PDA

Zobacz pełną wersję : Doprezanie D15b2



Whiplash
02-01-11, 13:58
to ktos sie oientuje jak z tymi korbami i tlokami od d16a6 ?? czy nie beda wystawaly ponad cylindry ?? bo kalkulator takich zeczy nie pokazuje
a mysle o takim zestawie

korby+tloki d16a6
glowa D15b2
Slupek d15b2
uszczelka pod glowe d16z6
walek d16z2
kolo regulowane lub od y8

kalkulator pokazuje stopien 11.21:1 wiec przy lekkim splanowaniu jeszcze bedzie kolo 12:1 wiec w sam raz :)

co o tym myslicie ??

ewentulanie inny sprawdzony setup nie z takim hardkorowym CR :D i nie wymagajacy odrazu strojenia zeby stuki mi silnika nie rozwalily

headone
02-01-11, 14:04
Ja mam doprężone D15B2/B7.
zrobilem przejście na B7, potem remont silnika wraz z doprężeniem.
wałek mam od D16Z2, regulowane kółko, tłoki D13B2, ssący D16Z6, uszczelka głowicy D16Y8, przepustnica H22A.
Wszystko co sie dało zostało rozwiercone:) Obróbka głowicy równiez była :) i do tego cały wydech 2 cale i dolot :D
Jeździ bardzo przyjemnie :D
jutro prawdopodobnie będzie hamownia i okaże sie ile jest KM :)
A na lato bedzie strojenie.

zakit
02-01-11, 14:05
pytanie - po co to robic na glowie b2? a po drugie, chociaz osprzet od b7 by sie przydal.

Whiplash
02-01-11, 14:14
wałek mam od D16Z2, regulowane kółko, tłoki D13B2, ssący D16Z6, uszczelka głowicy D16Y8, przepustnica H22A.

jaki stopien to dalo ??


pytanie - po co to robic na glowie b2? a po drugie, chociaz osprzet od b7 by sie przydal.

osprzet z b7 pewnie bedzie, ale bardziej sklaniam sie ku gaznikom DELLORTO 44mm po jednym na cylinder i synchro :D

tylko pytanie jakie bebechy zeby osiagnac przynajmniej kolo cr 11:1 zeby tloki nie walily po zaworach :D

zakit
02-01-11, 14:27
wedlug kalkulatora to wychodzi ze troche ciensza uszczelka, planowanie i tloki PM1G dadzą okolo 11.
i chyba tylko taki setup da najlepsze efekty

Whiplash
02-01-11, 14:36
wedlug kalkulatora to wychodzi ze troche ciensza uszczelka, planowanie i tloki PM1G dadzą okolo 11.
i chyba tylko taki setup da najlepsze efekty

jaki wymiar maja PM1G zeby tam sobie wpisac :) bo w kalku nie wystepuja, a najciensza uszczelka to od y8 ale juz posiadam zestaw uszczelek do Z6 na caly silnik i nie bede raczej dokupowal uszczelki y8 tylko wladuje z6

a komprecha kolo 11 to juz dosc fajna :) ewentualnie jeszcze splanuje troche slupek coby uszczelka dobrze siadla to jeszcze ciut podbije CR :D

zakit
02-01-11, 14:45
wedlug tego co kiedys jogal napisal na forum to seryjne PM3 maja comp height 30.7 dome -1.5 a PM1G 30.8 i dome 2.5. pamietaj ze z planowaniem nie mozna przesadzic ;)

gemba78
02-01-11, 14:49
w/g informacji z tego tematu http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?96246-czym-mocno-dopr%EA%BFy%E6-D15-N-A
PM1G - D13B2 comp height = 30.8 , dome = 2.5
obserwuj wynik "Piston to Deck Height" jak będzie ujemny to tłoki będą wystawać z bloku.

Whiplash
02-01-11, 15:08
dupoa dowiedzialem sie ze korby z d16 nie pasuja na wal d15:mad: wie pozostaje kombinacja z tlokami d13 lub tez ponoc d14a1 ale nigdzie nie moge ani znalesc ich wymiarow ani takiego setupu

DjHammer
02-01-11, 16:07
Ja bym był za opcja
Blok D15
wał D15
głowa D16Y8
tłoki D13 comp height = 30.8 , dome = 2.5
korba b2, b7
uszczelka D16Z6 0.037

i CR wychodzi 11,91:D:D

D16 wytrzymyja takie CR spokojnie wiec D15 tez powinno wytrzymac

Whiplash
02-01-11, 16:10
glowa z vitkiem pewnie tez kiedys wpadnie, narazie robie doprezone b2 bo chce zobaczyc jak to bedzie chodzic na gaznikach z motocykla :D a vitka sie nie da na gaziorach odpalac :D a potem przejsc na y8 to bez problemu jak dol silnika bedzie na tip top :D

rider143
02-01-11, 17:26
a vitka sie nie da na gaziorach odpalac a dlaczego nie? Większa krzywka gaźnikom nie straszna.

