Zobacz pełną wersję : Sprężanie powietrza / ciśnienie a układ dolotowy
szogunwawa
04-01-11, 12:15
Mam takie pytanie natury techniczno\fizycznej . Posiadam dolot powietrza tego typu
http://img573.imageshack.us/img573/8275/61893686.th.jpg (http://img573.imageshack.us/i/61893686.jpg/)
http://img413.imageshack.us/img413/8105/19414167.th.jpg (http://img413.imageshack.us/i/19414167.jpg/)
Jest box domowej roboty . Ideą tego mod-a jest to że rura doprowadza zimne powietrze z miejsca na seryjny halogen do puszki. Obecnie box posiada w obudowie mały otwór tak aby ciśnienie u puszce uchodziło . Na wiosnę planuje zbudować nową puszkę z poprawkami .
Mam takie pytanie . Jeżeli puszka będzie szczelna to cug zimnego powietrza który będzie płynął rurą nie zniszczy w jakiś sposób silnika itp. Nasze silniki są NA więc pobierają tyle powietrza ile potrzebują . A co w sytuacji gdy będzie podciśnienie i tego powietrza będzie więcej ? W momencie kiedy będzie otwarta przepustnica powietrze z boxa będzie miało jedyną drogę ucieczki właśnie przez przepustnicę . To tak jak byśmy pili piwo z butelki a następnie wstrząsneli butelką i ponownie spróbowali się napić
Macie jakieś sugestie , porady , doświadczenie ?
a tak naprawdę to czego się obawiasz? podciśnienie w na jest cały czas. Boisz się że będziesz miał nadciśnienie?
Jeżeli puszka będzie szczelna to cug zimnego powietrza który będzie płynął rurą nie zniszczy w jakiś sposób silnika itp. Nasze silniki są NA więc pobierają tyle powietrza ile potrzebują . A co w sytuacji gdy będzie podciśnienie i tego powietrza będzie więcej ?
to chyba sie wytworzy nad cisnienie, a nie podcisnienie - a widziales kiedys zeby seryjny dolot albo jakis sportowy mial gdzies dziure zeby "nad" cisnienie gdzies uchodzilo?
to nie turbo w ktorym masz specjalny zawor do tego.
przestan kombinowac, tylko zrob tak jak byc powinno - bez zadnych otworow...
szogunwawa
04-01-11, 22:46
Drodzy koledzy napisałem już czego się obawiam :
W szczelnie zamkniętej puszce będzie panować wyższe ciśnienie niż w układzie dolotowym ( nie wiem jakie panuje ciśnienie w kolektorze ssącym itp ) . Czy nadwyżka ciśnienia negatywnie nie wpłynie na silnik . Chodzi mi o to ,że może dojść do sytuacji w której jest więcej powietrza w układzie dolotowym niż potrzeba . Jeżeli do takiej sytuacji dojedzie co wtedy się stanie ?
http://www.youtube.com/watch?v=VyZeaQHJAIc
Im większa różnica ciśnień miedzy cylindrem a układem dolotowym (kolektor) podczas otwarcia zaworu ssącego tym lepsze napełnianie można uzyskać, czym Ty sie w ogole przejmujesz?, na ile rozumiesz działanie silnika, którego posiadasz? i do takiego fajnego auta montujesz takie badziewia :( puszka ma mieć dolot powietrza z zewnątrz i koniec tak jak jest to w seryjnych układach
szogunwawa
05-01-11, 10:25
Puszka będzie miała dolot powietrza z zewnątrz i będzie go dużo . Dla czego przekreślacie moje pomysły ? Wiem lepiej kupić dolot Mugena za 3500 koła wtedy będę gość :)
Dziękuje 4mell za konkretną odpowiedz .
Im większa różnica ciśnień miedzy cylindrem a układem dolotowym (kolektor) podczas otwarcia zaworu ssącego tym lepsze napełnianie można uzyskać
różnica ciśnień w kanałach dolotowych i wydechowych.....
różnica ciśnień w kanałach dolotowych i wydechowych.....
To co piszesz tylko przy przekryciu zaworów
szogunwawa nie mówię o mugenie nie jestem zwolennikiem wydawania kasy na markowe graty tylko dlatego ze sa markowe, ale jakiś dobry dolocik w dobrej cenie jesteś w stanie kupic,bo wydać 3,5 tys:p na dolot to totalnie mija sie z celem żeby tyle płacić tylko za markę i sie tym lansować.pozdr
TIP główny: powietrze jest płynem mocno ścisliwym.
Temat o którym rozmawiamy to doładowanie dynamieczne. Konstruuje się doloty o określonych długościach i pojemnościach w ten sposób, aby kilkukrotne odbicie fali powietrza od zamkniętego zaworu ssącego i zmiany ośrodka w puszce filtra spowodowało 'upchnięcie' go zaraz przed zamkniętym zaworem przed suwem ssania. Przecież ideą doładowania jest właśnie spręzenie powietrza i wepchnięcie go do cylindra, czego skutkiem jest wyższy współczynnik napełnienia. Jeśli uda Ci się uzyskać nadciśnienie w puszce to będzie duży sukces, a nie powód do zmartwień. Ale 'pociesze' Cię, jeśli nadal się obawiasz: na 95% nie uda Ci się uzyskać w Twoim układzie dolotowym bez dziury w puszce ciśnienia wyższego niż atmosferyczne ;)
szogunwawa
06-01-11, 14:12
Dzięki Fawor. Ciesze się że są na forum ludzie których odpowiedzi nie ograniczają się na no , tak , aha , bo itp.
Szogun, Ty zaklejaj tą dziurę co zrobiłeś, bo jeśli uszczelnisz wszystko jak należy to może uda Ci się choć małe doładowanie dynamiczne, tak jak pisze Fawor. Nie masz się czego obawiać, że coś popsujesz. Honda robiła już takie doładowania seryjnie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.