Zobacz pełną wersję : Doprezanie D15b2
to ktos sie oientuje jak z tymi korbami i tlokami od d16a6 ?? czy nie beda wystawaly ponad cylindry ?? bo kalkulator takich zeczy nie pokazuje
a mysle o takim zestawie
korby+tloki d16a6
glowa D15b2
Slupek d15b2
uszczelka pod glowe d16z6
walek d16z2
kolo regulowane lub od y8
kalkulator pokazuje stopien 11.21:1 wiec przy lekkim splanowaniu jeszcze bedzie kolo 12:1 wiec w sam raz :)
co o tym myslicie ??
ewentulanie inny sprawdzony setup nie z takim hardkorowym CR :D i nie wymagajacy odrazu strojenia zeby stuki mi silnika nie rozwalily
Ja mam doprężone D15B2/B7.
zrobilem przejście na B7, potem remont silnika wraz z doprężeniem.
wałek mam od D16Z2, regulowane kółko, tłoki D13B2, ssący D16Z6, uszczelka głowicy D16Y8, przepustnica H22A.
Wszystko co sie dało zostało rozwiercone:) Obróbka głowicy równiez była :) i do tego cały wydech 2 cale i dolot :D
Jeździ bardzo przyjemnie :D
jutro prawdopodobnie będzie hamownia i okaże sie ile jest KM :)
A na lato bedzie strojenie.
pytanie - po co to robic na glowie b2? a po drugie, chociaz osprzet od b7 by sie przydal.
wałek mam od D16Z2, regulowane kółko, tłoki D13B2, ssący D16Z6, uszczelka głowicy D16Y8, przepustnica H22A.
jaki stopien to dalo ??
pytanie - po co to robic na glowie b2? a po drugie, chociaz osprzet od b7 by sie przydal.
osprzet z b7 pewnie bedzie, ale bardziej sklaniam sie ku gaznikom DELLORTO 44mm po jednym na cylinder i synchro :D
tylko pytanie jakie bebechy zeby osiagnac przynajmniej kolo cr 11:1 zeby tloki nie walily po zaworach :D
wedlug kalkulatora to wychodzi ze troche ciensza uszczelka, planowanie i tloki PM1G dadzą okolo 11.
i chyba tylko taki setup da najlepsze efekty
wedlug kalkulatora to wychodzi ze troche ciensza uszczelka, planowanie i tloki PM1G dadzą okolo 11.
i chyba tylko taki setup da najlepsze efekty
jaki wymiar maja PM1G zeby tam sobie wpisac :) bo w kalku nie wystepuja, a najciensza uszczelka to od y8 ale juz posiadam zestaw uszczelek do Z6 na caly silnik i nie bede raczej dokupowal uszczelki y8 tylko wladuje z6
a komprecha kolo 11 to juz dosc fajna :) ewentualnie jeszcze splanuje troche slupek coby uszczelka dobrze siadla to jeszcze ciut podbije CR :D
wedlug tego co kiedys jogal napisal na forum to seryjne PM3 maja comp height 30.7 dome -1.5 a PM1G 30.8 i dome 2.5. pamietaj ze z planowaniem nie mozna przesadzic ;)
w/g informacji z tego tematu http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?96246-czym-mocno-dopr%EA%BFy%E6-D15-N-A
PM1G - D13B2 comp height = 30.8 , dome = 2.5
obserwuj wynik "Piston to Deck Height" jak będzie ujemny to tłoki będą wystawać z bloku.
dupoa dowiedzialem sie ze korby z d16 nie pasuja na wal d15:mad: wie pozostaje kombinacja z tlokami d13 lub tez ponoc d14a1 ale nigdzie nie moge ani znalesc ich wymiarow ani takiego setupu
Ja bym był za opcja
Blok D15
wał D15
głowa D16Y8
tłoki D13 comp height = 30.8 , dome = 2.5
korba b2, b7
uszczelka D16Z6 0.037
i CR wychodzi 11,91:D:D
D16 wytrzymyja takie CR spokojnie wiec D15 tez powinno wytrzymac
glowa z vitkiem pewnie tez kiedys wpadnie, narazie robie doprezone b2 bo chce zobaczyc jak to bedzie chodzic na gaznikach z motocykla :D a vitka sie nie da na gaziorach odpalac :D a potem przejsc na y8 to bez problemu jak dol silnika bedzie na tip top :D
a vitka sie nie da na gaziorach odpalac a dlaczego nie? Większa krzywka gaźnikom nie straszna.
