiś czas). Mój kolega w 4D z kwietnia 2008 też tak ma. Pomaga, jak pisał przedmówca puszczenie i ponowne naciśnięcie sprzęgła. Może to synchronizator?

mariusz05
12-01-11, 20:43
Witam wszystkich od około tygodnia mam problem przy wbijaniu 2 biegu objawia się to tak że wbijając bieg napotykam opór i czasem muszę wbić inny bieg żeby potem wsadzić 2 od pewnego momętu dzieje się to na tyle często że bardzo mnie denerwuje i przeszkadza w jezdzie dodam że samochód ma przejechane 89 tysięcy km jest normalnie eksploatowany i serwisowany wszystkie wymiany i przeglądy robię w czasie proszę o pomoc :(
1.Pytanie do wszystkich czy w korek spustowym oleju jest namagnesowany,może te pojawiające i znikające problemy są spowodowane opiłkami w skrzyni , co prawda technologia japońska ale producent i kooperanci już nie (plus wszechobecne schodzenie z kosztami i jakością)
2.Wymień olej w skrzyni może pomoże ale na pewno nie zaszkodzi tym bardziej że to nie powinien być jakiś duży koszt.
3.Może olej w skrzyni jest jednak nie do końca dopasowany tzn.za gęsty , zauważyłem że przy dynamicznej jeździe i szybkiej zmianie biegów, biegi wchodzą pewnie a przy normalnej na przykład po mieście są czasami problemy z 2 ką.

Jacek65
13-01-11, 16:26
U mnie też tak jest. Mam 4D z listopada 2007 i zaczęło występować po ok. 2,5 roku od kupna. Zauważyłem ten problem przy redukcji z 3 na 2 i dzieje się to nie zawsze (raz na jakiś czas). Mój kolega w 4D z kwietnia 2008 też tak ma. Pomaga, jak pisał przedmówca puszczenie i ponowne naciśnięcie sprzęgła. Może to synchronizator?

Czyli mnie po roku jeszcze może to nie występować:p.I będę zwracał teraz na to uwagę:rolleyes:.Bo jak ma to już wystąpić to lepiej na gwarancji:).Jak tylko zauważę taki problem zaraz jadę do ASO.I nie dam się odprawić z kwitkiem.Choć mam nadzieję że jednak nie będę musiał.:o.Pozdrawiam.

bart97
14-01-11, 19:35
Witam

Ja mam podobne problemy ze skrzynia tylko ze do problemow z 2 biegiem dolaczyly sie z pierwszym

oto link
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?95173-Problem-ze-manualna-skrzynia-bieg%F3w-Civic-1-8-5d-2009

Jacek65
15-01-11, 12:07
Ale to masz problem jak rozumiem z wersją 5D.A to już podobno inne auto.:rolleyes:

amon
30-09-12, 17:16
Panowie przyłączam się do tematu z ciężką wchodzącą 2 - czy moze ktoś rozwiązał temat???? Czy istnieje regulacja??? Z tego schematu wynika że tak- czy ktoś to robił???
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=11965,11966,11967,11968,11969&npl=17SNA601&_nplgrp=2&nplblk=M__0601

iced_devil
30-09-12, 21:32
ja akurat mam amerykankę i w nich pojawia się problem z dwójką lub trojką, jeżeli do tego macie wrażenie chrupania pedału sprzęgła to nie domaga pompa sprzęgła, co jest podobno typowe przy przebiegach 60kkm-100kkm... do tego zaleca się wymianę pompy i oleju w skrzyni.... w przypadku mojego auta niewielki grinding trójki i chrupanie pedału sprzęgła pojawiło się przy około 70 kkm, w tym tygodniu wymieniam pompę i olej to napiszę czy pomogło, może ta przypadłość nęka też wasze autka... można o tym poczytać na 8thcivic.com

jockow
01-10-12, 10:12
Witam jak wiesz problem z pompą sprzęgła ma prawie każdy (jedni wcześniej drudzy pózniej)ale proponuję jak już będziesz wymieniał wymień na zamiennik firmy TRW kosztuje około 300 zł.Podobno są lepsze bo oryginalne nie mam pewności ze są już poprawione(w Aso jak sprawdzałem są trzy pompy z różnymi numerami, poprawiane ale czy poprawione nie wiem opinie są różne)