Whiplash
02-01-11, 17:50
wlasnie sie zastanawiam czy wyrobi z paliwem, wkoncu pocos inzyniery z hondy dali mpfi przy vitku zamiast gaziorow

ironman
03-01-11, 09:58
wlasnie sie zastanawiam czy wyrobi z paliwem, wkoncu pocos inzyniery z hondy dali mpfi przy vitku zamiast gaziorow

Być może po to aby nie dawać 4x lub 2x gaźnników. Rozważając to czysto hipotetycznie jeśli 4x gaźniki zostaną zaopatrzone w odpowiednią dawkę paliwa to paliwo zamiast wracać z powrotem do baku, zostanie zużyte przez działającego vitka. Głównym problemem będzie wiec wydajną pompa, która musi być przystosowana do pracy z gaźnikami - duża wydajność i niskie ciśnienie aby nie rozerwać membran w gaźniku. Być może będzie potrzebna więcej niż jedna pompa. IMO przy vitku lepiej zastosować chyba 4 wtryski, ale pomysł z gaźnikami fajny :D

jogal
03-01-11, 10:28
a wystarczy tylko uciąć kolektor z b7/z6 w połowie i połączyć z gaźnikami (lub lepiej tylko z samymi przepustnicami) i już mamy i gaźniki/przepustnice oraz wtryski. Przerobienie kompa + chip by Crome spokojnie obsłuży taki zestaw :). Na seryjnej głowicy to raczej rewelacji nie będzie, a aby jeszcze bardziej podbić komprechę wystarczy zastosować głowicę y7, ale ja zalecam głowice z6 bo nie ma to jak VTEC :).

Whiplash
03-01-11, 12:35
Być może po to aby nie dawać 4x lub 2x gaźnników. Rozważając to czysto hipotetycznie jeśli 4x gaźniki zostaną zaopatrzone w odpowiednią dawkę paliwa to paliwo zamiast wracać z powrotem do baku, zostanie zużyte przez działającego vitka. Głównym problemem będzie wiec wydajną pompa, która musi być przystosowana do pracy z gaźnikami - duża wydajność i niskie ciśnienie aby nie rozerwać membran w gaźniku. Być może będzie potrzebna więcej niż jedna pompa. IMO przy vitku lepiej zastosować chyba 4 wtryski, ale pomysł z gaźnikami fajny

wiem ze to ma racje bytu, tylko narazie chce wyprobowac to na B2 z podbita komprecha z racji tego ze narazie nie stac mnie na minime, gdyz cala kase pakuje w dol obecnego silnika a gaziory zostaly mi z mojej rozbitej hayabusy i one beda zastosowane, pompa z d13 powinna wyrobic napelnianie komor plywakowych :D


a wystarczy tylko uciąć kolektor z b7/z6 w połowie i połączyć z gaźnikami

dokladnie tak, nawet wtedy mozna ladnie przepolerowac ssacy :D dorobic króćce do polaczenia i powinno byc ok :)

tylko pojawia sie pytanie jak oszukac czujniki kompa, od wtryskow i krokowego zeby sie check nie swiecil ?? jakies oporniki jak w przypadku SRS ?? ma ktos taka wiedze??

ironman
03-01-11, 21:07
pompa z d13 powinna wyrobic napelnianie komor plywakowych

Nie był bym tego taki pewien, moim zdaniem przy dużych obrotach na seryjnym d13 jest nie wydolna - takie jest moje zdanie. Poza tym jak chcesz ją wpakować do głowicy od d15 :D nie masz tam miejsca na taką pompkę. Przeglądając też różne tematy odnośnie podwójnych gaźników zauważyłem iż ludzie mieli właśnie duży problem z doborem odpowiedniej pompy.

Odnośnie czujników to wydaje mi się iż możesz wykorzystać częściowo to co jest zintegrowane z obecnymi gaźnikami, ale to tylko mój domysł

Whiplash
03-01-11, 21:25
cholera dlaczego wydawalo mi sie z d13 ma pompe w baku a nie mechaniczna, a ktoras honda na gazniku ma chyba w baku przypadkiem nie d14? co do czujnikow co miales na mysli? wiem ze krokowy moge zostawic podlaczony ale co z wtryskami skoro cala przepustnica idzie do wywalenia

ironman
04-01-11, 08:33
cholera dlaczego wydawalo mi sie z d13 ma pompe w baku a nie mechaniczna, a ktoras honda na gazniku ma chyba w baku przypadkiem nie d14? co do czujnikow co miales na mysli? wiem ze krokowy moge zostawic podlaczony ale co z wtryskami skoro cala przepustnica idzie do wywalenia

d14a1 identycznie jak d13 pompka na głowicy, pozostałe generacje d14a to już wtryski. Nie wiem tylko jak z d15b3 ale przypuszczam że podobnie. Co do czujników to kiedyś przeglądając temat na hondatech widziałem iż kolesie z za wielkiej wody przy podłączaniu przepustnic z jakieś CBR wykorzystywali jej osprzęt