wlasnie sie zastanawiam czy wyrobi z paliwem, wkoncu pocos inzyniery z hondy dali mpfi przy vitku zamiast gaziorow
wlasnie sie zastanawiam czy wyrobi z paliwem, wkoncu pocos inzyniery z hondy dali mpfi przy vitku zamiast gaziorow
Być może po to aby nie dawać 4x lub 2x gaźnników. Rozważając to czysto hipotetycznie jeśli 4x gaźniki zostaną zaopatrzone w odpowiednią dawkę paliwa to paliwo zamiast wracać z powrotem do baku, zostanie zużyte przez działającego vitka. Głównym problemem będzie wiec wydajną pompa, która musi być przystosowana do pracy z gaźnikami - duża wydajność i niskie ciśnienie aby nie rozerwać membran w gaźniku. Być może będzie potrzebna więcej niż jedna pompa. IMO przy vitku lepiej zastosować chyba 4 wtryski, ale pomysł z gaźnikami fajny :D
a wystarczy tylko uciąć kolektor z b7/z6 w połowie i połączyć z gaźnikami (lub lepiej tylko z samymi przepustnicami) i już mamy i gaźniki/przepustnice oraz wtryski. Przerobienie kompa + chip by Crome spokojnie obsłuży taki zestaw :). Na seryjnej głowicy to raczej rewelacji nie będzie, a aby jeszcze bardziej podbić komprechę wystarczy zastosować głowicę y7, ale ja zalecam głowice z6 bo nie ma to jak VTEC :).
Być może po to aby nie dawać 4x lub 2x gaźnników. Rozważając to czysto hipotetycznie jeśli 4x gaźniki zostaną zaopatrzone w odpowiednią dawkę paliwa to paliwo zamiast wracać z powrotem do baku, zostanie zużyte przez działającego vitka. Głównym problemem będzie wiec wydajną pompa, która musi być przystosowana do pracy z gaźnikami - duża wydajność i niskie ciśnienie aby nie rozerwać membran w gaźniku. Być może będzie potrzebna więcej niż jedna pompa. IMO przy vitku lepiej zastosować chyba 4 wtryski, ale pomysł z gaźnikami fajny
wiem ze to ma racje bytu, tylko narazie chce wyprobowac to na B2 z podbita komprecha z racji tego ze narazie nie stac mnie na minime, gdyz cala kase pakuje w dol obecnego silnika a gaziory zostaly mi z mojej rozbitej hayabusy i one beda zastosowane, pompa z d13 powinna wyrobic napelnianie komor plywakowych :D
a wystarczy tylko uciąć kolektor z b7/z6 w połowie i połączyć z gaźnikami
dokladnie tak, nawet wtedy mozna ladnie przepolerowac ssacy :D dorobic króćce do polaczenia i powinno byc ok :)
tylko pojawia sie pytanie jak oszukac czujniki kompa, od wtryskow i krokowego zeby sie check nie swiecil ?? jakies oporniki jak w przypadku SRS ?? ma ktos taka wiedze??
pompa z d13 powinna wyrobic napelnianie komor plywakowych
Nie był bym tego taki pewien, moim zdaniem przy dużych obrotach na seryjnym d13 jest nie wydolna - takie jest moje zdanie. Poza tym jak chcesz ją wpakować do głowicy od d15 :D nie masz tam miejsca na taką pompkę. Przeglądając też różne tematy odnośnie podwójnych gaźników zauważyłem iż ludzie mieli właśnie duży problem z doborem odpowiedniej pompy.
Odnośnie czujników to wydaje mi się iż możesz wykorzystać częściowo to co jest zintegrowane z obecnymi gaźnikami, ale to tylko mój domysł
cholera dlaczego wydawalo mi sie z d13 ma pompe w baku a nie mechaniczna, a ktoras honda na gazniku ma chyba w baku przypadkiem nie d14? co do czujnikow co miales na mysli? wiem ze krokowy moge zostawic podlaczony ale co z wtryskami skoro cala przepustnica idzie do wywalenia
cholera dlaczego wydawalo mi sie z d13 ma pompe w baku a nie mechaniczna, a ktoras honda na gazniku ma chyba w baku przypadkiem nie d14? co do czujnikow co miales na mysli? wiem ze krokowy moge zostawic podlaczony ale co z wtryskami skoro cala przepustnica idzie do wywalenia
d14a1 identycznie jak d13 pompka na głowicy, pozostałe generacje d14a to już wtryski. Nie wiem tylko jak z d15b3 ale przypuszczam że podobnie. Co do czujników to kiedyś przeglądając temat na hondatech widziałem iż kolesie z za wielkiej wody przy podłączaniu przepustnic z jakieś CBR wykorzystywali jej osprzęt
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.