TRAFO
01-10-12, 16:57
O ile dobrze pamiętam to o haczeniu 2-ki była mowa w temacie o short shifterze.
Trzeba by poszukać, ale zdaje się że ci którzy to cudo zamontowali pozbyli się problemu z wrzucaniem biegów.

amon
01-10-12, 18:01
Trafo - dzięki za podpowiedz - temat znalazłem i przeczytałem i właśnie wydaje mi się że problem tkwi w tym że wajcha za mocno wychyla się w lewo jak chcemy wrzucić 2 bieg, więc Panowie, a na tym schemacie http://www.japancars.ru/cat/honda/in...nplblk=M__0601 śrubka nr.9 nie służy do regulacji bocznego wychylenia wajchy???

ArturNOW
02-10-12, 17:06
Też miałem wrażenie, że dwójka źle wchodzi. Wcześniej miałem gen 6. anglik i skrzynia mi się bardzo podobała. Dziś jednak po sugestii amona zmieniłem sposób wrzucania dwójeczki. Zamiast ciągnąć po skosie do siebie, ciągnę praktycznie równolegle z torem jazdy (praktycznie jakbym miał 4. wrzucić) i nie ma żadnych problemów. Jednak tak ustawiona skrzynia. Mnie się ona nie podoba. To linkowa?

amon
02-10-12, 17:39
Tak biegi wchodzą za pomocą linek - wcześniej miałem civica coupe V - biegi wchodziły tam jak w masło i nigdy nic nie haczyło - tu 2 haczy i wogóle wydają się ciężko wchodzić (poruwnując do V gen).

iced_devil
05-10-12, 21:00
Witam jak wiesz problem z pompą sprzęgła ma prawie każdy (jedni wcześniej drudzy pózniej)ale proponuję jak już będziesz wymieniał wymień na zamiennik firmy TRW kosztuje około 300 zł.Podobno są lepsze bo oryginalne nie mam pewności ze są już poprawione(w Aso jak sprawdzałem są trzy pompy z różnymi numerami, poprawiane ale czy poprawione nie wiem opinie są różne)
ja kupiłem wyczynową pompę z hybrid racing, wiem że seryjna wytrzymuje góra 100 kkm

jockow
05-10-12, 22:19
ja kupiłem wyczynową pompę z hybrid racing, wiem że seryjna wytrzymuje góra 100 kkm
Witam,a możesz napisać coś więcej na temat tej pompy cenę,numer może jakieś zdjęcia ?

TeeS1975
07-10-12, 03:07
Koledze pewnie chodzi o to http://www.hybrid-racing.com/store/8th-gen-clutch-master-cylinder-upgrade.html
tylko pytanie czy to będzie pasowało do 1.8 (kolega ma Si sądząc po informacjach po lewej)

amon
07-10-12, 15:00
Panowie, ale gdyby przyczyną haczenie 2 biegu był pompa, to czy haczenie nie wystepowaloby tez na innych biegach????

jockow
08-10-12, 08:13
Panowie, ale gdyby przyczyną haczenie 2 biegu był pompa, to czy haczenie nie wystepowaloby tez na innych biegach????
Masz rację pompa nie ma nic do haczenia nam chodzi o skrzypienie pedału sprzęgła.

iced_devil
14-10-12, 09:59
u mnie po wymianie pompy i oleju w skrzyni skończyło się haczenie... pompa może rzeczywiście nie ma nic do rzeczy.... aczkolwiek u mnie jest poprawa w tym względzie.... może to zasługa nowego oleju... nie wiem co ile w europejskich sedanach zaleca się wymianę, u mnie wyskoczyło na kompie po 100000km...do tego moja skrzynia to zdaje się inny model jest, więc mój przypadek pewnie się nijak ma do waszego..... z drugiej strony wymiana oleju w skrzyni to nie jakiś kosmiczny koszt......a pompę kupiłem taką jak w wątku powyżej
http://www.hybrid-racing.com/store/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/8/t/8thcmc_1_1.jpg