Zobacz pełną wersję : Dalej stuka
Jak może pamiętacie mam d15b2 1.5 16v z 1991 roku
Model 4 gen.
Czy jesteście mi wstanie powiedzieć co może jeszcze stukać w tym durnym silniku?
Panewki korbowodowe wymienione, stare jak się okazało były idealne. Kompresja idealna, a jednak dalej coś stuka.
Przypomnę tylko, że wymieniałem uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze zaworów.
a trochę więcej info? robiłeś remoncik silnika i co było robione oprócz panewek i uszczelniaczy? Jakie to są mniej więcej stuki? na pewno z silnika - tzn skąd mniej więcej dochodzą. Tak sobie zgaduje - może z drugiej strony - sworznie korbowodów? cały czas stuka? czy czasami ? zaworki rozumiem że regulowane?
Zawore wyregulowane, remontu nie robiłem, oprócz panewek i uszczelniaczy nic więcej. Z tego jak się wsłuchałem w stuki to raczej dochodzi z góry tak jakby z głowicy, jeśli chodzi o dźwięk tych stuków to raczej ciężko mi to do czegoś porównać. Stuka tylko przy zimnym silniku, jak się rozgrzeje dość mocno to raczej już nic nie słychać no chyba żeby się mocno wsłuchać, ale na pewno jest o wiele ciszej.
Wlasnie, opsz bardziej szczególowo: kiedy stuka na zimnym/ciepłym, w jakim zakesie obrotów itp itd.
EDIT: Ok jaki olej lejesz i kiedy byl wymieniany?
mierzyłeś wałek rozrządu? może on ma już wyrobione krzywki i jest słabiutki - sprawdziłbym jeszcze raz i ustawił luzy zaworowe na początek, a później coś dalej kombinował.
Żecz wtym, że przed tyem wszystko było ok
[ Dodano: Pon 18 Kwi 2005 18:42 ]
A jak wygląda wymiana wałka rozrządu, czy to się wiąże z wywaleniem uszczelki pod głowicą i całej głowicy i ile może kosztować taki wałek?
[ Dodano: Pon 18 Kwi 2005 18:44 ]
Jeśli o olej to wymieniłem go jakieś 1000 km temu z lotosa mineralny na półsyntetyk
Brał jakieś 1l na 10000 km
Dominik_bb
18-04-05, 22:04
spróbuj ustawic ciasniej zawory a jak z tym co kiedys ci juz pisałem o zdejmowaniu przewodów wysokiego napiecia znalazłes na którym cylindrze stuka :?:
U mojego znajomego, co prawda w motocyklu Hondy ;) mooocno stukało. Okazało się że ma swożeń tłoka do wymiany.
nie robiłem tego tzn zdejmowania przewodów
Dominik_bb
19-04-05, 10:54
jezeli zdejmiesz przewody i okaze sie ze przestało stukac to na 100%jest swozen
W jakiej cenie może się kdztałtować taka wymiana?
Czy idzie choć trochę ocenić jak długo pochodzi taki motor?
Jaki mogą być następstwa takiego uszkodzenia?
Dominik_bb
19-04-05, 13:28
ja bym narazie tego nie ruszał stuka ci tylko na zimnym czy cały czas ??
tak właśnie tylko na zimnym.
A co by było jakby na ciepłym tez stukało
Żecz wtym, że przed tyem wszystko było ok
nie rozumiem po co w ogóle rozbierałeś silnik jak było ok :roll: Chłopaku, nie gdybaj, tylko zrób tak jak pisał Dominik_bb, sprawdź i ewentualnie ustaw jeszcze raz zawory i będziemy kombinowali co może być jeszcze.
z tymi przewodami to znaczy ze mam odpalic auto niech sobie chodzi na wolnych obrotach ?
A potem po kolei wyciagac przewody i zobaczyc co sie bedzie dzialo
hehe - tak sobie pomyślałem że to zdejmowanie przewodów tak naprawdę nic nie da (a przynajmniej nie sprawdzi się czy któryś sworzeń jest rozwalony) - bo przecież zdjęcie przewodu nie spowoduje że któryś tłok nie będzie się posuwał :D - nie da się tak zrobić żeby wyłączyć któryś tłok :D
a czy może być taka opcja ze mam peknieta fajke na 4 przewodzie w miejscu gdzie wchodzi do świecy i to to tak klepie
[ Dodano: Czw 21 Kwi 2005 11:20 ]
Posłuchajcie !
Zrobiłem tak jak mówił Dominik_bb i zero różnicy z tymi stukami
Cały czas tak samo stuka czy wyjmę jeden przewód od wysokiego napięcia i potem włoże i z następnymi tak samo.
Pozwólcie, żę podepnę się do tematu bo u mnie są podobne objawy a mianowicie jak rano odpalam a jest zimniej na dworzu troszkę troszkę to po uruchomieniu silnika też mi troszkę coś tam stuka ale po chwili przestaje i pytanie co to właśnie może być? Próbowałem się wsłuchiwać z początku myślałem, że to panewki ale te stuki bardziej jakby dochodziły z głowicy. Silnik D15B2 civic sedan EG8 1992r. przebieg 190 tyś, półsyntetyk 5 tyś temu była wymiana.
witam mam ten sam problem (silnik d15b7 coupe) cos w glowicy tak jak by ktorys z popychaczy zaworow mial wiekszy luz ale przy sprawdzaniu wszystko jest ok... dawalem wieksze luzy dawalem miejsze luzy stuki jak i byl tak sa... podejrzewam ze ktoras z krzywek na walku jest mocniej wyrobiona ... w zwiazku z tym mam pytanko moze glupie i to bardzo ale czy jest moziwe ze ktorys z zaworow jest zaslabo wyciagany przez sprezynke ???
Panowie to jest Honda - stukało, stuka i bedzie stukać.
Nie gadać za dużo tylko JEŹDZIĆ, nic sie nie urwie, wyrwie, wysypie itp.
Wyregulowć zawory i szerokiej drogi życze.
Pozdr-Moni :*
W ktoryms wątku na forum ktos opsiywal, ze jezdzil z podobnymi stukami do serwisu... Wyregulowali zawory, wszytsko z silnikiem bylo OK, a stukało dalej :)
Nick_t ma racje, nie przejmowa sie i smigac :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.