Zobacz pełną wersję : krotsza skrzynia w d14a4
krzysiek civic
31-12-10, 12:00
Witam
podam krotki setup:
silnik d14a4
kolektor ssacy d16y3 wraz ze zrobiony dolotem i stozkiem
uklad wydechowy kolektor 4-2-1 brak kata koncwy przelotowy ala apexi..
wrazenia jak najbardziej na Tak po tym jak sie jezdzilo serio.. pytanie czy krotsza skrzynia w duzej mierze poprawi efekt?? Mysle o skrzyni d13b2 badz tez d15b2..mzoe ma ktos zamontowana u siebie i jak wrazenia? warta swieczka zachodu?
jesli juz to montowac ta z d13.
krzysiek civic
01-01-11, 12:24
aha a roznica bedzie duza?? moze ktos sie wypowie co ma u siebie
nie wiem jaka skrzynia tam siedzi seryjnie, ale roznica bedzie duza, nawet jak przejdziesz z fd 4.25 na 4.4
krzysiek civic
01-01-11, 15:04
aha wielkie dzieki..czekam az sie jesczze wypowie ktos kto posiada taki setup
podlacze sie a mianowicie chodzi mi o polosie czy podejda od 1.4 do 1.3 ? j jest jakas uszczelka miedzy polosia a skrzynia czy tylko wieloklin ma tam wejsc i tyle ??
półoski pasuja z 1,4 do 1,3 w skrzyni masz simeringi i rowniez w 1,4 i 1,3 sa takie same
krzysiek civic
01-01-11, 15:40
a to ja zapytam czy przelozenie skrzyni z d13b2 do d14a4..duzo wymaga rzezby?? czy jak?? bo nie jestem zorientowany
a to ja zapytam czy przelozenie skrzyni z d13b2 do d14a4..duzo wymaga rzezby?? czy jak?? bo nie jestem zorientowany
tyle samo co przy wymianie sprzegla...sciagasz skrzynie i zakladasz nową.
a ten simering to jak wymienic jak cos chyba nie trzeba rozbierac skrzyni
psycholoog
01-01-11, 22:04
Nic nie musisz zmieniac. Poprostu wyciagasz swoja wkladasz ta od d13 i smigasz bez zadnych dodatkowych kosztow.
Przy zmianie skrzyni poswiec sie i daj lekki zamach ale wywazony.
Przy zmianie skrzyni poswiec sie i daj lekki zamach ale wywazony.
Dobrze mówi polać mu :)
chyba ze planujesz sam wszytko robić i nie masz kasy teraz to kiedyś najwyżej będziesz to robił jeszcze raz bo to dobry mod na +. jeśli ma to byś skrzynia do normalnej jazdy nie tylko tor to jednak polecam rozebranie skrzyni i po mieszanie przełożeniami. z tego co ja rozbierałem skrzynie to 1,2 i R są na wałku głównym i ich się nie da zmienić czyli zostają razem z FD a jeśli chcesz budować jak najkrótszą skrzynie (najszybciej się rozpędzającą) a również żeby jeździć normalnie i nie mieć na 5 biegu 4 tys obrotów to ja polecam skrzynie z D13B2 z 95 R bo ona ma główne 4.437 1 bieg we wszystkich D seriach jest 3.25 2 bieg jest na wałku czyli zostaje ale w tej skrzyni jest najkrótsza dwójka czyli 1.9 i później 3 i 4 z CRX a 5 możesz od siebie zostawić bo tam masz 0.702 czyli na trasę nie będzie w miarę oszczędnie jak masz więcej pytań śmiało możesz bić na PW albo GG :)
Każdy zrobi jak zechce ale uważam że przy 4 z rexa i piątce 0.702 jest między tymi biegami za duży odstęp
Każdy zrobi jak zechce ale uważam że przy 4 z rexa i piątce 0.702 jest między tymi biegami za duży odstęp
Tak jak napisałeś dokładnie jest duży odstęp ale czasem auto już nie jest rodzinne i na nie które dyskomforty się nie patrzy przy budowaniu auta tylko dla siebie :)
Jesli juz nie jest rodzinne i nie patrzy sie na dyskomforty to idiotyzmem jest zostawianie takiej dlugiej piatki :)
Podepnę sie do tematu.
Co uważacie o podmianie skrzyni z D16Y2 do auta z silnikiem D14Z2/D14A4 ?
D16Y2 posiada przełożenia 3,25/1,900/1,250/0,937/0,771/ FD-4,250. Jest sens, czy lepiej D13B2 z 95 roku (lub hybryda) ?
Jesli juz nie jest rodzinne i nie patrzy sie na dyskomforty to idiotyzmem jest zostawianie takiej dlugiej piatki
Bo? Bo ?
Bo nie rozumiem.
Dokręca się 4. bieg do 4 tysięcy i wrzuca 5, spada na ponad 2 tysie z hakiem i jedziesz w trasę.
Tak samo w mieście, to takie przyzwyczajanie się jak do shortshiftera.
Chyba że chodziło Ci o zależność: "Jeśli spawa wydech z kwasu to idiotyzmem jest niewrzucenie maski z carbonu".
Po pierwsze niezly wykop :)
Po drugie czytamy ze zrozumieniem - "jesli nie jest juz rodzinne i sie nie patrzy na dyskomforty to..." czyli dla mnie takie auto sluzy do jazdy a nie wozenia dupska. Wobec tego skrzynia ma byc jak najkrotsza i zapewniac jak najlepsze osiagi, rowniez na ostatnim biegu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.